Napisano 25 Czerwiec 201212 l Witam. Po 1,5 tygodnia od zaczęcia zabawy z 3ds maxem i przerobieniu w wolnym czasie paru tutoriali, chciałem w końcu zrobić coś swojego. Oto mój pierwszy projekt pokoju. Nie powala, nie zachwyca. Wiem, dużo błędów itp. Proszę o wytknięcie wszystkiego, do czego można się przyczepić, konstruktywną krytykę i dobre rady ;P W kolejności - przed i po postprodukcji: http://i49.tinypic.com/n2zp1w.png http://i48.tinypic.com/103607a.png http://i45.tinypic.com/2e4b6dx.png http://i49.tinypic.com/x5020.png Renderowane VRayem.
Napisano 25 Czerwiec 201212 l Na taki staż pracy to wyszło całkiem nieźle, myślę że jesteś na dobrej drodze rozwoju. Generalnie wiec napisze że musisz robić kolejne wizki by zebrać więcej doświadczenia i stawiać się przed problemami które wynikną w trakcie pracy. Musisz zrozumieć dlaczego w jakimś miejscu powstają plamy w shadingu i jak je zniwelować, to samo tyczy się shaderków. Dlaczego niektóre potrzebują więcej sampli a inne mniej. Jak budować materiały by uzyskać odpowiedni efekt. Bardzo potrzebne w dobrych materiałach są dobre teksturki i ich obróbka (photoshop lub inny) finalne obrazki obrabiaj w aftereffect (będziesz wiedział ze to samo możesz zastosować w animacji + po prostu ma lepsze narzędzia). Wyjdź z aparatem rób zdjęcia (najlepiej z jakąś lustrzanką) w praktyce szybciej nauczysz się zasad panujących w fotografii a one z kolei przekładają się na obsługę kamery w renderingu. Będziesz wiedział jak łapać odpowiednie kadry w wizkach. Co do modelowania. Modeluj jak najwięcej i trzymaj się skali obiektu który wykonujesz! Modele staraj się przygotowywać w taki sposób by po nałożeniu ts nie było błędów i model sam nie wiele się zmienił (tracił swoją pierwotna formę) Przeczytaj temat Light contest na forum - kopalnia wiedzy o shadingu. Tak samo helpa do vray'a - klik Powodzenia!
Napisano 29 Czerwiec 201212 l Autor Na taki staż pracy to wyszło całkiem nieźle, myślę że jesteś na dobrej drodze rozwoju. Generalnie wiec napisze że musisz robić kolejne wizki by zebrać więcej doświadczenia i stawiać się przed problemami które wynikną w trakcie pracy. Musisz zrozumieć dlaczego w jakimś miejscu powstają plamy w shadingu i jak je zniwelować, to samo tyczy się shaderków. Dlaczego niektóre potrzebują więcej sampli a inne mniej. Jak budować materiały by uzyskać odpowiedni efekt. Bardzo potrzebne w dobrych materiałach są dobre teksturki i ich obróbka (photoshop lub inny) finalne obrazki obrabiaj w aftereffect (będziesz wiedział ze to samo możesz zastosować w animacji + po prostu ma lepsze narzędzia). Wyjdź z aparatem rób zdjęcia (najlepiej z jakąś lustrzanką) w praktyce szybciej nauczysz się zasad panujących w fotografii a one z kolei przekładają się na obsługę kamery w renderingu. Będziesz wiedział jak łapać odpowiednie kadry w wizkach. Co do modelowania. Modeluj jak najwięcej i trzymaj się skali obiektu który wykonujesz! Modele staraj się przygotowywać w taki sposób by po nałożeniu ts nie było błędów i model sam nie wiele się zmienił (tracił swoją pierwotna formę) Przeczytaj temat Light contest na forum - kopalnia wiedzy o shadingu. Tak samo helpa do vray'a - klik Powodzenia! Witam. Przede wszystkim dzięki za wyczerpującą wypowiedź Fargate. Wątek Light contest widziałem, przeglądałem na razie tak po łebkach. Duża baza wiedzy, z naciskiem na duża. Przy dłuższej chwili wolnego czasu przyjrzę się dokładniej. Ujęcia, jak i wiele (na razie, mam nadzieję :D) innych elementów tej zabawy u mnie kuleje, ale jak pisałem wcześniej, dopiero zaczynam :) Przez ten tydzień każdą wolną chwilę poświęcałem głownie nowej wizce. Linki w kolejności przed i po postprodukcji http://img820.imageshack.us/img820/2971/render21.png http://img155.imageshack.us/img155/2558/render2i.png http://img833.imageshack.us/img833/6648/render11x.png http://img823.imageshack.us/img823/2465/render1f.png I teraz tak. Chciałem jeszcze pokazać ustawienia renderu, świateł i kamery. Może ktoś coś doradzi - co można poprawić, co zmienić itp. VRayLight w oknie http://img405.imageshack.us/img405/5563/vraylightset.jpg Target Direct jako słońce http://img829.imageshack.us/img829/8296/tdset.jpg Kamera fizyczna vraya http://img811.imageshack.us/img811/7172/camset.jpg AA, Color mapping http://img232.imageshack.us/img232/4913/set1l.jpg GI, IR Map, LC http://img822.imageshack.us/img822/663/set2ag.jpg http://img337.imageshack.us/img337/9817/set3a.jpg DMC Sampler, VRay System http://img844.imageshack.us/img844/6990/set4nl.jpg Czekam na wszelką krytykę, pomoc, uwagi, rady itp :P Tomek
Napisano 5 Wrzesień 201212 l Autor Witam po dłuuuuuuugiej przerwie niestety, spowodowanej brakiem wolnego czasu. Dzisiaj znów zasiadłem do maxa i próbuje coś tam działać. Po przerwie staram się zrobić coś prostego. Dzisiaj modelowanie, jutro tekstura jak będzie czas. Oto wynik dzisiejszej pracy, render na niskich ustawieniach:
Napisano 6 Wrzesień 201212 l wg. mnie, zrobiłeś duży krok do przodu jeżeli chodzi o ustawienia sceny. W temacie modelowania, jeżeli wszystko robiłeś od 0, nie używając gotowych modeli to zważając na fakt, że zacząłeś przygodę z maxem 2 miesiące temu - zazdroszczę postępów :) Z uwag które mi przychodzą do głowy jako laikowi: - chyba nie naturalnie rozłożone te intensywne, jasne plamy na firankach, - coś co jest pod nakryciem łóżka - domyślam się, że to materac, powinien być taki wysoki? - mnie osobiście bardziej podoba się bez dofa..
Napisano 6 Wrzesień 201212 l Autor wg. mnie, zrobiłeś duży krok do przodu jeżeli chodzi o ustawienia sceny. W temacie modelowania, jeżeli wszystko robiłeś od 0, nie używając gotowych modeli to zważając na fakt, że zacząłeś przygodę z maxem 2 miesiące temu - zazdroszczę postępów :) Z uwag które mi przychodzą do głowy jako laikowi: - chyba nie naturalnie rozłożone te intensywne, jasne plamy na firankach, - coś co jest pod nakryciem łóżka - domyślam się, że to materac, powinien być taki wysoki? - mnie osobiście bardziej podoba się bez dofa.. Witam. Dziękuje za odpowiedź. Jeśli chodzi o modelowanie, to póki co staram się wszystko modelować sam, więcej się nauczę niż korzystając z gotowych modeli. Tak przygodę z maxem zacząłem ok. 2 miesięcy temu z tym, że miałem dość sporą przerwę - ok miesiąca. Plamy na firankach to wina tekstury, źle rozłożona. To moja 1 praca z firankami, w następnych będzie lepiej :) Tak, pod nakryciem jest materac. Możliwe, że jest trochę za wysoki. Jak pisałem wyżej, jest to mój pierwszy DOF - chodziło raczej o efektywność niż efektowność. Co mnie osobiście kuje w oczy teraz to za czarna czerń i chyba zbyt intensywne barwy. Nie mam jeszcze wyczucia, myślę, że z czasem nabiorę wprawy.
Napisano 7 Wrzesień 201212 l Tez wole wersje bez dofa. To co mi się rzuca w oczy i nad czym warto popracować : 1.Filtr aa ci ząbkuje na krawędziach miejsc naświetlonych: plama na łóżku słońca od strony okna i krawędzie rurek karnisza, popraw światło w scenie bo to jest typowy objaw prześwietlenia przy filtrach ostrzących zresztą to światło w oknie jest za intensywne. w scenie masz vraysky włączony w enviromencie warto w vraylight włączyć skyportal +simple. 2. Efekt na podłodze to sprawa zamierzona czy pomyłka mapowania mapy bump bo wygląda jak deska po której frezarka przeszła i zostawiła ślady ale to może zamierzone przez ciebie;) Za taką deskę bym dostawcy pięknie podziękował ;) 3. Dodaj do sceny AO (ambient occlusion) na pewno dzięki temu scena zyska na realizmie 4.Mam uczucie ze materiał na szafkę , łózko i ramę wsadziłeś w vrayoverride i troszkę za bardzo przesadziłeś z bielą w gi bo te rzeczy nie rzutują cieni przy stykach ze ścianą a jeśli nie w nich to zapewne masz ten materiał na podłodze warto wartość koloru ustawiać miedzy 200-210 im bardziej zbliżone do bieli będą zakłócały właśnie cieniowania jak także światło w pomieszczeniu 5. też miałem się czepić tej czerni ale chyba wystarczy jak dodasz jej trochę połysku i odbić ale takich miękkich jak masz na podłodze A w ogóle to należą się brawa bo postęp jest naprawdę widoczny jak na tak mało czasu poświęconego na maxa. Przyj do przodu :)
Napisano 7 Wrzesień 201212 l Autor Tez wole wersje bez dofa. To co mi się rzuca w oczy i nad czym warto popracować : 1.Filtr aa ci ząbkuje na krawędziach miejsc naświetlonych: plama na łóżku słońca od strony okna i krawędzie rurek karnisza, popraw światło w scenie bo to jest typowy objaw prześwietlenia przy filtrach ostrzących zresztą to światło w oknie jest za intensywne. w scenie masz vraysky włączony w enviromencie warto w vraylight włączyć skyportal +simple. W oknie jest vraylight+skyportal ale bez opcji simple. Dzięki za radę dostosuję się. 2. Efekt na podłodze to sprawa zamierzona czy pomyłka mapowania mapy bump bo wygląda jak deska po której frezarka przeszła i zostawiła ślady ale to może zamierzone przez ciebie;) Za taką deskę bym dostawcy pięknie podziękował ;) To jest efekt mapy reflectu. Cały czas kombinuję z nowymi ustawieniami i tak to na razie wychodzi. Teraz widzę jak to wygląda. W przyszłości postaram się uniknąć. 3. Dodaj do sceny AO (ambient occlusion) na pewno dzięki temu scena zyska na realizmie Ok ;) 4.Mam uczucie ze materiał na szafkę , łózko i ramę wsadziłeś w vrayoverride i troszkę za bardzo przesadziłeś z bielą w gi bo te rzeczy nie rzutują cieni przy stykach ze ścianą a jeśli nie w nich to zapewne masz ten materiał na podłodze warto wartość koloru ustawiać miedzy 200-210 im bardziej zbliżone do bieli będą zakłócały właśnie cieniowania jak także światło w pomieszczeniu W tej scenie nie ma w ogóle override. Chciałem użyć go na podłodze, ale myślę, że nie było potrzeby. Użyję w następnej scenie. Brak wyraźniejszych cieni może być spowodowany przez to, że wyro nie jest całkiem dosunięte do ściany, a rama ma małą grubość + przesadzenie z bielą jak pisałeś. Moje błędy w ustawieniu sceny. 5. też miałem się czepić tej czerni ale chyba wystarczy jak dodasz jej trochę połysku i odbić ale takich miękkich jak masz na podłodze A w ogóle to należą się brawa bo postęp jest naprawdę widoczny jak na tak mało czasu poświęconego na maxa. Przyj do przodu :) Dzięki za odpowiedź i bezcenne rady. Cały czas szukam, kombinuję, patrze co jak działa. Mam nadzieję, że niebawem pozytywnie Was zaskoczę :d
Napisano 7 Wrzesień 201212 l Jeśli zastosowałeś takie ustawiania jak wcześniej pokazałeś color mapping to gamma na 2,2 tez mogła ci zatrzeć cienie a właśnie niedostawianie do ściany powoduje ze powstaje cienie zobacz w świecie rzeczywistym na coś co jest nie dopchane do ściany ;) A do podłogi nie czepiałem się efekt sam fajny i zależy co chcesz pokazać jak ma być tak to ją zostaw tylko np zastrzeż się że chciałeś uzyskać taki anie inny efekt ;) To ci sie żadne typy nie będą czepiały a jeśli np chcesz aby tak była to bym jeszcze dał mapę dirt do diffusa
Napisano 7 Wrzesień 201212 l Autor Użyłem HSV exponential, dark i bright 1.0, gamma 2,2. edit Nowa postpro z AO i innymi ustawieniami. Edytowane 7 Wrzesień 201212 l przez Tom3k
Napisano 7 Wrzesień 201212 l " nie po oczach , nie po oczach" ;) zdeczka przesadziłes z tym swiatłem czym robiłeś AO, jak co to tu masz scrypt który dział na kazdej wersji maxa powyzej 5 http://www.creativecrash.com/3dsmax/downloads/scripts-plugins/rendering/other-renderers/c/vray-ambient-occlusion
Napisano 7 Wrzesień 201212 l Autor AO zrobiłem przez vraylightmtl + vraydirt ten przepał to wina ustawień blending options warstw. To po prostu wina mojej niewiedzy :) Samo AO wyszło (tak myślę) dobrze:
Napisano 8 Październik 201212 l Autor Kolejne wypociny, tym razem łazienka. Od razu napiszę, że widzę niedociągnięcia materiałów - cały czas pracuje nad tym. Poza tym zepsułem mapowanie w niektórych miejscach, no i światła ;d No ale wrzucam.
Napisano 30 Październik 201212 l ostatni render, AO na suficie jest nienaturalne. Widać bias i fake, ale ja jestem wrogiem AO, więc wolał bym, jak by wyszło samo, poprawnie fizycznie z unbiasowego rendera. reszta mi się podoba bardzo, zwłaszcza łazienka.
Napisano 30 Październik 201212 l Na ostatnim renderze gdzieś w ogóle zgubiła Ci się ostrość, jedynie podłoga jest jako tako wyraźna. Nad głębią ostrości też popracuj - no i aliasing zlikwiduj! :)
Napisano 30 Październik 201212 l Autor Na ostatnim renderze gdzieś w ogóle zgubiła Ci się ostrość, jedynie podłoga jest jako tako wyraźna. Nad głębią ostrości też popracuj - no i aliasing zlikwiduj! :) Z aliasingiem cały czas walczę, mam nadzieję, że w końcu mi się uda :) To rozmazanie to wina z-depth, a raczej moich złych ustawień ;) Ostrzejsza wersja ostatni render, AO na suficie jest nienaturalne. Widać bias i fake, ale ja jestem wrogiem AO, więc wolał bym, jak by wyszło samo, poprawnie fizycznie z unbiasowego rendera. reszta mi się podoba bardzo, zwłaszcza łazienka. Dzięki za uwagi.
Napisano 2 Czerwiec 201311 l Autor Witam. Dużo czasu minęło od ostatniej mojej zabawy z maxem jak widać. Standardowo brak czasu, jednak teraz znów postanowiłem wrócić do zabawy :) Po tak długiej przewie chciałem spróbować czegoś innego, niż tylko ściany, meble itp. Na początek wymodelowałem coś takiego: Refka Jest to mój pierwszy tego typu model, tj. coś innego niż kanciate mebelki. Trzeba się rozwijać :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto