KLIK Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 (edytowane) Witam, Sa to wizualizacje wnętrza niewielkiego mieszkania. Zamierzeniem była jasna kolorystyka która nie przytłoczy mebla w centrum mieszkania i kontrast świateł o różnej temperaturze. Jakoś nie jestem do końca zadowolony z jakości renderów, dlatego zakładam ten temat. Osobiście drażnią mnie plamy na suficie, szczególnie przy łączeniach szyn z powierzchnią sufitu. Ustawienia wydają sie wysokie. No i tło za oknem to koszmar - macie na to jakieś rozwiązanie? jakieś źródło dobrych panoram? W PS dodałem troche kontrastu i unsharp- ponieważ nie stosuję filtru AA. Będe wdzięczny za krytykę, szczególnie dotyczącą ustawień Vraya i podpowiedzi co można zrobić, żeby coś z tego wyciągnąć. [ATTACH=CONFIG]86288[/ATTACH] Edytowane 26 Maj 2012 przez KLIK
arev Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 Dodać kontrastu :) Oświetlenie jest ok, ale całość jest mdła, właśnie przez niski kontrast. Z detali to jeszcze opony kolarki i krawędzie dywanu są dość słabe. Jak robisz dywan futrem to przydałoby się je rozczesać na zewnątrz przy krawędziach.
KLIK Napisano 26 Maj 2012 Autor Napisano 26 Maj 2012 dywan robilem cząsteszkami, krawędzie są słabe ale jeszcze nie ogarniam tego wystarczająco. wystarczy kontrast z ps? czy cos w światłach grzebać?
KLIK Napisano 26 Maj 2012 Autor Napisano 26 Maj 2012 po sugestii lukasjogabonito zmieniłem ustawienia IRR na 120/40 i jeszcze dodatkowo dałem LC subdivs na 2000, plamy są nadal
kozioo Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 spróbuj zmienić filtrowanie LC na fixed i/lub spróbuj włączyć pre filtering LC :) 1
Orangegraphics Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 detale niszczą ci odbiór całości. napiszę moje subiektywne opinie: - Balans bieli jest dziwny rozumiem że chciałeś mieć pomarańczowe oświetlenie sztuczne i niebieskie naturalne z okien, ale nie wyszło, ponieważ z okien leci biel a w środku jest brzydka żółć, więc obrazek zrobił się żółty cały. balans bieli to podstawa -kontrast i troszeczkę wzmocnić sztuczne oświetlenie -więcej bibelotów na regale, nie wszystko musi być tak nienaturalnie białe (książki np) co jakiś czas jakiś kolor się przyda, to samo obraz na telewizorze, to już przesada, albo go zgaś i ładny szary gradient od zblurowanego szarego odbicia się zrobi, albo jak ma być włączony to opcja kolor - zasłony ci się przepaliły zupełnie, wrzuć na nie w PS-ie AO na masce, w sensie tylko na nie, puść opcje multiply i sprawdź jak można z nich detal wyciągnąć żeby się nie straciły. -podłoga dodaj reflecta mocniejszego żeby budowała przestrzeń. -bardzo brzydki materiał ramy drzwi tarasowych na drugim ujęciu -lustra masz za ciemne na drugim ujęciu -kontrast i moc świecenia ipada zwiększyć, jest zdesaturowany przez odbicia, to możesz w ps-ie zrobić na masce -tutaj propozycja dość mocna, bo zmiany założenia: zmień krzesło to ażurowe w pokoju, o ile w kuchni mnie nie drażni, to w pokoju wogóle nie pasuje -dodałbym trochę mocno czarnych akcentów aby zbalansować odbiór całości, np wazony czy coś. -dywan ma dużo za grube włosie. to że jest długie, nie znaczy że musi być tak grube -na regał, skoro jest głównym elementem sceny też bym dał ciekawszy materiał, reflecta z glossem na jakimś faloffie lub fresnelu. aby wyglądał barziej naturalnie. - w licjmo według mnie musi być jakiś element nie biały, bo taka kuchnia wszędzie biała to już jakieś zboczenie, ale to też ingerencja w projekt, wiem. -kolorystyke podłogi bym albo wzmocnił albo osłabił, teraz jest taka ni w 5 ni w 10, tzn albo bardziej dosaturować, albo odjąć konkretnie i zrobić taką szczotkowaną podłogę -szyba w stoliku wydaje się być dużo za gruba przez co bok łapie brzydki refract -co jakbyś motyw tego "S" na blejtramie zrobił na czarnym tle? -statyw lamp albo czarny, albo chrom. -zróżnicuj kolorystyke włosia dywanu, każdy włos nie może miec tego samego koloru Wiem że dużo tego, ale nie mówię że musisz się stosować, to są tylko propozycje. co ja bym z tym zrobił. mam nadzieję ze w jakiś sposób pomogłem:)
Vega Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 Witam, proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy POST. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane).
polka dot Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 rendery bardzo spoko. takie artefakty olej na etapie renderowania i wyretuszuj w PS, healing brush naprawde daje radę. dobry winyl na półce, ale półka jakoś nie siedzi
KLIK Napisano 27 Maj 2012 Autor Napisano 27 Maj 2012 kozioo - masz rację, zmiana filtorwania LC na fixed usunęła błedy, dzięki! Xiz0r - wielkie dzięki, bardzo mi to pomoże, niestety w projekt niemogę już ingerować. Z dywanem jest taki problem, że jak dam cieńsze włókno to muszę ich dać więcej i czas renderu rośnie kosmicznie, może spróbuję z hair&fur. polka dot - olałem początkowo i retuszowałem w PS, jednak chciałbym się nauczyć jak tego unikać i z czego to wynika. Lubię tę okładkę Aphex Twina;). teraz na szybko muszę to ogarnąć i poprawić, ale niebawem wracam do projektu i postaram się coś z tego zrobić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się