Napisano 24 Styczeń 201213 l Hej nie chcę śmiecić testowych renderów, szczególnie, że już materiały wstępnie mam, ale pytania pojawiają się nadal. Czy to normalne ze takie gówniane cienie są pod obiektami przezroczystymi przy renderingu w internalu? Chodzi o tą rudą zębatkę. Bo jak tak bo zmienie sobie to na extrude, bo grafika i tak była w wektorze robiona więc w svg sobie wczytam tak jak górne zębatki.
Napisano 24 Styczeń 201213 l A obiektowi, na który pada cień kliknąłeś "receive transparent"? (ustawienia materiału - shadow)
Napisano 24 Styczeń 201213 l Autor tak ustawiłem właśnie. przenika, ale zaciemnia. Tu test jakiegoś foto ujęcia jeszcze w bardzo testowej wersji.
Napisano 24 Styczeń 201213 l Nie wiem, jak oświetlasz scenę. Zawsze możesz dodać trochę cienia, ustawiając w tym miejscu kolejną lampę z opcją Only Shadow.
Napisano 25 Styczeń 201213 l Autor no właśnie nie chce mi się renderować, bo nie mam wolnego kompa, a boje się, ze jak dam wieksze ustawienia to taka dodatkowa lampa wyjdzie inaczej niż w prevkach. Machnę to w nocy na geometrii i tyle. Przy następnej rzeczy najpierw poćwiczę takie duperele. Liczy się stosunkowo szybko obecnie (kilkanaście min. dla 1920x1080) więc jakoś dam radę.
Napisano 27 Styczeń 201213 l Autor ok tu postępy prac. daje linki bo max ściska grafiki. jeszcze sporo do końca ale klient zgodził sie by to dopracować. od środka: http://www.dontfuckmydog.com/ita2/zegar007x.jpg od wewnątrz: http://www.dontfuckmydog.com/ita2/zegar009x.jpg
Napisano 27 Styczeń 201213 l Jak dla mnie jest to coś wspaniałego. Przy tworzeniu zębatek korzystałeś z jakiegoś gotowego rozwiązania, skryptu, czy to ręczna robota?
Napisano 27 Styczeń 201213 l Autor robiłem wektorówki we flashu - przerzucałem do ilustratora i stamtąd przez svg do blendera. pozniej już tylko extrude i bevel. we flash jest narzędzie do robienia gwiazdek i wieloboków. daje max 32 promienie, ale wystarczy je zmiksować. Ogólnie praca idzie dzieki temu szybko, cay czas debuguje rózne aplikacje i do tego siadam na marginesie. Mając materiały na ktore zszedł mi jeden dzień można spokojnie usmażyć taki model w 1-2dni. oczywiscie warunek, ze ma sie obcykane prace w wektorze.
Napisano 27 Styczeń 201213 l Cóż, to co napisałeś jest dla mnie czarną magią. :) Ale jak dobrze zrozumiałem, to wykonane przeze mnie kształty 2d mogę zamienić na trójwymiarowy obiekt bez większego wysiłku. Tylko, jeśli nakreślę sobie koło zębate, przypuśćmy w photoshopie, to jak przerzucić to między programami, żebym mógł ten kształt extrudować? Taka technika ułatwiła by mi życie.
Napisano 27 Styczeń 201213 l Autor jeżeli zrobisz t jako wektor - nie bitmapę (ścieżka czy smart object - nie do konca sie znam na photoshopie) to pozniej musisz to wypuścić do formatu np. SVG. ja wykorzystałem do tego Illustratora ale moze i photoshop ma taką opcję zapisu. Importując do blendera dostajesz na scenę obiekt płaski a pozniej to już tylko opcje w zakładce Object Data.
Napisano 27 Styczeń 201213 l Poszukam tutoriala w takim razie. Dziękuję w kazdym razie za odpowiedź! A Twoje prace są, co nie dziwi, prima sort!
Napisano 28 Styczeń 201213 l Autor tu końcówka prac z tyłem. został detal z przodu i koronka (to małe pokrętło z boku). Sorry za takie fatalne oświetlenie ale renderowałem co innego i pozniej przeniosłem kamerę. link, by forum nie skalowało: http://www.dontfuckmydog.com/ita2/zegar012x.jpg
Napisano 28 Styczeń 201213 l Inkscape domyślnie zapisuje do SVG. jest darmowy i całkiem prosty w obsłudze. :) Co do zegarka, świetna sprawa. ale tła bym nie przełknął, chyba, że to tymczasowe.
Napisano 29 Styczeń 201213 l Autor Zmartwiłeś mnie tą uwagą o tle - bo mi pasuje. Wychodzi na to, ze brak mi gustu ;) Poniżej w zasadzie skończone. Ew. poprawki to tylko na prośbe klienta korekta elementów. http://www.dontfuckmydog.com/ita2/zegar013x.jpg
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto