Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Moim zamiarem jest uzyskanie dosc dobrze wygladajacej wizualizacji kuchni, dosc dobrze mam na mysli zeby laik nie polapal sie ze jest to wizualizacja od razu, a moze po przyjrzeniu.

 

Moj zasadniczy problem polega na albo niedoswietleniu, albo przepaleniach najczesciej na oknie i nie wiem skad, nawet w katach pomieszczenia ( czesto przy suficie ).

 

Jezeli dobrze interpretuje render ( diagnostic -> photon density ), to scena jest niedoswietlona ... ale dlaczego? nie wiem... w ustawieniach Indirect ilumination -> Average GI photon per light dalem nawet 5 mil photonow i nic...render jak byl tak jest niebieski .. ( a powinien chyba zielono czerwony jak gdzies tutaj wyczytalem ).

 

Daylight ( bo takim swiatlem chce to oswietlic, chyba ze powinienem inaczej? ) dalem multipler swiatla na 2,5.

i ciagle kicha, nie ma tego czego oczekuje. Mam w scenie 4 sky portale, ktorych ustawienia dam nizej, dla wszystkich sa takie same. ( 3 z nich sa w poszczegolnych czesciach okna, 4ty jako drzwi za kamera ( nie widac ). Lokalizacja portali jest na zdjeciu z ustawieniami indirect illumination, exponsure ctrl itd itp.

 

 

CZYTAM, CZYTAM I ni cholery do konca nie jestem pewien o czym sie pisze... pewnie dla tego ze gdzies w wersji 2005 ... nazywalo sie to inaczej, teraz inaczej, wiekszosc tutkow jest do starszych wersji maxa,( moze w tym rzecz? ). Przeczytalem tutorial z tego forum ( w zakladce tutoriale ) i ktos pisze "trzeba zwiekszyc energie photonow", niestety nie napisal gdzie i jak to zrobic :D, i juz mi sie tutorial srednio przydaje.

 

Prosze o pomoc w oswietleniu sceny, lub nawet ogolnym jej ogarnieciu.

Jakies podpowiedzi jak zlikwidowac przepalenia, nie tracac jasnosci pomieszczenia. Wszedzie w wizualizacjach ktore widze jest taki spokoj przy oknie... i mi sie okna pala .. nie wiem dlaczego ;/

 

Nizej daje zdjecia co do tego co udalo mi sie osiagnac. ( scena jest nieskonczona, ale pomyslalem ze ustawie swiatla teraz kiedy mam jeszcze malo elementow i rendery moga byc wzglednie szybkie, niz pozniej kiedy ja zagrace. )

 

Mam jeszcze problem z mikrofalowka ... jakikolwiek material bym jej nie wrzucil jest biala.... i robi "syf na scenie", do tego w wersji z materialem standard, robi sie jakis dziwny blad, ( zaznaczylem czerwonym kolkiem ). Na screenie z ustawieniami, widac rzut z perspektywy na kuchenke i wszystko jest tam w pozadku.

 

Przeokrutnie dziekuje za pomoc:

 

 

Tutaj diagnostyka ... NIEBIESKO :(

swiatloszarakuchnia.jpg

 

 

Tak wyglada scena z materialem STANDARD.szarakuchnia.jpg

 

 

Ten render wykonany byl wczesniej, ustawienia zmienily sie nieco, jednak pokazuje o jaki problem chodzi mi z mikrofala ... Teraz co bym na nia nie wrzucil ( metalowego ) zawsze jest biala...

 

zaryskuchnibeta.jpg

 

 

Licze na pomoc :)

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Skoro oświetlasz systemem daylight to zmniejsz multiplier wszystkich świateł do 1, w ustawieniach Indirect illumination - GI ustaw domyślnie i zaznacz opcję "optimize for Final Gather". Następnie w zakładce Environment ustaw wszystko tak jak na poniższym screenie. Powinno pomóc.

http://img715.imageshack.us/img715/2231/80921149.jpg

 

Jeżeli chodzi o materiał mikrofalówki to wydaje mi się że masz włączoną opcję "Self Illumination" w materiale ale mogę się mylić.

Napisano

Hej, zrobilem jak kazales ( z tym ze wartosci photonow w gi per light nie zmniejszalem juz z 500 tys, zmniejszylem radius photonow do 6 cm. ( nie pamietam domyslnych ustawien :) ) i nie wiem tez jak je przywrocic :D.

 

powstalo cos takiego:

 

szarakuchnia2.jpg

 

jest duzo lepiej, aczkolwiek jak rozjasnic scene troche nie zmieniajac swiatel? ( w exposure control przy gamma? )

 

no i nie wiem dlaczego na mikrofali wycina mi jeden "kwadrat" podczas renderingu juz po obliczeniu FG..

Napisano

Witam,

exposure control ustaw na 7,5, radius photonów wyłącz.

Domyślne ustawienia GI poniżej,

http://img694.imageshack.us/img694/1200/31697192.jpg

oczywiścei "Otimize for Final Gather" musisz mieć zaznaczone.

I jeszcze jedno, przy renderowaniu wyłącz szyby ze sceny, zapisz FG i GI, następnie włącz szyby i renderuj z zapisanym FG i GI.

Jeżeli po wyłączeniu ze sceny szyb obraz będzie zbyt jasny to zwiększ exposure control.

Napisano

Ok wroce do domu to dam screena z materialami dzieki za sugestie Xizor, ustawie jak mowi pablo.

Pablo, czy skoro widzisz ze szyby moga przeszkadzac lekko w scenie, to zapytam czy portale jakie zamiescilem w oknie musza byc dokladnie zwymiarowane? Czy moga lekko wchodzic w rame okna? I czy czasem nie powinienem dac jednego portalu przed rama okna ale we wnece okna? Bo tego pewny nie jestem, a probujac przesowac sky portale w przod i w tyl oczywiscie widzialem roznice i to w jasnosci sceny i w przepaleniach na oknach?

dzieki raz jeszcze :)

Napisano

Tak juz czytalem ze filtr mitchela jest "najlepszy" ale i najwolniejszy, to sa probne rendery swiatla wiec ostatecznie przyjdzie i czas na mitchela i wieksze sample, dzieki ze wyjasniles co moze byc powodem problemu mikrofali.

Napisano

Portale nie muszą być idealnie dopasowane, co do miejsca czy mają być przed czy za oknem, ja bym ustawił za oknem i zrobił jak pisze Pablo. Właściwie to chyba wystarczy jeden sky portal na to całe okno żeby było dobrze,

Sprawdzałeś jednostki ? czy na pewno file units są takie same jak system units ?

Mozesz doświetlić trochę scenę nie zmieniając ekspozycji, jedynie w materiałach ścian i podłogi zwiększyć FG multiplier

A materiał mikrofali może być biały bo odbija ten sky portal który jest za kamerą. Może rozwiąż to oświetlenie z tyłu inaczej.

W exposure control zmniejsz highlights(burn)

pzdr

Napisano

Takie cus z poprzednimi ustawieniami, jeszcze przed zmianami proponowanymi przez pabla.

Dla mnie bardzo plasko, cieniowanie nie robi szalu :( materialy tez szalowo nie wygladaja ( w wersji ze stand. materialem wygladalo lepiej :) ).

 

 

ustawie tak jak sugeruje Pablo, i ewentualnie zrobie z 3ch jeden portal na wymiar wneki okiennej.

Przemekd masz racje co do mikrofali, problemem chyba byl skyportal, mial zaznaczone "visible to kamera" i pewnie to byl problem ze zmiana materialu nic nie dawala.

 

walcze dalej, dziekuje :)

 

zaryskuchninew.jpg

Napisano

No już jest całkiem dobrze, jeszcze trochę zbyt niebiesko moim zdaniem.

W ustawieniach daylight system w zakładce mr Sun Basic Parameters odznacz opcję inherit from mr Sky i zwiększ red/blue tint do około 0,3 a saturation zmniejsz do około 0,85, lub pokombinuj tak aż efekt będzie według Ciebie zadowalający.

Sky portal chyba raczej powinien być na zewnątrz w końcu światło pada z zewnątrz.

Pzdr

Napisano

Dałem skyportal na poczatku wneki okiennej ( przed oknem ), zrobilem jeden. Ustawienia exposure dalem 10,5. Teraz przed wyjsciem do pracy dam 8,1, dla mnie 7,5 to troche jednak za jasno. szyby ukrylem, jednak nie robilem jeszcze mapy FG i Gi, jak mowilem sa to rendery testowe i caly czas zmieniam refleksy materialow i dodaje inne meble.

 

Mysle ze teraz wystarczy scene zagracic, zeby refleksy na meblach byly bardziej (kolorowe) i bedzie nawet fajnie :).

 

Z tym za niebiesko to czytalem ze w exposure za niebiesko/zolty kolor wnetrza odpowiada temperatura w kelvinach, niska ( niebiesko ) wysoka zolta. wiec zwieszylem z 5400 na 6500 ( domyslne ). zobaczymy co wyjdzie przy ex 8,1 i tej temperaturze.

 

Z sieci sciagnalem darmowy model krzesla, i nie rozumiem dlaczego znika obicie, mape fall off ( bo taka byla z krzeslem ) dalem jako opacity map, i mimo to material zanika. ?, Chyba ostatecznie wymodeluje jednak krzesla.

 

zaryskuchniceta.jpg

Napisano

Na początku kiedy wysłałem Ci zrzut ekranu z ustawieniami ekspozycji była tam ustawiona temperatura koloru 5400 kelvinów ale zapomniałem tego zaznaczyć.

Napisano

Poprzedni render ten gdzie pisales ze troche za niebiesko byl z taka temp. Ma taka zostac? I zmienic te wartosci o ktorych piszesz? Czy ustawic domyslna 6500? Jak widzisz ostatni render? Nie wiem dlaczego tak mikrofala tak slabo wyglada bo material jaki sciagnalem wygladal duzo lepiej. Wroce do domu bede dalej kombinowac.

Napisano

Render z exponsure 10,5

zaryskuchnicetalepiej.jpg

 

Render po "staremu" twojemu bez zmian w daylight system

zaryskuchnicetalepiej2.jpg

 

Ten drugi zdecydowanie za jasny, zmniejszylem display gamma enabled do 1,17 i troche przyciemnilem, ale wynik przyciemnienia i tak mi sie zapisuje jako bez przyciemnienia wiec ... ;/ lipton.

Napisano

Gamma zmień na 2,2. Temperaturę kolorów na 5400 i tak jak wcześniej pisałem w zakładce mr Sun Basic Parameters odznacz opcję inherit from mr Sky i zwiększ red/blue tint do około 0,3 a saturation zmniejsz do około 0,85.

Pzdr

Napisano (edytowane)

Expo 10,5 -> reszta tak jak pisales lacznie z daylight ustawieniami tylko shadows w exposure ctrl dalem na 0,25 z 0,2 ( bo jakos brakuje mi tutaj cieni ).

 

szyby w oknie zapomnialem wylaczyc i pewnie stad te plamy

 

FG -> low

probkowanie 1/16 -> box.

 

Taki efekt jak narazie.

 

zaryskuchnidelta.jpg

Edytowane przez Trismegista
brak linku
Napisano

a wiesz moze jak zrobic zeby kuchenka okap i profile na drzwiach od szafy wygladaly bardziej jak metalowe? material pewnie jest dobry ( sciagnalem z neta ), z wygladajacej na bardzo pozadna stronki, material robil Jeff Patton. pytanie czy aby napewno mam dobrze w nim poustawiane wszystko bo okap przy rozjasnieniu jak widzisz ( porownujac dwa ostatnie zdjecia ) bardziej przyjal kolor scian, chcialbym jednak by nie wygladal tak jasno a bardziej metalicznie, naturalnie cosik mozesz poradzic?

Napisano

Hej, Takie cus wykombinowalem, nie dodawalem wiecej rzeczy bo zawiesilem sie nad materialem tego metalu ... chce stworzyc inox.. a wychodzi mi ... hmm w sumie to nic mi nie wychodzi ^^.

Pewnie gdyby metal był na owalnej powieżchni to by cos wyszlo ... ale ma być na płaskiej, no i własnie lipa.

 

Kto pomoże?

 

 

Pablo nie wiem jeszcze którego chce sie nauczyc, mentala czy v-raya. Napewno chce przynajmniej ogarniac mentala, potem sprobowac z rayem. i zobaczyc czy jest jakis ktory jakos bardziej mi lezy.

 

kuchniaka.jpg

Napisano

Coż, szału nie robi ale narazie niestety na wiecej mnie nie stać :/

Myślę, że większy realizm można osiągnąć tutaj tylko materiałami, te moje są dość podstawowe i biedne.

Szczerze mówiąc szukałem troche czasu jakiegoś opisu co oznaczają poszczególne mapy w "general maps" ale niestety nie znalazlem. Jak już można załapać co robią to sposób w jaki je przygotować lub jak powinny wyglądać nie jest już taki oczywisty.

 

Może widzicie coś co ewidentnie wymaga poprawy? :)

Pewnie jest tego wiele, ale należy pamiętać że to dopiero moje początki:)

 

kuchniabartek1endalfa.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności