straszku Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 witam wszystkich. mam problem z wizualizacją, chodzi o świecący kaseton- świecący sufit :/ chcę by wyglądało naturalnie czyli, żeby to była jakby mleczna świecąca pleksi. cyz ktos ma na to jakiś patent by światło łagodnie się rozchodziło z tego elementu? silnik- v-ray
straszku Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 no właśnie jakoś zle to wyglada - - - Updated - - - swiatlo rozchodiz sie rownomiernie po calym pomieszczeniu, a chcialabym by przy suficie swiecilo mocniej :/
legomir Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Hmm... to zmniejsz jego siłe a zwiększ nasycenie...
straszku Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 yhm ok, zrobię tak, a jak zrobić by powierzchnia świecąca odbijała trochę? (tak jak prawdziwy kaseton żeby reflect tam zrobić dodatkowo) w ustawieniach materiału vray mtl tego chyba nie ma albo nie widzę:/
legomir Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 A... Bo vray light material miał być tylko materiałem emitującym z geometri światło. W takim razie najlepiej sobie w psot produkcji dodaj świecenie na dodatkowej masce na osobym layerze
straszku Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 yhy czyli nie da się czegos takiego zrobić np. ze zwykłego boxa. tak żeby box świecił i dodatkowo trochę odbijał- jak mleczna święcąca plexi?
legomir Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Pewnie można np. vrayblend material czy jak to sie zwie... Ale w post produkcji masz większą kontrole ;)
straszku Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 hm...zrobiłam tak, że dałam vray light material na dużym sufitowym boksie a przed nim polprzesroczyste szklo odbijajace. najwyzej w photoshopie dorobię rozchodzenie się światła
straszku Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 a czy ktoś wie dlaczego jak daję v ray light mtl nie renderuje mi się on a jak daję v ray light plane to renderuje normalnie swiatlo? czym to moze byc spowodowane? jhak zrobic by renderował wszystko?
shadowsexpe Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 to znaczy renderuje sie i jest w tym miejscu czarne pole ? Zerknij czy jest właczona opcja emit light on beck side
straszku Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 a powinna być włączona tak? bo właśnie zwróciłam na to uwagę, że nie jest, :) dzięki wielkie
Dynamico Napisano 17 Lipiec 2012 Napisano 17 Lipiec 2012 Jeżeli płaszczyzna jest odwrócona (czarna na renderze) -> Flip
polka dot Napisano 17 Lipiec 2012 Napisano 17 Lipiec 2012 pokaż przykładową fotografię tego co cchcesz uzyskać i swój render / scenę, będzie dużo łatwiej coś wymyślić
straszku Napisano 17 Lipiec 2012 Autor Napisano 17 Lipiec 2012 pokaż przykładową fotografię tego co cchcesz uzyskać i swój render / scenę, będzie dużo łatwiej coś wymyślić- wysłałam cosik na maila Tobie
polka dot Napisano 18 Lipiec 2012 Napisano 18 Lipiec 2012 hej, nie wygląda to wcale tak źle. jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, w color mapping ustaw Exponential, to wyeliminuje przepalenia. pamiętaj że vray nie lubi zupełnie białych materiałów, dlatego lepiej jest ustawić w materiale jasno-szary za to podbić moc świateł. jeśli scena ma za mało kontrastu, można też użyć "VRayOverrideMtl" - to materił który wrzucasz np. na ściany. w pole "base material" wsadzasz zwykły materiał ściany, a w pole "GI material" ten sam materiał ale o ciemniejszym kolorze. dzięki temu na renderze będzie widać normalne, białe ściany ale będą one odbijać mniej światła przez co zaciemnią się narożniki i nie będzie tak blado. wiele z tych rzeczy można poprawić na końcu w photoshopie ale nie zawsze. świecący sufit wygląda dobrze ale jeśli chcesz żeby dawał więcej światła, stwórz nad powierzchnią sufitu (kilka cm) płaski VRayLight i w ustawieniach Exclude odznacz sufit aby nie rzucał cienia - spowoduje to efekt mocniejszego świecenia bez przepalania powierzchni sufitu. bez obejrzenia ustawień sceny i przykładowej fotki efektu jaki chcesz uzyskać, niewiele więcej przychodzi mi do głowy pozdrawiam
straszku Napisano 19 Lipiec 2012 Autor Napisano 19 Lipiec 2012 dzięki polka dot! z tym sufitem tak własnie kombinowałam, ale dobre rady na pewno przetestuję!!!
straszku Napisano 19 Lipiec 2012 Autor Napisano 19 Lipiec 2012 kurcze...co to znaczy?! scena wazy 124MB i nie mogę juz renderować. czy da się coś z tym zrobić? http://img441.imageshack.us/img441/3396/errorzk.jpg' alt='errorzk.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img]
lukasjogabonito Napisano 19 Lipiec 2012 Napisano 19 Lipiec 2012 Za mało ramu????? W render setup masz parametr "Max depth tree" czy jakos tak. Odjęcie go spowoduje mniejsze zapotrzebowanie sceny na pamięć, ale i spowolni renderowanie...
polka dot Napisano 19 Lipiec 2012 Napisano 19 Lipiec 2012 wejdź w zakładkę System i zmniejsz Max Tree Depth do 75 lub o kolejne 5 jeśli nie pomoże
straszku Napisano 19 Lipiec 2012 Autor Napisano 19 Lipiec 2012 ok zaraz stestuję. Dzięki za wszystkie rady ! jesteście ekstra!
straszku Napisano 19 Lipiec 2012 Autor Napisano 19 Lipiec 2012 aaa i jeszcze jedno zaczęło mi się pojawiać "ziarno" czym to jest spowodowane? domyslam się, że ustawieniami światła między innymi. czym mozna sobie z tym poradzić?
polka dot Napisano 20 Lipiec 2012 Napisano 20 Lipiec 2012 (edytowane) w światłach i materiałach masz paramert Subdivs - im wyższa wartość tym mniej szumu w cieniach / na odbiciach. 30 to moim zdaniem maksimum - sam używam nie więcej niż 20 a pozostały szum redukuję w zależności od użytego AA (image sampler). przy Adaptive Subdivision zazwyczaj wystarczy obniżyć Clr Treshlod o połowę ale to bardzo powolna metoda przy dużej ilości szumu lepiej radzi sobie QMC (DMC i o ile się nie mylę Brute Force - różne nazwy w zależności od wersji). przy tym silniku aa wystarczy wejść w zakładkę Settings > DMC Sampler i zwiększyć Adaptive cośtam, zmniejszyć Noise Treshold i zwiększyć Min Samples. ale to na wypadek gdyby szumu było naprawdę dużo. zazwyczaj wystarczy podbić wartości Subdivs o których pisałem na początku. niestety generalnie im mniej szumów tym dłuższy render Edytowane 20 Lipiec 2012 przez polka dot 1
polka dot Napisano 20 Lipiec 2012 Napisano 20 Lipiec 2012 nie ma sprawy. wszystko jest tutaj:) http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/
straszku Napisano 25 Lipiec 2012 Autor Napisano 25 Lipiec 2012 halooo a może tutaj będzie ktoś kto będzie chciał mi pomóc???? HELPUNKUUUUUUU http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=84700&page=2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się