Skocz do zawartości

Tworzenie materiałów - wasze spostrzeżenia (sposoby pracy).


natas

Rekomendowane odpowiedzi

Właściwie to nie wiedziałem bardzo jaki dać tytuł więc może od razu wyjaśnię o co mi chodzi .Otóż zastanawiam się w jaki sposób tworzycie materiały czyli np wybieram standard ,dodaję texturę koloru ,potem norm ,następnie bawię się ior-em itd .Oczywiście to tylko przykład i raczej chodzi mi o to w jakiej kolejności Wy to robicie i pomocne by również było w jakim sofcie i na jaki silnik renderujący .Zastanawia mnie to dla tego ,że właśnie oprócz dobrego oświetlenia i drogiego silnika bez dobrego materiału nie osiągnie się super efektu ...Wiem ,że dla większości z was to pewnie głupie pytanie bo skoro menu materiałów jest skonstruowane w określonej kolejności to powinno się to w tej kolejności ingerować ale mnie to jakoś słabo przekonuje a co niektórzy może mają jakieś swoje mroczne sekreciki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Polecam po prostu obserwację materiałów w realnym świecie: popatrz jak coś wygląda i zastanów dlaczego tak wygląda, czy to kwestia np. chropowatości, połyskliwości; czy te właściwości występują jednorodnie czy w jednych miejscach są bardziej a w innych mniej intensywne? Przy takiej obserwacji można dojść do wielu fajnych wniosków, mi np. plastik zawsze kojarzył się z czymś zupełnie matowym ale przecież zdecydowanie odbija otoczenie ale jest ono rozmyte - przez co mało rozpoznawalne.

 

Ważne jest też właśnie wspomniane otoczenie - szczególnie w przypadku różnego rodzaju metalu, który na dobrą sprawę często nie ma koloru - przyjmuje kolor otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich mrocznych sekretow to jest jedna rzecz - tak naprawde prawie kazdy material odbija otoczenie, nawet asfalt na drodze jak popatrzysz pod kątem w gorący dzien to bedzie lekko odbijał. Kwestia jest taka ze w wiekszosci te odbicia są bardzo rozmyte i odtwazanie tego w renderze moze dodac mase czasu do renderingu. Co do odbic to warto tez pamietac ze prawie kazdy material ktory nie jest metalem ma odbicia zalezne od kąta patrzenia, czyli fresnel pi razy drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym pamiętać należy że efekt fresnela jest tym mocniejszy im bardziej przepuszczalna dla światła jest powierzchnia. Dlatego na plastikowym kubeczku będzie słabszy, a na lakierze samochodowym (posiadającym warstwę bezbarwną na powierzchni) bardzo mocny. Dodatkowo ma znaczenie gęstość ośrodka w którym następuje częściowe odbicie. W praniu ---> ustawiasz fresnela oraz odbicia na czuja i potem regulujesz IORem albo krzywą żeby ładnie wyglądało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności