Napisano 8 Grudzień 201113 l Witam ostatnio widziałem parę zmagań z fenderami strasznie się podjarałem i postanowiłem zrobić własną gitarkę, jest to jedna z 5 które posiadam, Line 6 variax acoustic 700 jest to najlepszy model elektroakustyka line 6, zobaczymy jak dobrze pójdzie to zrobie wszystkie moje gitary, narazie clay, trzymajcie kciuki :> Edytowane 1 Styczeń 201213 l przez c4rl0s
Napisano 8 Grudzień 201113 l Autor dzięki Daniel damy radę jak to mówią heh, porti niewiem czy coś ci to da bo ja nie jestem master siatek poprostu robię tak żeby było dobrze nigdy nie potrafiłem oszczędzać poli, w takich przypadkach jak ten używam Boleana a później dostosowuję siatkę, oczywiscie blueprintów brak wiec wszystko z suwmiarką na żywca jadę :>
Napisano 10 Grudzień 201113 l Autor bardzo mały upik, brak czasu i referencyjnych zdjęć co pozwoliło by szybciej pracować niż przenośić wymiary suwmiarką do programu :
Napisano 17 Grudzień 201113 l Autor pierwsze przymiarki do gryfu, niestety strasznie mi się kadr niepodoba i widze że ciężko będzie ujęcie zrobić całości ze względu na kształt gitary żeby fajnie wyglądało ale to teraz najmniej ważne.
Napisano 21 Grudzień 201113 l A co tu sugerować jak wszystko jest w najlepszym porządku ;) Przynajmniej wg mnie. Good job :)
Napisano 24 Grudzień 201113 l Autor dzięki kubi zgadzam się ale tutaj podstrunnica ma nałożony malutki promień tak jak w orginale jednak może tego nie widać w gitarach akustycznych jest bardzo mały promięń w klasycznych nie ma wogóle w elektrykach jest już dobrze widoczny.
Napisano 24 Grudzień 201113 l c4rl0s napisał: dzięki kubi zgadzam się ale tutaj podstrunnica ma nałożony malutki promień tak jak w orginale jednak może tego nie widać w gitarach akustycznych jest bardzo mały promięń w klasycznych nie ma wogóle w elektrykach jest już dobrze widoczny. zgadza się, radius ze stronki producenta to 17 czyli duży (płaski) ale jednak jest http://www.ratcliffe.co.za/articles/radius.shtml szczegół ale ważny :)
Napisano 24 Grudzień 201113 l Autor wielkie dzięki kubi przyda się informacja spóbuje pogłębić promięń u siebie mam nadzieję że bedziesz śledził wątek do końca i wrazie czego pomożesz :> pozdro i wesołych świąt
Napisano 27 Grudzień 201113 l Autor zaczałem żeźbić struny jedna zastanawiam się czy jest jakiś stosunkowo prosty sposób na owijanie wokół maszynek niż przesówanie wertexów splina filetowanie i bendowanie itd może ktoś ma jakiś pomysł no i powoli zastanawiam się jak zrobię owijke wokół strunu przy okazji może i nad tym pozmyślicie z góry dzięki pozdro
Napisano 28 Grudzień 201113 l Autor dużo pomocy widzę : próba struny z owijką strasznie dużo poly wcina :
Napisano 2 Styczeń 201213 l Nie znam się na gitarach ale mam jedną w domu:P i struna 1 i 2 są to proste druty bardzo cienkie, a nie spiralki:) model super, będę śledził :D
Napisano 2 Styczeń 201213 l @c4rl0s: oplot za pomocą geometrii to, imo, tragiczny pomysł. Elementy, które będzie najmniej widać będą zżerać najwięcej zasobów. Zmapuj spline wzdłuż osi i wrzuć rozsądną bump mapę (nawet jako displace, jeśli bardzo ci zależy na super zbliżeniach).
Napisano 2 Styczeń 201213 l Autor gregory dziękuje za docenienie wkładu pracy tak jak mówisz w tym przpadku jak w standardowym komplecie strun do elektryka struny E6,A5 iD4 są z owijką, a pozostałe E1,H2 i G3 sa bez owijki standardowy set do akustyków zazwyczaj stosuje sie dodatkowo strune G3 z owjiką jednak ze względu na fakt przetworników piezo i preferencje gry oraz wykorzystanie głównie solowe tego elektroakustyka stosuje standadrowy set do elektryków Arev zgadzam się z tobą w zupełności poczatkowo też myslałem o zrobieniu tego w ten sposób jednak ze względu na możliwość podniesienia skila i dużo chęci zdecydowałem się że niepójdę na łatwizne i zrobie highendowy modelik który przktycznie staram się odwzorować w 100% z orginałem zarówno pod względem wymiarów jak i wyglądu i fakt że chcę zrobić z 10 ujęc, kilka kamer zachowam z tych właśnie clayów, doceniam cenne rady i liczę na więcej jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Napisano 2 Styczeń 201213 l Całkiem ładnie! Tak trzymać. Struny mógłbyś bardziej rozróżnić grubością, bo nikt nie gra na zestawie 10-30 ;) Co do owijania strun to nie mam pojęcia jakie masz możliwości w maxie, ale ja to robię (w Modo) poprzez funkcję Tube(takie do tworzenia rzeczy ruropodobnych), który ręcznie ustawiam. Chociaz to też dużo grzebania się to może jednak CI coś pomoże. Tak sobie teraz myślę, że mógłbyś do zawijania strun przy kluczach używać radial sweep (to chyba w maxie jest), a potem łączyć z pozostałą częścią struny. Wydaje się to dość szybkie. Natomiast jeśli chodzi o owijkę to tak jak arev powiedział - po prostu walniesz bump/dispacement mapę.
Napisano 2 Styczeń 201213 l Autor chasdiel dziensk masz racje tyle sie osiedziałem prz strunach zę wyglądają racze jak 25-52 w rzeczywistości stosuje 11 - 52 więc wiolinowe poprawie troszke i będzie gites co do robieni strun doszedłem do wniosku że najszybciej jest spline + np helix albo spring to wiolinowe co do strun z owijką to samo ale dodatkowo robię np springa o pewnej długości z odpowiednią ilości zwojów i najniższą ilości stron jakieś 5 dałem na grubość i chyba 6 po obwodzie nastepnie modyfikator path deform, ramu starcza czas renderu skoczył raptem jakieś 20 do 25 % więc jest dobrze i mam satysfakcję że mocno się orzeźbiłem, ale dzięki za solidne rozeznanie może gdybyś wcześniej zapostował w momenicie kiedy szukałem rozwiązania, prawdopodobnie poszedłbym w innym kierunku jeszce raz dzięki.
Napisano 2 Styczeń 201213 l Wiesz, nie obraź się, ale wymodelować strunę żeby ładnie wyglądała mając, nie wiem - 100, 200k poly, to żadna sztuka. Robisz teraz dla przyjemności i wisi ci czy stracisz przez to dodatkową godzinę na rendery. Ale może kiedyś, już niedługo, będziesz robił coś na zlecenie. Czas będzie cię gonił, będziesz potrzebował 10 renderów gitary na wczoraj. Albo inaczej - robisz model dla klienta, który akurat nie ma 8GB pamięci. Optymalizacja to ważna umiejętność - ucz się jej od początku. Trochę trudniej będzie uzyskać super efekt displacem/bumpem niż po prostu owinąć kilogramy polu wzdłuż spline'a. Będziesz musiał pokombinować z odpowiednim filtrowaniem tekstur, może z parametrami displace'a jeśli się na niego zdecydujesz. Ale możesz w ten sposób zaoszczędzić czas i zasoby sprzętowe, a to jest... priceless :] Rób, rób! Chcę zobaczyć ujęcia z błyszczącym lakierem i zbliżenia na struny z sexy dofem ;)
Napisano 2 Styczeń 201213 l Autor dzięki arev oczywiście masz rację zgadzam się z tobą w zupełności ponieważ od 3 lat pracuje w w firmie jako projektatnt space planningu biurowego i niejednokrotnie miałem np tydzień na zrobienie 10 pieter oczywiście archicad, autocad, i jako renderer artlantis ale 3d max jak najbardziej się trafia niejednokrotnie oczywiście z czasem wtedy jest inaczej i klijent o tym wie, albo firma wprowadza powiedzmy 40 nowych modeli krzeseł foteli itd i bazę trzeba zrobić w mięsiąc w 2 wersjach high i low polly a na dodatek jako 3ds dwg i pod arcona więc wiem z czym się ten chleb je, ale tak jak mówiłem wzupełności masz rację i trzeba się tego uczyć od początku i faktycznie wjechałeś mi trochę na ambicję i spróbuję dodatkowo zrobić struny samą teksturą, jescze raz dzięki wielki i pozdrowionka
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto