kitamo Napisano 27 Czerwiec 2012 Napisano 27 Czerwiec 2012 Zastanawiałem się czy ktokolwiek z was probował wspomagać zbrusha za pomoca 123D. Ciekawy pomysł przy budowaniu basemeshow, szczególnie twarzy. Soft w pelni za free i w bardzo szybki sposob mozna otrzymac bazowy model np. twarzy lub innej czesci ciała. Probował ktoś robić cos podobnego ?
Monio Napisano 27 Czerwiec 2012 Napisano 27 Czerwiec 2012 Dynamesh. ;) Jak trzeba konkretniejszą topologie to Zsferki a jak jeszcze lepszą to zsferki + mała retopologia. Ale nie próbowałem softu w ogóle więc nie skreślam. Zapodaj jakiś workflow.
mafida Napisano 27 Czerwiec 2012 Napisano 27 Czerwiec 2012 Da się napewno, tu masz nawet filmik - gościu przerabia pień drzewa z programu autodesku w zbrushu Dało się z pniem da się i z twarzą.Retopo,reprojekcja detali i texturki i ręczne poprawki na koniec.
Monio Napisano 28 Czerwiec 2012 Napisano 28 Czerwiec 2012 Ale to jest model z Photofly czyli zwykły skan 3d. Nie ma wątpliwości że zbrush nadaje się do obróbki skanów ale mowa o czym innym. 123D to taki soft do prostego modelowania.
mafida Napisano 28 Czerwiec 2012 Napisano 28 Czerwiec 2012 Photofly już nie ma, teraz się nazywa 123d catch. http://www.123dapp.com/catch Ale widze że są jeszcze inne 123d :D http://www.123dapp.com/
Luki Luki Napisano 28 Czerwiec 2012 Napisano 28 Czerwiec 2012 Ja próbowałem, wielkiej filozofii w tym nie ma. Tak jak Mafida pisze, retopo, potem projekcja, choć detalu do reprojekcji to 123d Catch raczej nie daje zbyt wiele. Do tego przepalenie tekstury na nowy model i użycie jej do znalezienia detalu, który się nie załapał na model wyjściowy z 123d. Robiłem projekt, w którym możliwość obfotografowania gościa i użycie 123d bardzo ułatwiło mi życie, bo potrzebne było maksymalne możliwe podobieństwo (inna sprawa, że potem to podobieństwo się musiało trochę ulotnić).
kitamo Napisano 29 Czerwiec 2012 Autor Napisano 29 Czerwiec 2012 No ja wlasnie bawie sie 123d catch i powiem ze bardzo przydatne jesli chcemy uzyskac jakis przedmiot w okreslonym polozeniu, a szczegolnie jesli zachce się nam wykonać jakis obiekt ktory ma zachowac pewne podbobienstwo ktore ciezko skopiowac. Robilem projekt twarzy a takze innych czesci ciała i w sumie jako basemesh idealnie spelnia swoje zadanie. Nie ma z tym wiele zabawy, robi sie dosc szybko a co najwazniejsze - oprogramowanie jest za free. Bardzo fajna opcja jesli chcemy odwzorowac uksztaltowanie terenu, co normalnie ze zdjecia nawet ciezkie jest do wykonania i sporo trzeba dlubac. Import do zbrusha czy mudboxa jest bardzo sprawny i nie ma problemow takze z mapą tekstur
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się