Napisano 4 Sierpień 201212 l Witam niedawno wpadła w moje ręce nowa wersja maxa więc postanowiłem wznowić naukę modelingu. Pomysł w trakcie realizacji dlatego wrzucam aby ktoś spojrzał na to obiektywnym okiem. Soft:3ds max 2013 Render:Vray 2.3
Napisano 5 Sierpień 201212 l Autor Jest i siatka. ProOptimizer był użyty na większości elementów więc nie powinno być źle... Chyba że są jakieś jeszcze możliwości optymalizacji projektów przy moich 2 GB ramu by się przydały.
Napisano 5 Sierpień 201212 l Autor optimizera użyłem z powodu przycinającego się viewportu jak się potem okazało niepotrzebnie bo byłą to wina hair & fur musiałem wyłączyć wyświetlanie w viewporcie aby osiągnąć pełną prędkość poruszania szkielet też swoje do tego dokłada ale poza tym chodzi aż miło :D optimizer tez swoje w sumie zrobił łańcuszek do medalionu sam w sobie miał 70k poly zaraz po zrobieniu :D
Napisano 5 Sierpień 201212 l Łańcuszek od medalionu 70.000 poly a Ty dajesz render, w którym grubość łańcuszka to średnio 3 piksele? :) co dalej z tym będziesz robił? Szkielet do pozowania czy będziesz chciał to animować?
Napisano 6 Sierpień 201212 l No raczej do animacji się nie nadaje, UV też będzie raczej ciężko sensownie rozłożyć. Jak się viewport przycina to się wyłącza turbosmooth a nie wali prooptimize:) Jakim cudem łańcuszek miał 70000 poly,to w maxie modelowane czy w zbrushu? A poza tym to modelik z wyglądu spoko, tylko się cofnij z siatką przed optimize:D
Napisano 9 Sierpień 201212 l Autor Jak już wcześniej pisałem wina była po stronie włosów. Co do łańcuszka też się zdziwiłem :D modelowany był w maxie (zbrush mnie nie przekonuje) 2 tuby skręcone twixem + parę innych elementów musiały mieć sporo segmentów inaczej ciężko byłoby to zrobić poza tym skoro jest możliwość użycia prooptimize to dlaczego nie mam z niej korzystać skoro na jakości praktycznie nie tracę ? chyba że ten program wprowadza jakieś błędy ? podobnie słyszałem też o tym aby nie używać boolean tylko dlaczego ? skoro w innym projekcie używam go na bieżąco i wad nie zauważyłem... chyba że we wcześniejszych wersjach maxa były jakieś problemy z tym ? co do dalszego zastosowania animować tego nie będę szkielet wstawiłem jako formę nauki chyba że coś się zmieni... póki co nie mam weny odnośnie tego projektu
Napisano 9 Sierpień 201212 l Wygląda naprawdę całkiem nieźle jak na początki. Z twarzy to facet niestety, ale pare machnięć movem zalatwiloby sprawę.... jeśli! miałbys normalną siatkę :) Teraz możesz dac retopo albo powiedziać gudbaj model :) w łańcuszku walnij torusa 4/5 na boki + 6 podziałów, więcej na takie rzeczy się nie robi. 100 krążków daje ci 3000 poly. Z daleka to dajesz jedną smooth grupę i nara, zero smoothowania, a ramu mam 16 nie 2 ;) Na dole hair and fur masz ustawienia wyświetlania ilości włosów w viewporcie, 5000 ci styknie najprawdopodobniej. 2 gb to kiedyś szał był, a teraz łańcuszków im się zachciało :P
Napisano 9 Sierpień 201212 l Autor Do ramu nigdy nie przywiązywałęm uwagi zawsze można zapisać reszte w wirtualnej pamięci :D o wyswietlaniu wlosow wiem ale nawet te 1000-2000 przycinało może wine miało to że zrobiłem te włosy z 8x hair & fur aby łatwiej modelować fryzurę
Napisano 9 Sierpień 201212 l Z modelem z taka siatką już nic sensownego nie zrobisz, tak jak Kotisded napisał, możesz retopo zrobić. Sam napisałeś że traktujesz ten model jako naukę modelowania to chyba lepiej się uczyć dobrego modelowania ;).Nie ma sensu dyskutować, nie masz racji i tyle. Tak się nie robi i to nie dlatego że ktoś ma takie widzimisie, taki model jest nieprzydatny do niczego. Retopo w maxie:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto