P.I.W.O. Napisano 3 Maj 2012 Napisano 3 Maj 2012 Jak flip-ować w maya tak jak w 3ds max? Mam 2 obiekty które są "mesh combine" lecz jeszcze nie są połączone ze sobą, i chcę jeden z obiektów wywlec na drugą stronę tak jak to się robi w narzędziem flip w maxie. Jak to zrobic w Maya 2013? Z helpa programu nie wiele się dowiedziałem (nie bardzo go rozumiem)
kengi Napisano 3 Maj 2012 Napisano 3 Maj 2012 nie wiem co to znaczy flipnac w maxie... ale jezeli normalne to z menu normal>reverse a jezeli mirror obiektu to po prostu scale w odpowiedniej osi na -1. chyba ze jeszcze co innego to musisz sprecyzowac
legomir Napisano 3 Maj 2012 Napisano 3 Maj 2012 To z całą pewnością normal reverse jeśli chesz zobaczyć normale to: window->polygons->face normals
P.I.W.O. Napisano 4 Maj 2012 Autor Napisano 4 Maj 2012 Nie wiem jak wam bardziej to opisać. Ale zrobiłem film, który jak sądzę powinien bardziej przybliżyć mój problem: vimeo: [url]https://vimeo.com/41510339[/url]
Monio Napisano 4 Maj 2012 Napisano 4 Maj 2012 Normale, masz je ustawione w tym samym kierunku dlatego tak przekręca ci tego facea we wstążkę żeby cały faceloop miał normale w tą samą stronę. Kengi ci już napisał jak to zrobić. Oczywiście musisz zaznaczyć cały kawał geometrii i dopiero ją przekręcić.
Monio Napisano 4 Maj 2012 Napisano 4 Maj 2012 Append może nie załatwić sprawy bo nadal normale nie będą współgrały z bryłą co może zaskutkować złym cieniowaniem, smoothowaniem i błędami w wypalaniu. Ja jak dłubałem w maya nauczyłem się pracować głównie na jednostronnym cieniowaniu poly przez co nigdy nie miałem problemów z flipniętymi normalami. Zmieniałem na double shade tylko w określonych sytuacjach ale zazwyczaj druga strona faceów zawsze była u mnie czarna.
P.I.W.O. Napisano 5 Maj 2012 Autor Napisano 5 Maj 2012 Dzięki kengi - działa. I korzystając jeszcze z otwartego, wątku mam pytanie odnośnie, v-ray-a 2.0, dla maya 2013 32/64 bit, czy już jest? Oraz czy vray 2.0 dla maya 2012, będzie pasował, pod wersją maya 2013?
legomir Napisano 7 Maj 2012 Napisano 7 Maj 2012 Nie pasuje, plugin jest chyba kompilowany pod konkretne wersje, a wersji na 2013 o ile sie orientuje jeszacze nie ma
P.I.W.O. Napisano 7 Maj 2012 Autor Napisano 7 Maj 2012 Szkoda - ciekaw jestem kiedy się pojawi pod 2013
Rekomendowane odpowiedzi