Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, zakładam temat by pokazywać wam moje prace dotyczące nauki wizualizacji, i pomocy z waszej strony. Póki co zrobiłem 1 wizkę, pierwszą w miarę samodzielną, (trochę pomocy od kolegów z irc). Mam dwie wersje, narazie nie kombinowałem z post. Przy okazji wytykanie tych wszystkich wad napiszcie która lepsza. xD Nie chciało mi się już modelować więcej modeli, zwłaszcza że od jutra cały tydzień przenoszę się na komptuer który już tego nie pociągnie, więc będę zaczynał od nowa inną. A tą skończę może za tydzień. :D Miał być jeszcze dywan ale po kilku godzinach walki nie mogłem sobie dać z nim rady .;/

pokj1.jpgpokj3h.jpg

Edytowane przez TheAro400
  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki, bardzo pomogłeś, tylko teraz nie mogę sobie poradzić ze światłem, z przodu jest prześwietlone a z tyłu zbyt ciemno. Próbowałem przyciemniać wpadane światło, ustawienia kamery i nic no ale będę się jeszcze z tym bawił.

pokjzmiana.jpg

Napisano (edytowane)

podaj jakie masz ustawienia color mappingu a także kamery i świateł. Ogólnie materiały takie jak kolory scian czy duże powierzchnie mogące rzutować kolorami na inne daje się w override mtl. Czy światła w oknach maj opcje skylight portal z simple bo jeśli nie to włącz ja szczególnie w tym świetle bliższym

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Ja za to sugeruję dodać jeszcze, bump/specular/reflect na podłogę albo po prostu skorzystać z floorgenerator + multitexture.

 

Nie podobają mi się ozdoby po lewej stronie, są zbyt sztuczne i idealnie ustawione, ale sam mówiłeś że będziesz to poprawiał.

Napisano (edytowane)

Trochę mi się to popsuło na ale będę się bawił z tym, tak na szybkiego obecny efekt i opcje. Dodaję to po to abyście mogli zobaczyć przy jakim efekcie są te opcje. Myślę że jutro na czasię będzie on już jakiś przyzwoitszy bo teraz to to nic z tego nie jest.

opcje.png

ghjhx.jpg

Edytowane przez TheAro400
Napisano (edytowane)

a my mamy lupę mieć aby odczytać to co masz w ustawieniach ;)

To co udało misie dopatrzeć to w vraylight zaznacz opcje invisible nie będzie widoczny emiter światła w oknach tylko to co jest za oknem. Direct daj moc światła na 1 lub 1,5 ale tak ogólnie to bym tu wsadził do tej scenki vraysun z mapa vraysky do enviromentu

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

To może najpierw kamera na początek wyłącz vignetting następnie ustawienia f-number 5-6 iso w takim pomieszczeniu i przy takim świetle raczej w zakresie pomiędzy 150 a 200 shuter speed od 130 w dół musisz to na oko wyczuć, w color mapping jednak dałbym burn value na 0,5 lepiej wtedy panujesz nad przepaleniami jeśli chodzi o rozjaśnianie sceny jeśli by była za ciemna to pomanipuluj pozostałymi dwoma parametrami musisz tylko pamiętać ze używając reinharda render może wyjść dość blady ale to można podkręcić potem w post pro. Następnie zastanowiłbym się nad zmianą filtra aa ten co zastosowałeś świetnie się sprawuje przy lakierach samochodowych raczej do wnętrza mitchell, area lub catmull ale nad pierwszymi dwoma masz możliwość panowania nad ich parametrami natomiast catmull najmocniej ostrzy krawędzie ale nie da się w nim nic ustawić i mogą wychodzić artefakty przy przepaleniach

Napisano (edytowane)

W color mapping podciągnij multiplier do 2 i gammę lekko w górę nie mówiąc że możesz w kamerze parametrem speed zjeżdżać w dół, a bo nie zapytałem co masz wsadzone w environment? Jeśli nic tylko kolor biały to daj albo vraysky albo vrayhdri z jakąś hdr nieba.

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Ok, to już końcowy render wykonany z pomocą shadowsexpe, gdyż nie chce mi się już z tym bawić. Podłogę na szybko zmieniłem, więc może nie pasować kolor itp.

Zacząłem już modelować sypialnie, więc nie długo dodam kolejny render.

 

finalnyprojekt.jpg

Napisano

Ja się pod tym nie podpisuje, jedynie poprawiałem światło i pewne szczegóły natomiast render zasługuje aby go puścić na porządnych ustawieniach a nie roboczych, podłoga jest totalnie do dopracowania z tego co widzę to podłogę zrobiłeś z bumpem. Shadery powinny być lepszej jakości ;)

Napisano (edytowane)

Dawno mnie tu nie było, ale ostatnio znowu zacząłem się bawić w maxie. I mam problem w następnej scence. Okno nie jest wogule prześwietlone, a na suficie i ścianie obok są duże plamy. Nie wiem jak się ich pozbyć. Jak nadam standardowy materiał na sufit i ścianę to jest mniejsza ale jest.

Render:

renderg.jpg

beztytuuyng.png

Edytowane przez TheAro400
Napisano

Po pierwsze mistrzu ustaw white balance w kamerze na neutral. I staraj się poprawnie zrobić światło. Przepalenia wynikają z Collor mappingu. Każdy musi wyczuć co mu pasuje w tej kwestii. Ja mogę doradzić Exponential 1,0 i 0,8. Z przepaleniami dobrze sobie radzi Reinhard, ale wychodzą wypłowiałe kolory. Btw pierwszy raz widzę, żeby ktoś Dark podbijał. Poczytaj o gammie 2,2.

Napisano
Btw pierwszy raz widzę, żeby ktoś Dark podbijał. Poczytaj o gammie 2,2.

Wynika stad ze nie wiele kolega widział najprostszym przykładem są kolekcje evera ich interiorów wiele z nich jest robione podciągniętym dark multiplier a już kolekcja 14 jest wybitnym przykładem że praktycznie wszystkie sceny tylko z wyjątkiem nocnej mają dark podciągnięty przy obniżonej gamie. Tylko że to zdaje egzamin jak się używa exporentiala.

 

TheAro400 nie stosuj do wszystkich scen tych samych ustawiań, bo to po prostu nie przejdzie szczególnie jeśli trochę zminisz parametry świateł użyjesz innych map hdri od razu parametry musisz dobrać do tego jakie ci się tworzy światło w scenie lub jakie chcesz uzyskać. Materiał podłogi wsadż do overridemtl, popraw mapowanie podłogi. Przyczyn przepaleń może być kilka raz jak ci napisał lukasjogabonito collor mapping, ustawiania mapy vrayhdri, niezgranie światła z filtrem aa będą ci się robiły nieładne krawędzie ząbkowanie i zaczernianie ich, wyśrubowane parametry w kamerze takie jak f-number, shuter speed czy iso szczególnie ze masz słonce ustwione na 1 jeśli chodzi o jego moc

Napisano (edytowane)

Poprawiłem trochę, i nadal poprawiam, kilka przedmiotów nie ma jeszcze wogule nadanego materiału. Render na dzień dzisiejszy dodaję, żeby pokazać w jakim kierunku idę i co już mam poprawić.

Teraz pytania:

1. Jak trochę wyostrzyć mapę hdri bo taka rozmazana jest, a przecież jak wygląda się za ono to tak nie jest?

2. Nie mogę zmapować dobrze podłogi. Blisko kamery są deski dobrze a dalej to jakoś źle to wygląda.

3. I może jakieś podpowiedzi odnoście kwiatka bo jak sztuczny wygląda.

render1j.jpg

Edytowane przez TheAro400
Napisano

1. Najlepiej jakimś programem do edycji garfiki;p

2. Jesteś pewien? Bo pierwszy raz widzę takie wielkie klepki;)

3. Sam model wygląda ok. Popracuj nad materiałem narazie wygląda jak byś po porstu zielony kolor tam wrzucił....

Napisano
2. Jesteś pewien? Bo pierwszy raz widzę takie wielkie klepki;)

Znaczy chodzi mi o to (przynajmniej mi się tak wydaje), że dalej od kamery te panele wyglądają zdeformowane.

I jakie mniej więcej opcje materiału dla kwiatka ustawić? Nadałem na niego materiał vraymtl, czy inny jakiś na kwiatek?

Napisano (edytowane)

Co do tego co masz za oknem to jeśli nie masz wysokiej jakości map hdri to albo wyrenderuj alpha chanel albo przy zapisie obrazka zapisz go do png wtedy to co za oknem jesli nie jest obiektem będzie pustym miejscem będziesz mógł sobie tło wstawić w ps i tam ładnie dopracować przepalenie, ostrość obrazka itp w postprodukcji. co do kwiatka to nie napisałeś jakie mapy zastosowałeś w materiale na pewno aby ładnie wyglądał materiał typu vrymtl dobrze jest dodać mapy do slotów: reflect, rglossiness, translucent, bump i opacity. Co do samego wnętrza jest ono monotonne kolorystycznie dodaj jakiś wyraźny kontrast. Co do podłogi to wrzuć teksturę która używasz żebyśmy mogli ja zobaczyć bo ona dziwnie wygląda, parkietów o taki wymiarach nie ma i mapowanie posadzki leży ;) w jakiej skali to wnętrze jest zrobione bo przy poprzedniej wizce miałeś nierzeczywiste wymiary ;)

 

Update

--------------------------------------------------------------------------------------------

Czy ta podłoga nie jest zrobiona floorgeneratorem z multitexturą?

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Mam następne 2 problemy.

1.Ostatnio jak chciałem wyrenderować coś troszkę o większych rozmiarach i parametrach to się wyłączał komputer. Przeczyściłem jednostkę od środka i już renderuje się spokojnie. Ale gdy chcę jeszcze na większych ustawieniach to dalej się wyłącza.

2.Dzisiaj jak chciałem wyrenderować i wyłączył mi się komputer, plik uległ zniszczeniu. Gdy go otwieram pisze open file failed. Próbowałem przenieść merge ale gdy wybiorę ten plik to piszę, że jest uszkodzony. Da się to jakoś odzyskać? Jeśli nie to pewnie będę robił jakaś inną scenkę od nowa bo innego wyjścia nie ma, a tej samej od początku mi się nie chce.

Napisano

maciek.m dzięki, sprawdzałem ale nie znalazłem o podobnej nazwie, były tam dawniejsze z końcówką recover i dlatego myślałem, że nie ma. A to było zapisane pod AutoBackup03. CO do renderingu to kiedyś renderowało nawet rozdzielczość 1920x1080. Ramu mam 4gb więc myślę, że na taką prostą scenkę to chyba wystarczająco.

Napisano

Użycie ramu podczas renderingu waha się przy 2,4GB. Temperatura karty graficznej: 28-30 sopni. Temperatura procesora najpierw wzrasta od 55 do 91, potem maleje do 70 i znowu rośnie do 94 stopni i wtedy się wyłącza.

Napisano

To coś ci się procek grzeje bo on według parametrów swoich powinien w trybie mieszanym iść na 38 stopniach a ty podajesz że zaczyna od 50. Przesmaruj go dobrze pastą a dwa w biosie sprawdź na ile masz ustawiona temperatura przy której bios go wyłączy

Napisano (edytowane)

Jak jest max wyłączony to jest 38-39 stopni. A jak otwieram maxa to się podnosi i włączyłem renderowanie to tak było około 55.

 

#edit

Jak sprawdzić to w biosie bo nie mogę znaleźć. Widziałem temperaturę proca i tam pokazywała 50 stopni.

Edytowane przez TheAro400
Napisano

Dziwna rzecz ja mam taką temperaturę stale nie ważne włączony max czy wyłączony jak się renderuje to skacze góra do 55 i tak trzyma się podczas całego renderu natomiast przy włączonym widoku typu realistic to temperatura skacze na grafice ;)

Napisano

Ok, procesor już się nie przegrzewa, mogę działać dalej :)

Poprawiłem panele na płytki tak jak jest to na wizce, z której się wzoruje, żeby nie było tak dużej monotomi. Bo według mnie strasznie się panele z meblami zlewały. Kwiatek teraz mam 2sidedmtl i w tym 2 zwykłe vraymtl z diffuse zielonymi (jaśniejszy i ciemniejszy), mały reflect i glossiness.

Jakie konkretnie mapy wrzucić w te sloty? Może wykorzystam ten sposób z widokiem za oknem. :)

Wizka raczej ma wymiary realne, co najwyżej skalowałem książki itp. małe zapychacze.

Podłoga się trochę przesunęła, zauważyłem dopiero na większym renderze, dlatego wszystko lewituje.

 

render7.jpg

Napisano

Dywan lewituje nad podłoga ogólnie jest straszny. dlaczego masz bombę atomowa w narożniku za szafą, w ogóle to światło jest jakieś dziwne w oknach masz chyba rolety bo coś wytłumia światło na podłodze cienie są nie ostre, natomiast na poduszce na fotelu masz mocne cieniowanie jak by światło przez nic nie przechodziło

Napisano

Lewituje, bo jak pisałem nie chcący podłoga mi się przesuneła. Spróbuję go chyba zrobić hair and fur.

dlaczego masz bombę atomowa w narożniku za szafą
- nie rozumiem? tzn gdzie dokładnie bo nie widzę.

W oknach próbowałem z firankami się bawić ale nie wyszły mi.

Napisano

Usunąłem tą niby firankę w oknie, i usunąłem dywan. Próbowałem robić nowy ale nie wychodzi mi, więc render bez dywanu. Dla zabawy pobawiłem się trochę w fotoszopie. 2 raz pracowałem w tym programie dzisiaj więc wyniki są jakie są. Przyciemniłem też render w maxie. Kwiatki nie podobają mi się wogule, prawie ich nie widać, ale będę się jeszcze bawił z tym renderem więc może wyjdzie lepiej.

render13y.jpg

render14.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności