adek Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Firma Pixar zamieściła na swojej stronie informację prasową dotyczącą uruchomienia nowej usługi, która powinna zainteresować zarówno większe studia graficzne jak i pojedynczych grafików. Udostępniona została usługa renderowania w chmurze RenderMan OnDemand. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2199
adek Napisano 22 Styczeń 2012 Autor Napisano 22 Styczeń 2012 (edytowane) Jeśli ktoś z Was będzie chciał to sprawdzić, jeśli to nie będzie tajemnicą dajcie znać jak to wygląda cenowo. Jestem ciekaw czy to faktycznie osiągalne dla pojedynczej osoby. Edytowane 22 Styczeń 2012 przez Adek
adek Napisano 22 Styczeń 2012 Autor Napisano 22 Styczeń 2012 (edytowane) Nie. W ogóle nie robie wizek (faktycznie, nie chodziło mi akurat o wizualizacje) Ale jestem ciekaw jak to wygląda cenowo. Czy taki pojedynczy grafik będzie mógł skorzystać bo będzie w miarę tanie. Edytowane 22 Styczeń 2012 przez Adek
Pawelkos Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 na stronie jest napisane ze od 70 centow za godzine od rdzenia, wiec za wizke pewnie wyszloby niedrogo, ale raczej wizek nikt na tym nie bedzie renderowal :)
ttaaddeekk Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 to napewno do wizek, pixar robi przeciez wizki :O
Kroopson Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 kurde... niejedną niezłą wizkę można by na tym zrobić.
adek Napisano 23 Styczeń 2012 Autor Napisano 23 Styczeń 2012 to napewno do wizek, pixar robi przeciez wizki :O Dobra. Możecie sie przestać ze mnie nabijać :) Wiadomo mam nadzieję o co mi chodziło. Chociaż, może się ktoś znajdzie odważny. Marketingowo nieźle by to wyglądało. Wizualizacje architektonicznej. Twoje wizualizacje będą bajkowe jak filmy Disney/Pixar. Korzysztamy z ich technologii
Kroopson Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 Dobra - a tak na poważnie... :) Nie bardzo sobie wyobrażam dla kogo to może być oferta ponieważ Renderman dla pojedynczego usera to masochizm, a z kolei studia jeśli go używają to mają go zintegrowanego z pipeline'm i wydaje mi się że ciężko byłoby takie projekty wysyłać do renderu na zewnątrz (już choćby takie np ładowanie geometrii "on demand" itp.)
SYmek Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 Masz sredniej wielkosci studio, ktore nie ma rendermana i pewnego dnia okazuje sie, ze chcesz policzyc fajne futro, wiec kupujesz jedna licencje PRMan for Maya a reszta liczy sie na platnej farmie. Taki widze scenariusz. Przerabialem swego czasu liczenie w chmurze w Human Ark i niestety jest to rozwiazanie dalekie od idealnego - przynajmniej w tej czesci swiata. Moze w Kalifornii, gdzie dostep do centrow Amazona i ultra-szybka rura do sieci poprawia sytuacje. Swoja droga wynajecia Mantry lub rozproszonej symulacji w chmurze kosztuje 2$ od osmiordzeniowej maszyny...
adek Napisano 23 Styczeń 2012 Autor Napisano 23 Styczeń 2012 SYmek: ale chcesz powiedzieć, że sieć jest jeszcze ograniczeniem jakimś? (w sensie słabe łącza?). Możesz to rozwinąć?
olaf Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 chyba chodzi o to, że fotony na scenę światłowodem idą wolno ;) a na poważnie ciekawe posunięcie. chyba po śmierci Jobsa jakiś księgowy zajął się rozwojem firmy. mam nadzieje, ze nie wpłynie to na jakość materiałów samego pixara, bo wstepne rendery to tez wazna sprawa przy produkcji, lipa jakby działom obcinali ilość rdzeni do dyspozycji.
SYmek Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 SYmek: ale chcesz powiedzieć, że sieć jest jeszcze ograniczeniem jakimś? (w sensie słabe łącza?). Możesz to rozwinąć? Niebanalna scena moze wymagac przeslania na serwer kilkudziesieciu gigabajtow danych i to wielokrotnie, a takze otrzymania podobnych danych z powrotem (jesli na farmie liczyla sie symulacja jak to moze byc w przypadku Houdiniego). Dodatkowo jedna klatka materialu to okolo 50MB dla wielorastrowego OpenEXRa. Nawet jesli Wasza rura jest szybka, to przy drodze przez Atlantyk trudno bedzie utrzymac maksymalne paramatery transferu. Dodatkowo - w przypadku Houdiniego na Amazonie dwa lata temu - dostep do dobrych maszyn bywal zmienny. Nikt nie zagwarantowal, ze w chwili kiedy bedziesz naprawde potrzebowal 20 szybkich maszyn, Amazon bedzie je mial (i zamiast 20 8rdzeniowych, dostaniesz 10x4rdzenie + 10x2).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się