Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiałem się czy ktokolwiek z was probował wspomagać zbrusha za pomoca 123D.

Ciekawy pomysł przy budowaniu basemeshow, szczególnie twarzy. Soft w pelni za free i w bardzo szybki sposob mozna otrzymac bazowy model np. twarzy lub innej czesci ciała.

Probował ktoś robić cos podobnego ?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dynamesh. ;) Jak trzeba konkretniejszą topologie to Zsferki a jak jeszcze lepszą to zsferki + mała retopologia.

 

Ale nie próbowałem softu w ogóle więc nie skreślam. Zapodaj jakiś workflow.

Napisano

Da się napewno, tu masz nawet filmik - gościu przerabia pień drzewa z programu autodesku w zbrushu

 

Dało się z pniem da się i z twarzą.Retopo,reprojekcja detali i texturki i ręczne poprawki na koniec.

Napisano

Ale to jest model z Photofly czyli zwykły skan 3d. Nie ma wątpliwości że zbrush nadaje się do obróbki skanów ale mowa o czym innym. 123D to taki soft do prostego modelowania.

Napisano

Ja próbowałem, wielkiej filozofii w tym nie ma. Tak jak Mafida pisze, retopo, potem projekcja, choć detalu do reprojekcji to 123d Catch raczej nie daje zbyt wiele. Do tego przepalenie tekstury na nowy model i użycie jej do znalezienia detalu, który się nie załapał na model wyjściowy z 123d.

 

Robiłem projekt, w którym możliwość obfotografowania gościa i użycie 123d bardzo ułatwiło mi życie, bo potrzebne było maksymalne możliwe podobieństwo (inna sprawa, że potem to podobieństwo się musiało trochę ulotnić).

Napisano

No ja wlasnie bawie sie 123d catch i powiem ze bardzo przydatne jesli chcemy uzyskac jakis przedmiot w okreslonym polozeniu, a szczegolnie jesli zachce się nam wykonać jakis obiekt ktory ma zachowac pewne podbobienstwo ktore ciezko skopiowac.

Robilem projekt twarzy a takze innych czesci ciała i w sumie jako basemesh idealnie spelnia swoje zadanie.

Nie ma z tym wiele zabawy, robi sie dosc szybko a co najwazniejsze - oprogramowanie jest za free.

 

Bardzo fajna opcja jesli chcemy odwzorowac uksztaltowanie terenu, co normalnie ze zdjecia nawet ciezkie jest do wykonania i sporo trzeba dlubac.

 

Import do zbrusha czy mudboxa jest bardzo sprawny i nie ma problemow takze z mapą tekstur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności