Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć ! Dawno mnie tu nie było i nic nie pisałem. Teraz zwracam się do was z prośbą czy wiecie może jak wymodelować koperek ? Próbowałem splinami coś nie ten tego wychodziło zwykły modeling też nie za bardzo się nadaje. Macie jakieś pomysły ?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Nie musi być wysokiej jakości tak żeby go ewentualnie do sceny upchać gdzieś na talerz.

Napisano

W sumie mam fajny sposób na to:)

Ściągasz ten skrypt

http://www.shareaec.com/v/13263/browse/8/Script/instance-replace

 

modelujesz podstawowy kwiatek koperku (jedna łodyżka rozgałęziająca się na pięć "podłodyżek", na końcu każdej kwiatek)

Pivot na początku łodyżki

kuper1.jpg

kopiujesz go (copy) dalej - kopiujesz (z instance) zmniejszasz i umieszczasz mniejsze instancowane wersje tam gdzie masz kwiatki.

Trzeba je lekko zmodyfikować żeby kwiatek był płaski.

kuper2.jpg

kuper3.jpg

Kopiujesz całą grupę (copy)kasujesz niepotrzebne części poprzedniej łodyżki i mergujesz wszystko do największej łodyżki,

kuper4.jpg

W poprzedniej grupie wybierasz wszystkie małe łodyżki, uruchamiasz InstanceReplace, jako target dajesz właśnie zmergowaną wersję

To podmieni prostsze wersje łodyżek na bardziej zdetalizowane. Musisz w przypadku koperku obrócić je trochę żeby byly płaskie

kuper5.jpg

Znowu - kopiujesz, mergujesz, usuwasz niepotrzebne częsci dużej gałązki.

kuper6.jpg

Możesz powtórzyć ile tam razy chcesz.

Za każdym "passem" będziesz miał bardziej rozbudowany model.

kuper7.jpg

 

Cały proces jest śmiesznie szybki.

Na każdym etapie możesz lekko zniekształcać obiekty żeby były mniej symetryczne.

Na zmergowane obiekty możesz dać np. modyfikator ffd.

 

Ten sposób się świetnie sprawia przy drzewach - sam tego używam.

Patrzysz na gałąź, próbujesz dobrać kształt początkowego "fraktala" i jedziesz.

 

W sumie się powoli przymierzam do większego tutka drzewowego, to taka mała wprawka:D

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki ;)

Dorzuciłem punkcik reputacji na zachętę do zrobienia tutka drzewa.

Napisano

Ano coś w tym rodzaju.

Ja tego używam do lowpoly, co jest na tyle specyficzne że te wszystkie treegenowe skrypty mogą mnie pod ogon pocałować.

Ręcznie robione przez artista to co innego niż skryptowane przez skryptera.

Na pewnym etapie wypróbowywałem tego typu skrypty - żaden się nie sprawdzał.

Albo rezultaty jak psu z pyska, albo polycount leciał w kosmos.

Poza tym ak się używa vertex normali w obiektach - jednak trzeba to robić ręcznie.

Ale nie narzekam - jak napisałem to jest dosyć szybkie, można wiele różnych wersji w krótkim czasie wyprodukować.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności