Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie dla osób znających sie dobrze w wielu programach 3D.

Chciałbym w 3d projektować głownie postacie, portrety i animować je, jaki program jest do tego najlepszy?? pracowałem trochę w blenderze i opanowałem tam jakieś sposoby na portrety, ale później przeczytalem na forum, że lepsze bylo by dla mnie uczyc sie maxa,maya lub jakiegos innego profesjonalnego programu. Po jakims 2 tygodniowym stazu z maxem musze powiedziec ze zadko kiedy mialem przyjemnosc pracowac z postaciami itp, byly to raczej jakies budynki, samochody itd. Czy max jest typowym programem do tworzenia glowy ktora pozniej wyexportuje do np z brusha ? czy lepiej bylo by dla mnie uczyc sie maya albo wrocic do blendera ??

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja od lat pracuję w maxie i umiem w nim wymodelować wszystko cokolwiek zechcę, ale szkół modelowania jest wiele, softów również. Poznaj maxa, maykę. Mayka szczególnie dobrze nadaje się do animacji. Zobacz, w czym Ci jest wygodnie pracować.

Napisano

Troche bez sensu pytanie i nitk tu ci nie poda jednoznacznej odpowiedzi, typu do modelowania postaci uzyj tego a tego softu. To tak jakbys powiedzial: chce nauczyc sie jezdzic samochodem, jaki samochod do tego bedzie najlepszy ? fiat ? ford a moze opel ? Jesli potrafisz modelowac zrobisz to w kazdym sofcie (moze z wyjatkiem Houdiniego :]), kwestia tylko w ktorym bedzie ci sie wygodnie pracowac. Jesli chodzi o modelowanie to wiele osob chwali sobie wlasnie blendera. Sam myslalem zeby przesiasc sie z maxa do modelowania na blenderka ale nigdy nie moglem znalezc czasu zeby sie go nauczyc, zwlaszcza ze ostatnio co kilka miechow wychodzi nowa wersja i cos zmieniaja... To tyle jesli chodzi o modelowanie... Piszesz ze chcesz tez animowac... Tu chyba w wiekszosci prym wiedzie maya, ale szczerze nie wiem z czego to wynika, bo wiem ze sporo ludzi animuje w maxie (takze tutaj na forum) i sobie to chwali. Dodatkowy plus dla mayki to taki ze sporo do niej tutoriali o animowaniu... z reszta do maxa tez :] Uff. ale sie rozpisalem ..:] Reasumujac, jesli bedziesz do dupy to zaden soft ci nie pomoze, nie zrobi niczego za ciebie, jedynie to kwestia przyzwyczajenia i wygody (w czym Ci sie wygodniej pracuje)

Napisano (edytowane)

alt+B , ładujesz zdjęcie i zaznaczasz co Cię tam interesuje

 

co do modelowania, to w każdym programie jest ono bardzo podobne, różni się detalami. Musisz sam spróbować i zdecydować, gdzie pracuje Ci się najlepiej, bo tak to każdy Ci będzie polecał coś innego. Jeżeli chodzi o modelowania Hard Surface, to najwygodniej mi jest w Softimage, później Max, później Maya. Organika to Softimage, Maya, Max. Jeszcze raz powtarzam, nie wymieniłem, który program jest lepszy, tylko napisałem, w którym MI najlepiej się modeluje:) Każdy z nich ma jakieś ficzery, które chciałbym mieć w drugim. W każdym wymodelujesz dokładnie to samo. Blendera, nie próbowałem, Modo mi nie leży, chociaż wielu ludzi bardzo chwali.

Edytowane przez jacob
Napisano

Może spróbuj po prostu dać zdjęcie na plaina. W necie jest masa filmów jak to zrobić. Wpisz w youtube "Blueprint setup" IMO to znacznie wygodniejsze niż ustawianie zdjęcia jako tła viewportu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności