Skocz do zawartości

Postać 3d:Twarz-ZBrush


tomekb

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na forum i wogole. Znaczy, ze grafika interesuje sie od tygodnia hehe. No i tak sobie mysle czy warto zaczynac bo jak jestem beztalencie to szkoda czasu. Poprosze o opinie. Jest to moje drugie dzielo zaraz po puszcze cocacoli smile.gif. Ocenicie czy jest sens zebym sie bral za 3 wymiary??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja zajmuje sie grafika 3d jakis tydzien dluzej, ale czegos takiego bym narazie nie zrobil. A czy jest sens, zawsze jest. Co prawda jest tu zachwiana chyba wiekszosc proporcji, ale i tak wedlug mnie, jak na tydzien, jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Nie chcę Cię zniechęcać, ale ZBrush to nie tak do końca soft do full 3d.... są problemy z formatami, itd. spróbuj na czynmś innym - max, rhino, maya... wtedy przekonasz się czy Cię to naprawdę kręci. Oczywiście możesz zostać przy Brushu - bo to bardzo dobre narzędzie!!!!

Co do modelu.. kiepsko... tzn. jak na 1szy tydzien w sumie moze byc.. ale.. jest duzo bledow.. proporcje, brak zachowanej muskulatury twarzy, itp. pracuj, pracuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do proporcji to robilem sobie to z glowy i raczej uczylem sie wykorzystywac narzedzia a i jeszcze to nie jest czlowiek hehe no i zobaczcie sobie co robia inni w zbrushu(same stwory i maszkary). A co do krecenia mnie to nie chodzi tu o to czy mnie to bedzie krecic czy nie, nie mam juz czasu na hobby. Wlasnie skonczylem informatyke i postanowilem wpasc w soft interentu (flash,php,mysql,javascript,java,itd) i teraz jesli bede mial zrobic jakas stronke to miloby bylo miec jakies doswadczenie w modelowaniu 3d szczegolnie ze chce zrobic swoja strone z portfolio bo inaczej pracy nie znajde... Podsumowujac nie mam czasu na zabawe, chce wiedziec czy to co naskrobalem w 3 godzinki rokuje jakies szanse na nauczenie sie przyzwoitego modelowania czy raczej nie bardzo????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Jeśli pzoostajesz na Zbrushu - TAK, jeśli chcesz spróbować z innym softem, to najpierw spróbuj :) Zbrush działa na trochę innych zasadach niż cała reszta i dlatego jest taki prosty :) Swoją drogą chyba trochę zbyt późno zabrałeś się za 3d, ale dla chcącego nic trudnego!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he no troche puzno ale z 3lata temu mialem cos z tym wspolnego. Napisalem engine 3d w visual c++ opengl. Niezle smigal ale sie dysk zjaral. M@Ti widze ze sie znasz, mam prosbe czy moglbys na tym moim rysunku jakas kreska w paincie zaznaczyc jak te miesnie powinny przebiegac i te proporcje?

A z tym probowanie innego softu to wiem do czego pijesz, w 3d maxie modeluje sie poczynajac od jedneg trojkata dorysowujac pozostale. Mysle ze przez to jest trudniej zrobic w nim cokolwiek ale to tylko sprawa techniczna a po jej opanowaniu okazuje sie kto ma talem a kto nie ma a zbrush oferuje intuicyjne narzedzia (i tak powinno byc moim zdaniem) i dzieki temu mozna sie szybko sprawdzic. Po co mam dlubac w 3dmaxie a po 6 miesiacach jak opanuje to multum funkcji okaze sie ze jestem beznadziejny. A wlasnie zaciaglem 3dmaxa v6 i sobie podlubie ale najpierw musze dojsc jak sie tnie trojkat na dwa trojkaty hehe jak w tym filmiku z twarza malpopodobna jest chyba na tym forum ta praca napewno domyslisz sie o jaka mi chodzi.(podjaral mnie ten filmik wygladalo to tak prosto hehe). Wiem ze mam jeden niezly atut mysle ze potrzebny w modelowaniu, fotograficzna pamiec i to doslownie fotograficzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da sie w tym zrobic jakas realistyczna twarz? Bo z tego co sie naogladalem to same stwory i karykatury. I nie wydaje wam sie ze do form organicznych zbrush bije 3dmaxa na leb?(pewnie teraz sie oburza ludzie ktorym gul chodzi bo 5 lat w 3dmaxie trzodzili a tu pyk zbrush i kazdy glupi moze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulzylo mi jak zobaczylem twoje poprawki (wielkie dzieki za pomoc). To wszystko co zaznaczyles bylo celowe. Oczodoly specjalnie zrobilem takie. To przy nosie w ostatniej chwili dorobilem. Usta zdaje sobie sprawe ze powinny byc wypukle. Wszystko to mialo na celu osiagnac nie poprawnosc anatomiczna a odpowiedni klimat (uszy tez nie sa zbyt ludzkie). Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie wlasnie patrze na tego 3d maxa no i narysowalem trojkacik i jak z tego nos zrobic? Widze ze trzeba jakies tourtiale obejrzec i zgapic z innych bo samemu tego sie nie wymisli. A w zbrushu... Trzeba sie widze nauczyc techniki zeby potem uruchomic wyobraznie bo jakos ciezko mi sobie wyobraziic dorysowywanie kazdego trojkacika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie na tym polega poly-modelling ughh

masz tzw. opcję "cut" (zonk). Tniesz poligony na mniejsze i ustawiasz vertexy aby coraz wierniej oddawały kształt obiektu. Cała filozofia. Na 3dtotal jest kilka fajnych tutoriali o poly-modellingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, ta twarz wygląda beznadziejnie, i naprawdę nie ma żadnego znaczenia że zrobiłeś ją w zbrushu... mogła by być wykonana w maxie, glinie czy plastelinie i tak jest po prostu beznadziejna...

 

Bez obrazy ale wygląda jak plastelinowe dzieło czterolatka.

 

 

Pozdrawiam,

 

 

PS. Zbrush jest potężnym narzędziem, ale wbrew pozorom bardzo ciężkim do okiełznania, no chyba że się chce robić obsrane pseudo ludziki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotham wez wydlub muchy z nosa i pokaz swoje pierwsze dzielo (pierwszy obiekt 3d jaki wykonales udany czy nie udany). Chcialem popodziwiac twoje dziela ale sie obrazki nie laduja, moglem podziwiac komentarze do nich, wynika z nich ze jestes spec ale chyba ci sie poprzewracalo w 4 literach. Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to milcz. A jak jestes zawodowiec to bys zoltodziobowi dal jakies rady, linki do tourtiali od czego zaczac i takie tam. Pluc to sobie mozesz tylko nie na mnie. Spodziewalem sie ze mnie objedziecie tu rowno po przeczytaniu waszych komentarzy do innych prac, ktore byly naprawde zdaniem laika(widza) delkatnie mowiac suuuper. Troche tu traci zawiscia na tym forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotham ma troche racji. Ta mordka wygląda jak większość Zbrushowych - zupełnie bez charakteru, braki w anatomii. Poza tym z tego co widze była robiona ze zwyklej sfery, ale z z-sphere. Przez to brakuje w niej edgeloopow, wiec jakakolwiek proba animowania byłaby mordęgą. To co zaprezentowałes nie jest po prostu niczym wyjątkowym. Typowa zbrushowa głowa, do zrobienia której nie trzeba było wkladac wiele wysiłku.

I moze jeszcze tak na przyszłość - staraj sie przyjmować krytykę, nawet tą (za) ostrą. Takie pyskówki są raczej nei na miejscu. Tymbardziej, że Gotham nie robił jakiś osobistych wycieczek w Twoją strone, tylko komentował Twoja pracke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekb: nikt na ciebie chyba jeszcze nie naplul. moze tylko zbyt szczerze sie wypowiedzial na temat twojej pracy :)

 

tutoriale, porady i inspiracje sa na forum. poszukaj.

 

btw to jest wip wiec nie pojdz sladem innych i go za szybko nie koncz tylko dopracuj mocno ta glowe, postac czy co tam chcesz innego. duzo obserwuj bo sama technika nie wystarczy.

 

edit: soft czy technika nie ma znaczenia. kluczem jest koncept i estetyka. chyba :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

 

Tomekbu moje pierwsze prace postowałem na forum już dwukrotnie (w sporej liczbie, bez wybierania)... więc cóż...

 

W sprawie tutoriali/pomocy to odpracowałem ponad roczek na tym stanowisku, teraz inni się męczą. ;)

 

Oj nikt na ciebie nie pluje ani nie jest zawistny (o co?/po co?), chcesz porobić coś ciekawego w CG to bierz się do roboty.

 

Ja doradzam gruntowne zapoznanie się tutorialem Michela Rogersa.

http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp

 

 

Pozdrawiam i miłej pracy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia musze przyznac ze powinno sie zabierac najpierw za 3dmax'a,rhino, Maya itd. gdyz to one naucza cie tak jakby podstawowego podejscia do grafiki komputerowej (czyli budowanie postaci z wielokatow). Radze powrocic do Zbrush'a dopiero po opanowaniu poly modelingu.

Oczywiscie nie jest to z drugiej strony takie proste bo gdy przyzwyczaisz sie do interfejsu wyzej wymienionych programow (moim zdaniem intuicyjnych) to okazuje sie ze najprostsza komenda w Zbrush'u przyspaza sterte problemow.

Ja na poczatku uzytkowania Zbrush'a to nie mialem zielonego pojecia jak zrobic save'a mojej pracy :D

 

Powodzenia i pozdrowienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dr0cK popatrzylem jak to sie robi w 3d maxie i po wczesniejszym zobaczeniu jak to sie robi w zbrush nie chce mi sie zabierac za 3d maxa. Interesuja mnie tylko ograniczenia zbrush czy sa i jakie sa? Czy mozna zrobic np. peugota 307 czy mozna zrobic realistyczna twarz tylko i wylacznie przy urzyciu zbrush? Czy masz jakies linki do takich prac bo szukam i nie moge znalesc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Móc można.... we wszystkim do 3b można... zalezy tylko jaką metodą i ile Ci to zajmie.. niektóre rzeczy są po prostu nieekonomiczne czasowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz pewnie i by bylo mozna stworzyc samochod w Zbrush'u tyle ze to by byl sadomasochizm...:)

No widzisz w odwrotna strone tez dziala (teraz nie podoba ci sie interfejs maksa...-mysle ze to gorzej niz w moim przypadku). Jak jednak sie uparles na tego Zbrush'a to moge ci jedynie poradzic wjescie na te forum, tam dowiesz sie wszystkiego o modelowaniu, teksturowaniu, oswietlaniu i renderingu...http://www.pixolator.com/zbc-bin/ultimatebb.cgi

Co do twarzyczki to chyba jeszcze slabsza od poprzedniej...ale spokojnie ja mialem podobne poczatki :)

 

Pozdrowienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczynalem to robic i zrobilem oczodoly to juz wiedzialem ze to blad bo jak ja teraz dopasuje tam jakas sfere? Zreszta jestem w goracej wodzie kompany i zamiast dobrze poznac interfejs co daloby mi o wiele wieksze mozliwosci to ja juz sie zabieram za modelowanie (ale przynajmniej naucze sie dobrze wykorzystywac podstawowe narzedzia na poczatek). Jak przelanczam na project menagera i chce wstawic sfere np to powstaje ona gdzies daleko w przestrzeni ale dzisiaj poszperam w poszukiwaniu tourtiali. Tak wogole to przydaloby sie kilka ujec twarzy jakiegos gostka.

Ps. dzieki za motywacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekb: Chyba jestes zbyt wrazliwy na negatywna dla ciebie krytyke...

musisz zrozumiec ze nie wszytko co zrobisz bedzie zachwalane. Po za tym troche ciebie nie rozumiem bo napisales ze

Chodzilo o ocene tego co jest juz zrobione/zaczete.

a ja i M@TI to wlasnie uczynilismy...

 

Pozdrowienia...

 

P.S.: Niebierz wszytkiego tak do siebie...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności