Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

W ostatnim czasie intensywniej zacząłem interesować sie Digital Paintingiem pod kątem zawodowym, aczkolwiek jestem na początku tej drogi, w chwili obecnej zaczynam tworzyć oficjalne portfolio.

 

Nurtuje mnie kwestia jak wygląda w rzeczywistości praca w tej branży, jak zaczynaliście ? na co można narzekać ?

 

Jak można dotrzeć do odpowiedniej społeczności aby jakkolwiek zaistnieć w branży? Czy z prac DP można się utrzymać i czy w Polsce w ogóle funkcjonuje coś takiego jak Digital Painting Artist, bo obawiam się że może być podobnie jak z branżą designu gdzie człowiek musi być specjalistą w każdej dziedzinie procesu od konceptu do wykonania przez wizualizacje do druku... taka sytuacja moim zdaniem jest akceptowalna ale w sytuacji gdy prowadzisz własny biznes, na własną rękę.

 

Czy aby funkcjonować na rynku DP niezbędnym będzie opanowanie również grafiki 3D ?

 

Chciałbym poprostu zaplanować swoją ścieżkę rozwoju, i szukam opini osób które już przez to przeszły ;)

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli chciałbyś pracować jako artysta koncepcyjny, musisz mieć dobre portfolio no i doświadczenie.

Obie te sprawy można budować współpracując z małymi firmami, które robią gry non-profit. Nawet na tym forum zdarzają się ogłoszenia takiego typu. Poznasz wówczas nieco specyfikę takiej pracy, wystarczająco aby wiedzieć czy Ci się to podoba czy nie.

Wiem, że sporo osób od tego zaczynało.

Bardzo ważne jest portfolio - powinno zawierać fajne projekty, ciekawe dla potencjalnego pracodawcy (a nie ładne, "wygłaskane" obrazki). Aby dotrzeć do odpowiednich firm, trzeba z pewnością pokazywać swoje prace gdzie się da. Załóż sobie teczki na portalach traktujących o grafice, pokazuj je na portalach społecznościowych, prowadź bloga ze swoimi pracami. No i oczywiście wysyłaj swoje portfolio bezpośrednio do firm. Jeśli będziesz doby, po pewnym czasie ludzie zaczną się do Ciebie odzywać.

W Polsce jest wielu świetnych artystów, którzy utrzymują się robienia konceptów.

 

Odnośnie Twojego pytania o 3D.

Są firmy, w których "grafik" robi wszystko 2D, koncepty, 3D, animację, pisze teksty i jeszcze zajmuje się sprzedażą. Omijaj takie firmy z daleka. Musisz wiedzieć co Cię najbardziej kręci i w tym kierunku się rozwijać. Nie wystarczy Ci życia aby być specjalistą we wszystkim.

Napisano

Warto pamiętać, że koncepciarz niekoniecznie musi pracować na kompie. Dobry concept artist będzie potrafił stworzyć i "sprzedać" ciekawe pomysły za pomocą dowolnego narzędzia.

Napisano

no wiadomo: http://miscellaneous-strong.blogspot.com/2010/07/funny-sandwich.html

nie wiem czy w świetle newsa o bankructwie studia tradycyjnego matte paintingu warto namawiac to taich rzeczy. Chyba jednak warto patrzeć na komputer jako narzedzie pracy, szczegolnie ze mozna wiele z wlasnej maniery nastepnie wyeliminowac, a czasem podklad z prostego lowpoly ze studia tez sie przyda wiec i umiejetnosc otwierania modelu nie jest taka glupia.

Napisano

ola-f: Pewnie masz rację, ale oglądając making-offy można przekonać się że pomimo dzisiejszych technologii w niejednym filmie wciąż stosuje się domakietki i domalówki, nie mówiąc już o tradycyjnie malowanej scenografii.

Napisano

Spotkałem paru koncepciarzy którzy są bezsilni "unplugged". Wg. mnie to strzsznie rzutuje na prace/pracę.

Natomiast rzadko chyba ludzie którzy są naprawdę dobrzy robią tylko na kompie, bez dotykania kartki papieru i dowolnego narzędzia. Zwykle śmigają analogowo że aż miło.

 

Niestety digital ze swoim undo, warstwami, używaniem fotek i podmalowywaniem ich daje niektórym ILUZJĘ że potrafią rysować. I iluzję kumania tego jak działa kolor, bryła, materiały.

 

To że możesz coś narysować ołówkiem/cienkopisem daje ogromną przewagę nad tymi którzy zapuszczają google images po to żeby w ogóle zacząc koncept.

Oczywiście odróżniajmy koncepciarzy od matte paintingowców, aczkolwiek w niektórych firmach to wymienna funkcja.

 

Ja bym autorowi radził spojrzeć na rzecz z praktycznej strony. CA to jest wąskie gardło jeśli chcesz się dostać do pracy. Na każdego Concept Artista masz kilkunastu/dziesieciu grafików 2d/3d.

Może warto przyswoić sobie 3d jako backup?

O ile nie masz BARDZO silnego folio/umiejetnosci - moze to się skończyć kilkuletnim wegetowaniem na freelansie z marnymi zarobkami.

Najlepiej założyć teczkę, wrzucić prace i zobaczyć reakcje. Bez tego naprawdę trudno cokolwiek konkretnego napisać.

Ścieżka kariery dla świetnie rysującego/malującego koncepciarza jest zupełnie różna od słabo ogarniającego rysunek osobnika:)

Napisano

Oczywiście, komp wiele rzeczy ułatwia i sprawia, że ludzie mogą tworzyć szybciej i efektywniej - tu nie ma wątpliwości.

 

Natomiast zastanawiam się, czy w ogóle istniej coś takiego jak Digital Painting Artist. Mam wrażenie, że ludzie często zapominają o tym, że komputer to tylko jedno z wielu narzędzi. To nie umiejętność obsługi photoshopa i posługiwania się tabletem tworzy z kogoś wartościowego grafika/ilustratora/koncepciarza.

Znajomość narzędzi którymi się tworzy jest oczywiście bardzo ważna (cyfrowych i/lub analogowych, zależy kto jak pracuje), bo dzięki temu można skupić się na "co chcę przekazać" zamiast na "jak to mam uzyskać" - ale myślę, że nie powinno to być głównym celem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności