Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem ze scenką, którą oświetlam vray sun i vray dome light'em z umieszczoną tam hdr'ką. Światło przechodząc przez szkło zostawia dziwne jasne plamy na roletach. Próbowałem temu zaradzić na wszelkie możliwe sposoby dla mnie znane, jednak bez rezultatu. Zwiększenie jakości irradiance map nie pomogło, a jedynie zmniejszyło świetliste punkty, w vray dome zwiększenie ilości photonów podobnie nic nie zmieniło, jedynie wnętrze budynku było bardziej rozjaśnione, próbowałem zwiększyć jeszcze subdiv. w dome light, ale też bez rezultatu.

Scenkę stworzyłem specjalnie aby czegoś się nauczyć, jednak zupełnie nie wiem jak sobie z tym poradzić.

Dzięki z góry za jakąkolwiek pomoc w zniwelowaniu tych błędów. A u dołu ustawienia renderera (Vray 2.0 ) i miniaturka renderu.

 

[ATTACH=CONFIG]86779[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86780[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

powodów może być wiele. na pierwszy rzut oka to materiał szyb. upewnij się że jest nim VRayMtl, sprawdź też inne materiały w scenie - nie powinno być żadnych standardowych, a szczególnie reflect/refract

Napisano

mam kilka podejrzeń:

 

Wydaje mi się że to raczej irradiance map, ale jeśli byłyby to sample LC to zwiększ ilość subdivsów LC na np 2100.

Jeśli to nie podziała to włącz pre-filter w LC i ustaw sporą wartość (np 32). Ogólnie spróbuj chwilowo wyłączyć Irradiance i zobacz czy to LC.

 

Jeśli to nie LC, to IRR. Ja spróbowałbym włączyć Detail Enhancement z niskimi ustawieniami i zobaczył czy to coś zmieni. Jeśli tak, to zamiast zasobożernego Detail Enhancement probowałbym z ustawieniami min i max rate i przede wszystkim zwiększyłbym Dist Treshold na np 0,3.

 

Może coś pomoże. :)

 

a, jeszcze jedno - jak wyglądają Twoje parametry w zakładce "settings"?

  • Confused 1
Napisano (edytowane)

Pomogło! To jednak bruździły niskie ustawienia IRR, ustawiłem 2 razy większe hemospheric subdivisions i interpolation samples, za radą Mozo i piko84, a dodatkowo zwiększyłem Dist Treshold za radą maru - wielkie dzięki jeszcze raz.

W takim razie mam jeszcze pytanko odnośnie AA, a mianowicie używam Area 1,5 i jak widać rezultat jest dość kiepski, a linie z dosyć dużymi ząbkami, wcześniej używałem Mitchell-Netravali. i wyglądało to trochę lepiej aczkolwiek w pewnych miejscach było zbyt wyostrzone, a rendery były sporo dłuższe.

Czy jest jakiś lepszy filtr którego należy używać, czy też jest jakiś dobry na to sposób w photoshopie?

Edytowane przez ailambert
Napisano

Area parametry jadace do 0 wyostrzaja krawedzie jak jedziesz do góry to ci ja bedzie zmiekczał i rozmywał , natomiast jesli chodzi o mitchela to musisz pobawić sie obydwoma nastawka nalezy tylko pamietac ze w mitchelu jesli obie podnosisz o ta sama wartos do góry to ostrzysz mocno obraz natomiast jesli chesz go zmiekczyc to zobacz ustawienia typu ringing 0 a blur w zakresie 0,6 do 1 powinno ci za mocno nie zmiękczac krawedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności