Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam wszystkich. mam problem z wizualizacją, chodzi o świecący kaseton- świecący sufit :/ chcę by wyglądało naturalnie czyli, żeby to była jakby mleczna świecąca pleksi. cyz ktos ma na to jakiś patent by światło łagodnie się rozchodziło z tego elementu? silnik- v-ray

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

no właśnie jakoś zle to wyglada

 

- - - Updated - - -

 

swiatlo rozchodiz sie rownomiernie po calym pomieszczeniu, a chcialabym by przy suficie swiecilo mocniej :/

Napisano
  • Autor

yhm ok, zrobię tak, a jak zrobić by powierzchnia świecąca odbijała trochę? (tak jak prawdziwy kaseton żeby reflect tam zrobić dodatkowo) w ustawieniach materiału vray mtl tego chyba nie ma albo nie widzę:/

Napisano

A... Bo vray light material miał być tylko materiałem emitującym z geometri światło. W takim razie najlepiej sobie w psot produkcji dodaj świecenie na dodatkowej masce na osobym layerze

Napisano
  • Autor

yhy czyli nie da się czegos takiego zrobić np. ze zwykłego boxa. tak żeby box świecił i dodatkowo trochę odbijał- jak mleczna święcąca plexi?

Napisano

Pewnie można np. vrayblend material czy jak to sie zwie... Ale w post produkcji masz większą kontrole ;)

Napisano
  • Autor

hm...zrobiłam tak, że dałam vray light material na dużym sufitowym boksie a przed nim polprzesroczyste szklo odbijajace. najwyzej w photoshopie dorobię rozchodzenie się światła

Napisano
  • Autor

a czy ktoś wie dlaczego jak daję v ray light mtl nie renderuje mi się on a jak daję v ray light plane to renderuje normalnie swiatlo? czym to moze byc spowodowane? jhak zrobic by renderował wszystko?

Napisano
  • Autor

a powinna być włączona tak? bo właśnie zwróciłam na to uwagę, że nie jest, :) dzięki wielkie

Napisano

pokaż przykładową fotografię tego co cchcesz uzyskać i swój render / scenę, będzie dużo łatwiej coś wymyślić

Napisano
  • Autor
pokaż przykładową fotografię tego co cchcesz uzyskać i swój render / scenę, będzie dużo łatwiej coś wymyślić
- wysłałam cosik na maila Tobie
Napisano

hej,

 

nie wygląda to wcale tak źle. jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, w color mapping ustaw Exponential, to wyeliminuje przepalenia. pamiętaj że vray nie lubi zupełnie białych materiałów, dlatego lepiej jest ustawić w materiale jasno-szary za to podbić moc świateł. jeśli scena ma za mało kontrastu, można też użyć "VRayOverrideMtl" - to materił który wrzucasz np. na ściany. w pole "base material" wsadzasz zwykły materiał ściany, a w pole "GI material" ten sam materiał ale o ciemniejszym kolorze. dzięki temu na renderze będzie widać normalne, białe ściany ale będą one odbijać mniej światła przez co zaciemnią się narożniki i nie będzie tak blado. wiele z tych rzeczy można poprawić na końcu w photoshopie ale nie zawsze. świecący sufit wygląda dobrze ale jeśli chcesz żeby dawał więcej światła, stwórz nad powierzchnią sufitu (kilka cm) płaski VRayLight i w ustawieniach Exclude odznacz sufit aby nie rzucał cienia - spowoduje to efekt mocniejszego świecenia bez przepalania powierzchni sufitu. bez obejrzenia ustawień sceny i przykładowej fotki efektu jaki chcesz uzyskać, niewiele więcej przychodzi mi do głowy

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

dzięki polka dot! z tym sufitem tak własnie kombinowałam, ale dobre rady na pewno przetestuję!!!

Napisano
  • Autor

kurcze...co to znaczy?! scena wazy 124MB i nie mogę juz renderować. czy da się coś z tym zrobić?

<a href=http://img441.imageshack.us/img441/3396/errorzk.jpg' alt='errorzk.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img]

Napisano

Za mało ramu????? W render setup masz parametr "Max depth tree" czy jakos tak. Odjęcie go spowoduje mniejsze zapotrzebowanie sceny na pamięć, ale i spowolni renderowanie...

Napisano
  • Autor

aaa i jeszcze jedno zaczęło mi się pojawiać "ziarno" czym to jest spowodowane? domyslam się, że ustawieniami światła między innymi. czym mozna sobie z tym poradzić?

Napisano

w światłach i materiałach masz paramert Subdivs - im wyższa wartość tym mniej szumu w cieniach / na odbiciach. 30 to moim zdaniem maksimum - sam używam nie więcej niż 20 a pozostały szum redukuję w zależności od użytego AA (image sampler). przy Adaptive Subdivision zazwyczaj wystarczy obniżyć Clr Treshlod o połowę ale to bardzo powolna metoda przy dużej ilości szumu lepiej radzi sobie QMC (DMC i o ile się nie mylę Brute Force - różne nazwy w zależności od wersji). przy tym silniku aa wystarczy wejść w zakładkę Settings > DMC Sampler i zwiększyć Adaptive cośtam, zmniejszyć Noise Treshold i zwiększyć Min Samples. ale to na wypadek gdyby szumu było naprawdę dużo. zazwyczaj wystarczy podbić wartości Subdivs o których pisałem na początku. niestety generalnie im mniej szumów tym dłuższy render

Edytowane przez polka dot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności