Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

a cycles nie jest przypadkiem na Cuda? Sterowniki od jakiegoś roku z okładem pozwalają na uzywanie ramu z kart połączonych wspólnie. Tak twierdzi nvidia w kazdym razie.

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
a cycles nie jest przypadkiem na Cuda? Sterowniki od jakiegoś roku z okładem pozwalają na uzywanie ramu z kart połączonych wspólnie. Tak twierdzi nvidia w kazdym razie.

Nie wiedziałem o tym. Obawiam się jednak, że i w tym przypadku będzie ten sam problem co z wykorzystaniem normalnej pamięci RAM - można, tyle że straty wynikłe z małej przepustowości PCI-E są tak duże, że zupełnie nie opłaca się renderować na GPU.

--------------------------------------

edit: Zupełnie zapomniałem o mostku SLI - może jednak wymiana danych między kartami nVidii nie będzie taka wolna.

Edytowane przez veti
Napisano

@mrys

 

Testowałeś buildy trunka czy GSoC bo nie rozumiem. W 2.64 nie będzie nowego bevela, tam jest stary zrobiony na szybko.

 

@smiler

 

Ja o kartach nic nie pisałem :) dużo robię na CPU, wersji GPU używam do testowania materiałów i przy lekkich scenach, lub jak mogę rozbić scenkę na kilka planów, tak by je pomieścić na VRAM.

W przyszłości będą specjalne jednostki obliczeniowe na GPU, ale na razie to nie jest cywilny sprzęt.

Dlatego dalej traktuje unbias jako wolniejsze rozwiązanie przy finalnym renderze, mocy GPU jeszcze nie da się wykorzystać w pełni.

Co nie zmienia faktu, że praca z takim silnikiem idzie szybciej, lepiej jakościowo i przyjemniej. :)

 

@veti

 

Osobiście mam nadzieje, że Storm już się poddał z Bidirectionalem i że nikt nie przejmie pałeczki, pakowanie nowych metod do Cyclesa mija się z celem, szczególnie jeśli mowa o Bidirectionalu którego bardzo, ale to bardzo trudno opanować od strony kodu, to była by bardziej kula u nogi, niż rozwiązanie problemu.

Powinni się skupić maksymalnie na optymalizacji path tracera, tak jak to zrobili przy Arnoldzie.

Podwórkiem zabaw developerów niech zostanie Luxrender :P

Napisano
@mrys, deshu

Tia jasne, dla mnie to bajki, sztuczny render wygląda sztucznie, jeśli ma wyglądać sztucznie, bo to stylizacja to ok, ale compo nie zasłoni niedociągnięć kiepskiego renderu.

 

Hehe, no pewnie że tak. Ale w biasach da sie renderować tak, że wygląda to nie sztucznie:)

Tak jak pisałem wyżej. Sam fakt że silnik jest unbiasem nic nie załatwia.

Napisano (edytowane)
@mrys

Testowałeś buildy trunka czy GSoC bo nie rozumiem. W 2.64 nie będzie nowego bevela, tam jest stary zrobiony na szybko.

 

Spróbuję tych z GSoC, bo sądząc z informacji na stronie projektu zapowiada się smakowicie. Natomiast potwierdza się to, o czym od dawna się mówi: ficzery w Blenderze są bardziej rozwinięte niż podstawowe narzędzia. Po kilku latach rozwoju dostajemy "starego, zrobionego na szybko".

Edytowane przez mrys
Napisano

No wreszcie obejrzałem. To naprawdę nie do wiary, że tyle można w tym sofcie zrobić. Niektóre momenty są świetne. Szkoda, że tak ich czas gonił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności