MF Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 Witam, Przygotowałem dziś mały tutorial o ustawieniach V-Raya pod LWF. Ustawienia są dosyć uniwersalne i kierowane bardziej do początkujących. Pozdrawiam, Tomek 2
Lucek Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 Nie dam repa bo nie mogę. Ale dzięki za tutka.
mirach Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 Tak z zapytan, bo nigdy nie uzywam vray sky. Naprawde GI z niego nie przechodzi bez VrayOverideMat? Bo GI z normalnego enviro czy HDRki przechodzi normalnie.
MF Napisano 19 Wrzesień 2012 Autor Napisano 19 Wrzesień 2012 mirach: Przechodzi normalnie jeżeli masz włączoną opcję refractive GI. Ja jej nie używam ponieważ generuje często różne śmiecie w animacji oraz trochę wydłuża render. Przykład: http://www.wyszolmirski.home.pl/forums/ustawienia_01.jpg http://www.wyszolmirski.home.pl/forums/ustawienia_02.jpg
natas Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 Tutorial bardzo fajny .Mógł byś rozwinąć "Trzeba tylko pamiętać aby przed edycją takiego pliku w photoshopie dodać levels z gammą 0,4545 ".Czy jest szansa ,że pojawi się kolejny z materiałami np i renderowaniem do pass-ów ?
MF Napisano 19 Wrzesień 2012 Autor Napisano 19 Wrzesień 2012 natas: Nie do końca jeszcze wiem, z czego to wynika, ale render zapisany do innego formatu wygląda dokładnie tak jak w oknie maxa. Natomiast jeżeli zapiszesz go do exr i otworzysz w PS / AE to jest za jasny... jakby była dodana gamma 2.2. Można to zniwelować dając gammę 0.4545, przez co wychodzi nam na 1.0. Problem nie występuje jeżeli zapisujesz automatycznie po zakończeniu renderingu. Ktoś to może wyjaśni ;) ? Istnieje szansa, że pojawi się więcej po Polsku. Mam też inne tutoriale na swojej stronie z bardziej zaawansowanych rzeczy. Pozdrawiam, Tomek
legomir Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 O ile sie nei mylę to openexr domyślnie ma gamme 2.2
pressenter Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 Dziwny pomysł z tym vrayoverride. Mam dziwne uczucie, że ponieważ to jest jednak materiał wpływający na scenę, to całość będzie się liczyła dłużej niż wyłączenie GI dla obiektu szyb w V-ray properties. Później jeszcze rzucę w to okiem... Co do gammy w maxie kiedyś też tłumaczyłem problem i skąd wynika to 0,4545 w jednym tutku, który mam na vimeo. Nie będę tutaj dawał linka, bo i temat nie mój, nie ma co zaśmiecać. Jak ktoś będzie chciałto sobie znajdzie. ;) Ogólnie bardzo fajnie i przystępnie, jedyne co to bym powiedział, że korzystanie z LWF i nie zapisywanie do 32bit, nie korzystanie z dobrodziejstw exr... no ale cóż, widać i tacy ludzie się zdarzają. :D Sz.
MF Napisano 19 Wrzesień 2012 Autor Napisano 19 Wrzesień 2012 pressenter - zwykle wyłączałem Visible to GI... ale w zdarzyły mi się sytuacje w których nie chciałem rozbijać modelu i została taka opcja. W dodatku tutaj można kontrolować ilość przepuszczanego światła trochę jaśniejszym kolorem w Opacity. Jeżeli uda Ci się przeprowadzić test szybkości, napisz jak to wygląda ... Dlaczego piszesz o nie korzystaniu z exr? Pod koniec wyraźnie napisałem aby go używać ;)
natas Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 Dlaczego piszesz o nie korzystaniu z exr? Pod koniec wyraźnie napisałem aby go używać ;) Raczej o mnie mu chodziło z resztą z exr miałem kilka niespodzianek bo albo Composite nie chciał mi go otworzyć albo po spłaszczeniu do PNG 8bit czarne kwadraty powstawały a tak na prawdę nie wszyscy korzystają z dobrodziejstw exr :) .Z resztą pod PS to chyba exr jest czytany jako jeden obraz ,chyba że ktoś się zaopatrzył w plugin pro exr ,który to na passy rozbijał bo w aftee effect to się już daje jakoś wyciągnąć z jednego exr -nie wiem czy dobrze to pamiętam jak coś to mnie poprawcie .
MF Napisano 20 Wrzesień 2012 Autor Napisano 20 Wrzesień 2012 natas - Robi sens. Ale exr to nie tylko passy... Pressenter - Robiłem test i nie ma różnicy pomiędzy robieniem invisible to GI w opcjach obiektu a VrayOverrideMtl.
elemeledutky Napisano 20 Wrzesień 2012 Napisano 20 Wrzesień 2012 po zapisie pliku w .exr otwiera Wam się normalnie w ps-ie? Jak próbuję to zrobić to widzę parę czarnych i kolorowych plam na białym tle.
pressenter Napisano 20 Wrzesień 2012 Napisano 20 Wrzesień 2012 pressenter - zwykle wyłączałem Visible to GI... ale w zdarzyły mi się sytuacje w których nie chciałem rozbijać modelu i została taka opcja. W dodatku tutaj można kontrolować ilość przepuszczanego światła trochę jaśniejszym kolorem w Opacity. Jeżeli uda Ci się przeprowadzić test szybkości, napisz jak to wygląda ... Dlaczego piszesz o nie korzystaniu z exr? Pod koniec wyraźnie napisałem aby go używać ;) natas - Robi sens. Ale exr to nie tylko passy... Pressenter - Robiłem test i nie ma różnicy pomiędzy robieniem invisible to GI w opcjach obiektu a VrayOverrideMtl. Yup, też robiłem i bez różnicy. A o exr pisałem, że dziwnie jeśli ktoś korzysta z lwf, a nie korzysta z exr, nie chodziło akurat o Ciebie, a raczej globalnie. :D Jedno co to jak zostawiasz Refractive GI zaznaczone, i zostawiasz też szyby z affect gi, to masz bardziej naturalne oświetlenie w pomieszczeniu, według mnie, takie bardziej miękkie. ;) po zapisie pliku w .exr otwiera Wam się normalnie w ps-ie? Jak próbuję to zrobić to widzę parę czarnych i kolorowych plam na białym tle. Tak, otwiera nam się normalnie. ;)
plasti Napisano 23 Wrzesień 2012 Napisano 23 Wrzesień 2012 (edytowane) co do exr,a trzeba go po prostu zapisac w gamie 1.0, exr w jakis sposob jest przypisany dla gammy 2,2 Edytowane 23 Wrzesień 2012 przez plasti
MF Napisano 23 Wrzesień 2012 Autor Napisano 23 Wrzesień 2012 plasti: Trochę mieszasz. KONIECZNIE trzeba zmienić gammę na 2.2 w Color Mapping inaczej V-Ray będzie samplował obraz w złej gammie. Kluczowe natomiast jest "don't affect colors" w tym wypadku. (I to nie ma teraz sensu po Twojej edycji... ale niech zostanie, bo to bardzo ważne) Podczas zapisywania w gammie 1.0 miałem tak, że aby obraz wyglądał jak w renderze, trzeba mu dodać gammę 2.2 w PS. Ogólnie nie ma opisywanego tutaj problemu, jeżeli używasz opcji "Save separate render channels" we frame bufferze, a tego używam renderując animacje. Po imporcie exr wygląda dokładnie tak jak powinien bez extractora czy gammy 0.454545.
plasti Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 no co do zapisywania, exra ja mialem tak ze po zapisie do gammy 1,0 mialem wlasciwe cieniowanie, gdy zapisywalem w 2.2 to mialem wlasnie rozjasnione, jakby ponownie dodane 2,2 co do edycji postu to rozpedzilem sie z pisaniem, bo zauwazylem ze opisujesz dokladnie w tutorialu ze chodzi o smapling, dlatego usunalem :)
b4rt Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Panowie, a ja mam taki problem, ustawiam wszystko według tego tutoriala i o ile na samych modelach z podstawowym materiałem vray wszystko wygląda fajnie, o tyle z teksturami obraz jest totalnie przesycony jeżeli chodzi o kolorystykę. Wiece z czego to wynika, może trzeba zrobić jakieś specjalne ustawienia dla tekstur i materiałów?
plasti Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 zobacz czy wlaczyles srgb na dole frame buffera
deemes Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 czy czasem w ustawieniach Gamma setup output nie wystarczy dac 1.0 żeby później w PS nie zmieniec .exr na gamme 0,4545? Niektórzy nie daja output 2,2 tylko 1. Nie testowałem ale tak mi sie zdaje:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się