Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie odnośnie mapowania nie regularnych kształtów teksturą typu gradient. Wiem, że niedawno był podobny wątek na tym forum, jednak ja nie do końca o tym o czym tam była mowa. A mianowicie chciałbym uzyskać maskę w photoshopie lub innym graficznym programie ( być może też się da w maxie? ), dla zmapowania kałuży. Mój problem i pytanie odnosi się do tego jak uzyskać na nieregularnym kształcie ( obrys kałuży ) równomierny gradient rozchodzący się od krawędzi kształtu do środka.

W photoshopie nie ma takiej funkcji, gdyż program posiada tylko gradnienty liniowe lub kołowe, albo wariacje pierwszych i drugich, a dla mnie zależy aby uzyskać realistyczny efekt głębi.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

legomir

Dzięki, o tej metodzie nie słyszałem. Sorki za głupie pytanie, ale program to cinema?

Aj gapa ze mnie, już widzę, to majka;)

Napisano

Ja tez nie widziałem, żeby ktoś tego używał, medoty na kałuże gdzie są pokazane ustawienia używam zwykle do robienia displace desek ;)

Napisano

rozpruwacz-> Normalnie kurde CSI Maya.

ailambert-> W maksie w mapie "gradient" i "gradient ramp" masz ustawienia noisa. Jeśli chcesz to zrobić wewnątrz maksa.

Napisano
  • Autor

rozpruwacz

Wooow, znasz się na paintcie.

Też potrafię...

 

[ATTACH=CONFIG]87706[/ATTACH]

Napisano
  • Autor

gutekfiutek

Dzięki, jednak myślę, że zdecyduje się na metodę photoshopową.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności