Napisano 29 Listopad 201113 l Jak zrobić w maxie (2010) sportowe paski na samochodzie. Używając materiałów lub textur. Mam samochód sportowy (czerwony meatlic) i chcę na nim zrobić dwa białe paski, pośrodku, wzdłuż pojazdu. Jak tego dokonać?
Napisano 29 Listopad 201113 l blend material i narysuj sobie maske dla tych pasków. poczytaj o blend materiale
Napisano 29 Listopad 201113 l Autor Uważam że drugi sposób (XizOr) jest łatwiejszy, ale poczytam także o tym co podał pecet. Dzięks.
Napisano 29 Listopad 201113 l w diffuse wrzucasz materiał 'mix', ustawiasz kolory, a jako mix amount dajesz 'gradient ramp' (ustawiasz na zmianę 100% kolor biały i czarny), szybkie nałożenie uv mappingu - planar. Największy plus tego zastosowania to możliwośc bardzo szybkiego zwężenia poszerzenia pasków lub ich dodawania i odejmowania - za pomocą kilku kliknięć w gradient ramp bez konieczności X-krotnego malowania jakiś tam map. Dotyczy oczywiście jedynie takich pasków przechodzących wzdłuż samochodu, jak w viperach.
Napisano 29 Listopad 201113 l Autor Każda-y pomysł wezmę pod uwagę. Dopiero zaczynam zabawę z mapowaniem.
Napisano 30 Listopad 201113 l Autor Wiem - domyślam się. Jednak używając - jak na razie - metody piko84 doszedłem do momentu w którym nie mogę dać sobie rady. Na filmiku jest pokazane o co kaman - sory złą jakość, film może się ciąć nawet po załadowaniu, nie wiem czemu ale mniejsza z tym. [url]http://vimeo.com/32927716[/url]
Napisano 30 Listopad 201113 l masz skopane to że masz zaznaczone przy coordinates zamiast texture environ. Powinno być texture[x] environ[ ]
Napisano 30 Listopad 201113 l Autor Wii, działa. Dzięki, teraz muszę zrobić to samo na samochodzie i zastosować to na innych obiektach aby mieć wprawę.
Napisano 30 Listopad 201113 l Tylko zamiast od razu pchać gradient ramp trzeba było puścić najpierw materiał "mix", a gradienta dać w mix amount. Materiał 1 - kolor biały, materiał 2 kolor czerwony, mix amount - gradient ramp. Przy tym co masz drobna zmiana koloru jakiegokolwiek paska to masa klikania. Przy metodzie opisanej powyżej to zaledwie zmiana koloru w jednym z materiałów - 3 kliknięcia. Obie metody działają poprawnie ale druga jest bardziej elastyczna na zmiany.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto