Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jestem początkujący. Walczę od dwóch dni z ustawieniami w v-ray -u, przeszukuję wszystkie fora i tutoriale, nie mogę znaleźć odpowiedzi... dlatego prośba do was drodzy forumowicze zacnego max3d.pl, jak uzyskać taki efekt: http://i47.tinypic.com/24e1bwg.jpg? Gdy daję biały kolor (255) Environment to brakuje cieni na modelu, wszystko jest prześwietlone. Zastosowałem jedno światło górne (v-ray rectangle light o rozmiarach 300x300cm o wartości 30 multiplier (czyli domyślnie) oraz v-ray plane w kolorze białym 255). Znacie jakiś fajny tutorial o ładnym doświetleniu auta?

(mam nadzieję, że nie zostanę zjechany postami typu: "szukaj nie boli albo itp." :P Trochę się naszukałem i mam już dość... )

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Ha najpierw miłem byc złosliwy i napisac "szukaj nie boli albo itp." ale to tak tylko zartem

Na powaznie to popełniasz jeden bład swiatło w scenie vraylight tak tylko z opcja dome zamiast prostokata i wspołczynnik na max 1,5 dobrze by było tez poprawic parametr subdivid shadow na jakies minimum 16 ja bym ustawiał na 32. Zaznacz także w opcji swiata invisible a także zaznczyć sherical (full dome) jak chessz miec ładne odbicia na autku to musisz wsadzic takze do vray setup zakładka vray belka vray envinronment przy opcji reflect\refrakt make najpiej vrayhdri tylko pamietaj aby w ustawieniach mapy hdri dac opcje sherical wtedy dostniesz mape odbic otocznia która nie bedzie rzutowac nanic innego. Oczywiscie swiatło mozesz zostawic jako plane jesli chesz aby cinie były ukierunkowane

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

No tak myślałem, że coś z dome light tylko nie mogłem znaleźć normalnego tutoriala, który by mi to normalnie wyjaśnił...

"Yaynacy takye w opcji swiata invisible a także zaznczyć sherical (full dome)" -to odnośnie źródła światła tak?

a vrayhdri a hdri to coś inego? (to chyba głupie pytanie czy mi się wydaje:D)

No właśnie też coś myślałem o hdri i o takiej opcji mapy żeby tylko odbijała od obiektów a nie była widoczna jako tło. Nie do końca rozumiem... Spherical czyli zrobi się kula, a mapa wewnątrz i nie będzie jej widać?

Czy chodzi może o coś takiego jak backface cull?

Dzięki za pomoc z góry:)

Napisano

vray light moze byc w róznym kształcie opcja dome jest wsród kształtów ale mozesz zostawic jako plane tylko chodzi o zmniejszenie parametru swiatłąa te parametry to parametry vraylighta. Co do obic to ci napisałem gdzie w ustwaieniachrender setup masz wsadzic hdr ona wtedy tylko jest w odbiciach i nie rzutuje ani na otoczenie kolorem ani nie otacza sceny mapa vrayhdri daje ci mozliwośc panowania nad hdr np zmiana gammy , połozenia itp

Napisano

W environment dajesz tło i ambient na białe. Daj v-ray plane z jakimś białym materiałem. Odbicia dajesz w V-Ray`owym menu w reflections mapę HDRI. Ale wtedy odbicia będą mieć również wpływ na V-Ray plane, także musisz w materiale podłogi ustawić mapę Environment na biały kolor. Ewentualnie możesz dać Sphere gizmo i w zakładce Atmosphere ustawić VRaySphereFade z białym kolorem. To powinno wystarczyć :)

Napisano (edytowane)
W environment dajesz tło i ambient na białe. Daj v-ray plane z jakimś białym materiałem. Odbicia dajesz w V-Ray`owym menu w reflections mapę HDRI. Ale wtedy odbicia będą mieć również wpływ na V-Ray plane, także musisz w materiale podłogi ustawić mapę Environment na biały kolor. Ewentualnie możesz dać Sphere gizmo i w zakładce Atmosphere ustawić VRaySphereFade z białym kolorem. To powinno wystarczyć :)
wszytko cacy tylko jak tak napiszesz do osoby która zaczyna przygode z maxem to sie ona zastrzeli , nie mówiac juz po co wciskasz mape w environment w mateiał plane skoro Hdri umiesciłes w reflection we vray environment to będą ja tylko odbijały materiały które maj zdolnosc genrowania odbić. A po co wogóle tu chesz vrayspherefade stosować? skoro juz otrzymałes efekt ze otoczenie jest całkowicie białe? Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Mapę environment tak dodatkowo, gdyby np podłoga miała mieć jakieś odbicie. Vrayspherefade można zastosować, żeby np nie dawać koloru environment jako białego. No i fakt, może trochę chaotycznie napisałem jeśli ktoś zaczyna, to mógłby nie wszystko załapać :)

Napisano (edytowane)

Musisz również pamiętać żeby kolor modelu nie był 100% biały (jeżeli taki stosujesz) bo światło nie będzie w tych miejscach dawało refleksów.

Edytowane przez Dynamico
Napisano
Mapę environment tak dodatkowo, gdyby np podłoga miała mieć jakieś odbicie. Vrayspherefade można zastosować, żeby np nie dawać koloru environment jako białego. No i fakt, może trochę chaotycznie napisałem jeśli ktoś zaczyna, to mógłby nie wszystko załapać :)

Jesli ma ci obijac podłoze to oki mapa enwiroment sie napewno przyda ale jesli ma byc biało to wystarczy zwykły materiał ostatecznie jesli chesz miec pewnosc ze nic sie nie bedzie w nim odbijało wystarczy jak sciagniesz w nim reflection do zera i praktycznie vrayspherafede nie ma tu zadnego zastosowania

Napisano

hahaha, ostatnio tez sie z tym meczylem a pracuje w maksie juz z 8 lat :)

 

tylko problem u mnie byl ze directional light uzywalem, i powiedzcie mi jak z takim swiatlem osiagnac ten efekt? :)

bo ja w koncu w Psie retuszowalem %)

Napisano
Jesli ma ci obijac podłoze to oki mapa enwiroment sie napewno przyda ale jesli ma byc biało to wystarczy zwykły materiał ostatecznie jesli chesz miec pewnosc ze nic sie nie bedzie w nim odbijało wystarczy jak sciagniesz w nim reflection do zera i praktycznie vrayspherafede nie ma tu zadnego zastosowania
Zgadza się, ale w vrayspherefade możesz ustawić kolor, do jakiego ma być przenikanie, więc też jest to jakaś droga do osiągnięcia efektu. Choć oczywiście nie jest jedyna, ani niezbędna.
hahaha' date=' ostatnio tez sie z tym meczylem a pracuje w maksie juz z 8 lat :) tylko problem u mnie byl ze directional light uzywalem, i powiedzcie mi jak z takim swiatlem osiagnac ten efekt? :) bo ja w koncu w Psie retuszowalem %) [/quote'] Tak samo jak w postach wyżej, directional light nie będzie tu w niczym przeszkadzać. A retusz w PS też nie zaszkodzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności