Skocz do zawartości

Teczka3D_Postacie


sylwex1982

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak chodzi o dobre siaty to tu na forum jest jeden leciwy wątek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695 często niedoceniany;) Ogólnie to przypomniałeś stare czasy, kiedy tak się modelowało twarze;) Teraz to najczęściej oczywiście wychodzą ze sculptera. Ale chociażby do dobrego retopo warto umieć zrobić dobrą topologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek przeglądałem kilkukrotnie, wiesz co Lucek moim celem w tym momencie jest dobra baza, umiejętność modelowania ryjka jeszcze na poziomie np.maxa, a potem coś dalej-jakiś detal w np.zbrushu. Retopologia zostaje na czas gdy będę mógł sprawnie i szybko base mesha w maxie walnąć, dopiero wtedy zajmę się zgłębianiem retopo, projekcji, itp. Narazie cisnę pierwsze modele i z czasem popracuję nad szybkością modelowania- bo to moja bolączka ;/ .

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W organice lepiej zeby wszystko trzymalo sie kupy. Mozesz ucho wymodelowac odzielnie ale na koniec połącz z głową. Co do topologii głowy to staraj się unikac takich zawijasów jak masz pod brodą potem idzie za ucho i na szyję.

jeden z lepszych tutoriali na temat topologii

  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co du ucha, to możesz sobie zależnie od metody czy robisz z boxa czy plane'ami lecisz, najpierw zrobić sam zarys, prostą bryłę z loopami uszy, którą potem na kolejnych subdivsach poprawisz, albo od razu całe ucho z detalami i takimi tam a na końcu podczepiasz je pod model główki...

Fajnie jest zawsze na początku zrobić sobie na modelu główki loopa na uszy nie ważnie czy będziesz je potem odczepiał i modelował oddzielnie czy będziesz od razu modelował całą główkę z detalami, potem zawsze masz już miejsce gdzie wstawić ucho i nie musisz się pierdzielić z przerabianiem siatki.

 

salut.

Edytowane przez indian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

a nie szkoda Ci czasu na dziabanie tych poligonów?

Może lepiej leć z konceptem w Sculptrisie, a później retopo i do ZBrusha.

Moim zdaniem, jeśli chciałbyś dorobić mu teraz świński ryjek, zamęczysz się przestawianiem vertexów.

W sculptrisie raz dwa to zrobisz, a siatkę poprawisz w retopo i w ZBrushu.

Tak tylko głośno myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrupek3D ja tego nie umiem dobrze w Maxie robić-chcę się nauczyć modelować a potem wskoczę do Zetki. Ja teraz nie modeluję żeby sculptować,- modeluję żeby podnieść swój skill i podkręcam swoje czasy modelowania. Ale bardzo dobrze mówisz żeby dłubać w jakimś programie typu Zbrush- myślę że w swoim czasie.Póki co nieśmiałe próby robię.

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebazx6r- ja mudboxa to nie znam kompletnie, bladego pojęcia nie mam co jest 5 w Mudboxie. Na chwilę obecną zostaję przy zbrushu- cos tam kojarzę.

lee666- Ja zamierzam wskoczyć do Z , tylko mówię zrobię trochę głów w Maxie i przeskok.

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lee666 mam podobnie, nie mam w pojęcia po co ludzie męczą się i modelują wszystko zamiast z jednej prostej bazy wyrzeźbić to w zbrushu, samochody czy cuś, przecież to strata czasu .

 

sylwex1982 coraz lepiej CI to idzie, ucho tylko do poprawy, za ostre krawędzie masz tam miejscami...

Tu masz b.fajnego tutka, powinien Ci trochę pomóc, tam jest trochę inny sposób modelowania główek, może Ci przypadnie do gustu...

 

 

salut.

Edytowane przez indian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności