Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Prosze ocencie i pomozcie w dobieraniu dalszych przedmiotow do moejej piwnicy oraz dobraniu odpowiedniego klimatu, moze w przyszlosci zdobede sie na jakas drobna animke:) pozdrawiam

 

[Wyedytowany dnia 6-7-2004 > Piotr Dobosz]

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No cóż popracuj nad matriałem na ławce (czy co to jest), poszukaj jakichs innych materiałów nie wykorzystuj standardowych materiałów maxa (to rzuca sie w oczy niektórym na tym forum i strasznie psioczą)

 

najwarzniejsze: PUSTO!!!! dodaj coś, kajdany, okienka z kratami przez które wpada poswiata księzyca, kosciotrupa (jesli umiesz) cos na czym mozna zawiesic oko.

 

kolejna sprawa: brud, w takich scenach powinno byc go pełno.

 

czekam na upgrade

Napisano

wiem wiem:) ale zrobilem to piwniczke i starsznie mi sie spodobala i chchialbym zorbic z nia cos ciekawszego ale narazie nie mam pomyslow narazie kombinuje by polozyc tam trupa:D jak zrobie renderek to go wysle:) pozdrawiam

Napisano

Gollum uwarzasz ze nie ma co tego robic bo to jest knot? napisz prosze bo to chyba moja najlepsza jak do tej pory pracka:) bardzo sie nad nia staralem i myslalem ze jest ladna w miare:( wiadomo ze to nie jest dzielo sztuki ale dla poczatkujacego to duzo dobrac materialy itd:) serdecznie pozdrawiam przemysle to jeszcze moze rzeczywiscie ta praca jest nedzna i nie warto jej robic przemysle to i najwyrzej usune watek serdecznie pozdrawiam i bardzo dziekuje za komentarze Pozdrawiam

Napisano

nie miałem na bynajmniej na myśli twojej pracy(sam uwarzam się za początkujacego co zreszta widac po tym co reprezentuje soba), ale taka jest prawda, z początku kazda praca tak wyglada. nie chcialem cie obrazic Piotrze, jesli poczules sie urażony to przepraszam, ale wciąż uwarzam, że może z tego wyjsc cos ciekawego

Napisano

absolutnie nie poczulem sie urazony:) naprawde a nawet jestem bardzo wdzieczny za opinie bo wiem ze nie odrazu czlowiek staje sie dobry najpier trzeba duzo cwiczyc zeby cois wyszlo i ja musze jeszcze bardzo duzo cwiczyc bardzo dziekuje Ci Gollumie za komentarz musze sie wziasc za robote i teraz sie wezme bo wlansie skonczyla sie sesja:D pozdrawiam serdecznie wszystkich

Napisano

kazdy z nas musi duzo cwiczyc...

ja dodam od siebie , ze ta scena faktyycznie jest pusta i ciemna

czy uzywasz jakiegos programu renderujacego?

Napisano

Fjny powysł ale możesz dodać np. połamane skrzynie lub przewrócone beczki, bo jak na piwnicę to tu jest za czysto :) Czekam na kolejne renderki...

 

Pozdrawiam

Napisano

SensSerif ja naprawde sie nie obrazam absolutnie:) teraz wziole sie powarznie do roboty, pracuje by dojsc kiedys do perfekcji:) mam nadzieje ze mi sie to uda:) a obrazanie sie niestety nic nie da:( wrecz przeciwnie bardzo sie ciesze ze ktos chcial komentowac moje prace:) bo od komentarzy mozna sie bardzo wiele nauczyc POzdrawiam serdecznie i bardzo dziekuje a komentarze a uzywam niesttey tylko zwyklego , podtsawowego rendera bo nie potarfie poslugiwac sie Brazilem czy innymi:( no ale wszystko jeszcze do nauczenia:)

Napisano

O wiele lepiej niż było, choć nadal pustawo :) może w przyszłości możnaby zrobić jakąś scenkę rodzajową(z ludźmi) ? Widać postępy, uczysz się kolego :D

Spróbuj trochę zmiękczyć cienie. Bardzo podoba mi się mur, a nie podoba mi się ogień :D

 

Keep up the good work! :)

Imaginner

Napisano

juz lepiej, ale jak dla mnie to sufit nie wyglada jak sufit (plaski i taki jakis \"nijaki\") dodaj moze jeszcze jakies rury (najlepiej pod sufitem i obwieszone szmatami), no i moze pajeczyny, duzo pajeczyn.

Napisano

urzyj materialu na planie do diffuse wstaw szarosc a w opacity obrazek alpha(czyli biel widoczna a czern nie lub na odwrot) tam gdzie b€dzie czern badzie przeswit he he

Napisano

nie wiem za bardzo jak to zorbic jak muwidz:( narazie wziolem plane uzylem bend dodalem 11 segmentow i uzylem wire i jakos wyglada narazi:) nie potrafie zrobic twoim sposobem:( ale dziekuje:)

Napisano

może dodaj jakieś półki, narzędzia, rury, skrzynie przykryte plandeką....

aha, i jeśli na ścianie dałeś spray, to te pochodnie nie pasują.... dodaj może jakieś kable rury i żarówkę wiszącą z sufitu...

pozdrawiam i życzę powodzenia...

Napisano

no, jak dla mnie to sie podoba (sam bym czegos takiego nie zrobil.. serio mam do czynienia z maxem dopiero miesiac, przerobilem mase tutkow ale nie umiem zbyt pieknie modelowac, oswietlac i teksturowac :P)

Napisano

Witam

 

moze nie jestem zupelnie poczatkujacym ale za to dopiero od kilku dni na forum i wiem jak mile komentarze (konstruktywne) do daja otuchy i woli walki z modelem. piwnica calkiem spoko az mi sie moje pierwsze proby przypominaja:) z ta pajeczyna chodzi oto: zeby na plane\'a nalozyc czarno bialy obrazek pajeczyny tylko nie tam gdzie kolor, tylko na przezroczystosc i wuala. a no i rzucza misie jedna taka rzecz, otoz nie wiem czy wszyscy to widza ale chyba bump sciany powinien byc odwortny bo narazie to cement wustaje a nie cegly. a moze mi sie tylko zdaje?

 

a i chyba dalbym spokuj z tym ogniem. tylko jakas zarowke stara albo cos bo jak zacznies robic rury beczki to pocodnie jakos nie bardzo. Okienka taz nie specjalnie bo to piwnica w koncu. no chyba ze jakies male pod sufitem.

 

powodzenie rzycze owocowej pracy

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam wszystkich duzo juz zrobilem bardzo przydaja mi sie wasze rady bardzo dziekuje za pomoc ale mam problem:( bo zrobilem na odwrot chcialbym odwrocic wybrzusszrenie mapy bump by to cegly byly wypukle a tynk wklesły no ale probuje opcji takich jak nvert w output i nic sie nie dzieje:( czy do tegpo trzeba urzyc jakiegos modyfikatora?

Napisano

nie nie poprostu musisz zjechac z moca tej mapy na ujemne wartosci i bedzie odwrotnie. ten liczniczek nie koczy sie na zerze. :P

 

Pozdrawiam.

Napisano

w material editorze w maps w kanale reflection wrzuc np. \'raytrace\' (albo i reflect/refract) - powinno slicznie odbijac :)

 

i jeszcze: moze zamiast tego ognia (ktory wyglada lekko moowiac \'malo realistycznie\') zrobic jakies takie \'przemyslowe\' lampy - takie w takiej jakby drucianej oprawie - moze bedzie bardziej wiarygodnie

 

 

[Wyedytowany dnia 12-7-2004 > ftorek]

Napisano

moze i masz tracje z tymi lampami bo wczesniej ludzi pisali mi o tej zarowce ale ona by nie wygladala przekonujaco bo oswiet;lenie bylo by zbyt jasne a jesli bym zrobil zle oswietlenie zaciemnione to wygladalo by tragicznie:( pozatym moze ktos mi powiedziec co to jest Gi? pozdrawiam i dziekuje za komentarze

Napisano

Maxowe płomienie wyglądają strasznie. Radził bym użyć tekstury, albo jakiegoś dobrego plugina.

Woda w takiej ilości nigdy nie będzie sama z siebie niebieska. Woda jest praktycznie bez barwna. Radził bym nałożyć dodatkową teksturę z kanałem alpha na powierzchnię ziemi i \"podpiąć ją\" do reflection level (już nie pamiętam jak się to w max`się nazywało) oraz przyciemnić w miejscu kałuży diffuse (tekstura koloru).

 

Gi w skrócie polega na przeliczeni światła z uwzględnieniem jego odbicie od różnych przedmiotów. W rzeczywistości najlepiej zaobserwować ten efekt puszczając \"oczka\" lusterkiem które odbija światło lampy lub słońca. Tak samo każda powierzchnia odbija światło w mniejszym lub większym stopniu.

Napisano

,,Radził bym nałożyć dodatkową teksturę z kanałem alpha na powierzchnię ziemi i \"podpiąć ją\" do reflection level\'\' a co to da? jaki bedzie efekt mniejwiecej? i z kanalem alfa czyli? przepraszam za tyle pytan jestem poczatkujacym:(

Napisano

Reflection level służy do regulowania siły odbić (refleksów). Można to zrobić albo jednolitym kolorem albo teksturą. Ponieważ woda na takiej powierzchni wsiąka w ziemią przydało by się zrobić zróżnicowaną siłę odbić (miękkie przejścia między wodą, wilgotną ziemią i suchą), dlatego jednolity kolor tu odpada. Tam gdzie woda wsiąknęła w ziemię refleksy są mniejsze, gdzie nie są większe. A więc rysujesz sobie kształt kałuży w odcieniach szarości i nakładasz ją w odpowiednim miejscu. Kanał alpha/alfa jest tu w sumie zbędny.

Można to wykonać również osobnym elementem który będzie robił za kałużę. Aby zrobić miękkie przejścia stosujesz mapą opacity (przeźroczystość) i układasz obiekt kałuży tuż nad ziemią. Prymitywna metoda i się raczej nie sprawdzi gdyż nie uwzględni bumpa ziemi (o ile zrobiłeś bumpa).

 

Alpha odpowiada za przeźroczystość obrazka / tekstury i przypisuje się go np. w photoshopie. Działa identycznie jak maska i tak samo się ja wykonuje (w odcieniach szarości). Alpha jest zapisywana razem z plikiem obrazka i stanowi jeden z jego knałów (standardowo bitmapa ma 3 kanały rgb - Red Green Blue - odpowiadające za kolor).

 

Trudno jest to wytłumaczyć. Mam nadzieję że zrozumiałeś. Jak nie to polecam max`oewgo help`a

Napisano

robisz lepiej niż ja, ale nie dawaj żadnych elementów poniżej roku 1951(tak jak tu jakiś kolega powiedział że daj kajdany - chyba ze kajdany SB albo UB) - nie możesz ich dać ponieważ te cegły co masz teksture, są produkowane od początku lat pięćdziesiątych!

Napisano

Fajne ujecie:) Na pewno zrobisz z tego cos ciekawego. Co do tych uwag o lata produkcji;), to wydaje mi sie ze ta scena nie musi byc az tak bardzo realistyczna. Fantazjujac sobie mozna przeciez wyobrazic sobie podroze w czasie itp...

Fajnie sobie lezy ten teapocik:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności