Skocz do zawartości

Maserati GranTurismo


fiszkas

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Do początku mojego modelowania zdarzyło się kilka modeli, których nie skończyłem i bardzo żałuję, dlatego teraz postaram się skończyć ten model i mam nadzieję, że pomożecie :)

 

Model to oczywiście Maserati GranTurismo.

 

Narazie nie mogę w żaden sposób zrobić ostrych krawędzi na drzwiach, ale wrzucam to co udało mi się dziś zrobić:

 

Siatka:

 

33810099.jpg

 

73616883.jpg

 

Z TS-em:

 

90684807.jpg

 

91048924.jpg

Edytowane przez fiszkas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam, próbowałem coś wczoraj robić przy tym modelu, ale nic nie wychodziło, myślałem czy nie zacząć go od nowa ale jednak się rozmyśliłem. Wrzucam mały update z dziś:

 

ts1s.jpg

 

ts2yg.jpg

 

 

 

siatka1.jpg

 

siatka2.jpg

 

 

 

 

Mam mały problem ze zrobieniem ostrego przejścia jak na obrazku niżej, tylko nie wiem czy teraz robić chamferem, bo będę zagęszczał siatkę robiąc ostre krawędzie Creasem i nie wiem jak lepiej:

 

tszly.jpg

 

siatkazla.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po MS też daje się chamfery? To mam tak zostawić? A tak w ogóle, moglibyście napisać czy to już jest baza a jak nie to co jeszcze brakuje, żeby móc przekonwertować z MS, żeby wycinać poszczególne elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak bo pozniej i tak jeszcze na obrobione czesci dasz kolejne MS. jezeli teraz probowalbys to zaokraglic to powstaloby wiele " "baboli" :) A tak siatka bedzie gestsza i roejdzie sie "po kosciach" :) tzn bedziesz mial wiecej punktow zaczepienia i ew nierownosc -jakby miala powstac -nie bedzie widoczna bo bedzie na tyle mala ze ludzkie doskonale oko jej nie zauwazy ;)

 

czy Twoja baza jest skonczona to indywidualna sprawa. Musisz wiedziec co potrzebujesz - wyjdzie to podczas modelowania. Po prostu trzeba probowac i wyciagac wnioski. Tak jest najlepiej. Nastepnym razem bedziesz wiedzial gdzie zrobic gesciej a gdzie nie potrzebujesz duzej ilosci polygonow po zageszczeniu takiej bazy. Podpowiem Ci, ze tam gdzie beda jakies male otworki, albo jakies ciecie na zagieciu blachy to raczej zeby po nadaniu pierwszego MS na ta baze bylo w miare gesto. Gestej siatki sie nie boj, napewno nad nia zapanujesz, bo tak jak pisze po MS na bazie zostaje kwestia wycinania odpowiednich elementow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz mieć dobrą siatkę, nalóż jakiś materiał z refleksami i zobacz czy masz ją równą, jeśli nałożysz creaser na krawędzie i dasz ms, i zaczniesz wycinać elementy tam gdzie była nierówna siatka mogą być problemy. Gęstą siatke jest bardzo trudno wyrównać i zajęłoby ci to bardzo dużo czasu, więc najpierw przemyśl czy wszystko już dobrze zrobiłeś i czy chcesz iść dalej, zapisuj czasami w odzielnych plikach jak coś ci sie nie uda będziesz mógł wrócić do tego elementu zanim zacząłeś go robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, myślę że będzie w miarę równo, tylko mam problem z jednym miejscem (macie jakieś pomysły jak mógłbym w tym miejscu rozłożyć siatkę? Bo dziwnie trochę to wygląda po wygładzeniu):

 

13567765.jpg

 

40908575.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. I mam problem, bo dalej nie wiem co z tymi tylnymi światłami zrobić. Czy tam gdzie zaznaczyłem zielonym kolorem mam extrudować krawędzie do środka czy zostawić tak? A tam gdzie czerwonym to po wygładzeniu zostaje ostry kąt, a powinien być zaokrąglony.

 

asd1ej.jpg

 

asd2kr.jpg

 

asd3e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz jak wycinasz? siatka jest już po ms z tego co widzę.

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7848/car-modeling-tips

może ten krótki tutek coś pomoże, chociaż widzę że sobie radzisz całkiem nieźle

sam próbowałem tak robić, teraz też powoli kończę auto, i nadal nie wiem co kiedy zrobić, trochę na czuja próbuję tak i tak i zwykle wychodzi to średnio... są mistrzowie na forum, często ich prace lądują w galerii podpatruje u nich i pytaj

 

widzę że robimy podobną felgę :) tylko moja będzie do opla...

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wycinam Cut'em na siatce po MS. Dzięki za tutek. Ja korzystam z tutków Bergera http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=76184&highlight= i z bardzo pomocnych rad użytkowników z forum. Co do felgi, to standardowa do tego modelu samochodu, z tego co widziałem na wielu zdjęciach, ale będę ją chyba robił od nowa, bo ta była na szybko i jest nie dokładna :p

 

Powodzenia

Dzięki, przyda się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. można tak ciąć, tylko trzeba później dobrze siatkę ułożyć, żeby się nie gięło. A tylne światła są extrudowane. A co to supproedge? Domyślam się, że chodzi o support edge, ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaz moze te 2 ostatnie ujecia z siatka (bez MS) i pomyslimy (wyrysuje w wolnej chwili) jak rozwiazac pare problemow zeby bylo ladniej, bo widze pare falujacych powierzchni. Jednak idziesz dobra droga. Powiem szczerze, ze na pierwszy rzut oka metoda ta jest banalnie prosta. Dopiero jak sie tworzy to zaczyna sie kołowrót zdarzen i problemow ;) Ale rozwiazemy te problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trojkaty to nie problem jezeli sa niewidoczne w koncowym efekcie. Juz byl poruszany ich temat wiele razy na tym forum.. zrob trojkaty na plaskim plane i daj MS a na kuli... jest wtedy roznica... Otoz trojkaty trzeba wiedziec gdzie mozna wykorzystac a czasami nawet trzeba. Ale nie o tym..

 

Fiszkaz, mozesz jeszcze raz podeslac tylko zdejmij MS z lamp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie...

próbowałem tej metody i nadal próbuję się nauczyć, ale zawsze nadchodzi moment, gdy trzeba uporządkować siatkę i tu pojawiają się schody...

czy jest jakaś metoda na uporządkowanie wyciętej po ms siatki? na zagiętych płaszczyznach?

każdy trójkąt od razu widać, wydaje się że odpowiednio gęsta siatka powinna rozwiązać problem, ale czy to nie jest droga do nikąd?

gdzieś popełniam błąd, z ciekawością śledzę wątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozniej po cieciach jest troszke pracy nad uporzadkowaniem wszystkiego co sie dzieje w siatce, ale kiedy masz ja stosunkowo gesta to na bardziej plaskich powierzchniach to nawet trojkat bedzie w efekcie koncowym niezauwazalny. Ludziska nie bojcie sie tych trojkatow... Niektorzy tworza rozprawke na temat trojkata w swojej siatce, a pozniej okazuje sie ze tam gdzie sa same quady jest nierowno bo za duzo poswiecili czasu na glupi trojkat. Oceniajcie co widzicie w efekcie koncowym, olejcie "zasady".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tutku evermotion:

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7848/car-modeling-tips

jest przykładowo pokazana siatka po cięciu i uporządkowana( zdj. 7,8,9) to kwestia, która dla mnie jest często ponad siły, zwłaszcza gdy cięcie idzie po zaokrąglonych powierzchniach, mam wrażenie( i często tak jest), że zmiana położenia punktu lub linii krzywi siatkę.

Jak tego uniknąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy ten tutek jest dobry, dobrze jeśli są siatki dobrego modelu w sieci to można podpatrzeć i coś kombinować, ja zawsze próbuje wyeliminować trójkąty ale jeśli nic się nie dzieje i siatka jest równa to można chyba zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tutku evermotion:

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7848/car-modeling-tips

jest przykładowo pokazana siatka po cięciu i uporządkowana( zdj. 7,8,9) to kwestia, która dla mnie jest często ponad siły, zwłaszcza gdy cięcie idzie po zaokrąglonych powierzchniach, mam wrażenie( i często tak jest), że zmiana położenia punktu lub linii krzywi siatkę.

Jak tego uniknąć?

 

Troche nie łapie o co chodzi. PO co po takim cieciu jak pokazaleś chcesz zmieniać położenie punktów ? Tam to czyszczenia jest tyle, ze zaznaczasz punkt i dajesz remove. A jak chcesz już przesuwać to w zakładce Edit geometry zmień Constraints na edge wtedy będziesz mógł przesuwać vertexy tylko po edgu i przy gestej siatce już raczej nie pokrzywisz (chociaż i tak się da pokrzywić siate, ale juz troche trudniej ) Mam nadziej, że choć troche pomogłem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bubu napisales to tak, ze nawet moj zmeczony juz dzisiaj umysl nic a nic Cie "nie chyta"... ;P

 

xD Oj no normalnie napisałem ;p Dobra inaczej ;) Czerwone to syfki. które bym usunął, opcja remove w edit poly, a zielone są zapewne łączone target weldem jak na moje oko. A jak już coś przesuwać to z zaznaczoną opcja w edit poly-->Edit goemetry-->edge i wtedy vertexy przesuwasz po edge a nie jak chcesz. Daje rade ? ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bubu tamten tutorial stary jak świat ale jaki przydatny, szkoda tylko że model tam zrobiony jest bardzo prosty, przynajmniej te cięcia pokazane tam :)

nie trzeba booleanami bo syfią niemiłosiernie, lepiej cutem w tle z geometrią, ale kto co lubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..:: WIKTOR ::.. : Oto siatka tylnego światła o którą prosiłeś.

 

beznazwy1bmc.jpg

 

Robię chwilę przerwy, w tym tygodniu może coś porobię przy nim. Mam zamiar go skończyć i wyrenderować na początku sierpnia jak wszystko dobrze pójdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za koncepcję próbowałem jakoś to ogarnąć ale nic nie mogłem wymyślić i dałem sobie z tym spokój. A tego edge'a, którego mam usunąć, to właśnie specjalnie dodałem, żeby była tam bardziej ostra krawędź, chyba że masz jakiś inny pomysł jak to zrobić bez tego edge'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności