Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Autor modelu: Jan "Freedom Fighter" Mokrzecki

Soft: 3ds Max(Vray) + Nuke

Hard: [email protected], limit ramu na 2.5G

Czas renderingu wszystkich passów: ~15-20 min

 

W ramach nauki nowego softu postawiłem sobie za cel sklejenia foty z 3d, znalezienia odpowiedników rozwiązań które stosuję w mayi(mr) i AE, zoptymalizowanie do czasów akceptowalnych przy produkcji reklam. Tło wzięte z HDR którą używałem do IBL (sam lightDome z HDR).

 

cobrafinalv303.jpg

nukenodegraph01.jpg

Następnie planuje zrobić z tła fotogeometrie i przejechać trochę kamerą żeby sprawdzić Vraya przy animacji. Zastanawiam się też nad tym żeby sprawdzić jakie efekty można uzyskać za pomocą Vraysun + HDR.

Edytowane przez happy-angel
  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość fishinthewater
Napisano

Dla mnie jak fota! Kilka zabrudzeń na lakierze i chromowanej rurze i było by perfekt!

Gwiazdek pięć daje! i mimo że to w wip'ie, fronta życzę!

 

pzdr.

Napisano

Trochę za ostre się wydaje względem zdjęcia, a może kwestia ziarna z aparatu. Jak pochyliłem laptop zrobiły się większe kontrasty i wyglądało dużo lepiej. Tak poza tym rewelacja.

Napisano

Dziękuję za opinie :)

 

Trochę za ostre się wydaje względem zdjęcia, a może kwestia ziarna z aparatu. Jak pochyliłem laptop zrobiły się większe kontrasty i wyglądało dużo lepiej. Tak poza tym rewelacja.

Coś musi być na rzeczy bo nie jesteś pierwszą osobą która nie czai co się dzieje z ostrością. Ogólnie tam jest delikatny DoF.

cobrafinalv303dooof.jpg

Napisano

Wesoły aniele zbierz swoje moce i przeciwstaw się pokusie Wojownika Wolności.

Twa praca nabiera wyższej mocy lecz ostatnie jej wcielenie prowadzi wojnę z ogniskową !

 

W tym momencie skończyły mi się filmowe teksty więc - IMO ogniskowa/DoF - jest tutaj strasznie ciasny, takie coś uzyskamy jedynie fotografując miniaturowy model Cobry 1967. Wydaje mi się, że przeczytałem wszystkie opinię i zachodzę w głowę co cię tknęło żeby żeby zrobić tak odmiennego finala skoro pierwsza wersja pod tym względem była dużo lepsza.

 

Jeżeli wpływ na tę decyzję miał post Pana kotisded to wiedz, że wina leży prawdopodobnie po innej stornie gdyż poniekąd zgadzam się z tym Panem lecz gw mnie chodzi tu dokładnie o nie dość ostre HDMI/Otoczenie lub czego tam używasz względem renderowanego modelu. Wg mnie masz dwie opcję - albo wyrenderować model z większym filtrem - tak by przede wszystkim zmiękczyć jego krawędzie lub wyostrzyć mapę HDRI, ponieważ ostatni redner przedtawia nam fotkę matchboxa

 

MATCHBOX_1965_SHELBY_COBRA_427_S-C.102155413_large.jpg

Napisano

Jeżeli mam być szczery to po oglądnięciu Twojej pracy stwierdziłem że.. łeeee ktoś umie modelować a robi jakieś zabawy z komponowaniem 3d i zdjęcia otrzymując pracę w której wali po oczach postpro. Później zaglądnąłem na portfolio... (:D ) i teraz pytanie: dlaczego zrobiłeś całe ujęcie z tak dużą przewagą czerwonego ? Wszystko jest mdłe i mam uczucie jakby na tym biednym modelu cobry miał zaraz wylądować meteoryt.

 

Ja pierwsze co bym zrobił to:

- biały samochód ma być biały

- asfalt "czarny"

- reszta otoczenia naturalnie naturalna ;D

 

Reasumując uważam że masz niezłe portfolio, wiesz co gdzie i jak a to wygląda dla mnie jak zdjęcie tyle że zalane ketchupem i po pewnym czasie wytarte.

 

 

Pozdrawiam i starałem się tylko pomóc ;)

Gość fishinthewater
Napisano
- biały samochód ma być biały

- asfalt "czarny"

- reszta otoczenia naturalnie naturalna ;D

 

Rozpędziłeś się trochę moim zdaniem. Dlaczego miał by stosować takie kryteria ze białe auto ma być białe?

To tak jak byś zarzucał czarno białym zdjęciom że nie oddają rzeczywistego koloru.

Auto jest klasykiem więc i nie dziwie się że wybrał taki sposób prezentacji tej bryki, w ten sposób nawiązuje trochę do tamtych czasów. Dla mnie kolorystyka idealnie pasuje do tego modelu. Ale każdy lubi to co lubi.

 

pozdrawiam.

Napisano

slowiak - wybacz zły dobór słów... "biały samochód powinien być biały". Wiesz nie znam się na klimacie tamtych czasów i jeżeli rzeczywiście taki był styl to mi on nie odpowiada ;) ale autora pracy za to winić nie można :D. Uważam po prostu tamto ujęcie za "zbyt czerwone" ;)

 

 

Teraz doczytałem że to nie Twój model hehe.

 

Pozdrawiam i czekam na więcej.

Napisano

slowiak > Nie każdemu musi podobać się. Mój ojciec też nie mógł zrozumieć po co ja zniszczyłem ładny render :) O to właśnie chodzi na tym forum żeby poznać różnego rodzaju opinie.

 

Ważne że odebrał to w dokładanie taki sposób jaki chciałem żeby było odebrane:

to wygląda dla mnie jak zdjęcie tyle że zalane ketchupem i po pewnym czasie wytarte

 

Oleksiak > Rozumiem twój punkt widzenia. Często tego typu przypadki mam w pracy kiedy klient daje poprawkę "biały samochód ma być biały a asfalt czarny" i nie mam problemu z tym żeby to poprawić ale w tym przypadku to jest autorska praca i jestem zadowolony z klimatu przeterminowanej kliszy i ciepłym balansem bieli.

Napisano
poniekąd zgadzam się z tym Panem lecz gw mnie chodzi tu dokładnie o nie dość ostre HDMI/Otoczenie lub czego tam używasz względem renderowanego modelu. Wg mnie masz dwie opcję - albo wyrenderować model z większym filtrem - tak by przede wszystkim zmiękczyć jego krawędzie lub wyostrzyć mapę HDRI

 

Poniekąd dokładnie bynajmniej o to chodzi, pomijając kompletnie nielogiczne zdanie spróbowałbym w ten sposób :) Albo może odrobinę, cipkę powiększyć kodak grain na całości. Może też ciup w dół zejść z białością odbić na metalach, wydają się być bielsze od najbielszego punktu w tle. Moze tak być, ale nie musi- to minimalne wartości. Nie chcę się wymądrzać bo już rewelacyjnie to wygląda.

Napisano

Heheh nie mogłem... "cipkę powiększyć kodak grain na całości" :D

 

Taka zwykła rzecz a cieszy :D

 

happy-angel - w takim razie nie mam więcej uwag. I jeszcze raz... miało być "biały samochód powinien być biały" tak jakby coś bo nie mam zamiaru narzucać swojego zdania nikomu ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

Wyciągnąłem maksymalną ostrość z HDRI, zwiększyłem samplowanie i ustawiłem filtrowanie na Lanczos, wywaliłem DoF ale wygląda na to że był po prostu ruszony aparat pod czas robenia HDRI :(

 

cobrafinalv305sharp.jpg

Napisano

Moim zdaniem jest znacznie lepiej, zresztą jeśli zdjęcie niema na sobie dofa to naturalne, że przy takiej ogniskowej kamery tego dofa nie powinno być. Patrzałeś na zjazd lekki tych bieli, w levelsach na 0,05, 0,1 ? Co do ostrzenia poruszonych zdęć jeśli ci to nie pasuje w fotoszopie ustawić warstwę z high pass na minimalnych wartościach na softlight, potem czernie musisz niestety trochę zmniejszyć. Fajnie wyostrza, może, nie musi dawać podobne do hdrkowych efekty. Moja kobieta powiedziała, że ten żółty znak po prawej jej psuje odbiór :) Tak czy siak, świetna robota i to tylko kosmetyczne zmiany moim zdaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności