jin454 Napisano 4 Sierpień 2012 Share Napisano 4 Sierpień 2012 Witam niedawno wpadła w moje ręce nowa wersja maxa więc postanowiłem wznowić naukę modelingu. Pomysł w trakcie realizacji dlatego wrzucam aby ktoś spojrzał na to obiektywnym okiem. Soft:3ds max 2013 Render:Vray 2.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 4 Sierpień 2012 Share Napisano 4 Sierpień 2012 A pokaż siatkę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jin454 Napisano 5 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 5 Sierpień 2012 Jest i siatka. ProOptimizer był użyty na większości elementów więc nie powinno być źle... Chyba że są jakieś jeszcze możliwości optymalizacji projektów przy moich 2 GB ramu by się przydały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 5 Sierpień 2012 Share Napisano 5 Sierpień 2012 retopa nie trzeba do tej siatki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 5 Sierpień 2012 Share Napisano 5 Sierpień 2012 Jak to modelowałeś że musiałeś użyć prooptimizera:D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jin454 Napisano 5 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 5 Sierpień 2012 optimizera użyłem z powodu przycinającego się viewportu jak się potem okazało niepotrzebnie bo byłą to wina hair & fur musiałem wyłączyć wyświetlanie w viewporcie aby osiągnąć pełną prędkość poruszania szkielet też swoje do tego dokłada ale poza tym chodzi aż miło :D optimizer tez swoje w sumie zrobił łańcuszek do medalionu sam w sobie miał 70k poly zaraz po zrobieniu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 5 Sierpień 2012 Share Napisano 5 Sierpień 2012 Łańcuszek od medalionu 70.000 poly a Ty dajesz render, w którym grubość łańcuszka to średnio 3 piksele? :) co dalej z tym będziesz robił? Szkielet do pozowania czy będziesz chciał to animować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 5 Sierpień 2012 Share Napisano 5 Sierpień 2012 Zanimowac to to to chyba bedzie ciezko bez retopooo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 6 Sierpień 2012 Share Napisano 6 Sierpień 2012 No raczej do animacji się nie nadaje, UV też będzie raczej ciężko sensownie rozłożyć. Jak się viewport przycina to się wyłącza turbosmooth a nie wali prooptimize:) Jakim cudem łańcuszek miał 70000 poly,to w maxie modelowane czy w zbrushu? A poza tym to modelik z wyglądu spoko, tylko się cofnij z siatką przed optimize:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jin454 Napisano 9 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2012 Jak już wcześniej pisałem wina była po stronie włosów. Co do łańcuszka też się zdziwiłem :D modelowany był w maxie (zbrush mnie nie przekonuje) 2 tuby skręcone twixem + parę innych elementów musiały mieć sporo segmentów inaczej ciężko byłoby to zrobić poza tym skoro jest możliwość użycia prooptimize to dlaczego nie mam z niej korzystać skoro na jakości praktycznie nie tracę ? chyba że ten program wprowadza jakieś błędy ? podobnie słyszałem też o tym aby nie używać boolean tylko dlaczego ? skoro w innym projekcie używam go na bieżąco i wad nie zauważyłem... chyba że we wcześniejszych wersjach maxa były jakieś problemy z tym ? co do dalszego zastosowania animować tego nie będę szkielet wstawiłem jako formę nauki chyba że coś się zmieni... póki co nie mam weny odnośnie tego projektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotisded Napisano 9 Sierpień 2012 Share Napisano 9 Sierpień 2012 Wygląda naprawdę całkiem nieźle jak na początki. Z twarzy to facet niestety, ale pare machnięć movem zalatwiloby sprawę.... jeśli! miałbys normalną siatkę :) Teraz możesz dac retopo albo powiedziać gudbaj model :) w łańcuszku walnij torusa 4/5 na boki + 6 podziałów, więcej na takie rzeczy się nie robi. 100 krążków daje ci 3000 poly. Z daleka to dajesz jedną smooth grupę i nara, zero smoothowania, a ramu mam 16 nie 2 ;) Na dole hair and fur masz ustawienia wyświetlania ilości włosów w viewporcie, 5000 ci styknie najprawdopodobniej. 2 gb to kiedyś szał był, a teraz łańcuszków im się zachciało :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jin454 Napisano 9 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2012 Do ramu nigdy nie przywiązywałęm uwagi zawsze można zapisać reszte w wirtualnej pamięci :D o wyswietlaniu wlosow wiem ale nawet te 1000-2000 przycinało może wine miało to że zrobiłem te włosy z 8x hair & fur aby łatwiej modelować fryzurę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 9 Sierpień 2012 Share Napisano 9 Sierpień 2012 Z modelem z taka siatką już nic sensownego nie zrobisz, tak jak Kotisded napisał, możesz retopo zrobić. Sam napisałeś że traktujesz ten model jako naukę modelowania to chyba lepiej się uczyć dobrego modelowania ;).Nie ma sensu dyskutować, nie masz racji i tyle. Tak się nie robi i to nie dlatego że ktoś ma takie widzimisie, taki model jest nieprzydatny do niczego. Retopo w maxie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się