Skocz do zawartości

Modelowanie miasta - porady


Verona_TC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od wielu miesięcy myślę nad projektem własnego miasta w 3D, wrzuconego w jakiś silnik gier. Wiem, że to bardzo bardzo bardzo dużo pracy, dlatego do wszystkiego podszedłem na spokojnie, i zbierałem informacje, testowałem różne koncepcje, silniki, oprogramowanie itp.

 

Po przetestowaniu kilku silników (w tym CryEngine3) zdecydowałem się na starą ale sprawdzoną grę GTA SA w której kiedyś grzebałem. Ale nie o tym ten temat.

 

 

Z założenia miasto chcę zrobić w Low Poly (na poziomie dokładności modeli z GTASA-GTAIV czyli dość proste) z teksturami w rozdzielczości najczęściej 512x512. Rzecz jasna będę robił budynek po budynku, ulica po ulicy. Dokładność położenia/rozmiarów budynków jak największa, ale oczywiście nie co do metra. Tekstury robione własnym aparatem (zdjęcie + obróbka).

 

Ten temat założyłem po to, gdyż chcę uzupełnić swoją wiedzę o porady innych. Chodzi mi tutaj o to, jak maksymalnie przyspieszyć pracę, lub w jaki sposób, jakimi metodami zachować najwierniejsze odwzorowanie.

 

Co mi teraz pomaga:

- Zdjęcia lotnicze które pomagają ustalić położenie budynku, oraz stosunek długości ścian co pozwala mniej więcej ustalić jego rozmiary. Niestety te zdjęcia nie pochodzą z Google Maps gdyż nie ma takowych, tylko z GeoPortal. Są czarno-białe, i z nie najlepszym przybliżeniem (większy budynek to zaledwie kilkanaście pixeli) ;p

- Zdjęcia z własnego aparatu. Z nich ustalam na oko wysokość budynku, ilość okien itp. No i oczywiście tak zdobywam prawdziwe tekstury.

- Google Street - świetna panorama, było by idealnie gdyby nie fakt że jest tam tylko jedna droga z mojego miasta, którą przejeżdżał samochód Google z jednej miejscowości do drugiej, a więc przydaje się tylko w modelowaniu ulicy która się załapała przypadkiem ;p

 

Co nie sprawdziło się w pomocy:

- Godzinami studiowałem tematykę laserowych skanerów 3D. Gdybym był bogaty i taki posiadał to modelowanie ulicy zajmowało by kilka dni, gdyż miałbym gotowy zarys i rozmieszczenie wszystkiego na ulicy ;p Jednak to maszynka za kilkadziesiąt-set tysięcy. Czytałem o DIY takich maszynek, i jest to możliwe do skanera zdolnego zeskanować kubek do kawy, a nie budynek ;p

- Sprawdziłem temat fotogrametrii, a dokładnie to automatycznego tworzenia modelu 3D ze serii zdjęć (bezpłatna alternatywa dla skanerów laserowych 3d). Przetestowałem wszystkie znalezione narzędzia, takie jak Autodesk 123D, ARC3D, Photosynth. Ogólnie zabawki fajne, gdyż pozwalają na odtworzenie podstawowego kształtu, w moim przypadku budynku, położenie okien itp. Jednak z bólem serca musiałem zrezygnować, gdyż nie mam szans stworzyć serie zdjęć spełniającą warunki, bo musiał bym chodzić wokół budynku i co chwila pstrykać dobrze wykadrowaną fotke, a jest to nie możliwe z powodu np. ciasnej ulicy, dużego ruchu, wysokich drzew itp.

- Xbox Kinect jako skaner 3d (znowu ten temat) - fajnie, ale do skanowała do kilku metrów a więc co najwyżej swojego pokoju ;p

- Autodesk ImageModeller - Grzebanie ze znacznikami itp, a i tak program nie poprawnie zkoordynował położenie "kamer" i dłużej się tym musiałem bawić niżeli wymodelował bym to na "oko".

- skrypty do 3dsmax Ghostown, building generator i inne. Chodzi o automatyczne modelowanie budynków, na podstawie podanych parametrów. Było by to marzeniem, jednak skrypty te są bardzo ograniczone jeżeli chodzi o otrzymanie tego co się chce, i generator sprawdził się przy losowym generowaniem kształtu, ale godzinami męczyłem się w ustawieniach by otrzymać akurat mniej więcej to co mam na zdjęciu ale i tak się nie udało ;p

 

 

A więc czy jest jeszcze co kolwiek co może mi pomóc, przyspieszyć, ułatwić pracę? Coś na co nie wpadłem?

Przepraszam za tak długi post, ale ktoś może kiedyś mieć podobny pomysł, i informacje tu zawarte mogą mu pomóc.

 

Pozdrawiam

 

 

PS Proszę nie krytykować pomysłu podając tylko jako argument "daj sobie spokuj". Nie robię tego komercyjnie, a jedynie dla własnej zabawy. Zrobienie kilka ulic może mi zająć miesiące, ale trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Osobiście wydaje mi się, że zanim cokolwiek zaczniesz modelować, potrzebujesz dobrego projektu takiego miasta. Projekt będzie w ogromnym stopniu odpowiadał za efekt końcowy.

 

Chcesz stworzyć zupełnie autorskie miasto, czy bazować na istniejącym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"własne miasto w 3d" miałem na myśli prawdziwe, i to o tym cały temat

 

Nie bardzo rozumiem, co Masz na myśli pisząc projekt? Projekt to dla mnie całe przedsięwzięcie, a jeśli chodzi o mape to mam prawdziwą. Jak już pisałem, chcę to miasto jak najlepiej odwzorować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój angielski może nie jest perfekt, ale z tego co zrozumiałem to to tutorial kosztujący kilkadziesiąt dolarów :) ? Możesz Powiedzieć coś więcej własnymi o co z tym chodzi? Rozumiem że wykorzystuje po prostu mape do ułożenia obiektów, ale dalej to normalne robienie ręczne / automatyczne losowe generowanie? Jak to jeszcze ma mi pomóc po za rozmieszeniem obiektów na podstawie mapy, na co już wpadłem wcześniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz mnstwo skryptów typu town generator (ostatnio nawet coś chyba byo w nowościach tutaj).

Mogą być całkiem wporządku, zależy od tego co chcesz osiągnąć (są używane głównie do wizek).

 

Jakimiś skanerami i tego typu duperelami nie opłaca się w tym przypadku zajmować.

Troszkę pierwszy post brzmi "jak zrobić całe miasto żeby się nie narobić:)"

Po pierwsze musisz się zdecydować w jakim silniku robisz.

Po drugie - nie jesteś w stanie zrobić osobnych modeli każdego budynku. Musisz zrobić bibliotekę budynków z których będziesz czerpał.

Więc robisz mały research, listę budynków i propsów (lampy, parkometry, słupy, ławki) które ci posłużą jako budulec.

Robisz te wszystkie obiekty i jedziesz.

 

Z mojej strony mógłbym ci poradzić użycie silnika ARMA.

Mają tam całkiem interesujące sposoby z modelowaniem terenu i sieci dróg. Zdaje się edytor może importować drogi z jakiejś opensourcowej mapy gpsowej, na to nakładasz heightmape i color mape z Google maps i masz bazę:)

 

Najlepiej zrób parę obiektów (domków) i zobacz ile ci to zajmuje - będziesz mógł ocenić na co się porywasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz mnstwo skryptów typu town generator (ostatnio nawet coś chyba byo w nowościach tutaj).

Mogą być całkiem wporządku, zależy od tego co chcesz osiągnąć (są używane głównie do wizek).

Pisałem o tym w pierwszym poście. Dłużej trwa konfigurowanie niżeli wymodelowanie ręczne - oczywiście mówię o pojedynczym budynku takim jaki chce dokładnie osiągnąć. Do losowego generowania budynków to marzenie, ale nie tutaj.

 

Troszkę pierwszy post brzmi "jak zrobić całe miasto żeby się nie narobić:)"

I mniej więcej o to chodzi, ale bardziej jak maksymalnie przyspieszyć pracę, zoptymalizować by efekt był jak najlepszy i jak najszybciej osiągalny.

 

Po pierwsze musisz się zdecydować w jakim silniku robisz.

Jak już pisałem - GTA SA, gdyż jest świetny do miasta (ruch uliczny, wiok FPP itp) i mam w nim jakieś doświadczenie.

 

Po drugie - nie jesteś w stanie zrobić osobnych modeli każdego budynku. Musisz zrobić bibliotekę budynków z których będziesz czerpał. Więc robisz mały research, listę budynków i propsów (lampy, parkometry, słupy, ławki) które ci posłużą jako budulec.

Robisz te wszystkie obiekty i jedziesz.

No to oczywiste. Powtarzać będą się przede wszystkim domki jednorodzinne, "bliźniaki" itp. No i rzecz jasna że obiekty takie jak znaki drogowe, ławki itp to też same klony na mapie (ustawiane w edytorze mapy do gta sa) tak jak to jest w oryginalnej grze. Ale wiele budynków jest niepowtarzalnych i charakterystycznych, i to je chcę jak najszybciej i jak najlepiej zrobić.

 

Z mojej strony mógłbym ci poradzić użycie silnika ARMA.

Mają tam całkiem interesujące sposoby z modelowaniem terenu i sieci dróg. Zdaje się edytor może importować drogi z jakiejś opensourcowej mapy gpsowej, na to nakładasz heightmape i color mape z Google maps i masz bazę:)

Wybrałem już GTA SA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, co Masz na myśli pisząc projekt?

 

Mam na myśli projekt urbanistyczny - rozkład ulic, placów, budynków, podwórek, alei...

 

Ciężko jest utrzymać indywidualną przestrzeń, przy większym założeniu miejskim - idelanie by było nie używać jednego modelu 2 razy, ale w praktyce to by było szaleństwo.

 

Ja bym starał się myśleć modułami - zaprojektowałbym jeden kwartał, a następnie podzielił go na elementy składowe, z których każdy miałby kilka wariantów - np. 5 różnych parterów budynków, 5 różnych układów/deatli okien. Następnie składając z takich klocków budynki można uzyskać ogromną liczbę kombinacji.

 

Chociaż to jest to jest chyba właśnie to co robią generatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkład ulic itp to oczywiście że nie muszę wymyślać, bo to po prostu moje miasto.

 

No, niezupełnie to tak działa:) Nawet jak coś rysujesz - robisz szkic. Więc twierdzenie że ot tak możesz sobie strzelić miasto bez żadnego projektu - jest niemądre.

 

Pisałem o tym w pierwszym poście. Dłużej trwa konfigurowanie niżeli wymodelowanie ręczne - oczywiście mówię o pojedynczym budynku takim jaki chce dokładnie osiągnąć. Do losowego generowania budynków to marzenie, ale nie tutaj.

 

Niezupełnie tu też o to chodzi. Radzej o trudność LODowania dożych obiektów, rozmiar tekstur, memory footprint i tym podobne.

 

I mniej więcej o to chodzi, ale bardziej jak maksymalnie przyspieszyć pracę, zoptymalizować by efekt był jak najlepszy i jak najszybciej osiągalny.

Ale wiele budynków jest niepowtarzalnych i charakterystycznych, i to je chcę jak najszybciej i jak najlepiej zrobić..

Popatrz na creditsy do GTA SA:

Senior Level Design: Andrew Duthie, Chris Rothwell, Imran Sarwar, William Mills

Level Design: Chris McMahon, Christian Cantamessa, David Beddoes, John Haime, Judith George, Kevin Bolt, Kevin Wong, Neil Ferguson, Paul Davis, Simon Lashley, Steven Taylor, Keith McLeman

Ci ludzie pracowali przez jakiś tam czas nad grą.

 

Może ci to dać do myślenia jak wymagające i pracochłonne jest robienie czegoś takiego.

 

Zrób listę potrzebnych obiektów, zrób kilka zeby zorientować się jak szybko to idzie, zrób plan pracy i jedziesz.

 

Wybrałem już GTA SA.

 

Więc musisz kopnąć się na jakieś forum zajmujące się modowaniem GTA, sprawdzić czy to co chcesz zrobić jest z dostępnymi toolami w ogóle możliwe, sprawdzić jak w ogóle te miasta w GTA są robione (jaka np logika jest w budynkach) i jedziesz.

Na pierwszy rzut oka to budynki w GTA muszą mieć tej logiki kupę - kolizja, pathfinding, modele zniszczeń, jakieś spawnpointy i inne logikowe ustrojstwa...

 

Nie powinieneś wybierać silnika nie znając możliwości jego edytowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie nie, znam możliwości jego edytowania - zajmowałem się edytowaniem jego kilka lat, i swego czasu byłem w czołówce polskich modderów GTA SA, kiedy modowanie tej gry było niesamowicie popularne. To też było jednym z powodów że właśnie jego wybrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mój drogi, skończ waść bullszitować że jesteś "w czołówce polskich modderów GTA SA".

Nie piszesz na forum gospodyń domowych.

 

No staram się być miły i pomocny - ale to się kończy jeśli ktoś chce mi takie coś sprzedać.

Bo jak ktoś z całego dorobku ma takie posty:

 

Domyślnie Modele - Praca za wielki, szybki serwer bez reklam !!!

 

Witam. Załoga teamu GMAS poszukuje już tylko 5 osób do pracy nad modelami dla modu do gta GTA:TC. Najchętniej przyjmujemy osoby które odrazu teksturują swoje modele. Za robotę Dostaniesz serwer www o pojemności aż 50 GB !!! Żadnych reklam, świetna szybkość i pełny dostęp do serwera. Jak już napisałem pozostało mało miejsc a naprawdę warto więc się Pospiesz.

Kontakt:

gg: 3809832

email: [email protected]

www: gtamods.eu

Przy zgłoszeniach proszę podawać swoje prace. Zgłoszenie rozwarze od razu jeśli będzie one zgłoszone na GG.

Pozdrawiam Łukasz Chojnicki / Verona

Modele + tekstury przy wielkim projekcie, naprawde warto !!!

 

Witam. Potrzebujemy ludzi znających się na modelowaniu. Tworzymy wielką modyfikację do gry GTA GTA:TC. Za pracę nad modelami dajemy serwer fttp UWAGA: 50 GB bez żadnych reklam itp!!! Modele nie mogą być zbyt dokładne zważając na to że trafią one do gry więc przy jednym modelu będzie bardzo mało roboty. Najchętniej przyjmujemy tych którzy swoje modele odrazu teksturują :) O kontakt proszę na GG 3809832. Uwaga potrzebujemy jeszcze tylko 5 osób więc się pospiesz. Naprawdę warto!

Pozdrawia ekipa GTA:TC

 

To wiesz, może sobie ściemniać że jest "w czołówce polskich modderów GTA SA" do woli.

Z mojej strony EOT, wygląda na to że jesteś jedną z wielu osób które chce zrobić moda czy grę, nie ma pojęcia jak właściwie, nie narobić się przy tym a najlepiej cudzymi rękami.

Edytowane przez gutekfiutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, dlaczego oceniasz moje umiejętności moddera na podstawie forum ogólnie o grafice 3D? Po drugie proszę czytać ze zrozumieniem - "byłem", nie "jestem" bo tak jak większość, od dawna się tym nie zajmuję.

 

I swoje zdanie wyraziłem na podstawie opinni innych, stażu oraz zebranie wielu umiejętności na rzecz GTA SA takich jak: programowanie skryptów main.scm, programowanie skryptów cleo, zamiana tekstur, edycja map, modelowanie nowych obiektów, tworzenie animacji, tworzenie animowanych tekstur, używanie od samego początku sa-mp i programowaniu w pawn pod serwery na nim, używanie od samego początku mta-sa i programowanie w lua na serwery na nim, i inne. A jak pytałeś o jakiegoś moda, to trudno coś konkretnego znaleźć bo minęły lata a razem z nim forum o moddingu, screeny na imageshack i kilka filmów na YT. I większość co się robiło nigdy nie ujrzało światła dziennego, gdyż większe projekty były robione przez duże ekipy, i większość po prostu z czasem się rozpadała z różnych powodów.

Ale nie jestem tu by coś komuś udowadniać i dziwię się twoim postem, bo mam wrażenie jakbym nadepnął na jakiś odcisk. Powiedziałem że znam się na GTA SA i zostałem zwyczajnie zrównany z błotem przez ciebie, zupełnie nie wiedzieć dlaczego, skoro ten temat zupełnie nie jest o GTA SA, tylko o samym modelowaniu w 3ds max i programach jemu podobnych. To ty cisnąłeś na to i nie wiem czemu.

 

 

PS Lata GTA SA minęły, a Ty zachowujesz się jakbym chciał nawet na tym zarobić, a chcę go zrobić tylko dla siebie, a nawet jakbym wydał to pobrało by kilka osób.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Gutek zrobił moda, który na froncie wylądował, więc ma prawo się mądrzyć na temat.

 

@Down

Nie chce kontynuować bezsensownej dyskusji, ale chodziło mi o to, że ma bardzo dużą wiedzę i zna środowisko, wiec ma poniekąd prawo sie wypowiadać.

Edytowane przez legomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego, że on wydał jakiegoś moda, to uraziło go tak to, że powiedziałem, że znam silnik GTA SA? To podręcznikowy przykład "syndromu pępka świata"....

 

@Up Widocznie bez sensu jest kontynuować ten temat. [usunieto, regulamin.] który uważa się za mistrza...

 

Można zamknąć ten topic.

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalmy kilka rzeczy:

"Bycie w czołówce polskich modderów GTA SA" oznacza że masz na swoim koncie jakiś dorobek, który możesz w każdej chwili zaprezentować.

Moje mody były także robione dość dawno, jakoś ani jeden wątek nie zniknął z sieci.

Jeśli rzucasz tego typu stwierdzenie - "w czołówce polskich modderów GTA SA" przygotuj się że ktoś cię poprosi o szanowne potwierdzenie swojej wielkości.

Jeśli nie jesteś w stanie tego potwierdzić - każdy użytkownik ma prawo zakrzyknąć "bulszit!".

I nie jest to mieszanie z błotem bynajmniej.

 

Po drugie proszę czytać ze zrozumieniem - "byłem", nie "jestem" bo tak jak większość, od dawna się tym nie zajmuję.

Jeśli byłeś "jednym z czołowych modderów GTA" to powinieneś lepiej niż większość na tym forum wiedzieć jak zrobić w GTA miasto.

Zresztą - w ciągu kilku lat wiedza wyparowała?

 

I swoje zdanie wyraziłem na podstawie opinni innych, stażu oraz zebranie wielu umiejętności na rzecz GTA SA takich jak: programowanie skryptów main.scm, programowanie skryptów cleo, zamiana tekstur, edycja map, modelowanie nowych obiektów, tworzenie animacji, tworzenie animowanych tekstur, używanie od samego początku sa-mp i programowaniu w pawn pod serwery na nim, używanie od samego początku mta-sa i programowanie w lua na serwery na nim, i inne.

 

Daj linka to uwierzę. Albo jak stare internetowe porzekadło mówi :"pics or it didn't happen".

 

A jak pytałeś o jakiegoś moda, to trudno coś konkretnego znaleźć bo minęły lata a razem z nim forum o moddingu, screeny na imageshack i kilka filmów na YT.

 

Taak uwierzę, w internecie to w ogóle wszystko jest co pół roku kasowane.

Słuchaj, moje mody mogę znaleźć w tylu miejscach w sieci - że nie uwierzę w sieci coś takiego jak mod ściągany przez ludzi i mirrorowany/recenzowany, jest w stanie zniknąć.

 

I większość co się robiło nigdy nie ujrzało światła dziennego, gdyż większe projekty były robione przez duże ekipy, i większość po prostu z czasem się rozpadała z różnych powodów.

 

Słuchaj, żeby się nazwać modderem trzeba cokolwiek skończyć.

Czołówką modderów nie powinno się nazywać ludzi którzy cośtam robili ale się nie skończyło tego bo się rozpadło?

Tak samo jak świetnym kochankiem nie powinno się nazywać faceta z przedwczesną ejakulacją:)

 

Ale nie jestem tu by coś komuś udowadniać i dziwię się twoim postem, bo mam wrażenie jakbym nadepnął na jakiś odcisk. Powiedziałem że znam się na GTA SA i zostałem zwyczajnie zrównany z błotem przez ciebie, zupełnie nie wiedzieć dlaczego, skoro ten temat zupełnie nie jest o GTA SA, tylko o samym modelowaniu w 3ds max i programach jemu podobnych. To ty cisnąłeś na to i nie wiem czemu.

PS Lata GTA SA minęły, a Ty zachowujesz się jakbym chciał nawet na tym zarobić, a chcę go zrobić tylko dla siebie, a nawet jakbym wydał to pobrało by kilka osób....

 

1. ten temat JEST najwyraźniej o GTA skoro chcesz w tym silniku robić.

2. Nie zrownuję z błotem - chciałbym żebyś potwierdził miano "czołówki modderstwa" którym tak szafujesz.

3. Jesli jedynym widocznym dorobkiem jest "chodźta robić moda" wrzuconego na kilka forów - a osoba chce robić coś mega skomplikowanego i potężnego - nie ma większego sensu dawać w tym wątku rad.

 

Z tego powodu że nie odrobiłeś lekcji domowych - a przynajmniej nie pokazałeś że odrobiłeś.

Nie masz ani jednego modelu, a chcesz zrobić miasto. Z OP wynika że większego pojęcia o gamearcie nie masz.

W sieci jest mnóstwo napinaczy którzy chcą robić gry. Z historii twoich postów wynika że jesteś jednym z nich.

A to zbierasz ekipę do "dużego modu do GTA" o którym nikt nie słyszał, a to robisz grę w 3d i po kilku postach wątek się urywa.

Symptomatyczne.

 

Udowodnij mi że tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

Gutek, a czy Ty przypadkiem nie prezentujesz tu wad, które niedawno wytykałeś Dziadkowi3d?

"Jestem wielkim Gutkiem, co zrobił wielkiego moda, a Ty jesteś nikim bez dorobku, portfolio i sensu życia..."

Człowiek zakłada sobie wątek, oczekując pomocy, a nie po to żeby zlatywały się gwiazdy z frazesami "Panie premierze, jak żyć".

Może po prostu wystarczy pomóc człowiekowi i nic więcej.

 

Rozumiem, że uruchamiasz właśnie google, szukając mojego dorobku życiowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gutek, a czy Ty przypadkiem nie prezentujesz tu wad, które niedawno wytykałeś Dziadkowi3d?

"Jestem wielkim Gutkiem, co zrobił wielkiego moda, a Ty jesteś nikim bez dorobku, portfolio i sensu życia..."

 

Słuchaj, pokaż mi JEDEN mój post w którym używam tonu jakiego użył Verona_TC - przypominam:

"swego czasu byłem w czołówce polskich modderów GTA SA".

O moich modach wspomniałem w kontekscie rozprzestrzeniania sie tego typu contentu po sieci - tego ze takie rzeczy nie znikają.

Możesz pewnie ściągnąć jeszcze kupę modów do np. DukeNukem3d itp. gier.

 

Swoją drogą niewielu jest na tym forum ludzi który stwierdzaliby otwarcie ze "są w czołówce".

Jak napisałem wcześniej - kto używa takiego tonu musi być przygotowany na to ze inny użytkownik powie "sprawdzam".

Dodaj do tego odpowiedź "że w zasadzie to już tego znaleźć nie można internet zjadł" - i masz czystą sytuację.

Człowiek zakłada sobie wątek, oczekując pomocy, a nie po to żeby zlatywały się gwiazdy z frazesami "Panie premierze, jak żyć".

Może po prostu wystarczy pomóc człowiekowi i nic więcej.

Jeśli się spojrzysz na początek wątku - zobaczysz że próbowałem pomóc.

Po czym się zirytowałem własną stratą czasu.

Bo okazało się z jakim typem uzytkownika forum mamy tu do czynienia.

Takiej osobie nie można pomóc. Bo taka osoba i tak nic z pomocą nie zrobi, straci zainteresowanie.

 

Jeśli zobaczysz inne wątki Verony_TC - zobaczysz schemat: zadaje pytanie i traci zainteresowanie po kilku godzinach.

 

Rozumiem, że uruchamiasz właśnie google, szukając mojego dorobku życiowego...

Taa, a jak znajdę twoje fotki będę je w skrytosci całusami obsypywał...wyluzuj.

Edytowane przez gutekfiutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

no ale powiedz, co tak Ciebie zabolało... to że napisał, że jest w czołówce i o tym mówi, czy to, że Ty uważasz, że jesteś w czołówce, ale milczysz. Jak ktoś mądry to czyta, wyczuje intencje, które miały sprowadzić do parteru.

Pomyśl tak przez chwilę, przecież on chce zrobić miasto, a nie słuchać tego, czy Ty potrafisz więcej, a on mniej.

Napisał o jedno słowo za dużo, a Ty już musiałeś go powalić na łopaty i skopać.

Pewnie czytałeś w wątku Dziadka3D, kiedy zapytałem się go o instrumenty VST, gdzie Dziadziuś pomylił się pisząc VTS... ale z tego powodu żyłka pierdząca mi nie pękła, chociaż swego czasu miałem całkiem niezłe domowe studio nagrań i zarabiałem niezłe pieniądze na muzyce (pewnie chcesz linka). Nie skopałem Dziadunia za to, ani nie sprowadziłem do parteru... możesz sprawdzić, żyje i robi film.

Zastanawia mnie tylko, po co wlazłeś i go kopiesz.

 

a tak na marginesie to odpisz, albo i nie, bo ja już nie będę tego przedłużał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem to po sobie, ze budowa miasta.. lub chociaz jakiegoś zadupia wiąże się ze sporym czasem poświęconym na to... ja już nie raz zabierałem się za tego typu rzeczy...i zawsze tracilem wiarę, że to wykonam... :) A potem się już nie chciało i tak to wychodziło.

Ale życzę powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale powiedz, co tak Ciebie zabolało... to że napisał, że jest w czołówce i o tym mówi, czy to, że Ty uważasz, że jesteś w czołówce, ale milczysz. Jak ktoś mądry to czyta, wyczuje intencje, które miały sprowadzić do parteru

Chrupku, dziękuję za psychoanalizę. Jeśli przez sprowadzenie do parteru rozumiesz prośbę o udowodnienie mistrzostwa - proszę bardzo.

Ale BAAARDZO cię proszę - bez wycieczek personalnych.

Wszystko się sprowadza do tego że kolega wcisnąc chce i tobie i mnie bulszit. Jak ci się to podoba - proszę bardzo.

 

Pomyśl tak przez chwilę, przecież on chce zrobić miasto, a nie słuchać tego, czy Ty potrafisz więcej, a on mniej.

Napisał o jedno słowo za dużo, a Ty już musiałeś go powalić na łopaty i skopać.

 

"Jedno słowo za duzo" - no dzieki. Jak można pomóc człowiekowi jeśli on twierdzi że jest w czołówce modderów?

 

Pewnie czytałeś w wątku Dziadka3D, kiedy zapytałem się go o instrumenty VST, gdzie Dziadziuś pomylił się pisząc VTS... ale z tego powodu żyłka pierdząca mi nie pękła, chociaż swego czasu miałem całkiem niezłe domowe studio nagrań i zarabiałem niezłe pieniądze na muzyce (pewnie chcesz linka). Nie skopałem Dziadunia za to, ani nie sprowadziłem do parteru... możesz sprawdzić, żyje i robi film.

Zastanawia mnie tylko, po co wlazłeś i go kopiesz.

 

To nie jest kwestia literówki! Koleś napisał ze jest w CZOŁÓWCE.

Jeśli Dziadek3d bedzie twierdził że jest w czołówce polskich animatorów - uzytkownicy by przecież reagowali!

Chociaż....

Zaraz...

 

Różnica jest też taka że dorobek DZiadka jest to zweryfikowania (ocena dorobku taka czy inna jest możliwa).

Twierdzenia Autora wątku nt. dorobku są (póki co) bez pokrycia.

 

Ale tak na serio Chrupku - wiem ze naraziłem się w innym wątku twojemu Idolowi.

Ale skup się na meritum a nie na psychoanalizie Gutkafiutka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem ten wątek od początku i jeśli mam być szczery sporo informacji autor wątku otrzymał od Gutka. Na pewno nie można zarzucić, że to nie była pomoc. Zresztą jak inne jego posty: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=84659&p=1113355&viewfull=1#post1113355 (takiej odpowiedzi już dawno nie widziałem).

 

No Chrupek3D uważam, że nie masz racji (w kwestii porównania z Dziadkiem). To coś innego, nie wiem po co przywoływanie dyskusji z Dziadkiem. Bez sensu.To nie jest wątek do oceny pracy, a Dziadek ma na myśli coś innego, autor tutaj nie poddaje pod ocenę pracy.Padło pytanie, sporo odpowiedzi od Gutka. Chyba przeczytałeś tylko tą jedną odpowiedź z wątku w której to właśnie się obruszył. I faktycznie wygląda to trochę jak takie czepianie. Co innego jakby Gutek od razu zaczął od takich słów. A o tym, że gutek zrobił moda, którym był na froncie napisał ktoś inny.

 

Przyznam rację jedynie, że autor nie musi udowadniać, że jest w tej "czołówce" (cokolwiek ona znaczy bo się nie znam na tym). Tylko rozumiem, ze pisząc coś takiego taka osoba nie oczekuje prostych odpowiedzi na poziomie podstawowym tylko szuka bardziej zaawansowanych kwestii. Więc gutek, faktycznie szkoda czasu na googlanie, bo to bez sensu, może ktoś w innym wątku oczekuje odp. jak z linka, którego podałem na początku :)

 

Bez sensu offtop. Nie warto też ciągnąć autora o te swoje prace, bo odpowiedzi dostał, ale nie był z nich zadowolony. Tak też się zdarza.

 

Proponuję wrócić do tematu wątki i nie ciągnąc ani jednego, ani drugiego offtopa.

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności