Skocz do zawartości

Extrude pod kątem


zjadarka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Robię sobie coś takiego:

http://imageshack.us/f/213/beztytuu1cwe.jpg/

 

I chciałbym extrudować zaznaczony poligon wzdłóż osi z (nie bardzo to widać, to ta biegnąca w górę ekranu).

 

A jedyne co udaje mi się uzyskać to to:

http://imageshack.us/f/545/beztytuu2tj.jpg/

 

Dodam, że zmiana w settings opcji extrude (Group, By Polygon, Local Normal) nic nie daje. Polygon extrudowany jest zawsze w tym samym kierunku. Próbowałem też wszystkich opcji w Reference Coordinate System i też nic...

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

zrob extrude w dowolnym kierunku i z dowolna iloscia, przejdz do jakiegos wygodnego widoku (niekoniecznie perspective), przejdz w tryb Vertex, chwyc te 4 vertexy i je przesun tam gdzie chcesz. bo szczerze mowiac nie wiem czemu nie mozesz tego wyextrudowac pionowo w góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob extrude w dowolnym kierunku i z dowolna iloscia, przejdz do jakiegos wygodnego widoku (niekoniecznie perspective), przejdz w tryb Vertex, chwyc te 4 vertexy i je przesun tam gdzie chcesz. bo szczerze mowiac nie wiem czemu nie mozesz tego wyextrudowac pionowo w góre.

 

Mniej więcej wiem jak zrobić tak by było jak chcę, jednakże zastanawia mnie samo zjawisko problemu. Czy ja zrobiłem coś źle przy robieniu siatki, czy może to jakiś bug?

 

Funkcja extrude ma do wyboru 3 opcje "wyciągania". Ustaw Local Normal lub By Polygon. Powinno zadziałać.

 

Pisałem o tym. Nie działa. Co dziwne, bo przecież ustawiając kierunek extrude na wektor normalny do powierzchni powinno extrudować polygon wzdłuż tego wektora. A tak się nie dzieje :/

 

Mozesz sprobowac Reset X Form dac, mozliwe ze cos tam sie nakielbasilo z tym obiektem.

Inny szybki sposob to zrobic Extrude na 0, a potem poprostu pociagnac ten poligon w gore.

 

Reset Xform zadziałało! Kłaniam się pięknie najlepszym kapeluszem!

Edytowane przez zjadarka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszłość, najprościej to usunąć taki poligon, zaznaczyć krawędzie i z shiftem je wyciągnąć w odpowiednim widoku, a potem zamknąć dziurę "cap" (+, - jakieś tam drobne wyrównanie powierzchni) =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszłość, najprościej to usunąć taki poligon, zaznaczyć krawędzie i z shiftem je wyciągnąć w odpowiednim widoku, a potem zamknąć dziurę "cap" (+, - jakieś tam drobne wyrównanie powierzchni) =)

 

Ale wszystkie zachowywały się w ten sposób. Max chyba jest mocno zbugowany, z Mayią nigdy nie miałem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności