Skocz do zawartości

[Jak?] Taki button


R0NIN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

poszukuję tutka, który nauczy mnie robić takie buttony do zmiany zawartości w okienku powyżej (reklama u góry po parwej w linku).

 

http://wfirma.pl/

 

Czy ktoś się gdzieś na coś takiego natknął ? Ja szczerze powiedziawszy nie bardzo mogę wpaść na pomysł pod jakim hasłem czegoś takiego szukać ;p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

no pisanie w javascripcie to jak wyścigi konne na świniach, co dyplomatycznie nazywa się niekompatyblinością i tak bedzie zawsze, to nie technlogia do serwowania normalnym ludziom z innym contentem jak np. treść na portalu.

Miej świadmość, że jeżeli dorzucisz coś jeszcze w js'ie zacznie Ci mulić. Ostatnio odpaliłem grę z kilkomaset sprite'ami we flashu i chodzi płynnie, cpu lekko daje rade ale jak nad nią w javascripcie przesuwa się pasek z reklamą z 12 grafikami (60x60px) obok siebie to framerate flasha spada do 10fps i włączają się wiatraki w laptopie :D

Sorry bede jechał na ta technologie, jakiś matoł napisał w niej nowego phpmyadmina i jest juz na wiekszosci serwerów, a nie radzi sobie nawet z blokiem 500rekordów do wyświetlenia w tabeli czy parsowaniem prostych 5kb plików php w filemanagerze... funkcję obsługi scrolla w ogóle pominę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze przeliczam to na kasę. Na chwilę obecną 3,7% rynku w polsce to przeglądarki mobilne (stat counter) z czego 5% nie czyta flasha, czyli 0,185% nie ma dostępu do treści flashowych z drugiej strony spora czesc z tych 5% nie ma tez dostepu do dobrego html5 bo przegladarki maja okreslona responwywność na gesty i sam wiem jak mnie męczy np. onet light.

Niestety jak ich olać to jest wielki raban, bo to podobno najbardziej kreatywna część społeczeństwa - tylko za reklamy adwords placi od nich tak samo więc chyba nie są tak wartościowi jak uważają a znacznie wydajniej i taniej tworzy się dobry "user experience", uzywajac czystego szybkiego htmla z elementami flasha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i javascript jest starszy od flasha, ale w zasadzie dopiero teraz robi się skomplikowane rzeczy w javascript... więc można powiedzieć, że ta technologia dopiero raczkuje... przypuszczam, że język nie z takim przeznaczeniem został zaprojektowany... więc albo go czeka porządny remake... albo po prostu poczekamy na szybsze kompy.... i będziemy mieli w d.... zużycie proca ;)

 

osobiście wolę javascript... bo nie wymaga żadnych dodatkowych aplikacji, żeby to odpalić... kod jest dostępny bezpośrednio z przeglądarki... a, że obciąża za bardzo proca tzn. że procki nie dorosły... dzięki temu w sumie mamy ewolucję.

 

za czasów modemów, jakby ktoś próbował odpalić większość dzisiejszych stron przeładowanych grafą... to by się chyba powiesił... tak więc... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno dobrze znac wszyzstko w czym sie pisze materiał do webu. Javascript pokazuje swoją moc np. przy dostosowywaniu templatow. Jak stawiam coś na joomli, zencart czy wordpressie to nawet sie nie bawię w rozgryzanie kodu, nakładam na to js skrypt, który mi zmienia serwis wg. projektu graficznego. Ostatnio pisałem też nakładkę CMSowa na serwis bez cms'a do zdalnej kontroli z innego serwera i sprawdza się to lepiej niż rozbijanie głową kodu. Zmiana serwisu ze statycznego na dynamiczny z cmsem zajmuje kilka dni i nie trzeba nawet zagłądać do php'a czy asp.

Ale do materiałów interaktywnych się nie nadaje i jezeli beda sie rozwijac tak dynamicznie jak flash to potrzeba jeszcze dekady by to miało sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam też już czekam na koniec Flasha chociaż nowy Chrome w końcu lepiej z nim działać. Chociaż do gier faktycznie, nie wszędzie i nie u wszystkich działa to stabilnie i płynnie, ale kwestia czasu. Tym bardziej, że javascript nie stoi w miejscu.

 

Zależy co rozumiesz przez materiały interaktywne. Zgodzę się, że wszystkiego nie zastąpi, ale na razie z podstawowymi rzeczami ala galerie, slideshow, okna jest dobrze.

 

Warto pamiętać, że o pewnych ograniczeniach wiadomo i Google forsuje (i to coraz mocniej) swój język, który miałby zastąpić javascript: http://en.wikipedia.org/wiki/Dart_(programming_language)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No flash to tylko technologia, ale chciałbym by zastąpiło ją coś lepszego, a nie coś promowanego.

 

Flash to w sumie nakładka na javę pozwalająca szybko, tanio i wydajnie robić projekty z bogactwem elementów. javascript ani nie ma narzędzi na miarę flasha ani wydajności na miarę javy, troche pcha się na siłe tam gdzie nie daje rady.

 

Mając na myśli interakcję myślę o operacjach przerenderowania okna - struktury html'owej. Przesuwanie diva które słabo działa nawet na więcej niż jednym obiekcie czy operacje typu display/opacity to jeszcze mało by powaznie myśleć o proponowaniu klientom realizacji w javascripcie. Przeglądarki (jako ogół) nie dają rady wyrenderować odpowiednio szybko strony.

Druga sprawa przechwytywanie zdarzeń - do pełnej interakcji potrzebne jest to na dobrym poziomie, a w przeglądarkach np. mobilnych jest koszmarne opóźnienie i błędy w interpretacji domyślnych funkcji javascript - mają priorytet niższy od zachowań systemowych i zachowań przeglądarki. Najlepszy przykład drag&drop - imposibru na przegladarce mobilnej. Szybkie klikanie w różne elementy też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też się podczepię pod tę dyskusję. :P

 

Zgadza się, że JavaScript (czyli w zasadzie ECMAScript: http://en.wikipedia.org/wiki/ECMA_Script) jest trochę starszy od Flasha. Co więcej ActionScript (czyli język skryptowy Flasha) pochodzi od JS. Są bardzo podobne do siebie jeżeli chodzi o strukturę. Taka ciekawostka! Te fakty nie mają jednak wielkiego ponieważ bardzo dużo się zmieniło od tych zamierzchłych czasów.

 

@ola-f "do materiałów interaktywnych się nie nadaje" [chodzi chyba o cały HTML 5 tutaj :) ] Nadaje, nadaje. To wszystko jeszcze raczkuje i zobaczymy co z tego (HTML 5) wyrośnie. Rokuje dobrze. Wielu ludzi robi świetne rzeczy w JS i nie zapowiada się na to, że nagle skończą. A że coś chodzi wolno, "muli" – proszę wziąć pod uwagę, że w sporej części to wynika z niewiedzy programisty, lub często "programisty". Naprawdę. Druga sprawa, że by robić wydajne rzeczy w JS trzeba mieć niezłą wiedzę. Nie ma łatwo. Za Flashem nie ma co płakać moim zdaniem. Było, minęło (jeżeli chodzi o strony internetowe, nie o gry i aplikacje). Z resztą i na HTML też kiedyś przyjdzie czas, trzeba się będzie przestawić na coś nowego. Jak zawsze.

 

@adek Jeżeli chodzi o ten googlowy Dart, to raczej ma konkurować z JS po stronie serwera (http://nodejs.org/). O ile mi wiadomo nic nie zapowiada, że Google próbuje po cichu zamienić JavaScript na Dart po stronie klienta. ;)

 

I jeszcze dodam, że miałem zawsze problem by nauczyć się Flasha. Może to przez interfejs, który mnie odstraszał(!). Odwlekałem Flashowe tutoriale i ani się spostrzegłem, a zacząłem coraz lepiej radzić sobie z HTML, CSS i JS. Dziwne. ;)

 

http://media.smashingmagazine.com/wp-content/uploads/2011/01/smashing_39_big.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kots i tak i nie z tym Dartem. Javascript zawsze zostanie jako warstwa podstawowa (ale Google ma wiekszy plan z nim). Tutaj, stary wpis, ale ciekawa lektura:

http://code42.pl/2011/10/17/walka-dart-vs-javascript-nokaut-podczas-wazenia/

 

Tylko to właśnie, tak jak napisałeś. Javascript to nie tylko javascript. Też uważam, że rokuje dobrze, ale wiem też o co chodzi olafowi. Wątpie, aby znalazł w tej chwili jakiś framework, który pozwoliłby mu stworzyć projekty jakie tworzy w dzień (patrz np. ten fork ninja fruit).

 

Na to pewnie przyjdzie jeszcze chwilę zaczekać.

 

Jestem zwolennikiem HTML5 i jeśli tylko mogę korzystam z wersji HTML5 (Vimeo, YouTube). Tutaj się to sprawdza całkiem nieźle. Moja przeglądarka i komputer naprawdę mniej się męczą niż przy flashu (nie Windows i to naprawdę w unixach czuć). Pod Windowsem zasobożerność flasha tak nie boli.

 

Natomiast to co zaobserwowałem, Flash ma przewagę w streamingu. HTML5 tutaj jeszcze nie do końca się sprawdza. Ostatnio testowałem wersję HTML5 Google Music. Niestety playery htmlowe u mnie dziwnie zrywały, trzaski, brak płynności w streamingu. Flash wygrywa.

 

Flash na razie zostanie i będzie jeszcze z nami na banerach i w grach (opisane przez olafa przechwytywanie zdarzeń, też wiem o co chodzi) :)

 

kots: ja też już od dawna nie korzystam z flasha. wszystko robię na javascripcie, ale nie są to gry. Z poziomu samych stron aplikacji - wydajnościowo niczego mi nie brakuje.

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko że z flasha przejdą Ci 'programiści' także. wtedy html5 bedzie nowym flashem tylko 100x wolniejszym i bardziej irytującym, bo nie będzie prostego flashblocka na nachalne zamulające tresci.

 

W porównaniu z flashem sie nie nadaje - mam przyjemność używać obu technologii w takim samym natężeniu ostatnio i dostrzegam plusy i minusy każdej. Flasha na stronach nigdy nie lubiłem ale nie zgodzę się, ze html5 rokuje dobrze - jest niewygodny, zbyt zależny od przeglądarek (których jest mnóstwo), a po latach promowania html5 nie ma żadnego profesjonalnego narzędzia dla designerów, produkcja w tym jest zwyczajnie droga.

Chciałbym czegoś nowego, nie przeszkadzałoby mi nauczenie się nowego jezyka, tylko to musiałoby miec sens - obsługa gpu, szybkosc i jeden wspolny ekosystem na kazdej przegladarce.

 

A co do gier - no tak, na chwilę obecną tylko flash pozwala mi zarobić 500-1500usd w jeden dzień przy dobrym zleceniu (wiadomo, kazdy jest utytłany też w średnie i &^%jowe zlecenia), nawet nie java, bo appstore i android play są slabo wykonane by startowac tam małą frmą bez budżetu. Ale chętnie przyjmę pod strzechę coś lepszego niz flash ;)

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pod kątem gier to zgodzę się. No i faktycznie, to z przeglądarkami też ma duże znaczenie. Tylko, że ja pisałem bardziej pod kątem stron, aplikacji, nie tylko gier. Z grami to faktycznie. Flash wiadomo, że zadziała u każdego, kompatybilność 100%. To bolączka HTML5.

 

Natomiast dyskusja mi przypomniała, żeby w końcu zebrać się w garść, rozpisać nowy layout max3d i wrzucić go zdolnej osobie/firmie (front-end).

 

BTW. Będzie trzeba stworzyć z tobą chybą Q&A w kwestii Twojej organizacji czasu. Bo od dawna Cię za to podziwiam jakim cudem potrafisz tyle spraw ogarnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno czytałem jak Gates powiedział, że najtrudniejsze zadania najlepiej przekazać najbardziej leniwej osobie - ta znajdzie zawsze najprostsze rozwiązanie, by się nie wysilać. zatem "jestem ekspertem proszę o pytania" :D

 

a w kwestii htmla - tak jak pisałem JS jako nakładka na klasyczny html jest super narzędziem ułatwiającym pracę ale tu się nie pokrywa z flashem i nie ma co wsadzać go zamiast flasha, tak jak we flashu nie należało nigdy robić stron www ;)

p.s. tak to mówi ktoś kto ma stronę firmowa we flashu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności