Jump to content

Maserati GranTurismo


fiszkas

Recommended Posts

Witajcie. Do początku mojego modelowania zdarzyło się kilka modeli, których nie skończyłem i bardzo żałuję, dlatego teraz postaram się skończyć ten model i mam nadzieję, że pomożecie :)

 

Model to oczywiście Maserati GranTurismo.

 

Narazie nie mogę w żaden sposób zrobić ostrych krawędzi na drzwiach, ale wrzucam to co udało mi się dziś zrobić:

 

Siatka:

 

33810099.jpg

 

73616883.jpg

 

Z TS-em:

 

90684807.jpg

 

91048924.jpg

Edited by fiszkas
Link to comment
Share on other sites

Witam, próbowałem coś wczoraj robić przy tym modelu, ale nic nie wychodziło, myślałem czy nie zacząć go od nowa ale jednak się rozmyśliłem. Wrzucam mały update z dziś:

 

ts1s.jpg

 

ts2yg.jpg

 

 

 

siatka1.jpg

 

siatka2.jpg

 

 

 

 

Mam mały problem ze zrobieniem ostrego przejścia jak na obrazku niżej, tylko nie wiem czy teraz robić chamferem, bo będę zagęszczał siatkę robiąc ostre krawędzie Creasem i nie wiem jak lepiej:

 

tszly.jpg

 

siatkazla.jpg

Link to comment
Share on other sites

Po MS też daje się chamfery? To mam tak zostawić? A tak w ogóle, moglibyście napisać czy to już jest baza a jak nie to co jeszcze brakuje, żeby móc przekonwertować z MS, żeby wycinać poszczególne elementy?

Link to comment
Share on other sites

No tak bo pozniej i tak jeszcze na obrobione czesci dasz kolejne MS. jezeli teraz probowalbys to zaokraglic to powstaloby wiele " "baboli" :) A tak siatka bedzie gestsza i roejdzie sie "po kosciach" :) tzn bedziesz mial wiecej punktow zaczepienia i ew nierownosc -jakby miala powstac -nie bedzie widoczna bo bedzie na tyle mala ze ludzkie doskonale oko jej nie zauwazy ;)

 

czy Twoja baza jest skonczona to indywidualna sprawa. Musisz wiedziec co potrzebujesz - wyjdzie to podczas modelowania. Po prostu trzeba probowac i wyciagac wnioski. Tak jest najlepiej. Nastepnym razem bedziesz wiedzial gdzie zrobic gesciej a gdzie nie potrzebujesz duzej ilosci polygonow po zageszczeniu takiej bazy. Podpowiem Ci, ze tam gdzie beda jakies male otworki, albo jakies ciecie na zagieciu blachy to raczej zeby po nadaniu pierwszego MS na ta baze bylo w miare gesto. Gestej siatki sie nie boj, napewno nad nia zapanujesz, bo tak jak pisze po MS na bazie zostaje kwestia wycinania odpowiednich elementow.

Link to comment
Share on other sites

musisz mieć dobrą siatkę, nalóż jakiś materiał z refleksami i zobacz czy masz ją równą, jeśli nałożysz creaser na krawędzie i dasz ms, i zaczniesz wycinać elementy tam gdzie była nierówna siatka mogą być problemy. Gęstą siatke jest bardzo trudno wyrównać i zajęłoby ci to bardzo dużo czasu, więc najpierw przemyśl czy wszystko już dobrze zrobiłeś i czy chcesz iść dalej, zapisuj czasami w odzielnych plikach jak coś ci sie nie uda będziesz mógł wrócić do tego elementu zanim zacząłeś go robić.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za radę, myślę że będzie w miarę równo, tylko mam problem z jednym miejscem (macie jakieś pomysły jak mógłbym w tym miejscu rozłożyć siatkę? Bo dziwnie trochę to wygląda po wygładzeniu):

 

13567765.jpg

 

40908575.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam. I mam problem, bo dalej nie wiem co z tymi tylnymi światłami zrobić. Czy tam gdzie zaznaczyłem zielonym kolorem mam extrudować krawędzie do środka czy zostawić tak? A tam gdzie czerwonym to po wygładzeniu zostaje ostry kąt, a powinien być zaokrąglony.

 

asd1ej.jpg

 

asd2kr.jpg

 

asd3e.jpg

Link to comment
Share on other sites

a teraz jak wycinasz? siatka jest już po ms z tego co widzę.

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7848/car-modeling-tips

może ten krótki tutek coś pomoże, chociaż widzę że sobie radzisz całkiem nieźle

sam próbowałem tak robić, teraz też powoli kończę auto, i nadal nie wiem co kiedy zrobić, trochę na czuja próbuję tak i tak i zwykle wychodzi to średnio... są mistrzowie na forum, często ich prace lądują w galerii podpatruje u nich i pytaj

 

widzę że robimy podobną felgę :) tylko moja będzie do opla...

 

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Teraz wycinam Cut'em na siatce po MS. Dzięki za tutek. Ja korzystam z tutków Bergera http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=76184&highlight= i z bardzo pomocnych rad użytkowników z forum. Co do felgi, to standardowa do tego modelu samochodu, z tego co widziałem na wielu zdjęciach, ale będę ją chyba robił od nowa, bo ta była na szybko i jest nie dokładna :p

 

Powodzenia

Dzięki, przyda się :)

Link to comment
Share on other sites

Tzn. można tak ciąć, tylko trzeba później dobrze siatkę ułożyć, żeby się nie gięło. A tylne światła są extrudowane. A co to supproedge? Domyślam się, że chodzi o support edge, ale nie jestem pewien.

Link to comment
Share on other sites

Pokaz moze te 2 ostatnie ujecia z siatka (bez MS) i pomyslimy (wyrysuje w wolnej chwili) jak rozwiazac pare problemow zeby bylo ladniej, bo widze pare falujacych powierzchni. Jednak idziesz dobra droga. Powiem szczerze, ze na pierwszy rzut oka metoda ta jest banalnie prosta. Dopiero jak sie tworzy to zaczyna sie kołowrót zdarzen i problemow ;) Ale rozwiazemy te problemy :)

Link to comment
Share on other sites

trojkaty to nie problem jezeli sa niewidoczne w koncowym efekcie. Juz byl poruszany ich temat wiele razy na tym forum.. zrob trojkaty na plaskim plane i daj MS a na kuli... jest wtedy roznica... Otoz trojkaty trzeba wiedziec gdzie mozna wykorzystac a czasami nawet trzeba. Ale nie o tym..

 

Fiszkaz, mozesz jeszcze raz podeslac tylko zdejmij MS z lamp?

Link to comment
Share on other sites

no właśnie...

próbowałem tej metody i nadal próbuję się nauczyć, ale zawsze nadchodzi moment, gdy trzeba uporządkować siatkę i tu pojawiają się schody...

czy jest jakaś metoda na uporządkowanie wyciętej po ms siatki? na zagiętych płaszczyznach?

każdy trójkąt od razu widać, wydaje się że odpowiednio gęsta siatka powinna rozwiązać problem, ale czy to nie jest droga do nikąd?

gdzieś popełniam błąd, z ciekawością śledzę wątek

Link to comment
Share on other sites

Pozniej po cieciach jest troszke pracy nad uporzadkowaniem wszystkiego co sie dzieje w siatce, ale kiedy masz ja stosunkowo gesta to na bardziej plaskich powierzchniach to nawet trojkat bedzie w efekcie koncowym niezauwazalny. Ludziska nie bojcie sie tych trojkatow... Niektorzy tworza rozprawke na temat trojkata w swojej siatce, a pozniej okazuje sie ze tam gdzie sa same quady jest nierowno bo za duzo poswiecili czasu na glupi trojkat. Oceniajcie co widzicie w efekcie koncowym, olejcie "zasady".

Link to comment
Share on other sites

W tutku evermotion:

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7848/car-modeling-tips

jest przykładowo pokazana siatka po cięciu i uporządkowana( zdj. 7,8,9) to kwestia, która dla mnie jest często ponad siły, zwłaszcza gdy cięcie idzie po zaokrąglonych powierzchniach, mam wrażenie( i często tak jest), że zmiana położenia punktu lub linii krzywi siatkę.

Jak tego uniknąć?

Link to comment
Share on other sites

Niewiem czy ten tutek jest dobry, dobrze jeśli są siatki dobrego modelu w sieci to można podpatrzeć i coś kombinować, ja zawsze próbuje wyeliminować trójkąty ale jeśli nic się nie dzieje i siatka jest równa to można chyba zostawić.

Link to comment
Share on other sites

W tutku evermotion:

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7848/car-modeling-tips

jest przykładowo pokazana siatka po cięciu i uporządkowana( zdj. 7,8,9) to kwestia, która dla mnie jest często ponad siły, zwłaszcza gdy cięcie idzie po zaokrąglonych powierzchniach, mam wrażenie( i często tak jest), że zmiana położenia punktu lub linii krzywi siatkę.

Jak tego uniknąć?

 

Troche nie łapie o co chodzi. PO co po takim cieciu jak pokazaleś chcesz zmieniać położenie punktów ? Tam to czyszczenia jest tyle, ze zaznaczasz punkt i dajesz remove. A jak chcesz już przesuwać to w zakładce Edit geometry zmień Constraints na edge wtedy będziesz mógł przesuwać vertexy tylko po edgu i przy gestej siatce już raczej nie pokrzywisz (chociaż i tak się da pokrzywić siate, ale juz troche trudniej ) Mam nadziej, że choć troche pomogłem ;]

Link to comment
Share on other sites

Bubu napisales to tak, ze nawet moj zmeczony juz dzisiaj umysl nic a nic Cie "nie chyta"... ;P

 

xD Oj no normalnie napisałem ;p Dobra inaczej ;) Czerwone to syfki. które bym usunął, opcja remove w edit poly, a zielone są zapewne łączone target weldem jak na moje oko. A jak już coś przesuwać to z zaznaczoną opcja w edit poly-->Edit goemetry-->edge i wtedy vertexy przesuwasz po edge a nie jak chcesz. Daje rade ? ;p

Link to comment
Share on other sites

bubu tamten tutorial stary jak świat ale jaki przydatny, szkoda tylko że model tam zrobiony jest bardzo prosty, przynajmniej te cięcia pokazane tam :)

nie trzeba booleanami bo syfią niemiłosiernie, lepiej cutem w tle z geometrią, ale kto co lubi

Link to comment
Share on other sites

..:: WIKTOR ::.. : Oto siatka tylnego światła o którą prosiłeś.

 

beznazwy1bmc.jpg

 

Robię chwilę przerwy, w tym tygodniu może coś porobię przy nim. Mam zamiar go skończyć i wyrenderować na początku sierpnia jak wszystko dobrze pójdzie :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za koncepcję próbowałem jakoś to ogarnąć ale nic nie mogłem wymyślić i dałem sobie z tym spokój. A tego edge'a, którego mam usunąć, to właśnie specjalnie dodałem, żeby była tam bardziej ostra krawędź, chyba że masz jakiś inny pomysł jak to zrobić bez tego edge'a.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy