Skocz do zawartości

HELP!!! skomplikowane wycinanie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
ratuunkuuuu :(

 

A nie prościej byłoby każde pięterko zrobić osobno z krzywych albo poly? Albo jeszcze lepiej - sam front zrobić z krzywych / plejna a potem extrudować w głąb? Akurat tutaj nie widzę sansu używać booleana (bez urazy Mirach). Chyba że to koniecznie musi być zobione z tego konkretnego boxa.

Napisano

musi byc, to element architektoniczny wiec ma okreslone wymiary :( te pietra sa zroznicowane cos jak wnetrze jaskini troche:/ nie wiem jak to zrobic. prosto by poszlo booleanem ale straszne rzeczy wychodza jak to wycinam :/

Napisano

Próbowałem odtworzyć podobną sytuację u siebie.

Rozumiem, że tym elementem warstwowym chcesz w boksie wyciąć otwór.

Po serii testów :) doszedłem do wniosku, że kluczowe jest odpowiednie przygotowanie obiektu do cięcia, w tym przypadku warstowego elementu.

Raczej nie mogą być to na szybko sklejone warstwy stworzone z extrudowanego spline'a skonwertowanego do poly.

Podziały każdej kolejnej warstwy powinny wynikać jedna z drugiej i mieć połączona siatkę( np. extrude), tak że ten warstwowy obiekt będzie jednym obiektem a nie szeregiem sklejonych obiektów.

Wtedy po boolean'ie ścianki boczne pozostaną na miejscu, nie trzeba będzie ich usuwać by uzyskać światło w tunelu/ pomieszczeniu.

 

Możesz podesłać plik( o ile sprawa aktualna), spróbuję pomóc

Napisano

Rozumiem, że tym elementem warstwowym chcesz w boksie wyciąć otwór.

 

Ja zrozumiałem odwrotnie - że box ma złapać kształt elementu warstwowego. Czyli że de facto chodzi o retopologię. Tak czy siak od tego bym zaczął. Nie wiem jak w maxie ale w XSI można by się pokusić o shrink-wrapa na dobry początek w trybie closest surface.

Jeśli jednak chodzi o negatyw to zrobiłbym to samo, a potem odwrócił normale i albo dodał boxa na zewnętrzne ściany, albo extrudował na zewnątrz. Jak wyślesz siatkę w obj to chętnie zerknę.

Napisano

Ogólnie przyszło mi do głowy, że można to jeszcze zrobić nurbsowym sweepem:

robisz curve, potem rebuild i dajesz dużo subdivision, potem unrefine z odpowiednia tolerancja w efekcie tam gdzie masz zakręty jest większe zagęszczenie loopów

Gość kakaku
Napisano

Ja bym zrobił tak: Plane modyfikował tak aby wyszedł Twój upragniowy kształt sufitu (najlepiej za pomocą Move z włączonym smooth selectem). Potem zaznaczył linie i narzędziem crate shape from selction wyjął spliny które będą w kształcie tych prążków na suficie. Potem modyfikator sweep i zmieniasz na editable poly. Tutaj w widok TOP zaznaczasz caly objekt (z włączonym ignore backfacing) natępnie Shrink (jezeli zaznaczyły ssię też boczne) i zjeżdzasz niżej w Editable Poly i tam masz w "dziale" Edit geometry ikony "X Y Z". Klikasz Z i Ci wyrównuje wszystkie zaznaczone polygony w jednej lini. Teraz wystarczy podniesc te polygony i masz Twój sufit:) Mi wyszło coś takiego w 3 minuty:P (musisz tylko troche dokladniej pokombinowac żeby wyszło ta jak na link który podałeś, ale to dosc szybki sposób) :

 

blablabladdd.jpg

Napisano (edytowane)

kakaku a masz pomysł jak to zrobic na trzech z czterech scianach bo oto własnie chodzi autorce tematu szczególnie ze ma dokładnie okreslone kształty. Ma i ch zaledwie osiem a pomiedzy nimi nul i tujest kłopot jak to stworzyc aby to miało rece i nogi a ogólnie powinna miec 200 te osiem splajnów wyglada tak beznazwy2ko.jpg

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

ale te kształty mają mieć jakąś grubość - jak na zał. fotkach...? pomiędzy nimi przerwa i znów powielone te 8 splajnów i tak aż do 200 szt czy jak?

Spróbowałbym dodać kilka punktów do każdego splajna, żeby uzyskać obrys kwadratu otwarty od dołu i wtedy extrudować do określonej grubości i ręcznie je ułożyć....

Napisano

wiesz ja juz stworzyłam te splajny tak aby tworzyły wnetrze ale tu jest problem taki ze z tych osmiu nie wybudujesz konstrukcjia takiej jakka maj stanowic wszytkie 200 szczególnieze tam maj byc miejsca na siedziska czyli ta osómka to jak by wyznaczniki punktów na wysokosci pomieszczenia nawe myslałem aby dziewczynie podpowiedziec zeby z tej osemki zrobic przekładaniec wziaśc własnie cienkie ekstrudy a potem recznie to komponowac ale tak niemoze byc

Napisano

co do pustch przestryeni miedzy ksztaltami:

-bierzemy dany ksztalt z profilu i obrysowujemy ten ksztalt wyciagajac z nowego planea polygon (edge + shift)

- robimy tak z kazdym ksztaltem

- stawiamy je w rownej odleglosci od siebie

- bridgeujemy (wazne zeby obrysy mialy taka sama ilosc poligonow)

- powstaje nam plaszczyzna ktora mozemy wycinac




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności