19843d Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 Witam Szanownych forumowiczów. Czy jest możliwość renderingu np. przez V-Ray lub Mental Ray [3DsMax] w rzucie izometrycznym, tak aby jedna z linii w rzucie była horyzontalna? Poniżej izometria z jedną linią horyzontalną. Dziękuję za wszelką pomoc.
Miłosz3ds Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 Cześć. Jak najbardziej, jest taka opcja. Wystarczy, że przełączysz widok na "ortographic" bądź "user" (zależnie od wersji) - klawisz skrótu - "u". I render puszczany z tamtego okna.
19843d Napisano 15 Maj 2012 Autor Napisano 15 Maj 2012 Pokazałem powyżej obrazek który przedstawia pożądany mniej więcej efekt. Znam widok 'ortographic', nie jest w stanie reprodukować takiego efektu z jedną horyzontalną [linia pozioma, reszta skosy]. Czy coś przeoczyłem?
19843d Napisano 15 Maj 2012 Autor Napisano 15 Maj 2012 Tworzysz kamerę i ustawiasz ortographic zwyczajnie. To samo co napisałem powyżej, chodzi o to by jedna linia była pozioma, 'ortographic' generuje rzut z 3 skosami, jeśli jedna wypadnie pozioma, nie będzie widać 3 ściany, to w sumie logiczne, ale chodzi o rzut jak na załączonym obrazku z jedną horyzontalną, i widocznymi innymi ścianami.
Shogun 3D Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 Obawiam się, że chłopaki zbyt się pospieszyli. Jest rzut ortograficzny, ale to, co pokazujesz na rysunku to jest miks perspektywicznego i ortograficznego. Tzn jesli jakas linia jest pozioma w bryle o prostopadłych ścianach, to ścian bocznych nie widać, bo się nie da. Natomiast możesz je sztucznie pokazać nakładając na bryłę modyfikator skew (pochylenie), co dla ludzkiego oka będzie widoczne jak rzut ortograficzny, ale tak naprawdę będzie jego zdeformowaną wersją.
Lucek Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 A już czaję problem. Wątpię żeby dało się ustawić w ten sposób kamerę.
afex3d Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 Proponuję mały trik ... [ATTACH=CONFIG]86130[/ATTACH] (Modyfikator FFD 2x2x2 z przesuniętymi punktami controlnymi)
Shogun 3D Napisano 15 Maj 2012 Napisano 15 Maj 2012 FFD czy skew - efekt ten sam. Może z FFD szybciej...
RA Napisano 16 Maj 2012 Napisano 16 Maj 2012 Zawsze możesz zrobić kamerę (max'ową), patrząc z góry przesunąć ją trochę na prawo i przekręcić według jej własnej osi o 90 stopni, i potraktować ją korekcją (PPM /przy zaznaczonej kamerze/ -> Apply Camera Correction Modifier). Musisz pobawić się pierwszą wartością. Render będzie obrócony o 90 stopni, ale model będziesz miał bez zmian.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się