Skocz do zawartości

Rzut izometryczny [izometria, z jedną horyzontalną]


19843d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych forumowiczów.

 

Czy jest możliwość renderingu np. przez V-Ray lub Mental Ray [3DsMax] w rzucie izometrycznym, tak aby jedna z linii w rzucie była horyzontalna?

 

Poniżej izometria z jedną linią horyzontalną.

 

zad1-1.gif

 

Dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pokazałem powyżej obrazek który przedstawia pożądany mniej więcej efekt. Znam widok 'ortographic', nie jest w stanie reprodukować takiego efektu z jedną horyzontalną [linia pozioma, reszta skosy]. Czy coś przeoczyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz kamerę i ustawiasz ortographic zwyczajnie.

 

To samo co napisałem powyżej, chodzi o to by jedna linia była pozioma, 'ortographic' generuje rzut z 3 skosami, jeśli jedna wypadnie pozioma, nie będzie widać 3 ściany, to w sumie logiczne, ale chodzi o rzut jak na załączonym obrazku z jedną horyzontalną, i widocznymi innymi ścianami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że chłopaki zbyt się pospieszyli. Jest rzut ortograficzny, ale to, co pokazujesz na rysunku to jest miks perspektywicznego i ortograficznego. Tzn jesli jakas linia jest pozioma w bryle o prostopadłych ścianach, to ścian bocznych nie widać, bo się nie da. Natomiast możesz je sztucznie pokazać nakładając na bryłę modyfikator skew (pochylenie), co dla ludzkiego oka będzie widoczne jak rzut ortograficzny, ale tak naprawdę będzie jego zdeformowaną wersją.

 

skew.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz zrobić kamerę (max'ową), patrząc z góry przesunąć ją trochę na prawo i przekręcić według jej własnej osi o 90 stopni, i potraktować ją korekcją (PPM /przy zaznaczonej kamerze/ -> Apply Camera Correction Modifier).

Musisz pobawić się pierwszą wartością.

Render będzie obrócony o 90 stopni, ale model będziesz miał bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności