tomekb Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 Jestem nowy na forum i wogole. Znaczy, ze grafika interesuje sie od tygodnia hehe. No i tak sobie mysle czy warto zaczynac bo jak jestem beztalencie to szkoda czasu. Poprosze o opinie. Jest to moje drugie dzielo zaraz po puszcze cocacoli . Ocenicie czy jest sens zebym sie bral za 3 wymiary?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loono Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 Ja zajmuje sie grafika 3d jakis tydzien dluzej, ale czegos takiego bym narazie nie zrobil. A czy jest sens, zawsze jest. Co prawda jest tu zachwiana chyba wiekszosc proporcji, ale i tak wedlug mnie, jak na tydzien, jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 to jest w zbrushu robione wiec watpie ze po 3 tygodniach bys nie zrobil czegos podobnego ;) w maxie bylo by o piekło gozej.... p.s. naucz sie nazywac tematy .... przeczytaj regulamin bo panuja tu pewne reguły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 Nie chcę Cię zniechęcać, ale ZBrush to nie tak do końca soft do full 3d.... są problemy z formatami, itd. spróbuj na czynmś innym - max, rhino, maya... wtedy przekonasz się czy Cię to naprawdę kręci. Oczywiście możesz zostać przy Brushu - bo to bardzo dobre narzędzie!!!! Co do modelu.. kiepsko... tzn. jak na 1szy tydzien w sumie moze byc.. ale.. jest duzo bledow.. proporcje, brak zachowanej muskulatury twarzy, itp. pracuj, pracuj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loono Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 Jeżeli mówicie, że w ZBrushu takie cos jest proste, to wierze na słowo, bo ja nigdy nie widziałem tego programu. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 hehe proste owszem ale radze nie zaczynac od niego .... poznaj najpierw maxa a zbrush bedzie doskonalym narzedziem dodatkowym.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkelf Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 podobno teraz zbruszowanie w cenie[szczegolnie do gier ;D]... jak ktos kiedys ladnie powiedzial, talent to 5% sukcesu... wiec mysle, ze zawsze warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 8 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2004 Co do proporcji to robilem sobie to z glowy i raczej uczylem sie wykorzystywac narzedzia a i jeszcze to nie jest czlowiek hehe no i zobaczcie sobie co robia inni w zbrushu(same stwory i maszkary). A co do krecenia mnie to nie chodzi tu o to czy mnie to bedzie krecic czy nie, nie mam juz czasu na hobby. Wlasnie skonczylem informatyke i postanowilem wpasc w soft interentu (flash,php,mysql,javascript,java,itd) i teraz jesli bede mial zrobic jakas stronke to miloby bylo miec jakies doswadczenie w modelowaniu 3d szczegolnie ze chce zrobic swoja strone z portfolio bo inaczej pracy nie znajde... Podsumowujac nie mam czasu na zabawe, chce wiedziec czy to co naskrobalem w 3 godzinki rokuje jakies szanse na nauczenie sie przyzwoitego modelowania czy raczej nie bardzo???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 Jeśli pzoostajesz na Zbrushu - TAK, jeśli chcesz spróbować z innym softem, to najpierw spróbuj :) Zbrush działa na trochę innych zasadach niż cała reszta i dlatego jest taki prosty :) Swoją drogą chyba trochę zbyt późno zabrałeś się za 3d, ale dla chcącego nic trudnego!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 8 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2004 He he no troche puzno ale z 3lata temu mialem cos z tym wspolnego. Napisalem engine 3d w visual c++ opengl. Niezle smigal ale sie dysk zjaral. M@Ti widze ze sie znasz, mam prosbe czy moglbys na tym moim rysunku jakas kreska w paincie zaznaczyc jak te miesnie powinny przebiegac i te proporcje? A z tym probowanie innego softu to wiem do czego pijesz, w 3d maxie modeluje sie poczynajac od jedneg trojkata dorysowujac pozostale. Mysle ze przez to jest trudniej zrobic w nim cokolwiek ale to tylko sprawa techniczna a po jej opanowaniu okazuje sie kto ma talem a kto nie ma a zbrush oferuje intuicyjne narzedzia (i tak powinno byc moim zdaniem) i dzieki temu mozna sie szybko sprawdzic. Po co mam dlubac w 3dmaxie a po 6 miesiacach jak opanuje to multum funkcji okaze sie ze jestem beznadziejny. A wlasnie zaciaglem 3dmaxa v6 i sobie podlubie ale najpierw musze dojsc jak sie tnie trojkat na dwa trojkaty hehe jak w tym filmiku z twarza malpopodobna jest chyba na tym forum ta praca napewno domyslisz sie o jaka mi chodzi.(podjaral mnie ten filmik wygladalo to tak prosto hehe). Wiem ze mam jeden niezly atut mysle ze potrzebny w modelowaniu, fotograficzna pamiec i to doslownie fotograficzna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 Zbrush jest dobry do momentu, kiedy trzeba zrobić obiekt mechaniczny. Oczywiście jakoś da sie to zrobić, ale 3dsmax czy jakikolwiek inny "tradycyjny" pakiet do 3d będzie do tego lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 8 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2004 A da sie w tym zrobic jakas realistyczna twarz? Bo z tego co sie naogladalem to same stwory i karykatury. I nie wydaje wam sie ze do form organicznych zbrush bije 3dmaxa na leb?(pewnie teraz sie oburza ludzie ktorym gul chodzi bo 5 lat w 3dmaxie trzodzili a tu pyk zbrush i kazdy glupi moze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 Pewnie się da:) Chociaz częsciej ludzie używają zbrusha do dodawania detali do modeli. Robią model-baze w normalnym programie, a potem w Zbrushu dodaja zmarszczki itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 8 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2004 To teraz powiedzcie dlaczego zbrush jest gorszy od 3dmaxa do robienia postaci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 na szybko, z pamięci ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 dlaczego?? Nie jest gorszy.. zalezy do czego ta postać ma być!! można tez łączyć oba progsy!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 8 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2004 Ulzylo mi jak zobaczylem twoje poprawki (wielkie dzieki za pomoc). To wszystko co zaznaczyles bylo celowe. Oczodoly specjalnie zrobilem takie. To przy nosie w ostatniej chwili dorobilem. Usta zdaje sobie sprawe ze powinny byc wypukle. Wszystko to mialo na celu osiagnac nie poprawnosc anatomiczna a odpowiedni klimat (uszy tez nie sa zbyt ludzkie). Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 8 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2004 tak sobie wlasnie patrze na tego 3d maxa no i narysowalem trojkacik i jak z tego nos zrobic? Widze ze trzeba jakies tourtiale obejrzec i zgapic z innych bo samemu tego sie nie wymisli. A w zbrushu... Trzeba sie widze nauczyc techniki zeby potem uruchomic wyobraznie bo jakos ciezko mi sobie wyobraziic dorysowywanie kazdego trojkacika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Dobosz Napisano 8 Sierpień 2004 Share Napisano 8 Sierpień 2004 sprobuj extrudowac polygony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 9 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2004 to zrob twarz samym extrudowaniem. http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=71400 Tam gosciu rysyje jakas tam twarz dzielac jakas tam kreska polygony, nie moge wymacac tej opcji, a widze ze taka technika mozna niezle skrobac, wie ktos jak sie tak tnie polygon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvator Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 właśnie na tym polega poly-modelling ughh masz tzw. opcję "cut" (zonk). Tniesz poligony na mniejsze i ustawiasz vertexy aby coraz wierniej oddawały kształt obiektu. Cała filozofia. Na 3dtotal jest kilka fajnych tutoriali o poly-modellingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gotham Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 Hmmm, ta twarz wygląda beznadziejnie, i naprawdę nie ma żadnego znaczenia że zrobiłeś ją w zbrushu... mogła by być wykonana w maxie, glinie czy plastelinie i tak jest po prostu beznadziejna... Bez obrazy ale wygląda jak plastelinowe dzieło czterolatka. Pozdrawiam, PS. Zbrush jest potężnym narzędziem, ale wbrew pozorom bardzo ciężkim do okiełznania, no chyba że się chce robić obsrane pseudo ludziki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 Gotham - uspokoj się... nie ma to jak motywacja ;) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chveti Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 Gotham- zły nastrój? Co do pracki , jak na początek zabawy z pseudo3d to jest nieźle , ale jak mówili wszyscy powyżej , zacznij od 3dsmaxa albo mayi czy jakiegoś innego programu..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 9 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2004 Gotham wez wydlub muchy z nosa i pokaz swoje pierwsze dzielo (pierwszy obiekt 3d jaki wykonales udany czy nie udany). Chcialem popodziwiac twoje dziela ale sie obrazki nie laduja, moglem podziwiac komentarze do nich, wynika z nich ze jestes spec ale chyba ci sie poprzewracalo w 4 literach. Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to milcz. A jak jestes zawodowiec to bys zoltodziobowi dal jakies rady, linki do tourtiali od czego zaczac i takie tam. Pluc to sobie mozesz tylko nie na mnie. Spodziewalem sie ze mnie objedziecie tu rowno po przeczytaniu waszych komentarzy do innych prac, ktore byly naprawde zdaniem laika(widza) delkatnie mowiac suuuper. Troche tu traci zawiscia na tym forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 Gotham ma troche racji. Ta mordka wygląda jak większość Zbrushowych - zupełnie bez charakteru, braki w anatomii. Poza tym z tego co widze była robiona ze zwyklej sfery, ale z z-sphere. Przez to brakuje w niej edgeloopow, wiec jakakolwiek proba animowania byłaby mordęgą. To co zaprezentowałes nie jest po prostu niczym wyjątkowym. Typowa zbrushowa głowa, do zrobienia której nie trzeba było wkladac wiele wysiłku. I moze jeszcze tak na przyszłość - staraj sie przyjmować krytykę, nawet tą (za) ostrą. Takie pyskówki są raczej nei na miejscu. Tymbardziej, że Gotham nie robił jakiś osobistych wycieczek w Twoją strone, tylko komentował Twoja pracke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 tomekb: nikt na ciebie chyba jeszcze nie naplul. moze tylko zbyt szczerze sie wypowiedzial na temat twojej pracy :) tutoriale, porady i inspiracje sa na forum. poszukaj. btw to jest wip wiec nie pojdz sladem innych i go za szybko nie koncz tylko dopracuj mocno ta glowe, postac czy co tam chcesz innego. duzo obserwuj bo sama technika nie wystarczy. edit: soft czy technika nie ma znaczenia. kluczem jest koncept i estetyka. chyba :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 9 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2004 Mam jeszcze pytanie. Ktora technika w 3dmaxie nadaje sie najlepiej do modelowania twarzy?(ktora daje najlepsza kontrole nad powstajacym obiektem). Ps. Salvator dzieki za cynk o stronce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 polymodeling.. jak na moje oko - moj ulubiony :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 9 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2004 Dobra to zaciskam zeby i nu pagadi... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gotham Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 :) Tomekbu moje pierwsze prace postowałem na forum już dwukrotnie (w sporej liczbie, bez wybierania)... więc cóż... W sprawie tutoriali/pomocy to odpracowałem ponad roczek na tym stanowisku, teraz inni się męczą. ;) Oj nikt na ciebie nie pluje ani nie jest zawistny (o co?/po co?), chcesz porobić coś ciekawego w CG to bierz się do roboty. Ja doradzam gruntowne zapoznanie się tutorialem Michela Rogersa. http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp Pozdrawiam i miłej pracy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 9 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2004 hehe wlasnie ogladalem ten tourtialik przed chwilka. a o tej zawisci to nie mowilem o tej swojej kreskuweczce. A co do twoich pierwszych prac to chyba pliki poznikaly bo mi sie nic nie laduje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dr0cK Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 Z doswiadczenia musze przyznac ze powinno sie zabierac najpierw za 3dmax'a,rhino, Maya itd. gdyz to one naucza cie tak jakby podstawowego podejscia do grafiki komputerowej (czyli budowanie postaci z wielokatow). Radze powrocic do Zbrush'a dopiero po opanowaniu poly modelingu. Oczywiscie nie jest to z drugiej strony takie proste bo gdy przyzwyczaisz sie do interfejsu wyzej wymienionych programow (moim zdaniem intuicyjnych) to okazuje sie ze najprostsza komenda w Zbrush'u przyspaza sterte problemow. Ja na poczatku uzytkowania Zbrush'a to nie mialem zielonego pojecia jak zrobic save'a mojej pracy :D Powodzenia i pozdrowienia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 Ja dalej nie mam pojęcia jak go zrobić :P Nie lubie ZBrusha, ale chyba trzeba się go nauczyć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 9 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2004 Dr0cK popatrzylem jak to sie robi w 3d maxie i po wczesniejszym zobaczeniu jak to sie robi w zbrush nie chce mi sie zabierac za 3d maxa. Interesuja mnie tylko ograniczenia zbrush czy sa i jakie sa? Czy mozna zrobic np. peugota 307 czy mozna zrobic realistyczna twarz tylko i wylacznie przy urzyciu zbrush? Czy masz jakies linki do takich prac bo szukam i nie moge znalesc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 9 Sierpień 2004 Share Napisano 9 Sierpień 2004 Móc można.... we wszystkim do 3b można... zalezy tylko jaką metodą i ile Ci to zajmie.. niektóre rzeczy są po prostu nieekonomiczne czasowo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 10 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2004 Progres czy regres? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chveti Napisano 10 Sierpień 2004 Share Napisano 10 Sierpień 2004 czacha długa jak u predatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dr0cK Napisano 10 Sierpień 2004 Share Napisano 10 Sierpień 2004 No coz pewnie i by bylo mozna stworzyc samochod w Zbrush'u tyle ze to by byl sadomasochizm...:) No widzisz w odwrotna strone tez dziala (teraz nie podoba ci sie interfejs maksa...-mysle ze to gorzej niz w moim przypadku). Jak jednak sie uparles na tego Zbrush'a to moge ci jedynie poradzic wjescie na te forum, tam dowiesz sie wszystkiego o modelowaniu, teksturowaniu, oswietlaniu i renderingu...http://www.pixolator.com/zbc-bin/ultimatebb.cgi Co do twarzyczki to chyba jeszcze slabsza od poprzedniej...ale spokojnie ja mialem podobne poczatki :) Pozdrowienia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 10 Sierpień 2004 Share Napisano 10 Sierpień 2004 A mi sie wydaje, ze ta jest lepsza od poprzedniej.. tylko mogłaby być troszkę krótsza... :) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 10 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2004 Znowu sie czepiacie. Przeciez to nie jest skonczone. Chodzilo o ocene tego co jest juz zrobione/zaczete. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 10 Sierpień 2004 Share Napisano 10 Sierpień 2004 tomekb: olej ich i rob dalej. jak na poczatek to swietnie ale zrob cos z tymi potworymi dolami ocznymi bo sa nie ciekawe pod wzgledem koncepcyjnym a nie technicznym. a i nie sluchaj ze od jakiegos softu lepiej zaczynac. zlej baletnicy .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 10 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2004 Jak zaczynalem to robic i zrobilem oczodoly to juz wiedzialem ze to blad bo jak ja teraz dopasuje tam jakas sfere? Zreszta jestem w goracej wodzie kompany i zamiast dobrze poznac interfejs co daloby mi o wiele wieksze mozliwosci to ja juz sie zabieram za modelowanie (ale przynajmniej naucze sie dobrze wykorzystywac podstawowe narzedzia na poczatek). Jak przelanczam na project menagera i chce wstawic sfere np to powstaje ona gdzies daleko w przestrzeni ale dzisiaj poszperam w poszukiwaniu tourtiali. Tak wogole to przydaloby sie kilka ujec twarzy jakiegos gostka. Ps. dzieki za motywacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dr0cK Napisano 10 Sierpień 2004 Share Napisano 10 Sierpień 2004 tomekb: Chyba jestes zbyt wrazliwy na negatywna dla ciebie krytyke... musisz zrozumiec ze nie wszytko co zrobisz bedzie zachwalane. Po za tym troche ciebie nie rozumiem bo napisales ze Chodzilo o ocene tego co jest juz zrobione/zaczete. a ja i M@TI to wlasnie uczynilismy... Pozdrowienia... P.S.: Niebierz wszytkiego tak do siebie...:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekb Napisano 10 Sierpień 2004 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2004 Ale ocenialiscie akurat nie te czesci ktore robilem a robilem oczy i nos a nie ksztalt czaszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkelf Napisano 10 Sierpień 2004 Share Napisano 10 Sierpień 2004 no to moim zdaniem i tak dostal patelnia i oczodoly ma za plytko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się