Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam pytanie dla osób znających sie dobrze w wielu programach 3D.

Chciałbym w 3d projektować głownie postacie, portrety i animować je, jaki program jest do tego najlepszy?? pracowałem trochę w blenderze i opanowałem tam jakieś sposoby na portrety, ale później przeczytalem na forum, że lepsze bylo by dla mnie uczyc sie maxa,maya lub jakiegos innego profesjonalnego programu. Po jakims 2 tygodniowym stazu z maxem musze powiedziec ze zadko kiedy mialem przyjemnosc pracowac z postaciami itp, byly to raczej jakies budynki, samochody itd. Czy max jest typowym programem do tworzenia glowy ktora pozniej wyexportuje do np z brusha ? czy lepiej bylo by dla mnie uczyc sie maya albo wrocic do blendera ??

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 942
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja od lat pracuję w maxie i umiem w nim wymodelować wszystko cokolwiek zechcę, ale szkół modelowania jest wiele, softów również. Poznaj maxa, maykę. Mayka szczególnie dobrze nadaje się do animacji. Zobacz, w czym Ci jest wygodnie pracować.

Napisano

baze glowy do wyeksportowania do zbrusha zrobisz naprawde w dowolnym sofcie w ktorym masz polymodeling

Napisano

Troche bez sensu pytanie i nitk tu ci nie poda jednoznacznej odpowiedzi, typu do modelowania postaci uzyj tego a tego softu. To tak jakbys powiedzial: chce nauczyc sie jezdzic samochodem, jaki samochod do tego bedzie najlepszy ? fiat ? ford a moze opel ? Jesli potrafisz modelowac zrobisz to w kazdym sofcie (moze z wyjatkiem Houdiniego :]), kwestia tylko w ktorym bedzie ci sie wygodnie pracowac. Jesli chodzi o modelowanie to wiele osob chwali sobie wlasnie blendera. Sam myslalem zeby przesiasc sie z maxa do modelowania na blenderka ale nigdy nie moglem znalezc czasu zeby sie go nauczyc, zwlaszcza ze ostatnio co kilka miechow wychodzi nowa wersja i cos zmieniaja... To tyle jesli chodzi o modelowanie... Piszesz ze chcesz tez animowac... Tu chyba w wiekszosci prym wiedzie maya, ale szczerze nie wiem z czego to wynika, bo wiem ze sporo ludzi animuje w maxie (takze tutaj na forum) i sobie to chwali. Dodatkowy plus dla mayki to taki ze sporo do niej tutoriali o animowaniu... z reszta do maxa tez :] Uff. ale sie rozpisalem ..:] Reasumujac, jesli bedziesz do dupy to zaden soft ci nie pomoze, nie zrobi niczego za ciebie, jedynie to kwestia przyzwyczajenia i wygody (w czym Ci sie wygodniej pracuje)

Napisano
  • Autor

Dziekujee wam wszystkim za odpowiedzi, a mam jeszcze jedno pytanie w sprawie maxa. Jak można dodac zdjecie background image w maxie ??

Napisano

alt+B , ładujesz zdjęcie i zaznaczasz co Cię tam interesuje

 

co do modelowania, to w każdym programie jest ono bardzo podobne, różni się detalami. Musisz sam spróbować i zdecydować, gdzie pracuje Ci się najlepiej, bo tak to każdy Ci będzie polecał coś innego. Jeżeli chodzi o modelowania Hard Surface, to najwygodniej mi jest w Softimage, później Max, później Maya. Organika to Softimage, Maya, Max. Jeszcze raz powtarzam, nie wymieniłem, który program jest lepszy, tylko napisałem, w którym MI najlepiej się modeluje:) Każdy z nich ma jakieś ficzery, które chciałbym mieć w drugim. W każdym wymodelujesz dokładnie to samo. Blendera, nie próbowałem, Modo mi nie leży, chociaż wielu ludzi bardzo chwali.

Edytowane przez jacob

Napisano
  • Autor

a jak moge jakos manipulowac tym zdjeciem ? pomniejszac je itp ??

jak je usunac jak by co ??

Napisano

Może spróbuj po prostu dać zdjęcie na plaina. W necie jest masa filmów jak to zrobić. Wpisz w youtube "Blueprint setup" IMO to znacznie wygodniejsze niż ustawianie zdjęcia jako tła viewportu.

Napisano

zaznacz sobie Match Bitmap i Lock Zoom/Pan, jak chcesz wyłączyć to odznaczasz Display Background

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności