olaf Napisano 28 Wrzesień 2012 Napisano 28 Wrzesień 2012 a cycles nie jest przypadkiem na Cuda? Sterowniki od jakiegoś roku z okładem pozwalają na uzywanie ramu z kart połączonych wspólnie. Tak twierdzi nvidia w kazdym razie.
veti Napisano 28 Wrzesień 2012 Napisano 28 Wrzesień 2012 (edytowane) a cycles nie jest przypadkiem na Cuda? Sterowniki od jakiegoś roku z okładem pozwalają na uzywanie ramu z kart połączonych wspólnie. Tak twierdzi nvidia w kazdym razie. Nie wiedziałem o tym. Obawiam się jednak, że i w tym przypadku będzie ten sam problem co z wykorzystaniem normalnej pamięci RAM - można, tyle że straty wynikłe z małej przepustowości PCI-E są tak duże, że zupełnie nie opłaca się renderować na GPU. -------------------------------------- edit: Zupełnie zapomniałem o mostku SLI - może jednak wymiana danych między kartami nVidii nie będzie taka wolna. Edytowane 28 Wrzesień 2012 przez veti
n-pigeon Napisano 28 Wrzesień 2012 Autor Napisano 28 Wrzesień 2012 @mrys Testowałeś buildy trunka czy GSoC bo nie rozumiem. W 2.64 nie będzie nowego bevela, tam jest stary zrobiony na szybko. @smiler Ja o kartach nic nie pisałem :) dużo robię na CPU, wersji GPU używam do testowania materiałów i przy lekkich scenach, lub jak mogę rozbić scenkę na kilka planów, tak by je pomieścić na VRAM. W przyszłości będą specjalne jednostki obliczeniowe na GPU, ale na razie to nie jest cywilny sprzęt. Dlatego dalej traktuje unbias jako wolniejsze rozwiązanie przy finalnym renderze, mocy GPU jeszcze nie da się wykorzystać w pełni. Co nie zmienia faktu, że praca z takim silnikiem idzie szybciej, lepiej jakościowo i przyjemniej. :) @veti Osobiście mam nadzieje, że Storm już się poddał z Bidirectionalem i że nikt nie przejmie pałeczki, pakowanie nowych metod do Cyclesa mija się z celem, szczególnie jeśli mowa o Bidirectionalu którego bardzo, ale to bardzo trudno opanować od strony kodu, to była by bardziej kula u nogi, niż rozwiązanie problemu. Powinni się skupić maksymalnie na optymalizacji path tracera, tak jak to zrobili przy Arnoldzie. Podwórkiem zabaw developerów niech zostanie Luxrender :P
deshu Napisano 28 Wrzesień 2012 Napisano 28 Wrzesień 2012 @mrys, deshu Tia jasne, dla mnie to bajki, sztuczny render wygląda sztucznie, jeśli ma wyglądać sztucznie, bo to stylizacja to ok, ale compo nie zasłoni niedociągnięć kiepskiego renderu. Hehe, no pewnie że tak. Ale w biasach da sie renderować tak, że wygląda to nie sztucznie:) Tak jak pisałem wyżej. Sam fakt że silnik jest unbiasem nic nie załatwia.
mrys Napisano 28 Wrzesień 2012 Napisano 28 Wrzesień 2012 (edytowane) @mrys Testowałeś buildy trunka czy GSoC bo nie rozumiem. W 2.64 nie będzie nowego bevela, tam jest stary zrobiony na szybko. Spróbuję tych z GSoC, bo sądząc z informacji na stronie projektu zapowiada się smakowicie. Natomiast potwierdza się to, o czym od dawna się mówi: ficzery w Blenderze są bardziej rozwinięte niż podstawowe narzędzia. Po kilku latach rozwoju dostajemy "starego, zrobionego na szybko". Edytowane 28 Wrzesień 2012 przez mrys
deshu Napisano 30 Wrzesień 2012 Napisano 30 Wrzesień 2012 No wreszcie obejrzałem. To naprawdę nie do wiary, że tyle można w tym sofcie zrobić. Niektóre momenty są świetne. Szkoda, że tak ich czas gonił.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się