Napisano 21 Lipiec 201212 l Cześć ! Dawno mnie tu nie było i nic nie pisałem. Teraz zwracam się do was z prośbą czy wiecie może jak wymodelować koperek ? Próbowałem splinami coś nie ten tego wychodziło zwykły modeling też nie za bardzo się nadaje. Macie jakieś pomysły ?
Napisano 21 Lipiec 201212 l Autor Nie musi być wysokiej jakości tak żeby go ewentualnie do sceny upchać gdzieś na talerz.
Napisano 21 Lipiec 201212 l W sumie mam fajny sposób na to:) Ściągasz ten skrypt http://www.shareaec.com/v/13263/browse/8/Script/instance-replace modelujesz podstawowy kwiatek koperku (jedna łodyżka rozgałęziająca się na pięć "podłodyżek", na końcu każdej kwiatek) Pivot na początku łodyżki kopiujesz go (copy) dalej - kopiujesz (z instance) zmniejszasz i umieszczasz mniejsze instancowane wersje tam gdzie masz kwiatki. Trzeba je lekko zmodyfikować żeby kwiatek był płaski. Kopiujesz całą grupę (copy)kasujesz niepotrzebne części poprzedniej łodyżki i mergujesz wszystko do największej łodyżki, W poprzedniej grupie wybierasz wszystkie małe łodyżki, uruchamiasz InstanceReplace, jako target dajesz właśnie zmergowaną wersję To podmieni prostsze wersje łodyżek na bardziej zdetalizowane. Musisz w przypadku koperku obrócić je trochę żeby byly płaskie Znowu - kopiujesz, mergujesz, usuwasz niepotrzebne częsci dużej gałązki. Możesz powtórzyć ile tam razy chcesz. Za każdym "passem" będziesz miał bardziej rozbudowany model. Cały proces jest śmiesznie szybki. Na każdym etapie możesz lekko zniekształcać obiekty żeby były mniej symetryczne. Na zmergowane obiekty możesz dać np. modyfikator ffd. Ten sposób się świetnie sprawia przy drzewach - sam tego używam. Patrzysz na gałąź, próbujesz dobrać kształt początkowego "fraktala" i jedziesz. W sumie się powoli przymierzam do większego tutka drzewowego, to taka mała wprawka:D
Napisano 21 Lipiec 201212 l Autor Wielkie dzięki ;) Dorzuciłem punkcik reputacji na zachętę do zrobienia tutka drzewa.
Napisano 21 Lipiec 201212 l A to co pokazuje Gutek to nie jest czasem mocno uproszczony i ręcznie robiony l-system? Nie za bardzo wiem jak szukać bo z maxem mam mało wspólnego ale na szybko wygrzebałem takie rzeczy: http://sourceforge.net/projects/lsystem/ http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=93240
Napisano 21 Lipiec 201212 l Ano coś w tym rodzaju. Ja tego używam do lowpoly, co jest na tyle specyficzne że te wszystkie treegenowe skrypty mogą mnie pod ogon pocałować. Ręcznie robione przez artista to co innego niż skryptowane przez skryptera. Na pewnym etapie wypróbowywałem tego typu skrypty - żaden się nie sprawdzał. Albo rezultaty jak psu z pyska, albo polycount leciał w kosmos. Poza tym ak się używa vertex normali w obiektach - jednak trzeba to robić ręcznie. Ale nie narzekam - jak napisałem to jest dosyć szybkie, można wiele różnych wersji w krótkim czasie wyprodukować.
Napisano 24 Lipiec 201212 l szczypiorek k...a!!:) Przepraszam, musiałem:) Swoją drogą klawy skryptek!