Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Firma Pixar zamieściła na swojej stronie informację prasową dotyczącą uruchomienia nowej usługi, która powinna zainteresować zarówno większe studia graficzne jak i pojedynczych grafików. Udostępniona została usługa renderowania w chmurze RenderMan OnDemand.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=2199

 

 

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Jeśli ktoś z Was będzie chciał to sprawdzić, jeśli to nie będzie tajemnicą dajcie znać jak to wygląda cenowo. Jestem ciekaw czy to faktycznie osiągalne dla pojedynczej osoby.

Edytowane przez Adek
Napisano (edytowane)

Nie. W ogóle nie robie wizek (faktycznie, nie chodziło mi akurat o wizualizacje) Ale jestem ciekaw jak to wygląda cenowo. Czy taki pojedynczy grafik będzie mógł skorzystać bo będzie w miarę tanie.

Edytowane przez Adek
Napisano
to napewno do wizek, pixar robi przeciez wizki :O

 

Dobra. Możecie sie przestać ze mnie nabijać :) Wiadomo mam nadzieję o co mi chodziło.

Chociaż, może się ktoś znajdzie odważny. Marketingowo nieźle by to wyglądało.

Wizualizacje architektonicznej. Twoje wizualizacje będą bajkowe jak filmy Disney/Pixar. Korzysztamy z ich technologii

Napisano

Dobra - a tak na poważnie... :) Nie bardzo sobie wyobrażam dla kogo to może być oferta ponieważ Renderman dla pojedynczego usera to masochizm, a z kolei studia jeśli go używają to mają go zintegrowanego z pipeline'm i wydaje mi się że ciężko byłoby takie projekty wysyłać do renderu na zewnątrz (już choćby takie np ładowanie geometrii "on demand" itp.)

Napisano

Masz sredniej wielkosci studio, ktore nie ma rendermana i pewnego dnia okazuje sie, ze chcesz policzyc fajne futro, wiec kupujesz jedna licencje PRMan for Maya a reszta liczy sie na platnej farmie. Taki widze scenariusz. Przerabialem swego czasu liczenie w chmurze w Human Ark i niestety jest to rozwiazanie dalekie od idealnego - przynajmniej w tej czesci swiata. Moze w Kalifornii, gdzie dostep do centrow Amazona i ultra-szybka rura do sieci poprawia sytuacje.

 

Swoja droga wynajecia Mantry lub rozproszonej symulacji w chmurze kosztuje 2$ od osmiordzeniowej maszyny...

Napisano

SYmek: ale chcesz powiedzieć, że sieć jest jeszcze ograniczeniem jakimś? (w sensie słabe łącza?). Możesz to rozwinąć?

Napisano

chyba chodzi o to, że fotony na scenę światłowodem idą wolno ;)

a na poważnie ciekawe posunięcie. chyba po śmierci Jobsa jakiś księgowy zajął się rozwojem firmy. mam nadzieje, ze nie wpłynie to na jakość materiałów samego pixara, bo wstepne rendery to tez wazna sprawa przy produkcji, lipa jakby działom obcinali ilość rdzeni do dyspozycji.

Napisano
SYmek: ale chcesz powiedzieć, że sieć jest jeszcze ograniczeniem jakimś? (w sensie słabe łącza?). Możesz to rozwinąć?

Niebanalna scena moze wymagac przeslania na serwer kilkudziesieciu gigabajtow danych i to wielokrotnie, a takze otrzymania podobnych danych z powrotem (jesli na farmie liczyla sie symulacja jak to moze byc w przypadku Houdiniego). Dodatkowo jedna klatka materialu to okolo 50MB dla wielorastrowego OpenEXRa. Nawet jesli Wasza rura jest szybka, to przy drodze przez Atlantyk trudno bedzie utrzymac maksymalne paramatery transferu.

 

Dodatkowo - w przypadku Houdiniego na Amazonie dwa lata temu - dostep do dobrych maszyn bywal zmienny. Nikt nie zagwarantowal, ze w chwili kiedy bedziesz naprawde potrzebowal 20 szybkich maszyn, Amazon bedzie je mial (i zamiast 20 8rdzeniowych, dostaniesz 10x4rdzenie + 10x2).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności