Napisano 27 Czerwiec 201212 l Zastanawiałem się czy ktokolwiek z was probował wspomagać zbrusha za pomoca 123D. Ciekawy pomysł przy budowaniu basemeshow, szczególnie twarzy. Soft w pelni za free i w bardzo szybki sposob mozna otrzymac bazowy model np. twarzy lub innej czesci ciała. Probował ktoś robić cos podobnego ?
Napisano 27 Czerwiec 201212 l Dynamesh. ;) Jak trzeba konkretniejszą topologie to Zsferki a jak jeszcze lepszą to zsferki + mała retopologia. Ale nie próbowałem softu w ogóle więc nie skreślam. Zapodaj jakiś workflow.
Napisano 27 Czerwiec 201212 l Da się napewno, tu masz nawet filmik - gościu przerabia pień drzewa z programu autodesku w zbrushu Dało się z pniem da się i z twarzą.Retopo,reprojekcja detali i texturki i ręczne poprawki na koniec.
Napisano 28 Czerwiec 201212 l Ale to jest model z Photofly czyli zwykły skan 3d. Nie ma wątpliwości że zbrush nadaje się do obróbki skanów ale mowa o czym innym. 123D to taki soft do prostego modelowania.
Napisano 28 Czerwiec 201212 l Photofly już nie ma, teraz się nazywa 123d catch. http://www.123dapp.com/catch Ale widze że są jeszcze inne 123d :D http://www.123dapp.com/
Napisano 28 Czerwiec 201212 l Ja próbowałem, wielkiej filozofii w tym nie ma. Tak jak Mafida pisze, retopo, potem projekcja, choć detalu do reprojekcji to 123d Catch raczej nie daje zbyt wiele. Do tego przepalenie tekstury na nowy model i użycie jej do znalezienia detalu, który się nie załapał na model wyjściowy z 123d. Robiłem projekt, w którym możliwość obfotografowania gościa i użycie 123d bardzo ułatwiło mi życie, bo potrzebne było maksymalne możliwe podobieństwo (inna sprawa, że potem to podobieństwo się musiało trochę ulotnić).
Napisano 29 Czerwiec 201212 l Autor No ja wlasnie bawie sie 123d catch i powiem ze bardzo przydatne jesli chcemy uzyskac jakis przedmiot w okreslonym polozeniu, a szczegolnie jesli zachce się nam wykonać jakis obiekt ktory ma zachowac pewne podbobienstwo ktore ciezko skopiowac. Robilem projekt twarzy a takze innych czesci ciała i w sumie jako basemesh idealnie spelnia swoje zadanie. Nie ma z tym wiele zabawy, robi sie dosc szybko a co najwazniejsze - oprogramowanie jest za free. Bardzo fajna opcja jesli chcemy odwzorowac uksztaltowanie terenu, co normalnie ze zdjecia nawet ciezkie jest do wykonania i sporo trzeba dlubac. Import do zbrusha czy mudboxa jest bardzo sprawny i nie ma problemow takze z mapą tekstur
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto