Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie. Do początku mojego modelowania zdarzyło się kilka modeli, których nie skończyłem i bardzo żałuję, dlatego teraz postaram się skończyć ten model i mam nadzieję, że pomożecie :)

 

Model to oczywiście Maserati GranTurismo.

 

Narazie nie mogę w żaden sposób zrobić ostrych krawędzi na drzwiach, ale wrzucam to co udało mi się dziś zrobić:

 

Siatka:

 

33810099.jpg

 

73616883.jpg

 

Z TS-em:

 

90684807.jpg

 

91048924.jpg

Edytowane przez fiszkas
  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam, próbowałem coś wczoraj robić przy tym modelu, ale nic nie wychodziło, myślałem czy nie zacząć go od nowa ale jednak się rozmyśliłem. Wrzucam mały update z dziś:

 

ts1s.jpg

 

ts2yg.jpg

 

 

 

siatka1.jpg

 

siatka2.jpg

 

 

 

 

Mam mały problem ze zrobieniem ostrego przejścia jak na obrazku niżej, tylko nie wiem czy teraz robić chamferem, bo będę zagęszczał siatkę robiąc ostre krawędzie Creasem i nie wiem jak lepiej:

 

tszly.jpg

 

siatkazla.jpg

Napisano

siatka jest chyba zagęsta szczególnie z boku, niewiem po co dałeś te chamfery mozna wszystko ładnie zrobić po crease, siatka wydaje się być pogięta np. maska z przodu.

Napisano

Dzięki za odpowiedź, ale nie wiem czy ja coś źle robię bo po Crease są bardzo ostre krawędzie. Efekt z Creasem ustawionym na 0.03:

 

crease.jpg

Napisano

Po MS też daje się chamfery? To mam tak zostawić? A tak w ogóle, moglibyście napisać czy to już jest baza a jak nie to co jeszcze brakuje, żeby móc przekonwertować z MS, żeby wycinać poszczególne elementy?

Napisano

No tak bo pozniej i tak jeszcze na obrobione czesci dasz kolejne MS. jezeli teraz probowalbys to zaokraglic to powstaloby wiele " "baboli" :) A tak siatka bedzie gestsza i roejdzie sie "po kosciach" :) tzn bedziesz mial wiecej punktow zaczepienia i ew nierownosc -jakby miala powstac -nie bedzie widoczna bo bedzie na tyle mala ze ludzkie doskonale oko jej nie zauwazy ;)

 

czy Twoja baza jest skonczona to indywidualna sprawa. Musisz wiedziec co potrzebujesz - wyjdzie to podczas modelowania. Po prostu trzeba probowac i wyciagac wnioski. Tak jest najlepiej. Nastepnym razem bedziesz wiedzial gdzie zrobic gesciej a gdzie nie potrzebujesz duzej ilosci polygonow po zageszczeniu takiej bazy. Podpowiem Ci, ze tam gdzie beda jakies male otworki, albo jakies ciecie na zagieciu blachy to raczej zeby po nadaniu pierwszego MS na ta baze bylo w miare gesto. Gestej siatki sie nie boj, napewno nad nia zapanujesz, bo tak jak pisze po MS na bazie zostaje kwestia wycinania odpowiednich elementow.

Napisano

Aha, to mam na razie tył zostawić bez chamferów tak jak tu?

91048924.jpg

 

 

I nie wiem co więcej z nim robić, czy wygładzać siatkę i wycinać czy dodać chamfery w niektórych miejscach?

Napisano

musisz mieć dobrą siatkę, nalóż jakiś materiał z refleksami i zobacz czy masz ją równą, jeśli nałożysz creaser na krawędzie i dasz ms, i zaczniesz wycinać elementy tam gdzie była nierówna siatka mogą być problemy. Gęstą siatke jest bardzo trudno wyrównać i zajęłoby ci to bardzo dużo czasu, więc najpierw przemyśl czy wszystko już dobrze zrobiłeś i czy chcesz iść dalej, zapisuj czasami w odzielnych plikach jak coś ci sie nie uda będziesz mógł wrócić do tego elementu zanim zacząłeś go robić.

Napisano

Dzięki za radę, myślę że będzie w miarę równo, tylko mam problem z jednym miejscem (macie jakieś pomysły jak mógłbym w tym miejscu rozłożyć siatkę? Bo dziwnie trochę to wygląda po wygładzeniu):

 

13567765.jpg

 

40908575.jpg

Napisano

Witam. I mam problem, bo dalej nie wiem co z tymi tylnymi światłami zrobić. Czy tam gdzie zaznaczyłem zielonym kolorem mam extrudować krawędzie do środka czy zostawić tak? A tam gdzie czerwonym to po wygładzeniu zostaje ostry kąt, a powinien być zaokrąglony.

 

asd1ej.jpg

 

asd2kr.jpg

 

asd3e.jpg

Napisano

a teraz jak wycinasz? siatka jest już po ms z tego co widzę.

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7848/car-modeling-tips

może ten krótki tutek coś pomoże, chociaż widzę że sobie radzisz całkiem nieźle

sam próbowałem tak robić, teraz też powoli kończę auto, i nadal nie wiem co kiedy zrobić, trochę na czuja próbuję tak i tak i zwykle wychodzi to średnio... są mistrzowie na forum, często ich prace lądują w galerii podpatruje u nich i pytaj

 

widzę że robimy podobną felgę :) tylko moja będzie do opla...

 

Powodzenia

Napisano

qrde tylko wlasnie czy przy takim cieciu jak ty robisz czy sie nie pognie to wszystko? Ja bym w tylnej lampie ucia ta plasszcyzne ( takie pogrobienie i extrudowal bym cala lampe w glab i dodal supproedge.

Napisano

Tzn. można tak ciąć, tylko trzeba później dobrze siatkę ułożyć, żeby się nie gięło. A tylne światła są extrudowane. A co to supproedge? Domyślam się, że chodzi o support edge, ale nie jestem pewien.

Napisano

Pokaz moze te 2 ostatnie ujecia z siatka (bez MS) i pomyslimy (wyrysuje w wolnej chwili) jak rozwiazac pare problemow zeby bylo ladniej, bo widze pare falujacych powierzchni. Jednak idziesz dobra droga. Powiem szczerze, ze na pierwszy rzut oka metoda ta jest banalnie prosta. Dopiero jak sie tworzy to zaczyna sie kołowrót zdarzen i problemow ;) Ale rozwiazemy te problemy :)

Napisano

W sumie, trójkąty mogą występować, tylko muszą być dobrze zgrane z resztą siatki ;) To będzie mój pierwszy model więc na nim się uczę :)

Napisano

trojkaty to nie problem jezeli sa niewidoczne w koncowym efekcie. Juz byl poruszany ich temat wiele razy na tym forum.. zrob trojkaty na plaskim plane i daj MS a na kuli... jest wtedy roznica... Otoz trojkaty trzeba wiedziec gdzie mozna wykorzystac a czasami nawet trzeba. Ale nie o tym..

 

Fiszkaz, mozesz jeszcze raz podeslac tylko zdejmij MS z lamp?

Napisano

no właśnie...

próbowałem tej metody i nadal próbuję się nauczyć, ale zawsze nadchodzi moment, gdy trzeba uporządkować siatkę i tu pojawiają się schody...

czy jest jakaś metoda na uporządkowanie wyciętej po ms siatki? na zagiętych płaszczyznach?

każdy trójkąt od razu widać, wydaje się że odpowiednio gęsta siatka powinna rozwiązać problem, ale czy to nie jest droga do nikąd?

gdzieś popełniam błąd, z ciekawością śledzę wątek

Napisano

Pozniej po cieciach jest troszke pracy nad uporzadkowaniem wszystkiego co sie dzieje w siatce, ale kiedy masz ja stosunkowo gesta to na bardziej plaskich powierzchniach to nawet trojkat bedzie w efekcie koncowym niezauwazalny. Ludziska nie bojcie sie tych trojkatow... Niektorzy tworza rozprawke na temat trojkata w swojej siatce, a pozniej okazuje sie ze tam gdzie sa same quady jest nierowno bo za duzo poswiecili czasu na glupi trojkat. Oceniajcie co widzicie w efekcie koncowym, olejcie "zasady".

Napisano

Niewiem czy ten tutek jest dobry, dobrze jeśli są siatki dobrego modelu w sieci to można podpatrzeć i coś kombinować, ja zawsze próbuje wyeliminować trójkąty ale jeśli nic się nie dzieje i siatka jest równa to można chyba zostawić.

Napisano
W tutku evermotion:

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7848/car-modeling-tips

jest przykładowo pokazana siatka po cięciu i uporządkowana( zdj. 7,8,9) to kwestia, która dla mnie jest często ponad siły, zwłaszcza gdy cięcie idzie po zaokrąglonych powierzchniach, mam wrażenie( i często tak jest), że zmiana położenia punktu lub linii krzywi siatkę.

Jak tego uniknąć?

 

Troche nie łapie o co chodzi. PO co po takim cieciu jak pokazaleś chcesz zmieniać położenie punktów ? Tam to czyszczenia jest tyle, ze zaznaczasz punkt i dajesz remove. A jak chcesz już przesuwać to w zakładce Edit geometry zmień Constraints na edge wtedy będziesz mógł przesuwać vertexy tylko po edgu i przy gestej siatce już raczej nie pokrzywisz (chociaż i tak się da pokrzywić siate, ale juz troche trudniej ) Mam nadziej, że choć troche pomogłem ;]

Napisano
Bubu napisales to tak, ze nawet moj zmeczony juz dzisiaj umysl nic a nic Cie "nie chyta"... ;P

 

xD Oj no normalnie napisałem ;p Dobra inaczej ;) Czerwone to syfki. które bym usunął, opcja remove w edit poly, a zielone są zapewne łączone target weldem jak na moje oko. A jak już coś przesuwać to z zaznaczoną opcja w edit poly-->Edit goemetry-->edge i wtedy vertexy przesuwasz po edge a nie jak chcesz. Daje rade ? ;p

Napisano

bubu tamten tutorial stary jak świat ale jaki przydatny, szkoda tylko że model tam zrobiony jest bardzo prosty, przynajmniej te cięcia pokazane tam :)

nie trzeba booleanami bo syfią niemiłosiernie, lepiej cutem w tle z geometrią, ale kto co lubi

Napisano

..:: WIKTOR ::.. : Oto siatka tylnego światła o którą prosiłeś.

 

beznazwy1bmc.jpg

 

Robię chwilę przerwy, w tym tygodniu może coś porobię przy nim. Mam zamiar go skończyć i wyrenderować na początku sierpnia jak wszystko dobrze pójdzie :)

Napisano

Powiem Ci, ze straszna gmatwanina...

Ta siatke widzialbym tak na kloszu przynajmniej:

beznazwy1bmccopy.th.jpg

Nie moge niestety wiecej wyrysowac bo nie mialoby to sensu ze wzgledu na to ze nie moge przewidziec przez to co sie dzieje teraz w 3d po takich zmianach.

Napisano

Dzięki za koncepcję próbowałem jakoś to ogarnąć ale nic nie mogłem wymyślić i dałem sobie z tym spokój. A tego edge'a, którego mam usunąć, to właśnie specjalnie dodałem, żeby była tam bardziej ostra krawędź, chyba że masz jakiś inny pomysł jak to zrobić bez tego edge'a.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności