Posted December 17, 201113 yr Hejka, jestem początkującym użytkownikiem max'a wymodelowałem sobie postać człowieka, teraz chcę go oteksturować za pomocą unwrap UVW, jak usunąć te zielone linie które same się tworzą, czytałem o tym że w otworach automatycznie tworzy się linie cięcia ale ja nie mam tam żadnych otworów oprócz oczy ,dziurki w nosie i w uszach, moje pytanie to jak to pociąć aby było dobrze :) z tutoriali wiem jak to mniej więcej wygląda ale na takich prostych obiektach.
December 17, 201113 yr Te zielone linie to domyślne mapowanie maxowe dla obiektu. Niemniej jednak znacznie łatwiej jet trafić szóstkę w totka, niż liczyć na to, iż max sam genialnie wpadnie na pomysł, jak poprawnie z automatu zmapować obiekt. Dlatego jeśli używasz maxa 2012, to w modyfikatorze unwrap odhaczasz w zakładce display opcję map seams i zostawiasz sobie tylko peel seams. Następnie w zakładce peel masz narzędzia do cięcia siatki jak Ci wygodnie seamsami. voila.
April 22, 201213 yr A jak usunąć niebieską linie saems którą zrobiłem przez przypadek a nie mogę cofnąć bo za dużo operacji zrobiłem po?
April 22, 201213 yr Cześć. Wybierz zaznaczanie seamów i wciśnij alt + lewy klik myszki na tym, co chcesz odznaczyć.
April 22, 201213 yr Albo jak już narobisz strasznego bajzlu, to sobie nowy, pusty modyfikator Unwrap wrzuć i jeszcze raz na czysto zmapuj. Inną techniką z którą się też spotkałem przy mapowaniu ciężkich i złożonych modeli, jest rozbicie go na kawałki, zmapowanie różnych elementów niezależnie i później połączenie geometrii i dopasowaniu poszczególnych łat UV. Kombinuj. Jak się wkręcisz troszkę, to potem już pójdzie jak z bicza strzelił.
Create an account or sign in to comment