n-pigeon Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 Kilka miesięcy temu informowaliśmy o pojawieniu się bardzo ciekawego Addon'a dla programu Blender o nazwie Bsurfaces, pozwalającego generować geometrię na podstawie narysowanych linii lub krzywych, przydatnego również przy retopologi oraz modelowaniu. Wspomniany dodatek został niedawno udostępniony całkowicie za darmo oraz uwolniony na licencji GNU GPL Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2360
goat91 Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 chyba zaden inny program nie rozwija sie tak szybko jak Blender. Jestem mile zaskoczony ta metoda modelowania
cortes Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 wow jestem miło zaskoczony, blenderek się rozwija, i tak upieram się przy moim ukochanym modo, może już wypracowany workflow ... jakoś nie wyobrażam sobie malowania tych wszystkich krzywych :) fajny model tych skrzypiec szkoda tylko, że tak niezgadny z oryginałem :)
Monio Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 Coś jak Strokes w 3dcoata tylko 10 razy potężniejsze. Genialne narzędzie które na bank stanie się standardem w blenderowym środowisku. Tak trochę offtopując to powiem że ostatni miesiąc dla blendera jest niesamowity. To dobrze że blender rozwija się też w tych kierunkach które w innych softach są potraktowane po macoszemu. Może jeszcze nie modeluje się tak sprawnie i efektownie jak w modo czy XSI ale blender może się poszczycić wieloma narzędziami których inne płatne softy mogą mu pozazdrościć. Przykładowo retopo w maxie jeszcze nie jest złe ale w majce coś takiego niemal nie istnieje, live obiecty są niefunkcjonalne i bez płatnych pluginów będzie ciężko. To Bsurfaces przebija większość narzędzi do retopo ogromnie. Z innych narzędzi mamy co raz prężniej rozwijający się sculpt który w większości softów (poza wyspecjalizowanymi) jest niemal niefunkcjonalny. Im więcej takich ficzerów tym blender będzie popularniejszy, im bardziej będzie popularniejszy tym większy będzie support. Właśnie powolutku nastaje moment kiedy ten soft zaczyna być katalizatorem branży. Lepszy blender to większa konkurencja na rynku i większa walka o klienta. Warto wspierać rozwój blendera nawet jak zamierza się korzystać tylko z płatnych softów. Autodesk na półżartem-półserio na ostatnim Sigraphie pokazał że już zaczeli czuć oddech Blendera na swoich plecach. Ich monopol to kwestia czasu ale to oczywiście zaskutkuje szybszym rozwojem ich produktów. Dla mnie to że za jakiś czas blender będzie najpotężniejszym i najpopularniejszym softem 3d to sprawa jasna i pewna, kwestia tylko ile jeszcze lat. Inne firmy będą mogły za to pójść w specjalizacje tak jak Pixologic, The Foundry czy Side Effects. To się rozpisałem. Konkluzja jest taka że piękny byłby czas kiedy nie liczy się ile kasy wydało się na soft tylko co potrafi się nim tworzyć. Dla mnie to właśnie odróżnia sztukę od rzemieślnictwa i chałtury. I nastania tych czasów sobie i wam życzę. :)
KoMic Napisano 2 Maj 2012 Napisano 2 Maj 2012 jako zatwardzialy "otodeskowiec" musze przyznac ze daje to rade. genialna sprawa: ]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się