porti Napisano 5 Luty 2012 Napisano 5 Luty 2012 Hej! Męczę się strasznie z optymalizacją materiału trawy.. bazuję na ustawieniach pana petera guthriego i zastanawiam się jak ilość subdivs w materiale wpływa na prędkość/jakość renderu.. zrobiłem kilka testów i zauważyłem że nie ma znaczenia czy dam ich 1 czy 10 czas renderu jest taki sam a jakość identyczna. Na moich renderach trawa nie będzie "głównym" bohaterem więc nie zależy mi na super jakości odbić i refleksów (szczególnie, że później dojdzie dof) Zdaje sobie sprawę z mojej niewiedzy dotyczącej całego procesu renderowania dlatego zwracam sie z prośbą do was o małe wyjaśnienie o co tutaj chodzi i czy w ogóle jest jakiś sposób na drastyczne obniżenie jakości materiału geometrycznej trawy. przyszedł mi do głowy pomysł alby renderować ją zupełnie oddzielnie na innych ustawieniach rendera i później ją wklejać w postpro, ale to jednak jest trochę dodatkowej zabawy której chciałbym uniknąć
porti Napisano 5 Luty 2012 Autor Napisano 5 Luty 2012 hehe ok :) Chciałem uniknąć pytania w stylu "jaki jest magiczny sposób na super piękny, super szybki render" i chyba przegiąłem. jeszcze raz. konkretniej. 1. Dlaczego zmiana ilości subdivs w reflections nie zmienia czasu trwania renderu ani jego jakości (w scenie testowej jedna kępka trawy i słońce, testowałem wartości od 1 -10 przy rozdzielczości 640 480) 2. czy da się w jakiś sposób uprościć szczegółowość rederowanego trawniczka zachowując plus minus cechy ustawionego materiału. (zakładając że w scenie będzie więcej obiektów i tylko trawniczek ma być potraktowany po macoszemu) 3. tego nie poruszyłem w poprzednim poście. jak się mają do siebie subdivsy w vray light do tych w render setup\vray system\light settings\subdiv light* *to pytanie ukradłem z TEGO wątku
Karrde Napisano 5 Luty 2012 Napisano 5 Luty 2012 1. Za mały obiekt próbny, po prostu tej różnicy nie ma. 2. Trawniczek robiony tą metodą zabiera minimalne ilości mocy obliczeniowej, nawet na ogromnych połaciach, rzędu kiludziesięciu milionów poly via Forest Pro. Jak chcesz uprościć materiał, to możesz odznaczyć Trace Reflections w opcjach materiału - biorąc pod uwagę poziom glossy aż tak wiele na tak małych obiektach się nie straci. 3. Subdivs w Light settings odnosza się tylko do photonów (GI liczone via photon map/caustics)
Wirnik Napisano 6 Luty 2012 Napisano 6 Luty 2012 Jest pare takich rzeczy które wpływają na czas renderingu trawy i liści i nie maja za dużo wspólnego z ustawieniami renderera, Np Vray nie lubi Opacity- zauważyłem ze jesli masz listki lub źdźbła trawy pokryte materiałem Vray2sidedmat ale kształt liscia nadaje ci mapa Opacity to render bedzie trwał znacznie dłużej niż render takiej samej ilości liści wymodelowanych, Ważne też jest by kopiować grupy liści lub trawy jako instans lub wstawiac jako vrayproxy.
Karrde Napisano 6 Luty 2012 Napisano 6 Luty 2012 Jeśli robi to według tutka Petera Guthriego to źdźbła ma modelowane. Swoją drogą mapy opacity nie zwolnią aż tak renderu, jeśli będą miały wyłączony filtering.
porti Napisano 6 Luty 2012 Autor Napisano 6 Luty 2012 Oczywista. źdźbła modelowane i przerobione na proxy. Dzięki wielkie za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się