dex Napisano 5 Lipiec 2012 Share Napisano 5 Lipiec 2012 dane: wyobraźcie sobie połączone trzy okienne framugi postawione na podłodze. w narożnikach skręcone są śrubami.. z luzem, tak, że kąty mogą się zmieniać. co wygląda powiedzmy tak: [][][] w widoku top obracamy boczne, żeby wyglądało tak: \_/ i teraz kładąc środkową framugę (zmieniając jej kąt w płaszczyźnie ZY- względem podłogi) chcę uzyskać automatycznie zmianę kątów w górnych narożnikach framug bocznych. czyli pokrótce zrobić tak, żeby plane tworzący podłogę nie pozwolił przemieścić się dolnym belkom, jednocześnie wymuszając zmianę kątów górnych bocznych figur. jest pomysł jakiś? podejrzewam, że najlepiej będzie użyć opcję bone.. ale co dalej? są mądrzy? pozdrowionka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stillatwork Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Witam Podaj jakieś zdjęcie screen bo tak to mozna gadać do usranej śmierci :D. To co piszesz dla mnie jest nie jasne w ogóle. Z tego co tam piszesz wynika ze ramy sa krzywe i maja kształt \_/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 podobnie jak Stillatwork. modeujesz motorówkę czy co? zarzuć jakiś rysunek i opis, co stoi na przeszkodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nameless02 Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Nie wiem, czy załapałem, ale czy o coś takiego Ci chodzi? [ATTACH=CONFIG]86761[/ATTACH] Jeśli tak, to służy do tego opcja Hinge from edge w Edit Poly. Tylko model trzeba przełączyć na Animate. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dex Napisano 6 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2012 (edytowane) macie rację, załączam fotę. nameless- nie, zupełnie nie o to chodziło http://zapodaj.net/4fce2195c0b0a.jpg.html i teraz.. przechylając środkową ścianę do siebie, dolne boki bocznych ścian pozostają na podłodze, zmieniając tym samym kąty w tych ścianach. http://zapodaj.net/dc21c133bde80.jpg.html oczywiście najlepiej, żeby ściany były ścianami, najlepiej z możliwością pełnej edycji edit poly :) możliwe to w ogóle? Edytowane 6 Lipiec 2012 przez dex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 tak, trzeba to poriggować nie mogę Cie szczegółowo poinstruować ponieważ nie używam maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Tak, jak pisze Legomir: możliwe, ale pamiętaj, ze nie da się w pełni wyrównać górnych framug do jednej linii prostej, bez deformacji konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemekd Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 takk, musisz się bawić z kościami i constrainami... a czy nie możesz po prostu użyć do tego jakiegoś softu który ma dobrą parametryzację geometrii...tzn revita lub inventora ? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nameless02 Napisano 7 Lipiec 2012 Share Napisano 7 Lipiec 2012 Ok, to ja to widzę jakoś tak: [ATTACH=CONFIG]86770[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86771[/ATTACH] Czyli kości + 2 IKSolvery. Na środku Dummy i do niego zlinkowane te 2 środkowe kości. A na obiekt modyfikator Skin z odznaczoną opcją Weight all vertices, no i wierzcholki, które mają się nie ruszać mają zerowe wagi, a górne tak jak wypadają kości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się