Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam niedawno wpadła w moje ręce nowa wersja maxa więc postanowiłem wznowić naukę modelingu. Pomysł w trakcie realizacji dlatego wrzucam aby ktoś spojrzał na to obiektywnym okiem.

 

Soft:3ds max 2013

Render:Vray 2.3

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest i siatka. ProOptimizer był użyty na większości elementów więc nie powinno być źle... Chyba że są jakieś jeszcze możliwości optymalizacji projektów przy moich 2 GB ramu by się przydały.

Napisano

optimizera użyłem z powodu przycinającego się viewportu jak się potem okazało niepotrzebnie bo byłą to wina hair & fur musiałem wyłączyć wyświetlanie w viewporcie aby osiągnąć pełną prędkość poruszania szkielet też swoje do tego dokłada ale poza tym chodzi aż miło :D optimizer tez swoje w sumie zrobił łańcuszek do medalionu sam w sobie miał 70k poly zaraz po zrobieniu :D

Napisano

Łańcuszek od medalionu 70.000 poly a Ty dajesz render, w którym grubość łańcuszka to średnio 3 piksele? :) co dalej z tym będziesz robił? Szkielet do pozowania czy będziesz chciał to animować?

Napisano

No raczej do animacji się nie nadaje, UV też będzie raczej ciężko sensownie rozłożyć. Jak się viewport przycina to się wyłącza turbosmooth a nie wali prooptimize:)

Jakim cudem łańcuszek miał 70000 poly,to w maxie modelowane czy w zbrushu?

 

A poza tym to modelik z wyglądu spoko, tylko się cofnij z siatką przed optimize:D

Napisano

Jak już wcześniej pisałem wina była po stronie włosów. Co do łańcuszka też się zdziwiłem :D modelowany był w maxie (zbrush mnie nie przekonuje) 2 tuby skręcone twixem + parę innych elementów musiały mieć sporo segmentów inaczej ciężko byłoby to zrobić poza tym skoro jest możliwość użycia prooptimize to dlaczego nie mam z niej korzystać skoro na jakości praktycznie nie tracę ? chyba że ten program wprowadza jakieś błędy ? podobnie słyszałem też o tym aby nie używać boolean tylko dlaczego ? skoro w innym projekcie używam go na bieżąco i wad nie zauważyłem... chyba że we wcześniejszych wersjach maxa były jakieś problemy z tym ?

 

co do dalszego zastosowania animować tego nie będę szkielet wstawiłem jako formę nauki chyba że coś się zmieni... póki co nie mam weny odnośnie tego projektu

Napisano

Wygląda naprawdę całkiem nieźle jak na początki. Z twarzy to facet niestety, ale pare machnięć movem zalatwiloby sprawę.... jeśli! miałbys normalną siatkę :) Teraz możesz dac retopo albo powiedziać gudbaj model :) w łańcuszku walnij torusa 4/5 na boki + 6 podziałów, więcej na takie rzeczy się nie robi. 100 krążków daje ci 3000 poly. Z daleka to dajesz jedną smooth grupę i nara, zero smoothowania, a ramu mam 16 nie 2 ;) Na dole hair and fur masz ustawienia wyświetlania ilości włosów w viewporcie, 5000 ci styknie najprawdopodobniej. 2 gb to kiedyś szał był, a teraz łańcuszków im się zachciało :P

Napisano

Do ramu nigdy nie przywiązywałęm uwagi zawsze można zapisać reszte w wirtualnej pamięci :D o wyswietlaniu wlosow wiem ale nawet te 1000-2000 przycinało może wine miało to że zrobiłem te włosy z 8x hair & fur aby łatwiej modelować fryzurę

Napisano

Z modelem z taka siatką już nic sensownego nie zrobisz, tak jak Kotisded napisał, możesz retopo zrobić.

 

Sam napisałeś że traktujesz ten model jako naukę modelowania to chyba lepiej się uczyć dobrego modelowania ;).Nie ma sensu dyskutować, nie masz racji i tyle. Tak się nie robi i to nie dlatego że ktoś ma takie widzimisie, taki model jest nieprzydatny do niczego.

 

Retopo w maxie:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności