Tom3k Napisano 25 Czerwiec 2012 Napisano 25 Czerwiec 2012 Witam. Po 1,5 tygodnia od zaczęcia zabawy z 3ds maxem i przerobieniu w wolnym czasie paru tutoriali, chciałem w końcu zrobić coś swojego. Oto mój pierwszy projekt pokoju. Nie powala, nie zachwyca. Wiem, dużo błędów itp. Proszę o wytknięcie wszystkiego, do czego można się przyczepić, konstruktywną krytykę i dobre rady ;P W kolejności - przed i po postprodukcji: http://i49.tinypic.com/n2zp1w.png http://i48.tinypic.com/103607a.png http://i45.tinypic.com/2e4b6dx.png http://i49.tinypic.com/x5020.png Renderowane VRayem.
Fargate Napisano 25 Czerwiec 2012 Napisano 25 Czerwiec 2012 Na taki staż pracy to wyszło całkiem nieźle, myślę że jesteś na dobrej drodze rozwoju. Generalnie wiec napisze że musisz robić kolejne wizki by zebrać więcej doświadczenia i stawiać się przed problemami które wynikną w trakcie pracy. Musisz zrozumieć dlaczego w jakimś miejscu powstają plamy w shadingu i jak je zniwelować, to samo tyczy się shaderków. Dlaczego niektóre potrzebują więcej sampli a inne mniej. Jak budować materiały by uzyskać odpowiedni efekt. Bardzo potrzebne w dobrych materiałach są dobre teksturki i ich obróbka (photoshop lub inny) finalne obrazki obrabiaj w aftereffect (będziesz wiedział ze to samo możesz zastosować w animacji + po prostu ma lepsze narzędzia). Wyjdź z aparatem rób zdjęcia (najlepiej z jakąś lustrzanką) w praktyce szybciej nauczysz się zasad panujących w fotografii a one z kolei przekładają się na obsługę kamery w renderingu. Będziesz wiedział jak łapać odpowiednie kadry w wizkach. Co do modelowania. Modeluj jak najwięcej i trzymaj się skali obiektu który wykonujesz! Modele staraj się przygotowywać w taki sposób by po nałożeniu ts nie było błędów i model sam nie wiele się zmienił (tracił swoją pierwotna formę) Przeczytaj temat Light contest na forum - kopalnia wiedzy o shadingu. Tak samo helpa do vray'a - klik Powodzenia!
Tom3k Napisano 29 Czerwiec 2012 Autor Napisano 29 Czerwiec 2012 Na taki staż pracy to wyszło całkiem nieźle, myślę że jesteś na dobrej drodze rozwoju. Generalnie wiec napisze że musisz robić kolejne wizki by zebrać więcej doświadczenia i stawiać się przed problemami które wynikną w trakcie pracy. Musisz zrozumieć dlaczego w jakimś miejscu powstają plamy w shadingu i jak je zniwelować, to samo tyczy się shaderków. Dlaczego niektóre potrzebują więcej sampli a inne mniej. Jak budować materiały by uzyskać odpowiedni efekt. Bardzo potrzebne w dobrych materiałach są dobre teksturki i ich obróbka (photoshop lub inny) finalne obrazki obrabiaj w aftereffect (będziesz wiedział ze to samo możesz zastosować w animacji + po prostu ma lepsze narzędzia). Wyjdź z aparatem rób zdjęcia (najlepiej z jakąś lustrzanką) w praktyce szybciej nauczysz się zasad panujących w fotografii a one z kolei przekładają się na obsługę kamery w renderingu. Będziesz wiedział jak łapać odpowiednie kadry w wizkach. Co do modelowania. Modeluj jak najwięcej i trzymaj się skali obiektu który wykonujesz! Modele staraj się przygotowywać w taki sposób by po nałożeniu ts nie było błędów i model sam nie wiele się zmienił (tracił swoją pierwotna formę) Przeczytaj temat Light contest na forum - kopalnia wiedzy o shadingu. Tak samo helpa do vray'a - klik Powodzenia! Witam. Przede wszystkim dzięki za wyczerpującą wypowiedź Fargate. Wątek Light contest widziałem, przeglądałem na razie tak po łebkach. Duża baza wiedzy, z naciskiem na duża. Przy dłuższej chwili wolnego czasu przyjrzę się dokładniej. Ujęcia, jak i wiele (na razie, mam nadzieję :D) innych elementów tej zabawy u mnie kuleje, ale jak pisałem wcześniej, dopiero zaczynam :) Przez ten tydzień każdą wolną chwilę poświęcałem głownie nowej wizce. Linki w kolejności przed i po postprodukcji http://img820.imageshack.us/img820/2971/render21.png http://img155.imageshack.us/img155/2558/render2i.png http://img833.imageshack.us/img833/6648/render11x.png http://img823.imageshack.us/img823/2465/render1f.png I teraz tak. Chciałem jeszcze pokazać ustawienia renderu, świateł i kamery. Może ktoś coś doradzi - co można poprawić, co zmienić itp. VRayLight w oknie http://img405.imageshack.us/img405/5563/vraylightset.jpg Target Direct jako słońce http://img829.imageshack.us/img829/8296/tdset.jpg Kamera fizyczna vraya http://img811.imageshack.us/img811/7172/camset.jpg AA, Color mapping http://img232.imageshack.us/img232/4913/set1l.jpg GI, IR Map, LC http://img822.imageshack.us/img822/663/set2ag.jpg http://img337.imageshack.us/img337/9817/set3a.jpg DMC Sampler, VRay System http://img844.imageshack.us/img844/6990/set4nl.jpg Czekam na wszelką krytykę, pomoc, uwagi, rady itp :P Tomek
Tom3k Napisano 5 Wrzesień 2012 Autor Napisano 5 Wrzesień 2012 Witam po dłuuuuuuugiej przerwie niestety, spowodowanej brakiem wolnego czasu. Dzisiaj znów zasiadłem do maxa i próbuje coś tam działać. Po przerwie staram się zrobić coś prostego. Dzisiaj modelowanie, jutro tekstura jak będzie czas. Oto wynik dzisiejszej pracy, render na niskich ustawieniach:
elemeledutky Napisano 6 Wrzesień 2012 Napisano 6 Wrzesień 2012 wg. mnie, zrobiłeś duży krok do przodu jeżeli chodzi o ustawienia sceny. W temacie modelowania, jeżeli wszystko robiłeś od 0, nie używając gotowych modeli to zważając na fakt, że zacząłeś przygodę z maxem 2 miesiące temu - zazdroszczę postępów :) Z uwag które mi przychodzą do głowy jako laikowi: - chyba nie naturalnie rozłożone te intensywne, jasne plamy na firankach, - coś co jest pod nakryciem łóżka - domyślam się, że to materac, powinien być taki wysoki? - mnie osobiście bardziej podoba się bez dofa..
Tom3k Napisano 6 Wrzesień 2012 Autor Napisano 6 Wrzesień 2012 wg. mnie, zrobiłeś duży krok do przodu jeżeli chodzi o ustawienia sceny. W temacie modelowania, jeżeli wszystko robiłeś od 0, nie używając gotowych modeli to zważając na fakt, że zacząłeś przygodę z maxem 2 miesiące temu - zazdroszczę postępów :) Z uwag które mi przychodzą do głowy jako laikowi: - chyba nie naturalnie rozłożone te intensywne, jasne plamy na firankach, - coś co jest pod nakryciem łóżka - domyślam się, że to materac, powinien być taki wysoki? - mnie osobiście bardziej podoba się bez dofa.. Witam. Dziękuje za odpowiedź. Jeśli chodzi o modelowanie, to póki co staram się wszystko modelować sam, więcej się nauczę niż korzystając z gotowych modeli. Tak przygodę z maxem zacząłem ok. 2 miesięcy temu z tym, że miałem dość sporą przerwę - ok miesiąca. Plamy na firankach to wina tekstury, źle rozłożona. To moja 1 praca z firankami, w następnych będzie lepiej :) Tak, pod nakryciem jest materac. Możliwe, że jest trochę za wysoki. Jak pisałem wyżej, jest to mój pierwszy DOF - chodziło raczej o efektywność niż efektowność. Co mnie osobiście kuje w oczy teraz to za czarna czerń i chyba zbyt intensywne barwy. Nie mam jeszcze wyczucia, myślę, że z czasem nabiorę wprawy.
shadowsexpe Napisano 7 Wrzesień 2012 Napisano 7 Wrzesień 2012 Tez wole wersje bez dofa. To co mi się rzuca w oczy i nad czym warto popracować : 1.Filtr aa ci ząbkuje na krawędziach miejsc naświetlonych: plama na łóżku słońca od strony okna i krawędzie rurek karnisza, popraw światło w scenie bo to jest typowy objaw prześwietlenia przy filtrach ostrzących zresztą to światło w oknie jest za intensywne. w scenie masz vraysky włączony w enviromencie warto w vraylight włączyć skyportal +simple. 2. Efekt na podłodze to sprawa zamierzona czy pomyłka mapowania mapy bump bo wygląda jak deska po której frezarka przeszła i zostawiła ślady ale to może zamierzone przez ciebie;) Za taką deskę bym dostawcy pięknie podziękował ;) 3. Dodaj do sceny AO (ambient occlusion) na pewno dzięki temu scena zyska na realizmie 4.Mam uczucie ze materiał na szafkę , łózko i ramę wsadziłeś w vrayoverride i troszkę za bardzo przesadziłeś z bielą w gi bo te rzeczy nie rzutują cieni przy stykach ze ścianą a jeśli nie w nich to zapewne masz ten materiał na podłodze warto wartość koloru ustawiać miedzy 200-210 im bardziej zbliżone do bieli będą zakłócały właśnie cieniowania jak także światło w pomieszczeniu 5. też miałem się czepić tej czerni ale chyba wystarczy jak dodasz jej trochę połysku i odbić ale takich miękkich jak masz na podłodze A w ogóle to należą się brawa bo postęp jest naprawdę widoczny jak na tak mało czasu poświęconego na maxa. Przyj do przodu :)
Tom3k Napisano 7 Wrzesień 2012 Autor Napisano 7 Wrzesień 2012 Tez wole wersje bez dofa. To co mi się rzuca w oczy i nad czym warto popracować : 1.Filtr aa ci ząbkuje na krawędziach miejsc naświetlonych: plama na łóżku słońca od strony okna i krawędzie rurek karnisza, popraw światło w scenie bo to jest typowy objaw prześwietlenia przy filtrach ostrzących zresztą to światło w oknie jest za intensywne. w scenie masz vraysky włączony w enviromencie warto w vraylight włączyć skyportal +simple. W oknie jest vraylight+skyportal ale bez opcji simple. Dzięki za radę dostosuję się. 2. Efekt na podłodze to sprawa zamierzona czy pomyłka mapowania mapy bump bo wygląda jak deska po której frezarka przeszła i zostawiła ślady ale to może zamierzone przez ciebie;) Za taką deskę bym dostawcy pięknie podziękował ;) To jest efekt mapy reflectu. Cały czas kombinuję z nowymi ustawieniami i tak to na razie wychodzi. Teraz widzę jak to wygląda. W przyszłości postaram się uniknąć. 3. Dodaj do sceny AO (ambient occlusion) na pewno dzięki temu scena zyska na realizmie Ok ;) 4.Mam uczucie ze materiał na szafkę , łózko i ramę wsadziłeś w vrayoverride i troszkę za bardzo przesadziłeś z bielą w gi bo te rzeczy nie rzutują cieni przy stykach ze ścianą a jeśli nie w nich to zapewne masz ten materiał na podłodze warto wartość koloru ustawiać miedzy 200-210 im bardziej zbliżone do bieli będą zakłócały właśnie cieniowania jak także światło w pomieszczeniu W tej scenie nie ma w ogóle override. Chciałem użyć go na podłodze, ale myślę, że nie było potrzeby. Użyję w następnej scenie. Brak wyraźniejszych cieni może być spowodowany przez to, że wyro nie jest całkiem dosunięte do ściany, a rama ma małą grubość + przesadzenie z bielą jak pisałeś. Moje błędy w ustawieniu sceny. 5. też miałem się czepić tej czerni ale chyba wystarczy jak dodasz jej trochę połysku i odbić ale takich miękkich jak masz na podłodze A w ogóle to należą się brawa bo postęp jest naprawdę widoczny jak na tak mało czasu poświęconego na maxa. Przyj do przodu :) Dzięki za odpowiedź i bezcenne rady. Cały czas szukam, kombinuję, patrze co jak działa. Mam nadzieję, że niebawem pozytywnie Was zaskoczę :d
shadowsexpe Napisano 7 Wrzesień 2012 Napisano 7 Wrzesień 2012 Jeśli zastosowałeś takie ustawiania jak wcześniej pokazałeś color mapping to gamma na 2,2 tez mogła ci zatrzeć cienie a właśnie niedostawianie do ściany powoduje ze powstaje cienie zobacz w świecie rzeczywistym na coś co jest nie dopchane do ściany ;) A do podłogi nie czepiałem się efekt sam fajny i zależy co chcesz pokazać jak ma być tak to ją zostaw tylko np zastrzeż się że chciałeś uzyskać taki anie inny efekt ;) To ci sie żadne typy nie będą czepiały a jeśli np chcesz aby tak była to bym jeszcze dał mapę dirt do diffusa
Tom3k Napisano 7 Wrzesień 2012 Autor Napisano 7 Wrzesień 2012 (edytowane) Użyłem HSV exponential, dark i bright 1.0, gamma 2,2. edit Nowa postpro z AO i innymi ustawieniami. Edytowane 7 Wrzesień 2012 przez Tom3k
shadowsexpe Napisano 7 Wrzesień 2012 Napisano 7 Wrzesień 2012 " nie po oczach , nie po oczach" ;) zdeczka przesadziłes z tym swiatłem czym robiłeś AO, jak co to tu masz scrypt który dział na kazdej wersji maxa powyzej 5 http://www.creativecrash.com/3dsmax/downloads/scripts-plugins/rendering/other-renderers/c/vray-ambient-occlusion
Tom3k Napisano 7 Wrzesień 2012 Autor Napisano 7 Wrzesień 2012 AO zrobiłem przez vraylightmtl + vraydirt ten przepał to wina ustawień blending options warstw. To po prostu wina mojej niewiedzy :) Samo AO wyszło (tak myślę) dobrze:
Tom3k Napisano 8 Październik 2012 Autor Napisano 8 Październik 2012 Kolejne wypociny, tym razem łazienka. Od razu napiszę, że widzę niedociągnięcia materiałów - cały czas pracuje nad tym. Poza tym zepsułem mapowanie w niektórych miejscach, no i światła ;d No ale wrzucam.
ikkiz Napisano 30 Październik 2012 Napisano 30 Październik 2012 ostatni render, AO na suficie jest nienaturalne. Widać bias i fake, ale ja jestem wrogiem AO, więc wolał bym, jak by wyszło samo, poprawnie fizycznie z unbiasowego rendera. reszta mi się podoba bardzo, zwłaszcza łazienka.
Miłosz3ds Napisano 30 Październik 2012 Napisano 30 Październik 2012 Na ostatnim renderze gdzieś w ogóle zgubiła Ci się ostrość, jedynie podłoga jest jako tako wyraźna. Nad głębią ostrości też popracuj - no i aliasing zlikwiduj! :)
Tom3k Napisano 30 Październik 2012 Autor Napisano 30 Październik 2012 Na ostatnim renderze gdzieś w ogóle zgubiła Ci się ostrość, jedynie podłoga jest jako tako wyraźna. Nad głębią ostrości też popracuj - no i aliasing zlikwiduj! :) Z aliasingiem cały czas walczę, mam nadzieję, że w końcu mi się uda :) To rozmazanie to wina z-depth, a raczej moich złych ustawień ;) Ostrzejsza wersja ostatni render, AO na suficie jest nienaturalne. Widać bias i fake, ale ja jestem wrogiem AO, więc wolał bym, jak by wyszło samo, poprawnie fizycznie z unbiasowego rendera. reszta mi się podoba bardzo, zwłaszcza łazienka. Dzięki za uwagi.
Tom3k Napisano 2 Czerwiec 2013 Autor Napisano 2 Czerwiec 2013 Witam. Dużo czasu minęło od ostatniej mojej zabawy z maxem jak widać. Standardowo brak czasu, jednak teraz znów postanowiłem wrócić do zabawy :) Po tak długiej przewie chciałem spróbować czegoś innego, niż tylko ściany, meble itp. Na początek wymodelowałem coś takiego: Refka Jest to mój pierwszy tego typu model, tj. coś innego niż kanciate mebelki. Trzeba się rozwijać :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się