Skocz do zawartości

Naturalne, podwójne odbicia w szybach przy exteriorze.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Swojego czasu zaobserwowałem na evermotion.org pewną pracę, która zwróciła moją uwagę odnośnie szyb.

Próbowałem coś takiego wykonać, ale niestety - porażka. Nie wiem jak się za to zabrać?

Chodzi o ten obrazek:

 

5815488532be6c111a55o.jpg

 

Domyślam się, że robi się to jakimś bumpem, albo czymś takim, próbowałem, ale nic nie pomagało.

Macie jakiś pomysł?

 

Pozdro.

Ciastuch.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

pytanie chyba tyczy sie podwojnego odbicia a nie odbic samych w sobie a jesli tak to Sayja ma racje piszac ze trzeba do tego dwoch szyb (szyby po 4mm i miedzy nimi przerwa 20mm)

Napisano

Sory, zapomniałem napisać. Tak, pytanie dotyczy podówjnego odbicia. To, że jest podwójne, to widać od razu, tylko chciałem zapytać, jak to zrobić. Bo robiłem sobie dwie szyby, oddalone od siebie o jakąś odległość, ale... no włąsnie, dziwne, bo odbicie wydawało się nakładać na siebie, co dawało efekt pojedynczej szyby.

Co ciekawe, próbowałem narzucić dwa różne bumpy o BARDZO małym parametrze, z mapki noise i ... lipa. Dalej nie było widać dwóch odbić, tylko cały czas pojedyncze, jakby była tym tylko jedna szyba.

Napisano

Hynol :Próbowałem włączać i wyłączać tą opcję - bezskutecznie. Próbowałem też obracać face'y na przód i na tył - również bez skutku, robiłem szyby jako boxy bardzo cienkie i jako dwie osobne płaszczyzny - lipa. Męczy mnie to troche, bo efekt czaderski, ale nie mogę tego rozkminić ;/

mirach :próbowałem uzyskać lekkie "falowanie" szyby - tak jak w naturze - szyba nie jest idealnie płaską powierzchnią: trochę faluje, więc pomyślałem, że jeśli dam dwa rózne bumpy na dwie płaszczyzny jedna za drugą - uzyskam efekt "zdublowanego odbicia" - ale nie udało się.

Napisano

Aaaaa - sry - ty chcesz uzyskać taki efekt???? Bo myślałem że się go chcesz pozbyć, bo to kicha jest. Najprościej wyrenderować sobie element VrayReflection i dodać go drugi raz w PSie z przesunięciem albo skalowaniem (tak jest chyba na obrazku - skalowanie do lewej strony). W jednym pasie to ja bym po prostu zrobił podwójne szyby z powierzchniami odwróconymi w tą samą stronę. Na jedną można nałożyć normal bumpa w jednym kolorze żeby troszkę odkształcić normalne na tej powierzchni (zwykły bump tu raczej nie zadziała). Wtedy jeżeli obie płaszczyzny będą nawet bardzo blisko, jedna będzie nieco inaczej zorientowana.

 

Ale tak jak mówię - ten efekt jest dość kiepski i wygląda bardziej na błąd w renderingu niż na fotorealizm.

Napisano

Dzięki chłopaki za odpowiedzi :) Pokombinowałem troche i wyszło :) Zrobiłem dwa cienkie boxy i odsunąłem całkiem sporo od siebie. Działa jak powinno - tzn jak na załączonym obrazku. Hynol ten efekt jest zauważalny w naturze i to w sumie dosyć mocno (patrzę teraz na swoje okno w pokoju) :) Być może niedługo zamieszczę jakąś pracę z tym efektem - zbliżają mi się terminy zakończeń projektów, więc będzie troszke czasu dla siebie :)

Tymczasem bardzo dziękuję za dyskusję :)

Pozdro.

Ciastuch.

Napisano
a tak z ciekawości zapytam, co ma mieć bump do tych odbić ?

Czasami taki bump może odróżnić szybę od np. lustra które są blisko siebie, ale w sumie jest to słaby sposób na to.

Napisano

hm a moze warstwe reflect z redner elements w photoshopie skopiowac, mniejsze opacity i lekko przesunąć np. w lewo. Problem rozwiązany już wyżej ale sugeruję swoje rozwiązanie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności