Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam serdecznie:)

Moja pierwsza walka z pojazdami pancernymi:P na cel obrałem skota. Zostało jeszcze trochę pracy, ale chce was zapytać o opinie bo z pewnością dużo do poprawy.

Większość elementów wykonana pod ms, ale jak wiadomo powstaje gęsta siatka i tu mam pytanie: czy powinienem ją odchudzać (zbędne lopy) po nałożeniu każdej kolejnej warstwy ms? Jeśli chcecie mogę jutro wrzucić siatki(bez czy z ms?).

 

adc3e6fee074afb9.jpg

f3e4b42774bdb33e.jpg

a74478278792b4e9.jpg

Edytowane przez ozi_ns
  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pięknie się zapowiada !

Troszkę dziwny bieżnik opony - ale może takie też były.

Oczywiście, że odchudzać ile tylko się da !

To samo dotyczy zbędnych ścianek co by mapowanie mniej czasu zajęło.

Napisano

Witam,

proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy POST. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane).

Napisano

co do odchudzania - pewnie, dopoki nie zaszkodzi to jakosci to zawsze warto odchudzac, jednak nie rozumiem co oznacza stwierdzenie "kolejne warstwy ms", ms nie naklada sie na kazdy box, tylko na jakies konkretne juz w miare wymodelowane plaszczyzny, nakladasz ms -> modeelujesz konrketniejsze elementy -> nakladasz ms -> modelujesz detal + ms zeby calosc byla wygladzona..nie ma nic dalej, ms to potezne narzedzie, ale mozesz bardzo latwo zniszczyc siatke zbednym smothowaniem i zamykaniem tej edycji

Napisano

chodziło mi o to czy: dajemy ms iterations 1 ->czyścimy siatkę ->znowu ms int 1 i tak zostaje

czy może ms iterations 2 ->czyścimy ale ostrożnie by siatki nie zrypać.

Zrobiłem pierwszym sposobem i po mimo dodania wewnętrznych ścian głównej bryły (kadłub), bo planuje zrobić wnętrze ilość poly zmalała.

Chyba jet dobrze skoro po dodaniu niemal drugie tyle geometrii ilość poly zmalała o ponad 50 k render siatki dam rano.

warstwy - miałem na myśli kolejne nakładanie ms

Napisano

W końcu znalazłem chwilę (próbne matury;/) na Render całości jaką aktualnie posiadam. Do zrobienia zostało zostało mi: kilka drobnych detali, elementy napędu (wał, przeguby cardana itp.), osprzęt zamocowany na bokach (łopaty, kilofy), oraz jeszcze hym.. spawy, czeka mnie również drobna poprawa skali niektórych elementów elementów (np. felga koła-centralna część jest za mała). Myślę jednak że są to już w miarę proste elementy i pójdzie szybko. Po tym wszystkim nadejdzie czas na tekstury, jednak w tym jak na razie nie posiadam zbytniego doświadczenia i będzie to wyzwaniem.

d42777c52d152f85.jpg

 

Jaka jest wasza opinia na temat modelu(tego co już jest, co do poprawy bądź kasacji? wszelka krytyka mile widziana.

Napisano (edytowane)

Na razie bardzo pokaźna ilość, na pewno więcej niż 6milionów, ale to dlatego że całe podwozie jest świeżo zrobione i jest tam sporo zbędnych lopów, usunięcie ich nie sprawi problemów. Po oczyszczeniu z pewnością będzie tak jak z kadłubem i ilość spadnie drastycznie. Ponadto jest bardzo dużo śrub i są one szczegółowe (np. posiadają oznaczenie numerowe, a niektóre nawet gwint). Wim...wiem poniosło mnie było to zbędne bo i tak tego nie widać a takie zbliżenie detalu bez sensu,to pewnie też ulegnie zmianie.Właściwie zrobię dziś jeden render i pokaże.

Edytowane przez ozi_ns
Napisano

Heh... tak to się prezentuje, z tymi numerkami na śrubach to mnie już totalnie poniosło bo usunięciu samych cyferek (a wyliczyło ponad 230 obiektów;/) scena się odchudziła dobrze ponad 0,5 mil

6f1c08c574b97a1c.jpg

Napisano

Początkowo uważałem, że są dobre i tak powinny wyglądać, a to dlatego że jest to praktycznie 3-4 model jaki robię (mam na myśli modele bardziej złożone niż stojak na płyty ze spline, pudełko na płyty cd lub flakon perfum robiąc krok po kroku jak w tutorialu), ponadto jest to pierwszy pojazd w moim wykonaniu, a zarazem model mający na celu odwzorowanie realnego obiektu (moje pozostałe złożone modele były raczej wolną koncepcją). Początkowo nie spodziewałem się, że ten model osiągnie taki poziom (jak na mnie) oraz detal. Podczas pracy nad tym modelem nabrałem znacznych umiejętności i wiele elementów było robione kilkukrotnie, gdyż po ukończeniu stwierdzałem, że wiem jak zrobić go lepiej. Opony rzeczywiście wymagają poprawek, są jednym z pierwszych obiektów, a mimo to nie były poprawiane. W wyglądzie opon wyraźnie widać niepoprawność skali bieżnika oraz jego zbyt wyraźne krawędzie.

Dzięki za komentarz teraz wiem co dziś będę robił:P

Napisano

W razie potrzeby służę zdjęciami referencyjnymi, mam skota, dzisiaj w nim naprawiałem urwaną obudowę dyferencjału.

Ponadto:

-potwierdzam że koła są cacy (jodełki)

-brakuje uchwytu na piłę moja-twoja na przedzie

-pokrywa włazu kierowcy powinna być fragmentem sfery, a Twoja jest spłaszczona.

 

Ale detal jest przepiękny, chce się patrzeć.

 

A tu można obejrzeć mojego Skota :) http://www.grupaslask.pl

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia!

  • Like 1
Napisano

Właśnie dziś o 1 w nocy dodawałem uchwyt, wycinałem otwór na przedni hak i takie tam inne detale dopieszczam, bo brakuje mi zdjęć do pracy nad resztą:p Spadasz mi z nieba i był bym wdzięczny za kilka zdjęć: kilka zdjęć całego spodu wał napędowy itd (naprawa obudowy w sama porę:D), zawieszenia przednie (elementy umożliwiające skręcanie koła) oraz jedno lub dwa zdjęcia dachu z góry pomogły by dopieścić detal i skale.

Z góry dzięki.

Napisano

kolejna aktualizacja kilka nowych obiektów oraz kilka starych zastąpionych nowymi: wieża, opony, pokrywa włazu.

77e087c996ad2d4a.jpg

Czy wie ktoś jak dlaczego obiekt typu spring od początku ma flipnięte face? jak sobie z tym poradzić,a le bez zamiany na edit poly bo wtedy już traci swoje własności (zamocowanie do obiektów aby działał jako amortyzator koła)

Napisano

No cóż matura na karku ale są święta więc trochę czasu znalazłem taki obecny stan pracy. Materiały próbne zastanawiam się czy robić poniszczony jak zacząłem z piłą, czy może jak muzealny czyli wszystko zadbane itp.

skotcam3.jpg

Napisano

DAWAJ JAKO UŻYWANY! to będzie ekstra, kurz, zacieki po ropowaniu, ślady otarć o gałęzie i krawędzie budynku i zniszczony numer taktyczny. mrrrr :)

BTW... ta farba nie śmie odbijać otoczenia, a pod szperaczem i przyłbicą widać jak te elementy odbijają się w farbie.

Bardzo mi się podoba ten model. Pokaż tył

Napisano

chwilowo tyłu nie pokarze bo cały kadłub poszedł pod siekierę, zauważyłem że zrypałem sprawę z włazem kierowcy oraz w kilku miejscach topologia. Rozkładanie siatki z kiepską topologią nie fajna sprawa:(. Zdecydowałem się poniszczyć z prostej przyczyny podnoszenie skila:)

flamaster69 farbę wzorowałem na tym http://www.brdm2.estranky.cz/img/original/28948/09..jpg ale mniejsza o to bo będę niszczył czyli matowy itd. Mam jedno pytanie odnośnie włazów czy są one tej samej średnicy i czy właz kierowcy jest bliżej krawędzi ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności