morten Napisano 21 Maj 2012 Napisano 21 Maj 2012 Zabieram się powoli za wizualizacje zewnętrzne. Nie za bardzo jednak wiem, od czego zacząć jeśli chodzi o tworzenie drzew, krzewów, trawy.. Może ktoś doradzić? Czy do wizualizacji ktoś w ogóle modeluje sobie swoje własne drzewa, czy raczej wykorzystuje gotowe modele lub jakieś dodatkowe pluginy? Zainstalowałem sobie program ATREE3D, ale w moim odczuciu jest do bani. Ktoś kiedyś wspomniał mi o Vue oraz Onyx, ale do jednego i drugiego nie mam za bardzo dostępu. Poza tym przeszukuję darmowe biblioteki 3D i ciągle natykam się na jakieś beznadziejne modele. Wiem, że w dalszych planach można dawać plane'a z teksturą i mapować z kanałem alpha, jednak chodzi mi o pierwszy plan. z góry dzięki!
Przemekd Napisano 21 Maj 2012 Napisano 21 Maj 2012 xfrog ma jakieś darmowe drzewka na stronie a vue jest też dostępny w wersji PLE pzdr 1
morten Napisano 21 Maj 2012 Autor Napisano 21 Maj 2012 Dzięki, modele z xfroga na pewno się przydadzą :) a znacie może jakiś darmowy dobry plugin do maxa do robienia przyzwoitych modeli drzew?
IMI Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 Pluginów żadnych nie znam, jednak możesz poszukać programu "Arbaro". Importowanie nie powinno stanowić problemu. Tworzy całkiem przyzwoite modele roślinności, jednak jest dość stary.
Mozo Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 Najlepszy obecnie jest chyba growfx, ale niestety trochę kosztuje. Itrees ma bardo przyzwoite modele w sprzedaży i co najważniejsze - można pobrać darmowe próbki. To samo się tyczy nowych kolekcji evermotion. Co do ręcznego modelowania drzewa - zdecydowanie nie chciałoby mi się. ilość czasu jaka jest do tego potrzebna dalego przekracza cenę gotowych modeli, które można często tanio kupić i są czasem naprawdę świetnej jakości.
przemone Napisano 31 Lipiec 2012 Napisano 31 Lipiec 2012 Nie zapominajmy o post produkcji, często na tym etapie są dodawane warstwy ze zdjęciami drzew w wysokiej jakości jak i ludźmi zazwyczaj w PS. - - - Updated - - - zerknij na tą stronkę z darmowymi modelami, są też rośliny ale różnej jakości. http://www.archibase.net/gdl?category=22&page=1
Wania Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 Podepne sie pod temat i zapytam: moze ktos wie dlaczego roslinnosc (drzewa trawa itp.) na moim renderze exterior wychodzi bardzo ciemno, jakby byla niedoswietlona? Cala reszta jest idealnie oswietlona i nie wiem jak to zbalansowac( za pomoca jakich parametrów).
legomir Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 Albo siły speculara jak nałożyłeś na rośliny
Wania Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 Nic na nie nie nakladalem, to gotowe profesionalne modele. Jestem poczatkujacy i nie spotkałem sie jeszcze z AO. Co to jest i gdzie sie to sie to ustawia?:} Co do tych roslin to kiedy oswietle je dodatkowo vrayowskim lightem to wygladaja dobrze ale to przeciez nie moze byc rozwiazanie. Moze to kwestia jakiejs gammy albo dokladniejszego GI?
shadowsexpe Napisano 14 Sierpień 2012 Napisano 14 Sierpień 2012 Wania AO ambient occlusion metoda cieniowania, oparta na naturalnej sprawie ze każdy przedmiot zawsze ma własny cień powstający na styku z inna powierzchnia najlepiej obrazuje to styk dwóch ścian w pomieszczeniu zobaczysz ze powstaje tam naturalne cieniowanie niezależne od źródła światła w tym pomieszczeniu. Metodę tą stosujesz do wyciągnięcia naturalnych cieni na stykach powierzchni ale nie jako jedyny rodzaj cieniowania tylko jako dodatkowy efekt który nadaje wizualizacji naturalności . A tu znajdziesz gdzie się ustawia jego parametry http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/render_params_gi.htm . Masz także możliwość wyrenderowania oddzielnie passa z AO który potem możesz złożyć z renderem w postprodukcji Ja się też podepnę pod ten temat czy ktoś z was wie jak poprawić jakość obiektów pochodzących z plugina RPC, vray mi je lekko rozmazuje szczególnie krawędzie i wiem że tu nic nie daje zastosowanie ostrzącego aa, odnosi się to do roślinności.
farelek Napisano 14 Sierpień 2012 Napisano 14 Sierpień 2012 @shadowsexpe Nie korzystam z RPC ale to są chyba po prostu mapowane plane'y. Możesz podwyższyć rozdzielczość tekstur i wyostrzyć je trochę w PS. W maksie dodatkowo możesz zmienić filtrowanie tekstury z Pyramidal na Summed Area. Nic na nie nie nakladalem, to gotowe profesionalne modele. Jestem poczatkujacy i nie spotkałem sie jeszcze z AO. Co to jest i gdzie sie to sie to ustawia?:} Wyłącz Ambien Occlusion tak jak poniżej na obrazku
przemone Napisano 14 Sierpień 2012 Napisano 14 Sierpień 2012 A może źródło światła np: sun, dome czy plane ma ustawione exlude na modele?
shadowsexpe Napisano 14 Sierpień 2012 Napisano 14 Sierpień 2012 farelek tu sie właśnie z RPC zaczynają jaja to nigdzie nie ma zapisanych tekstur tylko znajdują się one w pliku obiektu, co prawda jest opcja zrobienia z obiektu proxa muszę zobaczyć czy to coś da.
dwamartini Napisano 4 Wrzesień 2012 Napisano 4 Wrzesień 2012 Hej. Czy wiecie może skąd można wziąć takie ładne roślinki jak w załączniku? Najlepiej bezpłatne albo za jakieś 2$:) Pozdrawiam.,
PurePixel Napisano 2 Październik 2012 Napisano 2 Październik 2012 Jak wspomniał przemone dobrym sposobem jest dodawanie zieleni na etapie postprodukcji. Bardzo przyspiesza pracę. Niestety praktycznie nie do dostania są biblioteki zieleni w wysokiej rozdzielczości (min. 3000px), dlatego zostaje kupić dobry aparat i samemu wycinać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się