Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wrzucam to do WiPa, bo pewnie jeszcze z 500 razy będę musiała to zmienić - to dopiero pierwsza wersja projektu dla klienta (termin, jak zwykle, na wczoraj;).

Łazienka 140x200, w bloku, płytki wybrał klient, ustawienie sprzętów jedyne możliwe:-/

UWAGA: pierwszy raz użyłam GI

 

Zapraszam do komentowania

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

  • Odpowiedzi 46
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chciałem zapytac, czy te kafelki w scenie to pojedyncze obiekty czy to tekstura na scianie?

Jak musza byc ustawienia kamery zeby pokazac jak najwiecej pomieszczenia.

Wlasnie robie wizualizacje swojej lazienki i mam problem z ustawianiem kamery. Pomieszczenie 2,5m x 1m.

I skad wziac wzory plytek na sciane?

Napisano

tak sie uwaznie przyjrzalem i... osobiscie nie lubie bezposredniego zakonczenia dekorem (nie wiem jak twoj klient - gusty sa rozne wiec sie o nich nie dyskutuje ;-p) i mam taka mala sugestie zrobiona na szybko (sorki za wcinanie sie w twoj projekt)... pozdro

[ps minimalnie zmienilem jeszcze kolor szafki]

 

---edit--------------------------------------------------------------------

z ta szklana polka z randeru 02 jest ciekawiej niz z drewniana z 01

Napisano

Kozioo---> lustro rzeczywiście bezpłciowe, ale nie wiem jak zrobić, żeby odbijała się w nim ściana, której nie ma w scenie:-/ (ściana na przeciwko lustra) Może coś poradzisz?

 

Ka21k---> płytki to osobne obiekty, ale można też zrobić mapę z nałożonym bumpem. Mnie wygodniej jest robić układaneczkę:-D

Jeśli chodzi o kamerę, to wzięłam deafultową MAXa i ustawiłam ją na wysokości oczu człowieka (cel kamery troszkę niżej), a w ustawieniach rendera wybrałam wielkość obrazka 480 szeroki i 640 wysoki. Żródło kamery musi być sporo oddalone od sceny - dlatego też jedną ścianę trzeba ukryć (lub dwie, zależy jaki ma być widok i co chcesz pokazać)

Wzory płytek i wymiary masz na stronach producenckich, np. Opoczno, Tubądzin, Paradyż, Marazzi, i 8 milionów innych :-P Użyj Google.

 

Everyman---> Uzyskałeś prawidłowy kolor szafki:-D

Co do sposobu ułożenia płytek to pewni wszystko się jeszcze zmieni, łącznie z ich wzorem. Na razie czekam na opinię klienta:-)

 

Pozdrawiam

Napisano

Nie musisz ukrywać ściany. Jeżeli masz ją jako osobny obiekt wejdź w jej (ściany) properties i zlikwiduj ptaszka przy 'Visible to camera' (piszę z pamięci) wówczas kamera jej nie będzie 'widziała', ale bedzie ona dalej w scenie. Tylko nie wiem czy się odbije w lustrze bo nie mogę przez awarię komputera sprawdzić :(

Napisano

Bardzo solidnie wykonana praca.

Na dekoracji wnętrz się nie znam, więc się nie będę wypowiadać. Powiem tylko tyle że nie razi i jest przyjemne dla oka.

Zagadką jest dla mnie oświetlenie. Żadnej lampy nie stwierdziłem poza tą miniaturową nad półką, a mimo to coś niewątpliwie świeci i to na dodatek od dołu sądząc po niektórych cieniach. To raz.

Dwa .. brak odbić w lustrze.

Trzy... szczegół... papier toaletowy. Przesadnie uproszczony.

Cztery .. Materiał drewna. Tego typu drewno (lakierowane), czy też materiał imitujący drewno powinien odbijać otoczenie, tak jak każda gładka powierzchnia. Oczywiście przydało by się zmiękczyć te odbicia jakimś blurem czy też gloss (zależy od programu).

 

To na razie tyle. Powodzenia.

Napisano

Batou - Mistrzu;) - pierwszy raz użyłam GI i nie wiem za bardzo jak to-to działa. Może rozumowe podejście pomogłoby mi w opanowaniu świateł:-/

 

Teoretycznie oświetlenie łazienki to lampa główna na suficie (jakaś plafoniera, której nie narysowałam:-/) oraz dwie lampki na lustrze.

 

Światła w scenie to: daylight, omni oświetlające lustro, umywalkę i kąt przy umywalce oraz omni główne oświetlające całość (ono daje cienie vrayowskie). Świateł vrayowskich nie mam, bo mam free wersję.

 

Zauwazyłam, ze GI działa jakby "na odwrót" - czyli doświetla te miejsca, gdzie jest zbyt ciemno i przyciemnia tam, gdzie jest za jasno. Wydaje mi się, że odbija światło od ścian czy jakoś tak, tworzy też coś w rodzaju cieni. Za bardzo nie potrafię tego zgrać ze zwykłymi światłami - stąd pewnie efekt światła od dołu.

 

Mam problem z materiałem ceramiki (kibel, umywalka) - niby daję mocno "odblaskowy" materiał i odbicia, ale i tak tego nie widać:-(, materiał ciągle wydaje się matowy. To samo z materiałem szafki - ale tu chyba daję za ciemną mapę. Jeśli dam bardzo jasne drewno (brzoza, klon), to wychodzi super.

 

Jeśli chodzi o GI, to mam też problem z "farfoclami" - tą ciemną jakby wełną, która się tworzy w kątach ścian i na ich krawędziach.

 

Mam też problem (sam eproblemy mam chyba;) z materiałem chrom - na początku próbowałam utworzyć bardzo ciemny materiał moco błyszczący ze 100% odbiciami, ale wychodziła kupa:-((( Odpuściłam i dałam więc standardowy materiał MAXa, który mnie wybitnie nie satysfakcjonuje (za różowy i w ogóle do bani).

 

Gdyby ktoś coś poradził to byłabym wdzięczna...

 

Pozdrawiam

Napisano

Gi działa bardzo podobnie jak prawdziwe światło. Odbija się od powierzchni, przejmując częściowo jej kolor. Teoretycznie możesz ustawić światełka tam gdzie masz ich faktyczne źródło (czyli lampy). Przy dobrze dobranych parametrach wyjdzie ci bardzo realityczny render bez tych dziwnych cieni.

Co do materiałów ceramiki. Nie wiem jak sprawa wygląda w v-ray`u , ale w standardowych materiałach max`a dajesz zwykłego falloff`a do reflectiviti czy też refl. Level ... nie pamiętam jak się to nazywało w 3ds. Chodzi o parametr regulujący siłę refleksów. Ustawiasz falloffa tak aby stosunkowo mocno odbijał otoczenie na powierzchniach równoległych do kamery, a na powierzchniach prostopadłych, skierowanych wprost na kamerę, słabo. Jest to kwestia dobrania dwóch odcieni szarości także jest to jakieś 5 min zabawy. Podobnie robisz z chromem z tymże refleksy muszą być znacznie bardziej wyraźne.

Farfocle to już zupełnie inny temat i tu musi się wypowiedzieć jakiś specjalista od v-ray`a. Generalnie każdy render ma problemy z tego typu zbiegającymi się, jasnymi powierzchniami. Jest to pewnie kwestia ustawienie kilku parametrów.

Napisano

Wydaje mi sie ze ciezko bedzie wejsc pod prysznic bo pralka stoi bardzo bliska, a dzrzwi wygladaja na otwierane a nie suwane. Chyba troche za blisko jednak..

Napisano

Zeczywiscie :D wzory kafli sa na 8 milionach roznych stron. Jakos wczesniej mi to umklo :D

Biore przyklad z twojej pracki Wielka_Siostro i zabieram sie za moja lazienke w 3D i w zeczywistosci realnej.

Pozdrawiam.

Napisano

Ładna pracka z tego bedzie jak zastosujesz się do powyzszych wskazówek. Ja z mojej strony dodam, ze pralka powinna być bardziej głębsza, conajmniej 2 razy. A co do tych farfocli, to radze na poczatek zrobić prawidłowe GI, a potem to coś.

 

PS. tez mi sie chce robic łazienke :P

Napisano

Shahow ---> pralka ma głębokość 33 cm i wierz mi, takie pralki istnieją:-D Ja się z tego bardzo cieszę, bo inaczej klient żadnej innej by tam nie zmieścił.

A jeśli chodzi o GI to póki co za cienki bolek jestem na miesznie w ustawieniach:-/

Napisano

Podoba mi sie wykonanie tej wizualizacji - stonowane i ladnie rozproszone oswietlenie, bez razacych przepalen - wszystko co istotne widac a w dodatku wychodzi to na wyraz naturalnie! Faktycznie malenstwo ta lazieneczka, wlasnie skonczylem rozsrys podobnej acz troche wiekszej:) Mnie sie nie podoba tutaj kladzenie plytek w poziomie - sadzac po rozmiarach sa to typowe plytki ~25x33,3 ktore z zalozenia lepiej sie rysuja pionowo, zreszta dekory umieszczane na nich takze sa orientowane pionowo, poza tym fuga zgodzi sie z listello ktore tutaj ma "seryjne" 25cm szerokosci... No ale nie wnikam - tylko mowie co mi nie pasi:)

Na koniec jeszcze drobna uwaga, ktora moj szef na pewno by mi zwrocil widzac taka dbalosc o szczegoly! A wiec: do pelni szczescia wstaw jeszcze "pstryki" (włączniki ośw.) i gniazdko na lewej sciance przy lustrze ;)

Tak czy inaczej technicznie dobra robota!

Pozdrawiam

Marek

Napisano

Wstawiam updaty na zasadzie "znajdź szczegóły";-)))

MareG - dzięki za komentarz. Fakt, o wyłącznikach i gniazdkach po prostu na śmierć zapomniałam...

Co do sposobu kładzenia płytek - to nie przypadek... Mam nadzieję, że poziomy układ trochę "rozciągnie" tę studnię. Co do niezgodności fug przy listwach, to jest to mały pikuś - w realu to nie będzie razić, jeśli da się między listwami milimetrowe fugi i rozmieści symetrycznie w stosunku do fug między płytkami.

 

Nie zmieniam ustawień świateł, bo po prostu uważam, że to jest i tak szczyt moich umiejętności;-)

Będę chyba musiała tylko jeszcze trochę rozjaśnić całość i rozjaśnić jeszcze samą mape drewna, bo znowy cholerka za ciemna wyszła:-/ Ale wydaje mi sie, że kolor już jest ok

Z chromem nadal sobie nie radzę:-/

Jeśli chodzi o odbicie w lustrze, to robię "invisible to camera" i rzeczywiście wszystko się ładnie idbija - no, prawie ładnie:-/ Otóż nie odbijają się w ogóle kolory ani wzory na dekorze! Wszystko czarno-białe bez tekstur:-/ Ktoś może wie o co chodzi???

Niech ktoś mi powie jak zrobić dobry chrom, najlepiej bez bitmap. Ja robię standardowy prawie czarny materiał, bardzo duże refleksy i mapę raytrace w kanale reflection. No i kupa. Dawałam też w reflection mapę fallow (czy jakoś tak, tę odpowiadającą za refleksy), ale niewiele to dało:-/ Nadal więc mam chrom z bibliotek MAXa.

Najdziwniejsze jest to, że gdy daję tę moją mapę, ale wyłączę GI to wygląda naprawdę bardzo dobrze - a z GI robi się czarny, miękki i bez refleksów:-/

 

a.jpg

 

b.jpg

 

c.jpg

 

d.jpg

Napisano

szafka nad pralka strasznie zmniejsza wizualnie i tak juz male pomieszczenie - mozna by ja zastapic naroznikowa...

pod lustrem fajniej wygladala szklana polka...

nie lubie tego typu umywalek, a ta na dodatek nie pasuje do tej lazienki...

dzisiaj sie tylko czepiam bo mam zly humor ;-)

pozdro

Napisano

a ja bym proponował nad lustrem CUBETTO a nie jakąś świetlówkę

g03_00_d.jpg

Napisano

To będzie chyba wersja ostateczna.

 

pamona01.jpg

pamona02klon.jpg

pamona03klon.jpg

pamona04.jpg

 

Ten kinkiecik rozkoszny, ale pewnie niezbyt tani;-) Poza tym oświetlenie halogenowe przy lustrze niezbyt korzystnie wpływa na koloryt cery:-P

 

Acha, te otwory w szafce muszą być ze względu na znajdującą się w kącie rurę CO:-/

Napisano

No, no, no. Jestem pod wielkim wrazeniem. Chyba spakuje komputer i schowam w szafie, bo nie dorastam ci do piet Wielka_Siostro :D

Dzieki za podpowiedz w sprawie kamery, jednak i tak nie moge w zaden sposob ogarnac swojej lazienki, poniewaz jest jeszcze dwa razy mniejsza od tej :D

Apropo Twojej pracki: dech mi zapiera :D

Pozdrawiam.

Napisano

Wypas, wypa i jeszcze bedzie raz wypas jak poprawisz lustro bo jest do bani. Nie wiem czy dobrze mowie, ale lustro ma chyba typ odbicia fresnel i to psuje. Daj zwykłe.

Napisano

Bardzo ładnie - wersja z bukiem chyba mniej mi sie podoba, to dziwne bo zwykle wole wiekszy kontrast ale nie tym razem, to chyba magia Twoich renderow tak wplywa;)

 

Teraz oprocz zaplaty za projekt pozostaje jeszcze sprawa - ktora spedza sen z powiek kazdemu projektantowi! jaka?

Jakiś mądrala majster na budowie - ktory powie Eee - tak to nie bedzie ładnie - zrobie to po swojemu...

Zycze zeby tak sie nie stalo i Pozdrawiam:)

 

P.S.

a o pstrykach i gniazdku znowu zapomniała! :D

Napisano

Aha jeszcze jedna sprawa techniczna - gdybys chciala zeby przeciwległa sciana odbijała sie w lustrze to w scianie (aktualnie ukrytej), za ktorą jest umieszczona kamera odwroc normalne i włącz ją do sceny przy renderingu - no chyba ze VRAY nie toleruje takich trickow ? (ja renderuje w fR).

Choc podejzewam, ze usuniecie scian tutaj jest celowe ze wzgledu na rozklad oswietlenia - ALE i tak wyglada to bardzo dobrze...

Napisano

ja też wolę tą z ciemnymi elementami, ale to rzecz gustu, więc się nie czepiam

Napisano

ładne (biorac pod uwage ze to w bloku i ze ciasno i ze malo kosztuje)

przyczepiłbym sie tylko do naroznika przy kibelku. dziwnie konczy sie dekor, no i płytki nagle sie nie zawijaja, i nie wynika to z niczego. pion który prawdopodobni tam idzie tworzy bryłe wcinajaca sie w sciany. kładac płytki powinno sie chyba działac na bryłach a nie na płaszczyznach. ale to jest szczegół..: ) taki sam jak brak kosza na brudną bielizne :P

pozdrawiam

aha...podoba mi sie wersja z jasnym drewienkiem, a rura CO dodała uroku szafce...

Napisano

Bardzo mi się podoba. Jedne co razi to lustro (dziwne odbicia). Jeśli miałbym się jeszcze do czegoś przyczepić to przyczepił bym się na siłę do pasków na ścianie (prysznic i nad pralką). Jakoś mi nie pasują.

Napisano
ładne (biorac pod uwage ze to w bloku i ze ciasno i ze malo kosztuje)

przyczepiłbym sie tylko do naroznika przy kibelku. dziwnie konczy sie dekor, no i płytki nagle sie nie zawijaja, i nie wynika to z niczego. pion który prawdopodobni tam idzie tworzy bryłe wcinajaca sie w sciany. kładac płytki powinno sie chyba działac na bryłach a nie na płaszczyznach. ale to jest szczegół..: ) taki sam jak brak kosza na brudną bielizne :P

pozdrawiam

aha...podoba mi sie wersja z jasnym drewienkiem, a rura CO dodała uroku szafce...

 

Panie Mulder, wiem o co Panu chodzi - nawet doskonale wiem:-) Z pełną premedytacją zakończyłam ten dekor tak jak zakończyłam. Uznałam, że zagięcie go na krótszej ścianie komina wprowadzi niepotrzebny "zamęt" kompozycyjny - a ma być maksymalnie prosto i topornie ze względu na gabaryty łazienki. Ten układ wynika z tego, że krótsza ścianka komina ma być kontynuacją płytek na ścianie z umywalką, tak, aby lustro miało także trochę "oddechu" z lewej strony i aby chociaż sprawiało wrażenie, że jest położone nie w samym rogu ściany - to taki trick optyczny. Poza tym ten układ trochę może poszerzy optycznie okolice umywalki, gdzie jest bardzo mało miejsca oraz poszerzy optycznie całą ścianę z umywalką i prysznicem. Poza tym mylisz się - ten układ to także działanie na bryłach, tyle że w odwrotną stronę:-D

No cóż, przypuszczam że kafelkarz poprowadzi ten dekor do rogu ściany i nie da nad nim płytek, tak jak przy ścianie wc:-D Ja przynajmniej mam mam czyste sumienie:-D

A kosz na brudną bieliznę jest w szafce:-D

 

Co do kibelka, to wiem że jest źle - ale taki model daje do dyspozycji firma Koło:-D (wiem, że nieładnie zwalać na innego i lepiej zrobić samemu;)

 

Co do lustra, to dziękuję za sugestię - pewnie trzeba będzie coś tam powywracać (normalne?), bo odbija się na czarno biało i bez textur - to pewnie VRay coś miesza:-/ Ale nad odbiciami poracuję w innej pracy, bo na tej postawiłam już krzyżyk i dziś bezczelnie odbieram kapuchę:-DDD

 

Pozdrawiam

Napisano

O rzesz w morde jerza :D

Zabieram sie do roboty nad własną vizką.

Jeszcze takie techniczne pytanie. Jak wykonałas fugi pomiedzy kafelkami? Czy to tekstura na kafelce czy jakoś inaczej?

Trzeba robic osobno kafelki i osobno fuge czy wystarczy nałożyć odpowiednia teksturke na kafelke juz z fuga?

Takie tam pytania :D

Napisano

Ka21k----> płytki robię tak: biorę boxa o wymiarach płytki i grubości powiedzmy 0,5 cm (nieistotne), robię z tego editable mesh, beveluję jedną płaszczyznę, co by plytka nie miała zbyt ostrych krawędzi (choć z daleka i tak nie widać, ale przydatne przy zbliżeniach) i przyklejam ją do ściany w odpowiednim miejscu. Potem kopiuję ją i umieszczam w odległaości fugi, czyli ok. 0.3 mm. Jeśli ściana ma kolor fugi to nie robię już nic, a jeśli fuga jest np. żarówiasto zielona to daję żarówiasto zielonego boxa pod spód i szafa gra:-D

 

Jeśli mam małe płytki (np. mozaika), to nie bawię się of kors w kopiowanie boksów, tylko robię sobie mapę w szopie z połową grubości fugi na około mapy (a mapa to zwykle jakiaś płaszczyzna z kilkunastoma takimi płytkami i fugami między nimi). Nakładam tę mapę na płaszczyznę o wymiarach powierzchni zaplytkowanej, daję odpowiedniego tile`a, poprzesuwam tu i ówdzie, dodaję bumpa z zastosowaną mapą i rownież szafa gra:-D

 

Myślicie, że mogę pisać tutoriale?;-P

Napisano
...tak, aby lustro miało także trochę "oddechu" z lewej strony i aby chociaż sprawiało wrażenie, że jest położone nie w samym rogu ściany - to taki trick optyczny...No cóż, przypuszczam że kafelkarz poprowadzi ten dekor do rogu ściany i nie da nad nim płytek, tak jak przy ścianie wc:-D Ja przynajmniej mam mam czyste sumienie:-D...

 

wszystko sie zgadza, masz racje, chyba to optymalne rozwiazanie, nienajszczesliwsze, ale nie mam innego pomysłu wiec sie nie odzywam.

ps:wez pod uwage ze kafelkarz czuje przestrzen jak 90% społeczenstwa, i moze ma racje ze cos jest nie tak z tym dekorem.

Napisano
ps:wez pod uwage ze kafelkarz czuje przestrzen jak 90% społeczenstwa, i moze ma racje ze cos jest nie tak z tym dekorem.

 

Peter, a czy Twój avatar jest odpowiedzią na oczekiwania 90% społeczeństwa?;-P

Napisano
90% mężczyzn :)

Przyjmując, że widziany fragment anatomiczny należy do pci pięknej :P

W przeciwnym wypadku to tylko 10% mężczyzn (brrr... nie, żebym był homofobem, ale jakoś tak mnię ciary na samą myśl przechodzą).

Napisano
Ka21k----> płytki robię tak: biorę boxa o wymiarach płytki i grubości powiedzmy 0,5 cm (nieistotne), robię z tego editable mesh, beveluję jedną płaszczyznę, co by plytka nie miała zbyt ostrych krawędzi (choć z daleka i tak nie widać, ale przydatne przy zbliżeniach) i przyklejam ją do ściany w odpowiednim miejscu. Potem kopiuję ją i umieszczam w odległaości fugi, czyli ok. 0.3 mm. Jeśli ściana ma kolor fugi to nie robię już nic, a jeśli fuga jest np. żarówiasto zielona to daję żarówiasto zielonego boxa pod spód i szafa gra:-D
ręcznie je kopiujesz ? tzn z shiftem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności