Witam, uzywam maya 2009 ale chyba upgraduje do nowszej wersji choc nie wiem czy mi to pomoze. Uzywam materaiłów mia maeterail. Wnetrze oswietlone glownie przez Irradiance Particles (ale GI+FG). Problem tkwi w tym ze Mia x passes ma problem z interakcja z fotonami poprostu oswietlone obiekty fotonami nie produkuja dobrych passow. Oswietlone normalnym swiatlem daja dobry efekt.
Probowalem sposobu ktory znalazlem na necie by podpiac pod Photon shader ten sam material ale w wersji X (bez passes).
Tak wiec wykonalem sobie matearial np.: złota w wersji Mia material zduplikowalem 2 krotnie.... dalem upgrade do X i do X passes. Materail Mia X passes podłączyłem do obiektu. Mega skomplikowana kulka... zamknalem kulke w pudeleczku dalem zrodlo swiatla z sun and sky przez maly otwor tak by nie oswietla kulki by nie wqradly sie zadne refleksy.
Test na samym X passes (pass reflection). Zgrzyt nic. Tak więc znalazłem poradnik:
Question
Sebazx6r 1,587
Witam, uzywam maya 2009 ale chyba upgraduje do nowszej wersji choc nie wiem czy mi to pomoze. Uzywam materaiłów mia maeterail. Wnetrze oswietlone glownie przez Irradiance Particles (ale GI+FG). Problem tkwi w tym ze Mia x passes ma problem z interakcja z fotonami poprostu oswietlone obiekty fotonami nie produkuja dobrych passow. Oswietlone normalnym swiatlem daja dobry efekt.
Probowalem sposobu ktory znalazlem na necie by podpiac pod Photon shader ten sam material ale w wersji X (bez passes).
Tak wiec wykonalem sobie matearial np.: złota w wersji Mia material zduplikowalem 2 krotnie.... dalem upgrade do X i do X passes. Materail Mia X passes podłączyłem do obiektu. Mega skomplikowana kulka... zamknalem kulke w pudeleczku dalem zrodlo swiatla z sun and sky przez maly otwor tak by nie oswietla kulki by nie wqradly sie zadne refleksy.
Test na samym X passes (pass reflection). Zgrzyt nic. Tak więc znalazłem poradnik:
http://www.joelstutz.com/Render%20Passes.html
No to przygotowane shadery w wersji mia i mia x ( po probie na kazdym) w slot Photon shader. Zgrzyt i nic...
Render z irradiance tak troche ciemny:
Pass reflective (spec widoczny pochodzi od sunlight)... Na diffuse czarna plama.
A teraz na powietrzu:
Refl pass:
Teraz przygotowany shader wedle wskazowek:
mia matearial2_passes jest upgradem --- Mia material5_x . Jak widac nie pomoglo?
Chetnie sie dowiem czy dziala to cudo w pozniejszych wersjach maya ...
Link to post
Share on other sites
23 answers to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now