ZibiHit Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 Hejka, jestem początkującym użytkownikiem max'a wymodelowałem sobie postać człowieka, teraz chcę go oteksturować za pomocą unwrap UVW, jak usunąć te zielone linie które same się tworzą, czytałem o tym że w otworach automatycznie tworzy się linie cięcia ale ja nie mam tam żadnych otworów oprócz oczy ,dziurki w nosie i w uszach, moje pytanie to jak to pociąć aby było dobrze :) z tutoriali wiem jak to mniej więcej wygląda ale na takich prostych obiektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 17 Grudzień 2011 Share Napisano 17 Grudzień 2011 Te zielone linie to domyślne mapowanie maxowe dla obiektu. Niemniej jednak znacznie łatwiej jet trafić szóstkę w totka, niż liczyć na to, iż max sam genialnie wpadnie na pomysł, jak poprawnie z automatu zmapować obiekt. Dlatego jeśli używasz maxa 2012, to w modyfikatorze unwrap odhaczasz w zakładce display opcję map seams i zostawiasz sobie tylko peel seams. Następnie w zakładce peel masz narzędzia do cięcia siatki jak Ci wygodnie seamsami. voila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Pawel_ Napisano 22 Kwiecień 2012 Share Napisano 22 Kwiecień 2012 A jak usunąć niebieską linie saems którą zrobiłem przez przypadek a nie mogę cofnąć bo za dużo operacji zrobiłem po? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 22 Kwiecień 2012 Share Napisano 22 Kwiecień 2012 Cześć. Wybierz zaznaczanie seamów i wciśnij alt + lewy klik myszki na tym, co chcesz odznaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Pawel_ Napisano 22 Kwiecień 2012 Share Napisano 22 Kwiecień 2012 Dzięki wielkie :) ze ja na to nie wpadłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 22 Kwiecień 2012 Share Napisano 22 Kwiecień 2012 Albo jak już narobisz strasznego bajzlu, to sobie nowy, pusty modyfikator Unwrap wrzuć i jeszcze raz na czysto zmapuj. Inną techniką z którą się też spotkałem przy mapowaniu ciężkich i złożonych modeli, jest rozbicie go na kawałki, zmapowanie różnych elementów niezależnie i później połączenie geometrii i dopasowaniu poszczególnych łat UV. Kombinuj. Jak się wkręcisz troszkę, to potem już pójdzie jak z bicza strzelił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wroniak18 Napisano 11 Lipiec 2014 Share Napisano 11 Lipiec 2014 Jasne. Jak to mówią ,drugi raz robi się szybciej a za trzecim to już z automatu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się