Napisano 6 Lipiec 200420 l Prosze ocencie i pomozcie w dobieraniu dalszych przedmiotow do moejej piwnicy oraz dobraniu odpowiedniego klimatu, moze w przyszlosci zdobede sie na jakas drobna animke:) pozdrawiam [Wyedytowany dnia 6-7-2004 > Piotr Dobosz]
Napisano 6 Lipiec 200420 l No cóż popracuj nad matriałem na ławce (czy co to jest), poszukaj jakichs innych materiałów nie wykorzystuj standardowych materiałów maxa (to rzuca sie w oczy niektórym na tym forum i strasznie psioczą) najwarzniejsze: PUSTO!!!! dodaj coś, kajdany, okienka z kratami przez które wpada poswiata księzyca, kosciotrupa (jesli umiesz) cos na czym mozna zawiesic oko. kolejna sprawa: brud, w takich scenach powinno byc go pełno. czekam na upgrade
Napisano 6 Lipiec 200420 l a moze by tak na odwrot? najpierw pomyslec co chce sie zrobic a potem sie zabierac do pracy?
Napisano 6 Lipiec 200420 l Autor wiem wiem:) ale zrobilem to piwniczke i starsznie mi sie spodobala i chchialbym zorbic z nia cos ciekawszego ale narazie nie mam pomyslow narazie kombinuje by polozyc tam trupa:D jak zrobie renderek to go wysle:) pozdrawiam
Napisano 6 Lipiec 200420 l Ee tam bols nawet z największego konota da się zrobić coś ciekawego, pracuj pracuj
Napisano 6 Lipiec 200420 l Autor Gollum uwarzasz ze nie ma co tego robic bo to jest knot? napisz prosze bo to chyba moja najlepsza jak do tej pory pracka:) bardzo sie nad nia staralem i myslalem ze jest ladna w miare:( wiadomo ze to nie jest dzielo sztuki ale dla poczatkujacego to duzo dobrac materialy itd:) serdecznie pozdrawiam przemysle to jeszcze moze rzeczywiscie ta praca jest nedzna i nie warto jej robic przemysle to i najwyrzej usune watek serdecznie pozdrawiam i bardzo dziekuje za komentarze Pozdrawiam
Napisano 6 Lipiec 200420 l nie miałem na bynajmniej na myśli twojej pracy(sam uwarzam się za początkujacego co zreszta widac po tym co reprezentuje soba), ale taka jest prawda, z początku kazda praca tak wyglada. nie chcialem cie obrazic Piotrze, jesli poczules sie urażony to przepraszam, ale wciąż uwarzam, że może z tego wyjsc cos ciekawego
Napisano 6 Lipiec 200420 l Autor absolutnie nie poczulem sie urazony:) naprawde a nawet jestem bardzo wdzieczny za opinie bo wiem ze nie odrazu czlowiek staje sie dobry najpier trzeba duzo cwiczyc zeby cois wyszlo i ja musze jeszcze bardzo duzo cwiczyc bardzo dziekuje Ci Gollumie za komentarz musze sie wziasc za robote i teraz sie wezme bo wlansie skonczyla sie sesja:D pozdrawiam serdecznie wszystkich
Napisano 6 Lipiec 200420 l kazdy z nas musi duzo cwiczyc... ja dodam od siebie , ze ta scena faktyycznie jest pusta i ciemna czy uzywasz jakiegos programu renderujacego?
Napisano 6 Lipiec 200420 l skilo: jesli pokazal render to chyba tak :) piotr: nie dziekuj i nie obrazaj sie tylko powalcz z oswietleniem, teksturami, kadrem i calosciowym konceptem ;)
Napisano 7 Lipiec 200420 l Fjny powysł ale możesz dodać np. połamane skrzynie lub przewrócone beczki, bo jak na piwnicę to tu jest za czysto :) Czekam na kolejne renderki... Pozdrawiam
Napisano 7 Lipiec 200420 l Na razie klimatem bardzo przypomina Quake\'a III... :) Pracuj, próbuj, dodaj szczegóły, brud i wszystko wyżej wymienione. pozdr, Imaginner
Napisano 7 Lipiec 200420 l Autor SensSerif ja naprawde sie nie obrazam absolutnie:) teraz wziole sie powarznie do roboty, pracuje by dojsc kiedys do perfekcji:) mam nadzieje ze mi sie to uda:) a obrazanie sie niestety nic nie da:( wrecz przeciwnie bardzo sie ciesze ze ktos chcial komentowac moje prace:) bo od komentarzy mozna sie bardzo wiele nauczyc POzdrawiam serdecznie i bardzo dziekuje a komentarze a uzywam niesttey tylko zwyklego , podtsawowego rendera bo nie potarfie poslugiwac sie Brazilem czy innymi:( no ale wszystko jeszcze do nauczenia:)
Napisano 9 Lipiec 200420 l O wiele lepiej niż było, choć nadal pustawo :) może w przyszłości możnaby zrobić jakąś scenkę rodzajową(z ludźmi) ? Widać postępy, uczysz się kolego :D Spróbuj trochę zmiękczyć cienie. Bardzo podoba mi się mur, a nie podoba mi się ogień :D Keep up the good work! :) Imaginner
Napisano 9 Lipiec 200420 l juz lepiej, ale jak dla mnie to sufit nie wyglada jak sufit (plaski i taki jakis \"nijaki\") dodaj moze jeszcze jakies rury (najlepiej pod sufitem i obwieszone szmatami), no i moze pajeczyny, duzo pajeczyn.
Napisano 9 Lipiec 200420 l Autor a jak zrobic pajeczyny? nie wyobrazam sobie ukladac lini:) a rzeczywiscie pajeczyny by sie przydaly:( jest gdzies do tego tutorial? dziekuje za odpowiedzi:)
Napisano 9 Lipiec 200420 l urzyj materialu na planie do diffuse wstaw szarosc a w opacity obrazek alpha(czyli biel widoczna a czern nie lub na odwrot) tam gdzie b€dzie czern badzie przeswit he he
Napisano 9 Lipiec 200420 l Autor nie wiem za bardzo jak to zorbic jak muwidz:( narazie wziolem plane uzylem bend dodalem 11 segmentow i uzylem wire i jakos wyglada narazi:) nie potrafie zrobic twoim sposobem:( ale dziekuje:)
Napisano 10 Lipiec 200420 l może dodaj jakieś półki, narzędzia, rury, skrzynie przykryte plandeką.... aha, i jeśli na ścianie dałeś spray, to te pochodnie nie pasują.... dodaj może jakieś kable rury i żarówkę wiszącą z sufitu... pozdrawiam i życzę powodzenia...
Napisano 10 Lipiec 200420 l no, jak dla mnie to sie podoba (sam bym czegos takiego nie zrobil.. serio mam do czynienia z maxem dopiero miesiac, przerobilem mase tutkow ale nie umiem zbyt pieknie modelowac, oswietlac i teksturowac :P)
Napisano 10 Lipiec 200420 l Witam moze nie jestem zupelnie poczatkujacym ale za to dopiero od kilku dni na forum i wiem jak mile komentarze (konstruktywne) do daja otuchy i woli walki z modelem. piwnica calkiem spoko az mi sie moje pierwsze proby przypominaja:) z ta pajeczyna chodzi oto: zeby na plane\'a nalozyc czarno bialy obrazek pajeczyny tylko nie tam gdzie kolor, tylko na przezroczystosc i wuala. a no i rzucza misie jedna taka rzecz, otoz nie wiem czy wszyscy to widza ale chyba bump sciany powinien byc odwortny bo narazie to cement wustaje a nie cegly. a moze mi sie tylko zdaje? a i chyba dalbym spokuj z tym ogniem. tylko jakas zarowke stara albo cos bo jak zacznies robic rury beczki to pocodnie jakos nie bardzo. Okienka taz nie specjalnie bo to piwnica w koncu. no chyba ze jakies male pod sufitem. powodzenie rzycze owocowej pracy Pozdrawiam
Napisano 10 Lipiec 200420 l Co do pajenczyny sprobuj zrobic ja na zasadzie tego listka z tutka http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs115/shag_fur_trees_pl.htm panom z gory chyba o to chodzilo p.s. pokazany na koncu tutka [Wyedytowany dnia 10-7-2004 > rowr]
Napisano 11 Lipiec 200420 l Autor Witam wszystkich duzo juz zrobilem bardzo przydaja mi sie wasze rady bardzo dziekuje za pomoc ale mam problem:( bo zrobilem na odwrot chcialbym odwrocic wybrzusszrenie mapy bump by to cegly byly wypukle a tynk wklesły no ale probuje opcji takich jak nvert w output i nic sie nie dzieje:( czy do tegpo trzeba urzyc jakiegos modyfikatora?
Napisano 11 Lipiec 200420 l nie nie poprostu musisz zjechac z moca tej mapy na ujemne wartosci i bedzie odwrotnie. ten liczniczek nie koczy sie na zerze. :P Pozdrawiam.
Napisano 12 Lipiec 200420 l Autor dodalem pare szczegulow ale mam problem z ciecza z wiadra nie wiem jak ja zrobic by ladnie odbijala otoczenie. Ma ktos jakis pomysl?:)
Napisano 12 Lipiec 200420 l w material editorze w maps w kanale reflection wrzuc np. \'raytrace\' (albo i reflect/refract) - powinno slicznie odbijac :) i jeszcze: moze zamiast tego ognia (ktory wyglada lekko moowiac \'malo realistycznie\') zrobic jakies takie \'przemyslowe\' lampy - takie w takiej jakby drucianej oprawie - moze bedzie bardziej wiarygodnie [Wyedytowany dnia 12-7-2004 > ftorek]
Napisano 12 Lipiec 200420 l Autor moze i masz tracje z tymi lampami bo wczesniej ludzi pisali mi o tej zarowce ale ona by nie wygladala przekonujaco bo oswiet;lenie bylo by zbyt jasne a jesli bym zrobil zle oswietlenie zaciemnione to wygladalo by tragicznie:( pozatym moze ktos mi powiedziec co to jest Gi? pozdrawiam i dziekuje za komentarze
Napisano 12 Lipiec 200420 l Maxowe płomienie wyglądają strasznie. Radził bym użyć tekstury, albo jakiegoś dobrego plugina. Woda w takiej ilości nigdy nie będzie sama z siebie niebieska. Woda jest praktycznie bez barwna. Radził bym nałożyć dodatkową teksturę z kanałem alpha na powierzchnię ziemi i \"podpiąć ją\" do reflection level (już nie pamiętam jak się to w max`się nazywało) oraz przyciemnić w miejscu kałuży diffuse (tekstura koloru). Gi w skrócie polega na przeliczeni światła z uwzględnieniem jego odbicie od różnych przedmiotów. W rzeczywistości najlepiej zaobserwować ten efekt puszczając \"oczka\" lusterkiem które odbija światło lampy lub słońca. Tak samo każda powierzchnia odbija światło w mniejszym lub większym stopniu.
Napisano 12 Lipiec 200420 l Autor ,,Radził bym nałożyć dodatkową teksturę z kanałem alpha na powierzchnię ziemi i \"podpiąć ją\" do reflection level\'\' a co to da? jaki bedzie efekt mniejwiecej? i z kanalem alfa czyli? przepraszam za tyle pytan jestem poczatkujacym:(
Napisano 13 Lipiec 200420 l Reflection level służy do regulowania siły odbić (refleksów). Można to zrobić albo jednolitym kolorem albo teksturą. Ponieważ woda na takiej powierzchni wsiąka w ziemią przydało by się zrobić zróżnicowaną siłę odbić (miękkie przejścia między wodą, wilgotną ziemią i suchą), dlatego jednolity kolor tu odpada. Tam gdzie woda wsiąknęła w ziemię refleksy są mniejsze, gdzie nie są większe. A więc rysujesz sobie kształt kałuży w odcieniach szarości i nakładasz ją w odpowiednim miejscu. Kanał alpha/alfa jest tu w sumie zbędny. Można to wykonać również osobnym elementem który będzie robił za kałużę. Aby zrobić miękkie przejścia stosujesz mapą opacity (przeźroczystość) i układasz obiekt kałuży tuż nad ziemią. Prymitywna metoda i się raczej nie sprawdzi gdyż nie uwzględni bumpa ziemi (o ile zrobiłeś bumpa). Alpha odpowiada za przeźroczystość obrazka / tekstury i przypisuje się go np. w photoshopie. Działa identycznie jak maska i tak samo się ja wykonuje (w odcieniach szarości). Alpha jest zapisywana razem z plikiem obrazka i stanowi jeden z jego knałów (standardowo bitmapa ma 3 kanały rgb - Red Green Blue - odpowiadające za kolor). Trudno jest to wytłumaczyć. Mam nadzieję że zrozumiałeś. Jak nie to polecam max`oewgo help`a
Napisano 13 Lipiec 200420 l robisz lepiej niż ja, ale nie dawaj żadnych elementów poniżej roku 1951(tak jak tu jakiś kolega powiedział że daj kajdany - chyba ze kajdany SB albo UB) - nie możesz ich dać ponieważ te cegły co masz teksture, są produkowane od początku lat pięćdziesiątych!
Napisano 13 Lipiec 200420 l Fajne ujecie:) Na pewno zrobisz z tego cos ciekawego. Co do tych uwag o lata produkcji;), to wydaje mi sie ze ta scena nie musi byc az tak bardzo realistyczna. Fantazjujac sobie mozna przeciez wyobrazic sobie podroze w czasie itp... Fajnie sobie lezy ten teapocik:)
Napisano 13 Lipiec 200420 l Aha ja kzostaniesz przy koncepcji z pochodniami to proponuje osmolic troche sciany, ale to tylko moja sugestia (sugestia poczatkujacego 3d Max\'owca)
Napisano 13 Lipiec 200420 l Autor bardzo dobry pomysl:) zawsze bedzie realistyczniej:) Oj ciezko idzie ta pracka bardzo ciezko:(
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto