Napisano 8 Maj 201212 l Witam Na wstępie, z racji, że to mój pierwszy post (chociaż czytam Was od lat) chciałbym się przywitać. To już któraś z moich prac, ale tym razem chciałbym prosić Was o opinie i porady. Czego jej brakuje lub co zrobić aby wyglądała lepiej, bardziej realistycznie. Render (3ds 2012 + Vray) Moje małe postpro Pozdrawiam Noro Edytowane 8 Maj 201212 l przez Noro
Napisano 9 Maj 201212 l 1. cieniowanie pełen zamet z której tu strony jest słonce? Na budynkiu masz cieniowanie i słonce ustwione pod lekim skosem do drzwi garazowych natomiast roslinnosc gaje cienie z połozenia słońca z przeciwnego skosu. 2. Wywal ten samochód albo daj mu jakis pożądny lakier bo on psuje kompozycje rzuca sie w oczy swoim niedopasowaniem. 3. Materiały sa do dopracowania szczególnie mapowanie kamień jest do poprawy widac powtarzalnośc i łaczenie tekstury, cos ci zażółca beton nie mówiąc juz ze materiał betonu/tynku powinien miec jakąś porowatość 4. Jesli użyłes kamery vray sprawdziłbym balns bieli bo tu moze lezec przyczyna tego zółtawego swiatła jakie jest w scenie szczególnie ze to swiatło nie pasuje kolorem do nieba jakie masz ogólnie oswietlenie powinno dorzyc raczej w tym kierunku sorry ze sobie pozwoliłem na lekkie postpro Edytowane 9 Maj 201212 l przez shadowsexpe
Napisano 9 Maj 201212 l mniej trawy wiecej nieba. duuuzo wiecej kontrastu pomiedzy zacienionymi miejscami a tymi ktore sa oswietlone przez slonce. usun ten krzak na pierwszym planie.
Napisano 9 Maj 201212 l Zbychowaty oj troszke mu przepaliłes ten obrazek, szczególnie ta scianke z cieniem drzewa przecierz z tej strony nie ma słonca ;) no chyba ze ten dom stoi na planecie z dwoma słoncami ;)
Napisano 9 Maj 201212 l to czemu te dwie ściany sa jasniejsze od "nasłonecznionych"?:P - tym tropem szedłem. Poza tym przepalenia nie są takie złe ;)
Napisano 9 Maj 201212 l Autor Bardzo dziękuje za zainteresowanie moim projektem, wszystkie odpowiedzi, a w szczególności za postpro. Jak mogę prosić przy ewentualnych kolejnych o krótki opis( o ile to nie problem i nie tajemnica ) funkcji użytych w Photoshopie (bo chyba tego używacie jak mniemam). 1. cieniowanie pełen zamet z której tu strony jest słonce? Na budynkiu masz cieniowanie i słonce ustwione pod lekim skosem do drzwi garazowych natomiast roslinnosc gaje cienie z połozenia słońca z przeciwnego skosu. 2. Wywal ten samochód albo daj mu jakis pożądny lakier bo on psuje kompozycje rzuca sie w oczy swoim niedopasowaniem. 3. Materiały sa do dopracowania szczególnie mapowanie kamień jest do poprawy widac powtarzalnośc i łaczenie tekstury, cos ci zażółca beton nie mówiąc juz ze materiał betonu/tynku powinien miec jakąś porowatość 4. Jesli użyłes kamery vray sprawdziłbym balns bieli bo tu moze lezec przyczyna tego zółtawego swiatła jakie jest w scenie szczególnie ze to swiatło nie pasuje kolorem do nieba jakie masz ogólnie oswietlenie powinno dorzyc raczej w tym kierunku Z całym szacunkiem, dlaczego uważasz, ze jest zamęt z cieniami? Pytam w którym momencie to zauważyłeś, ponieważ gapie się w ten obrazek jak krowa na malowane wrota i nie widzę cienia w druga stronę. Słońce pada z prawego dolnego rogu(mam nadzieje, że dobrze wytłumaczyłem) i jest jedno :) Co więcej powiem, cały obrazek oświetlony jest HDR'em. Vray sun jest "włączony" tylko dla uzyskania cieni i jest ustawiony na niskim Intensity multiplier. Materiały są do poprawy, zgodzę się. Żółty kolor? Jeżeli chodzi ściany, to one po prostu są tego koloru :) Jeżeli o inny żółty chodzi proszę i pokazać bardziej łopatologicznie. @Zbychowaty Problem w tym, że scena jak już zdążyłem napisać jest podświetlana HDR'em, problem może być w umiejętnościach. U mnie HDR wrzucone jest w miejsce vray sky i przeciagniete do materiałow. Prawdopodobnie to błąd w sztuce. @t0m3k Sprawdzę dzisiaj jak wygląda scena przy przesunięciu kamery w gore, bo rozumiem, że o to chodzi. Z tym krzakiem to chyba naprawdę go usunę, bo wychodzi na to, że tylko mnie się on podoba ;/ Pozdrawiam i czekam na kolejne opinie :) EDIT mniej trawy wiecej nieba Ale tak, że tak ? :) Edytowane 9 Maj 201212 l przez Noro
Napisano 9 Maj 201212 l jesli mówiszze słonce jest w prawym narozniku co prawda podejzewamze jest ono u góry jednak a nie tak jak zaznaczyłem na rysunku Co do postpro to ja pobawiłem sie chwile krzywymi z naciskiem na kolor niebieski i troche jasnościa, balansem kolorów, warto czasami pobawic sie dostosowaniem hdri.
Napisano 9 Maj 201212 l shadowsexpe - trenuj wyobraźnię przestrzenną;) wersja Zbycha najciekawsza, pozostałe obrazki są zdecydowanie zbyt mało kontrastowe.
Napisano 9 Maj 201212 l kozioo nie mam co trenować szlak dawno trafił :) zrobiłem scene jak autora i za żądnego diabła nie wychodzi takie cieniowanie jak u niego co prawda zrobiłem to na bryłach ale nawet drzewo wsadziłem do scenki ;) Bawie sie w netoperka i wszytkiego sie czepiam ;) Pozdro Edytowane 9 Maj 201212 l przez shadowsexpe
Napisano 9 Maj 201212 l nie podnos kamery tylko ja obroc a pozniej wyprostuj piony ja tez zrobilem swoje postpro
Napisano 10 Maj 201212 l Może ci sie przyda lub komus innemu kilka tekstur kamienia, rozmiar około 2000x3000. Jeszcze troch i stworzymy galerie postpro, bije sie w pierś że zaczołem ;) http://img812.imageshack.us/img812/2143/kamie1.jpg http://img268.imageshack.us/img268/3554/kamie2k.jpg http://img43.imageshack.us/img43/452/kamie3.jpg http://img833.imageshack.us/img833/6043/kamie4.jpg http://img585.imageshack.us/img585/2143/kamie5.jpg http://img339.imageshack.us/img339/3333/kamie6.jpg http://img18.imageshack.us/img18/2493/kamie7.jpg http://img528.imageshack.us/img528/3364/kamie8.jpg
Napisano 10 Maj 201212 l Shadow - zacytuję jak z filmów "akcji" ;) - oooh you are soo goood! Dzięki za teksturki! :D T0m3k mam wrażenie, że za ciemno jest w cieniach ale to tylko wrażenie;). Co do sameej wizki to teraz kadr jest trochę lepszy. Z tym oświetlaniem to po prostu wymaga testów i jeszcze raz testów. Na pewno nie ma jedynej słusznej metody. Widziałem świetne exteriory oświetlone samym direct lightem oraz bardzo klimatyczne oświetlane samymi hdrami. Bardzo fajne tutoriale do exteriorów ma niejaki Peter Guthrie. Osobiście polecił bym Ci wzorowanie się na fotografiach budynków, obserwacji otoczenia a następnie oddanie wyników obserwacji w 3d. Jak ciemne są cienie, na ile warto przepalać dane miejsca itd itp. Później jak już załapiesz mniej więcej to możesz dokładać " dodatkowe środki artystycznego wyrazu" ;) Oczywiście moja obróbka nie jest jakimś tu super przykładem ale próbą pokazania że z nieciekawego renderu da się coś tam wyciągnąć. Co do fotoszopa to na ogół stosuje się rozjaśnienie w trybie screen, korekcje kontrastu, balans kolorów w cieniach i miejscach oświetlonych. Wzmocnienie lub osłabienie niektórych z nich i ogólne zgranie. Pomocne jest wyostrzanie np sharpen moore w trybie luminosity i rozmycia na dalszych planach. Hew fan ;)
Napisano 10 Maj 201212 l Zbychu nie ma za co jak potrzeba jakis tekstur to mam dosyc spory magazyn takze jak cos to piszccie to poszukam i umieszcze na forum;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto