straszku Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 Witam wszystkich. Mam poważny problem z wycięciem pewnej formy i baaardzo potrzebuję pomocy.Przedstawię o co chodzi na printscreenach. chodzi o mniej więcej taki efekt: https://newangles.wordpress.com/2009/09/02/flowing-lines/ Bardzo proszę osoby mogące mi pomóc o porady/kontakt/ cokolwiek pliz pliz pliz
mirach Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 zwykle nie polecam tej funkcji, ale w tym wypadku wydaje sie konieczna - Boolean.
straszku Napisano 11 Lipiec 2012 Autor Napisano 11 Lipiec 2012 no właśnie wychodzą "muki" przy boolean:/ juz mi ręce opadają :(
jamnique Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 ratuunkuuuu :( A nie prościej byłoby każde pięterko zrobić osobno z krzywych albo poly? Albo jeszcze lepiej - sam front zrobić z krzywych / plejna a potem extrudować w głąb? Akurat tutaj nie widzę sansu używać booleana (bez urazy Mirach). Chyba że to koniecznie musi być zobione z tego konkretnego boxa.
straszku Napisano 11 Lipiec 2012 Autor Napisano 11 Lipiec 2012 musi byc, to element architektoniczny wiec ma okreslone wymiary :( te pietra sa zroznicowane cos jak wnetrze jaskini troche:/ nie wiem jak to zrobic. prosto by poszlo booleanem ale straszne rzeczy wychodza jak to wycinam :/
mirach Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 w ogole nie pokazales siatki, moze masz za zadka na booleana, ale niestety tak, boolean to strasznie kaprysne narzedzie.
polka dot Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 od którejś wersji maxa jest też proboolean który znacznie lepiej radzi sobie. ważne by obie bryły były zamknięte
straszku Napisano 11 Lipiec 2012 Autor Napisano 11 Lipiec 2012 mogę komus wysłać plik 3d, bardzo zależy mi na czasie :( niestety. może ktoś byłby tak dobry i spróbował u siebie?
legomir Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 Jeśli ma określone wymiary to robisz krzywą do profilu potem duplikujesz/robisz offset i masz element z piękną siatką ;)
illusion Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 Próbowałem odtworzyć podobną sytuację u siebie. Rozumiem, że tym elementem warstwowym chcesz w boksie wyciąć otwór. Po serii testów :) doszedłem do wniosku, że kluczowe jest odpowiednie przygotowanie obiektu do cięcia, w tym przypadku warstowego elementu. Raczej nie mogą być to na szybko sklejone warstwy stworzone z extrudowanego spline'a skonwertowanego do poly. Podziały każdej kolejnej warstwy powinny wynikać jedna z drugiej i mieć połączona siatkę( np. extrude), tak że ten warstwowy obiekt będzie jednym obiektem a nie szeregiem sklejonych obiektów. Wtedy po boolean'ie ścianki boczne pozostaną na miejscu, nie trzeba będzie ich usuwać by uzyskać światło w tunelu/ pomieszczeniu. Możesz podesłać plik( o ile sprawa aktualna), spróbuję pomóc
jamnique Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 Rozumiem, że tym elementem warstwowym chcesz w boksie wyciąć otwór. Ja zrozumiałem odwrotnie - że box ma złapać kształt elementu warstwowego. Czyli że de facto chodzi o retopologię. Tak czy siak od tego bym zaczął. Nie wiem jak w maxie ale w XSI można by się pokusić o shrink-wrapa na dobry początek w trybie closest surface. Jeśli jednak chodzi o negatyw to zrobiłbym to samo, a potem odwrócił normale i albo dodał boxa na zewnętrzne ściany, albo extrudował na zewnątrz. Jak wyślesz siatkę w obj to chętnie zerknę.
legomir Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 Ogólnie przyszło mi do głowy, że można to jeszcze zrobić nurbsowym sweepem: robisz curve, potem rebuild i dajesz dużo subdivision, potem unrefine z odpowiednia tolerancja w efekcie tam gdzie masz zakręty jest większe zagęszczenie loopów
Gość kakaku Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 Ja bym zrobił tak: Plane modyfikował tak aby wyszedł Twój upragniowy kształt sufitu (najlepiej za pomocą Move z włączonym smooth selectem). Potem zaznaczył linie i narzędziem crate shape from selction wyjął spliny które będą w kształcie tych prążków na suficie. Potem modyfikator sweep i zmieniasz na editable poly. Tutaj w widok TOP zaznaczasz caly objekt (z włączonym ignore backfacing) natępnie Shrink (jezeli zaznaczyły ssię też boczne) i zjeżdzasz niżej w Editable Poly i tam masz w "dziale" Edit geometry ikony "X Y Z". Klikasz Z i Ci wyrównuje wszystkie zaznaczone polygony w jednej lini. Teraz wystarczy podniesc te polygony i masz Twój sufit:) Mi wyszło coś takiego w 3 minuty:P (musisz tylko troche dokladniej pokombinowac żeby wyszło ta jak na link który podałeś, ale to dosc szybki sposób) :
shadowsexpe Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 (edytowane) kakaku a masz pomysł jak to zrobic na trzech z czterech scianach bo oto własnie chodzi autorce tematu szczególnie ze ma dokładnie okreslone kształty. Ma i ch zaledwie osiem a pomiedzy nimi nul i tujest kłopot jak to stworzyc aby to miało rece i nogi a ogólnie powinna miec 200 te osiem splajnów wyglada tak Edytowane 12 Lipiec 2012 przez shadowsexpe
illusion Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 ale te kształty mają mieć jakąś grubość - jak na zał. fotkach...? pomiędzy nimi przerwa i znów powielone te 8 splajnów i tak aż do 200 szt czy jak? Spróbowałbym dodać kilka punktów do każdego splajna, żeby uzyskać obrys kwadratu otwarty od dołu i wtedy extrudować do określonej grubości i ręcznie je ułożyć....
shadowsexpe Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 wiesz ja juz stworzyłam te splajny tak aby tworzyły wnetrze ale tu jest problem taki ze z tych osmiu nie wybudujesz konstrukcjia takiej jakka maj stanowic wszytkie 200 szczególnieze tam maj byc miejsca na siedziska czyli ta osómka to jak by wyznaczniki punktów na wysokosci pomieszczenia nawe myslałem aby dziewczynie podpowiedziec zeby z tej osemki zrobic przekładaniec wziaśc własnie cienkie ekstrudy a potem recznie to komponowac ale tak niemoze byc
illusion Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 kiepska sprawa, no to może każdy po kawałku zrobi i skleimy to w całość i oddamy gotowe...
straszku Napisano 12 Lipiec 2012 Autor Napisano 12 Lipiec 2012 jesteście wspaniali! - - - Updated - - - jesteście wspaniali!
cucsoniuss Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 co do pustch przestryeni miedzy ksztaltami: -bierzemy dany ksztalt z profilu i obrysowujemy ten ksztalt wyciagajac z nowego planea polygon (edge + shift) - robimy tak z kazdym ksztaltem - stawiamy je w rownej odleglosci od siebie - bridgeujemy (wazne zeby obrysy mialy taka sama ilosc poligonow) - powstaje nam plaszczyzna ktora mozemy wycinac
Rekomendowane odpowiedzi