olaf Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 Hej nie chcę śmiecić testowych renderów, szczególnie, że już materiały wstępnie mam, ale pytania pojawiają się nadal. Czy to normalne ze takie gówniane cienie są pod obiektami przezroczystymi przy renderingu w internalu? Chodzi o tą rudą zębatkę. Bo jak tak bo zmienie sobie to na extrude, bo grafika i tak była w wektorze robiona więc w svg sobie wczytam tak jak górne zębatki.
Houston Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 A obiektowi, na który pada cień kliknąłeś "receive transparent"? (ustawienia materiału - shadow)
olaf Napisano 24 Styczeń 2012 Autor Napisano 24 Styczeń 2012 tak ustawiłem właśnie. przenika, ale zaciemnia. Tu test jakiegoś foto ujęcia jeszcze w bardzo testowej wersji.
mookie Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 Nie wiem, jak oświetlasz scenę. Zawsze możesz dodać trochę cienia, ustawiając w tym miejscu kolejną lampę z opcją Only Shadow.
olaf Napisano 25 Styczeń 2012 Autor Napisano 25 Styczeń 2012 no właśnie nie chce mi się renderować, bo nie mam wolnego kompa, a boje się, ze jak dam wieksze ustawienia to taka dodatkowa lampa wyjdzie inaczej niż w prevkach. Machnę to w nocy na geometrii i tyle. Przy następnej rzeczy najpierw poćwiczę takie duperele. Liczy się stosunkowo szybko obecnie (kilkanaście min. dla 1920x1080) więc jakoś dam radę.
olaf Napisano 27 Styczeń 2012 Autor Napisano 27 Styczeń 2012 ok tu postępy prac. daje linki bo max ściska grafiki. jeszcze sporo do końca ale klient zgodził sie by to dopracować. od środka: http://www.dontfuckmydog.com/ita2/zegar007x.jpg od wewnątrz: http://www.dontfuckmydog.com/ita2/zegar009x.jpg
Dante41k Napisano 27 Styczeń 2012 Napisano 27 Styczeń 2012 Jak dla mnie jest to coś wspaniałego. Przy tworzeniu zębatek korzystałeś z jakiegoś gotowego rozwiązania, skryptu, czy to ręczna robota?
olaf Napisano 27 Styczeń 2012 Autor Napisano 27 Styczeń 2012 robiłem wektorówki we flashu - przerzucałem do ilustratora i stamtąd przez svg do blendera. pozniej już tylko extrude i bevel. we flash jest narzędzie do robienia gwiazdek i wieloboków. daje max 32 promienie, ale wystarczy je zmiksować. Ogólnie praca idzie dzieki temu szybko, cay czas debuguje rózne aplikacje i do tego siadam na marginesie. Mając materiały na ktore zszedł mi jeden dzień można spokojnie usmażyć taki model w 1-2dni. oczywiscie warunek, ze ma sie obcykane prace w wektorze.
Dante41k Napisano 27 Styczeń 2012 Napisano 27 Styczeń 2012 Cóż, to co napisałeś jest dla mnie czarną magią. :) Ale jak dobrze zrozumiałem, to wykonane przeze mnie kształty 2d mogę zamienić na trójwymiarowy obiekt bez większego wysiłku. Tylko, jeśli nakreślę sobie koło zębate, przypuśćmy w photoshopie, to jak przerzucić to między programami, żebym mógł ten kształt extrudować? Taka technika ułatwiła by mi życie.
olaf Napisano 27 Styczeń 2012 Autor Napisano 27 Styczeń 2012 jeżeli zrobisz t jako wektor - nie bitmapę (ścieżka czy smart object - nie do konca sie znam na photoshopie) to pozniej musisz to wypuścić do formatu np. SVG. ja wykorzystałem do tego Illustratora ale moze i photoshop ma taką opcję zapisu. Importując do blendera dostajesz na scenę obiekt płaski a pozniej to już tylko opcje w zakładce Object Data.
Dante41k Napisano 27 Styczeń 2012 Napisano 27 Styczeń 2012 Poszukam tutoriala w takim razie. Dziękuję w kazdym razie za odpowiedź! A Twoje prace są, co nie dziwi, prima sort!
olaf Napisano 28 Styczeń 2012 Autor Napisano 28 Styczeń 2012 tu końcówka prac z tyłem. został detal z przodu i koronka (to małe pokrętło z boku). Sorry za takie fatalne oświetlenie ale renderowałem co innego i pozniej przeniosłem kamerę. link, by forum nie skalowało: http://www.dontfuckmydog.com/ita2/zegar012x.jpg
KMiklas Napisano 28 Styczeń 2012 Napisano 28 Styczeń 2012 Inkscape domyślnie zapisuje do SVG. jest darmowy i całkiem prosty w obsłudze. :) Co do zegarka, świetna sprawa. ale tła bym nie przełknął, chyba, że to tymczasowe.
olaf Napisano 29 Styczeń 2012 Autor Napisano 29 Styczeń 2012 Zmartwiłeś mnie tą uwagą o tle - bo mi pasuje. Wychodzi na to, ze brak mi gustu ;) Poniżej w zasadzie skończone. Ew. poprawki to tylko na prośbe klienta korekta elementów. http://www.dontfuckmydog.com/ita2/zegar013x.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się