Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam wszystkich. mam problem z wizualizacją, chodzi o świecący kaseton- świecący sufit :/ chcę by wyglądało naturalnie czyli, żeby to była jakby mleczna świecąca pleksi. cyz ktos ma na to jakiś patent by światło łagodnie się rozchodziło z tego elementu? silnik- v-ray

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 3,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

no właśnie jakoś zle to wyglada

 

- - - Updated - - -

 

swiatlo rozchodiz sie rownomiernie po calym pomieszczeniu, a chcialabym by przy suficie swiecilo mocniej :/

Napisano
  • Autor

yhm ok, zrobię tak, a jak zrobić by powierzchnia świecąca odbijała trochę? (tak jak prawdziwy kaseton żeby reflect tam zrobić dodatkowo) w ustawieniach materiału vray mtl tego chyba nie ma albo nie widzę:/

Napisano

A... Bo vray light material miał być tylko materiałem emitującym z geometri światło. W takim razie najlepiej sobie w psot produkcji dodaj świecenie na dodatkowej masce na osobym layerze

Napisano
  • Autor

yhy czyli nie da się czegos takiego zrobić np. ze zwykłego boxa. tak żeby box świecił i dodatkowo trochę odbijał- jak mleczna święcąca plexi?

Napisano

Pewnie można np. vrayblend material czy jak to sie zwie... Ale w post produkcji masz większą kontrole ;)

Napisano
  • Autor

hm...zrobiłam tak, że dałam vray light material na dużym sufitowym boksie a przed nim polprzesroczyste szklo odbijajace. najwyzej w photoshopie dorobię rozchodzenie się światła

Napisano
  • Autor

a czy ktoś wie dlaczego jak daję v ray light mtl nie renderuje mi się on a jak daję v ray light plane to renderuje normalnie swiatlo? czym to moze byc spowodowane? jhak zrobic by renderował wszystko?

Napisano
  • Autor

a powinna być włączona tak? bo właśnie zwróciłam na to uwagę, że nie jest, :) dzięki wielkie

Napisano

pokaż przykładową fotografię tego co cchcesz uzyskać i swój render / scenę, będzie dużo łatwiej coś wymyślić

Napisano
  • Autor
pokaż przykładową fotografię tego co cchcesz uzyskać i swój render / scenę, będzie dużo łatwiej coś wymyślić
- wysłałam cosik na maila Tobie
Napisano

hej,

 

nie wygląda to wcale tak źle. jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, w color mapping ustaw Exponential, to wyeliminuje przepalenia. pamiętaj że vray nie lubi zupełnie białych materiałów, dlatego lepiej jest ustawić w materiale jasno-szary za to podbić moc świateł. jeśli scena ma za mało kontrastu, można też użyć "VRayOverrideMtl" - to materił który wrzucasz np. na ściany. w pole "base material" wsadzasz zwykły materiał ściany, a w pole "GI material" ten sam materiał ale o ciemniejszym kolorze. dzięki temu na renderze będzie widać normalne, białe ściany ale będą one odbijać mniej światła przez co zaciemnią się narożniki i nie będzie tak blado. wiele z tych rzeczy można poprawić na końcu w photoshopie ale nie zawsze. świecący sufit wygląda dobrze ale jeśli chcesz żeby dawał więcej światła, stwórz nad powierzchnią sufitu (kilka cm) płaski VRayLight i w ustawieniach Exclude odznacz sufit aby nie rzucał cienia - spowoduje to efekt mocniejszego świecenia bez przepalania powierzchni sufitu. bez obejrzenia ustawień sceny i przykładowej fotki efektu jaki chcesz uzyskać, niewiele więcej przychodzi mi do głowy

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

dzięki polka dot! z tym sufitem tak własnie kombinowałam, ale dobre rady na pewno przetestuję!!!

Napisano
  • Autor

kurcze...co to znaczy?! scena wazy 124MB i nie mogę juz renderować. czy da się coś z tym zrobić?

<a href=http://img441.imageshack.us/img441/3396/errorzk.jpg' alt='errorzk.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img]

Napisano

Za mało ramu????? W render setup masz parametr "Max depth tree" czy jakos tak. Odjęcie go spowoduje mniejsze zapotrzebowanie sceny na pamięć, ale i spowolni renderowanie...

Napisano
  • Autor

aaa i jeszcze jedno zaczęło mi się pojawiać "ziarno" czym to jest spowodowane? domyslam się, że ustawieniami światła między innymi. czym mozna sobie z tym poradzić?

Napisano

w światłach i materiałach masz paramert Subdivs - im wyższa wartość tym mniej szumu w cieniach / na odbiciach. 30 to moim zdaniem maksimum - sam używam nie więcej niż 20 a pozostały szum redukuję w zależności od użytego AA (image sampler). przy Adaptive Subdivision zazwyczaj wystarczy obniżyć Clr Treshlod o połowę ale to bardzo powolna metoda przy dużej ilości szumu lepiej radzi sobie QMC (DMC i o ile się nie mylę Brute Force - różne nazwy w zależności od wersji). przy tym silniku aa wystarczy wejść w zakładkę Settings > DMC Sampler i zwiększyć Adaptive cośtam, zmniejszyć Noise Treshold i zwiększyć Min Samples. ale to na wypadek gdyby szumu było naprawdę dużo. zazwyczaj wystarczy podbić wartości Subdivs o których pisałem na początku. niestety generalnie im mniej szumów tym dłuższy render

Edytowane przez polka dot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.